Recenze

kukin42 (muž 42 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Chevrolet Cruze

7.50 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Chevrolet Cruze, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Chevy Rok výroby 2012 Koupeno ojeté najeto [km]:2500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1796 výkon [kW]: 101 kroutící moment [Nm]: 167 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.8

Popis vozu

Auto pronajaté na krátký pobyt v USA. Nájezd 38tis mil (ca 61tis km).

Při výběru kategorie jsem volil "intermediate" (čili asi střední třída). Dostal jsme tohoto Cruze. První, co člověk vidí je vnější vzhled. Tady musím pochválit designéra, David Lyon (http://en.wikipedia.org/wiki/David_Lyon_(designer)). Tvary karoserie jsou současné, ale celkem jednoduché a vyvážené. Sluší mu. Vzhledu přidávají i 17" kola. Vozidlo se mi líbí, ale tohle je subjektivní názor. Při prodloužení výpůjčky jsem si tento Cruze nechal.

Motorizace je 1,8l, 101 kW, 6°automat, pohon předních kol. Ruční brzda je naštěstí mechanická.

Interiér působí dojmem velikosti přiměřené exteriéru, místa pro 4 je zde dostatek, 3 lidi vzadu se budou trochu tísnit, spíš tam bude zavazet středový tunel. Zpracování je na dobré úrovní, nikde nic nepovrzává, část palubní desky (u přihrádky) je textilně čalouněna, toto postupuje dál i ve dveřích, sedadla mají černý kožený potah. Čelní sklo má v horní části tmavý pruh proti oslňování. Přístroje a displej PP i autorádia jsou dobře čitelné a přehledné, ovládání je intuitivní, volba několika jazyků a výběr jednotek (metrické/US). V současném nájezdu už je znát lehké opotřebení interiéru - "stříbrné" plasty na středovém tunelu jsou už trochu poškrábané, tlačítka na volantu jsou mírně ohmataná a uvolňuje se ozdobný "stříbrný" plastový kus ve spodní části volantu.

Výbava zahrnuje: 8 airbagů (nepočítal jsem, údaj beru z manuálu), ABS, ESP, klimatizace manuální, elektricky stavitelné sedadlo řidiče (pojezd, výška a naklopení sedáku), všechna okna v elektrice, vyhřívaná sedadla vepředu, autorádio s CD/MP3, AUX a USB vstupem (v loketní opěrce), elektricky polohovatelná zpětná zrcátka, OnStar systém (automatické přivolání asistence v případě nehody), satelitní rádio SiriusXM, automatické světlomety, regulace podsvícení přístrojů na palubní desce, tempomat a ovládání (základní) autorádia tlačítky na volantu, dálkové startování pomocí klíče centrálu (s klima funkcí, tj. v horku hned ochlazuje, v zimě zapne vyhřívání sedadel).

Jízda s Cruzem je přiměřeně komfortní. Jízdní vlastnosti jsou na dobré úrovni, ani při ostřejším průjezdu zatáček (jak je to jen možné s pohonem předních kol a univerzálními pneu) se auto nijak výrazně nenaklání, poryvy bočního větru nejdou skoro poznat. Auto drží dobře stopu. Má dobrý rejd. Řízení je celkem přesné, bohužel elektrický posilovač působí trochu gumovým dojmem ("předává málo informací o povrchu vozovky"). Sedadla i po delší jízdě jsou pohodlná. Kabina je dobře odhlučněna, až nad ca 130 km/h (80 mph) se začíná ozývat aerodynamický hluk. Motor do ca 3tis jen lehce přede, pak už má sytější zvuk. Automat řadí plynule a rozumně, při klidné jízdě drží motor pod 2tis otáček (pochopitelně co dovolí převodový stupeň). Při prudším sešlápnutí plynu ca do poloviny řadí okolo 3-4 tis otáček, při kick-down až okolo 5tis. Volič převodovky má možnost přepnutí do "manuálního" režimu, ovšem i tehdy automaticky podřazuje při zpomalování. Brzdy (vpředu i vzadu kotouče) mají dostatečný účinek a lze je velmi dobře dávkovat, brzdový asistent je ale přece jen až moc citlivý na můj vkus.

Spotřeba je vzhledem k hmotnosti auta a objemu motoru výborná, při ustálených 120 km/h ukazuje PP ca 35 mpg (dlouhodobou spotřebu, kdy asi 10% jsou přískoky ve městě; ano US města, jejich bloky domů, co 100 metrů křižovatka se stopkou, tj jízda styl brzda plyn, už chápu proč tu mají skoro všechna auta automat). Dlouhodobá spotřeba je ca 35 mpg (6.8 l/100 km). I dle tankování se dá údaji PP věřit. Cena benzínu v US - v přepočtu 20 kč/litr, a to si místní stěžují, jak je draho, Evropu na ně!

Zavazadlový prostor je dostatečně veliký, ale kvůli karoserii (sedan) je hůř přístupný. Pod podlahou je plnohodnotná rezerva a "sada nářadí" a snad i výstražný trojúhelník. Něco jako povinná výbava (reflexní vesta, lékárnička, sada náhradních žárovek, pojistky, lano) tu asi neexistuje, s každou prkotinou se volá asistenční služba - jiný kraj, jiný mrav.

Co mi vadí: zpětné zrcátko u řidiče je zvětšovací, zmatený jsem z toho i po měsíci furt jak Goro před Tokyem, díky tomu je i větší mrtvý úhel. Vnitřní zpětné zrcátko je naopak malé, zato docela slušně omezuje výhled z auta vpravo vpřed. Kožené potahy sedadel nejsou prodyšné a pochopitelně trochu kloužou. A především světlomety v US homologaci (nelze nastavit sklon), kdy sice okolní auta oslňujete přímo ukázkově, ale silnice dobře osvětlena není.

Shrnuto podtrženo: lidové vozidlo s dobrou výbavou za rozumnou cenu (v ČR).



Silné stránky

+Vzhled auta, jednoduchý, žádné výstřelky typu "fluidní design".
+Jednoduchá decentní karoserie.
+Celkem komfortní výbava: el stavitelné vyhřívané sedačky, klima, dálkové startování s klima funkcí (tj. v létě klimatizace, v zimě ohřev).
+Rozumná spotřeba a velmi dobrý jízdní komfort.
+Dobře odhlučnená kabina.
+Slušné autorádio s USB vstupem.
+Jednoduše ovladatelný tempomat.

Slabé stránky

-Sedan, horší přístup do kufru.
-Opticky stísněný pocit na zadních sedadlech.
-Horší možnosti nastavení výdechů ventilace.
-Loketní opěrka sice podélně nastavitelná, ale není aretovaná - ujíždí.
-Světlomety, ale to je díky US homologaci, tady všechna auta svítí podle mě naprd, oslňují sice okolní řidiče na jedničku, ale silnici před autem dobře neosvětlují.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Pronajaté.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Hertz, uvidíme až ho budu vracet. Zatím při prvním vrácení ani auto nechtěli kontrolovat, ale taky mi nechali původní přebírací protokol, takže jim to bylo jedno.

 


Další vozy Chevrolet Cruze



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
praktičnost
8

Je to sedan.

prostornost
8

Přiměřená vnějším rozměrům:) Jako řidič si nestěžuju, vzadu jsem neseděl.

jízdní vlastnosti
9

V zatáčkách se nenaklání, drží dobře stopu, akorát díky el. posilovači je řízení mírně gumové.

jízdní komfort
7

Stabilní při jízdě (nenaklání se v zatáčkách a drží stopu), ale na 17" je poznat každá nerovnost.

provozní náklady
9

Jakožto pronajaté auto pouze benzín a ten zde v USA momentálně stojí okolo 3,4 USD za galon (tj. ca 20 Kč/l)

náhradní díly
0

Nemůžu posoudit

výkon motoru
6

Přiměřený na toto auto, je to atmosféra benzín. žádný závodník, ale pro klidnou jízdu stačí. Automat řadí hodně "ekonomicky", při lehkém šlapání na plyn řadí už pod 1800 ot., při středním okolo 3500 a na plný kickdown až okolo 5tis.

spotřeba
8

Na americké poměry velmi slušná, při US dálničních ca 120 km/h je okamžitá okolo 35 mpg, tj. ca 6.8 l/100 km. Přispívají k tomu dlouhé převody. Město 24 mpg.

hlučnost motoru
10

Do 3 tis si tak lehce ševelí, poté je sytější.

kvalita sedadel
8

Sedadlo řidiče je dobře nastavitelné, pro mě pohodlné, až na tu neprodyšnou kůži, zato má "buttwarmer".

brzdy
9

Lze je velmi dobře dávkovat, nevadnou.

zavazadlový prostor
6

Objem OK, ale jakožto sedan špatný přístup, pokud něco zapadne až k sedadlům, hůř se loví.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…