Recenze
Mercedes-Benz E W124 Na prodej!!
Technické info
Přezdívka auta Mercedes-Benz 320 Rok výroby 1992 Koupeno ojeté najeto [km]:272000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 3199 výkon [kW]: 162 kroutící moment [Nm]: 310 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.9 maximální rychlost [km/h]: 235 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 11
Popis vozu
Nastal čas po necelém roce užívání změnit recenzi.
Není to můj první Mercedes tak sem věděl do čeho jdu. Každopádně je to ale moje první auto s kůží a ABS.
Když jsem prodával svého předchozího Mercedesa 124 230 rv 87 věděl jsem, že chci zase 124, ale se šestiválcovým motorem. Původně jsem chtěl kupé 300-24v, ale nějak se mi naskytl tenhle kousek s již už poměrně moderním motorem 320. Třistavacítka má oproti 300-24 o 50nm větší krouťák ale výkon stejný, každopádně je to motor úplně jinde, v tomhle už převládá elektronika, samé čidlo a drátek, a tohle já rád.
Kdysi sem razil heslo že co v autě není nepokazí se, tak jsem koupil první mercedes 190 200D který měl jenom posilovač řízení, přední mlhovky a centrál, a to jenom proto že to byl základ :-D. Jenomže jak to tak bývá postupem času mě přestalo bavit stahovat okýnka ručně a poslouchat ten línej ač nesmrtelný dýzl. 230 tady rozepisovat nebudu a vrhnu se rovnou na 320, ta má skoro vše co si běžný uživatel může přát :-), klimu, 4x el. Okna, el. obě zrcátka, el. Dvoupolohovej šíbr, el. Anténu, 2 airbagy, stěrače na světla, automat, osvětlení obou stínítek, 90L nádrž, čtecí lampičku vzadu, loketní opěrku v předu/ v zadu a podtlakové sklápění zadních opěrek hlavy aby nezavazely ve výhledu. Trošku mi chybí stabilizace ASD nebo ASR ale nemůžu mít všechno :-D.
S autem jsem najel za necelý rok co ho mám necelých 10 000Km a jsem spokojen, jízdní výkony dostačující, ale znáte to, když koupíte je to bomba, ale pak si na to člověk zvykne a chce víc, kdo ví, třeba příště bude V8 :-). Ale ne, 220koní je do dnešního provozu stejně pomalu zbytečných, všude aut tak se nedá jezdit nijak závratně rychle, i když při předjíždění se každej koník hodí, to zase jo. Co považuju jednoznačně za obrovské plus je překrásnej zvuk řadového šestiválce linoucí se z metr a půl dlouhé kapoty, musí se slyšet, špatně se to popisuje :-).
Karoserie, to je téma samo o sobě, designér Bruno Sacco byl prostě génius. I dnes působí 124 tak vyváženě a tvarově dokonale jako málo co :-), pořád má co nabídnout, je ladná, nikde nic nekazí dojem z celkové linie, a řekl bych, že je i dokonce nadčasová.
S Mercedesem jezdím rád, i když ho mám na denní ježdění tam za rok moc nenajedu, do 10 000Km, tak že je vlastně mým koníčkem :-). A i když je to taková elektrárna tak zatím funguje úplně vše a jízda sním je uklidňující, jenom se houpe, nerovnosti skoro není cítit.
Za rok co ho mám dostal akorát novou baterku, zadní brzdové desky, čelní okno, čidlo nasávaného vzduchu a olej v motoru. Nic víc zatím nepotřebuje, a doufám že dlouho potřebovat nebude. Ještě se chystám na olej v převodovce a výměnu pružinky skluzu automatu, ale to asi až na jaře.
Závěr? No mercedes je pro každého kdo má rád pohodlí, a protože se považuju za fandu značky navštěvující různé srazy apod. tak pro mě bude MB vždy jedničkou.
Silné stránky
Tak každopádně zátah a zvuk motoru. Interier je taky vážně příjemnej a kůže je zachovalá, ale není to můj první mercedes tak zněho nejsem zase až tak vydřenej jak někteří mí známí. Jedno veliké plus mají u mě kucí z Mercedesu za stěrače světel, vždy sem si říkal kčemu že to tam vlastně je a je to velice příjemné mít stále čistá světla, ostříknou se a setřou při každém druhém ostříknutí čelního skla.
Ale hlavně nekonečná kapota, posměváčkům na cigánskej povoz (většinou golf, octavia a podobny poloauta) sklidem odvětím: ´´Tam kde ty máš volant já mám šestej válec´´, buďto je to uzemní a nebo je musím svézt :-D
Slabé stránky
Tou je každopádně koženej interier bez výhřevu, ikdyž je to perforovaná kůže tak to ze začátku celkem studí do zadku :-). I ceny některejch věcí do motoru nejsou zrovna za babku ale co už no...
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím nic, a doufám že ještě dlouho
Novinky v recenzi
Na prodej
Auto je NA PRODEJ, tak kdyby měl někdo zájem dejste vědět :-)
spotřeba
je relativní pojem, v létě jsem byl na dovolené v tatrách a měl sem průměrnou spotřebu 8,96L/100km, což na ujetejch 846Km ve dvou + zavazadla není vůbec špatné na R6 3,2L
Další vozy Mercedes-Benz E
-
Mercedes-Benz E (1993) Majitel: svetobeznik
Přidáno: 9.12.2010 479 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Mercedes-Benz E (1989) Majitel: mercedesar
Přidáno: 29.6.2012 4910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Mercedes-Benz E (1993) Majitel: parkoviště
Přidáno: 4.11.2010 238 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Mercedes-Benz E (2003) Majitel: AnGeor
Přidáno: 13.8.2008 10110 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Mercedes-Benz E (1997) Majitel: - Radek -
Přidáno: 30.4.2011 159 Majitel 9.90 Uživatelé