Recenze
Mercedes-Benz E W210
Technické info
Přezdívka auta Mercedes Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:190000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 3 objem [cm3]: 3199 výkon [kW]: 165 kroutící moment [Nm]: 315 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.3 maximální rychlost [km/h]: 234 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 520 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 9.5
Popis vozu
Po čase jsem se rozhodl přidat sem recenzi dalšího auta - zprvu se mi do ní moc nechtělo, protože E-čkové Mercedesy řady W210 alias "Masařky" brázdí naše silnice už pěknou řádku let a tak jsem nechtěl lidově řečeno "nosit dříví do lesa" jeho popisováním. V následujících řádcích se proto zaměřím spíše na konkrétní zkušenosti s provozem a údržbou auta, které snad budou alespoň minimálním přínosem pro potencionální kupce tohoto modelu.
Auto jsem koupil loni na podzim a nahradilo stávající Subaru Legacy 2,0. Nebylo to špatné auto, ale ať se na mě kluci „Subaristi“ nezlobí, spotřeba dvoulitrového nepřeplňovaného boxeru vzhledem k výkonovým parametrům nehorázná. Prostě když se s ním jelo sportovně (rozuměj s plynem hodně blízko u podlahy – nikoli svižně), atakovala 10-ti litrovou hranici a předjelo vás kdejaké TDi … Následník měl tedy splňovat následující kritéria:
- benzínový motor o výkonu minimálně 200 koní
- pohon 4x4 (nikoli však se spojkou haldex)
- auto patřící do segmentu vyšší střední třídy
- doložitelnou servisní historii a původ v ČR.
- Xenony a vyhřívaná sedadla
Prvotní volba padla na Audi A6, nebo A6 allroad. Ne že by mi značka se čtyřkružím na masce nějak učarovala, to rozhodně ne, obzvlášť když si za auta účtují nehorázné sumy a polovina dílů je na tom z Octavie, ale pohon quattro považuji za asi nejlepší čtyřkolku kterou lze vlastnít. No tak dobře no, materiály a zpracování interiéru mají taky na výbornou, nová RS3 se mi taky moc líbit – jen na lepším rozložení hmotnosti by ještě mohli trochu zapracovat. Jenže najít v českých luzích a hájích Audi, které nebude mít stočený tachometr, anebo nebude složené ze 3 aut se ukázalo jako nesplnitelný úkol. Jeden pěkný allroad 2,7 biturbo jsem našel a když jsem chtěl druhý den majiteli složit zálohu – byl prodaný. Dalším zajímavým kouskem na který jsem se jel podívat byla Audi A8 4,2 V8. Údajně najeto 146 tkm se servisní knížkou, rozvody dělány ve 127 tkm – jen se jaksi pánové v autobazaru zapomněli zmínit, že poslední zápis v servisní knížce je starý 6 let …
Pak jsem jednoho dne na internetu našel jedno zajímavě vypadající „éčko“ 4Matic. Vytočil číslo prodejce a přestože to byl takový malý „no-name“ autobazar, bylo jednání velice solidní. Auto už prý sice má nějaký ten pátek, ale podvozek bez vůlí, nikde nic neklepe, nepoškozený interiér, pouze malé puchýřky na laku na zadních lemech. Druhý den jsme se tady s kamarádem vydali na „Masařku“ podívat. Po zkušenostech s bazarníky při shánění Audi jsem neměl žádná velká očekávání, avšak uvnitř autobazaru na mě čekalo milé překvapení. Auto už na nás zdálky valilo svá velká kukadla a na první pohled zaujal moc hezký lak, nezažloutlá světla a interiér ve stavu ročního vozu … Servisní knížka k autu byla vedená, průběh kilometrů tak nějak rovnoměrný, pouze na tachometru svítil údaj, že servis je překročen o 145 dnů. Toto jsem však přičítal skutečnosti, že auto bylo ze zabaveného leasingu a nějakou dobu stálo. Prodejce nám auto dokonce zapůjčil, abychom, si s ním sjeli přes půl prahy do servisu kam chceme na prohlídku. Cestou se ukázalo, že ani na pražské dlažbě se neozývají žádné pazvuky ani od podvozku, ani z interiéru, automat řadil hladce a motor – to byl jen šepot květin. V servisu auto napíchli na diagnostiku, změřili hloubku laku, tlaky motoru, zkontrolovali podvozek atd. Výsledek prohlídky byl takový, že až na netěsnou hadici servořízení a prasklou manžetu na PP kole, nebyly na autě shledány závažnější nedostatky. Bylo tedy rozhodnuto, vrátili jsme se do autobazaru, sepsali kupní smlouvu a jelo se domů. Celou cestu jsem přemýšlel nad tím, proč jsem si to auto vlastně koupil, když jsem třídu W210 alias „Masařku“ vždycky považoval za nejošklivější auto co kdy Mercedes vyrobil – jojo, jak že se to říká s tím největším krajícem odříkaného chleba???
Mercedes W210 nahradil ve výrobním programu značky řadu W124 - takřka strojově jednoduchý hranatý design byl vystřídán mnohem zajímavějším, přičemž hlavním poznávacím znakem nové třídy E (interní označení W210) je příď se čtyřmi světlomety. Odtud také pochází lidové označení „masařka“. V roce 1995 přišel klasický sedan, o rok později i velice prostorný kombík touring. Díky poměrně velkému rozvoru náprav 2833 mm splňuje tento mercedes očekávání na prostor a pohodlí obvyklá ve vyšší střední třídě. Dostatek prostoru v něm naleznou také zavazadla, a to 520 l. Škoda jen, že nelze sklápět zadní opěradla, protože za nimi je umístěna nádrž. Mercedes řady W210 má velmi příjemně naladěný podvozek, který nabízí vynikající komfort i na našich silnicích a zároveň velmi jisté jízdní vlastnosti. Oproti minulosti zde již není tradiční maticové, ale přímé hřebenové řízení, které je poměrně přesné, poskytuje dostatečnou míru informací o tom, co se děje pod koly a přitom se do něj nepřenášejí téměř žádné rázy od podvozku . Kdo chce, mít jistotu pohonu všech kol, může si zvolit provedení 4Matic. To se v případě „Masařky“ nabízelo pouze ve spojení s benzínovými motory E280 (142 kW), E320 (165 kW) a E430 (205KW). Já osobně bych nejraději měl v garáži tu posledně jmenovanou motorizaci s V8 pod kapotou, ale bohužel jsem na žádnou pěknou v době kdy jsem sháněl auto nenarazil. A jak že ten 4Matic vlastně funguje? Jednostupňová rozvodovka rozděluje hnací moment v poměru 60:40 ve prospěch zadní nápravy a pohon všech kol je tak permanentní. Místo závěrek diferenciálů je 4Matic vybaven elektronickým trakčním systémem 4ETS, který ve spolupráci s ESP reguluje rozložení hnací síly cílenými brzdnými zásahy na jednotlivých kolech. V praxi to funguje tak, že pokud automatickou převodovku přepnete do režimu „W – tedy winter“, současně vypnete ESP a zablokujete pouze první rychlostní stupeň, dokáže se masařka vyhrabat z opravdu hodně hluboké závěje. Naopak třeba při jízdě na ledu se zapnutým ESP se auto chová tak, jako kdyby v okamžiku ztráty adheze „zatlo drápky“ a přisálo se k silnici (subjektivní dojem mé přítelkyně a osobní řidičky v jedné osobě).To budou mít na svědomí právě ony výše zmiňované cílené brzdné zásahy na jednotlivých kolech. Jelikož jde většina hnací síly permanentně na zadní nápravu, chová se auto hlavně na ledu přeci jen více jako zadokolka, nežli čtyřkolka. Je to věc, na kterou jsem si musel zezačátku trochu zvykat – chvílemi jsem si říkal, jestli mi to 4x4 vůbec funguje správně, když nás párkrát při akceleraci v zatáčce začala předjíždět „prdel“, ale po krátkém svezení v kamarádově BMW e39, což je pochopitelně klasická zadokolka, jsem si znovu uvědomil, jak velký je rozdíl v trakci a vůbec jízdních vlastnostech na zasněžené, či dokonce zledovatělé vozovce. Příznivci klasické koncepce s motorem vpředu a pohonem zadní nápravy mi určitě budou vytýkat, že se zadním náhonem si to člověk řidičsky víc užije – nato mám jedinou odpověď - JISTĚ, UŽIJE – A HLAVNĚ V ZIMĚ!
Celkově je „Masařka“ zaměřena na komfortní cestování a přesně pro tohle si ji její majitelé kupují. Tohle auto z Vás nevytřese duši ani na 18-ti palcových kolech, uvnitř Vás obklopí jen kvalitní materiály, vše je perfektně zpracované, takže ani po 14-ti letech provozu v interiéru nic neskřípe, výkon originální hudební aparatury s přídavným basovým reproduktorem je dostačující, sedadla jsou velice komfortní, nemají sice výraznější tvarování pro boční vedení těla, ale v zatáčkách drží výborně a ani po pětihodinovém cestování z nich není člověk rozlámaný. Jako správný Mercedes má i naše medvědice tempovat. Kdo hodně jezdí a okusil komfort cestování s tempomatem a automatickou převodovkou – no nemá to zkrátka chybu, auto si samo podřadí, přibrzdí, prostě paráda. Řidič je rozmazlován plně elektricky nastavitelným seřizováním včetně volantu i opěrky hlavy a k dispozici jsou i 3 paměťová místa pro uložení odpovídajícího nastavení. Při zařazení zpátečky se samo sklopí pravé zpětné zrcátko aby bylo dobře vidět na obrubník. Ve výbavě nechybí ani parkovací asistent a i když to je jeden z prvních průkopníků tohoto pomocníka, funguje naprosto perfektně i v zimních plískanicích, kdy pod nánosy špíny ani není vidět, kde vlastně čidla v nárazníku jsou. To třeba u Mazdy, která je o 10 let mladší, jsem funkci originálního senzoru reklamoval snad 5x a beztak nefungoval jak měl … Další věcí která se mi na Masařce líbí, jsou právě její světlomety. Ne jejich vzhled, ale jejich účinnost. Pravda je, že moderní světla s „čočkami“ vypadají daleko lépe, ale svítí podstatně hůř. Lomený paprsek světla v kombinaci s xenonovou výbojkou osvětluje vozovku naprosto neuvěřitelně.
Pokud jde o dynamiku jízdy, tak papírové hodnoty 225 koní a 315 newtonmetrů točivého momentu neslibují až tak špatné svezení, jenže jsou zde minimální 3 „ale“. Jednak pohotovostní hmotnost vozu přes 1700 kg, dále permanentní pohon 4x4 a 5stupňový automat, který sice řadí velmi hladce a při pravidelných výměnách oleje vydrží neuvěřitelné porce kilometrů, je však naladěn na pohodové cestování a tudíž písmenku „S“ na tlačítku volby jízdního režimu neznamená sport – ale standard. V praxi to funguje asi tak, že pokud jezdíte pohodově a nešlapete zbytečná na plynový pedál, řadí automat tak, že motor netočí více jak 2500 – 3000 ot/min. Masařku nic hned tak nepřinutí nechat zabloudit ručičku otáčkoměru do vyšších sfér, chcete-li předjíždět, přidáte plyn, automat hladce sklouzne z pětky na čtyřku a předjíždíte. Rozhodně to ale není adrenalinový zážitek, kdy cítíte, jak jste tlačeni do sedačky. Pokud se chcete s „Masařkou“ lidově řečeno svézt, musíte si o to razantně říct prišlápnutím akcelerátoru až na podlahu. Pak medvědice váhavě podřadí o příslušný počet rychlostních stupňů, ručička otáčkoměru stoupá a z pod kapoty se ozývá medvědí bručení typu „No dobře, chcete předjíždět, tak budeme předjíždět – ale doufám, že se nato brzy vy . . . . . . , protože tohle honění se po okreskách mě fakt nebere, jo takhle na dálnici kdybychom najeli, tam já klidně pojedu 200 a povezu vás jak v bavlnce“. Nejen automat, ale i motor je naladěn tak, aby už v poměrně nízkých otáčkách dosahoval slušného točivého momentu který vrcholí ve 3000 ot/min hodnotou 315 Nm – a do vyšších otáček se mu taky moc nechce, jako třeba řadovým motorům od BMW … Dalším jízdním režimem automatu je „Winter“ – přeřazení na jednotlivé stupně trvá déle, prodlevy hydrodynamického měniče je delší – automat jakoby víc klouže a snaží se co nejméně podřazovat. Naopak pokud jedete do prudkého uklouzaného kopce, nechá tam převodovka klidně zařazenou dvojku pro případ, že by se stoupání ještě více „utáhlo“ a nemusela pak zbytečně pak zas ze trojky podřazovat.
Zpočátku jsem na řadu W210 koukal skrz prsty, obzvlášť po zkušenosti s „C-éčkem“ W203, které mi opravdu k srdci nepřirostlo, protože se na něm pořád něco sypalo, v interiéru bylo pazvuků víc nežli v jedničkové oktávce kterou jsme měli předtím, no prostě neměl jsem to auto rád. Po půlročním soužití s „Masařkou“ ale musím říct, že to je auto, které bych si klidně koupil znovu. Nejdůležitější ale samozřejmě je pečlivý výběr při koupi ojetiny, protože samozřejmě, jak „Masařka“ stárne, je stále dostupnější. Stále více se totiž projevuje, že tento mercedes sice přinesl nové pojetí, skvělou jízdu a na svou dobu moderní techniku, ale již není tak poctivý. Zatímco předchozí modely W124 pokud neprodělaly havárii, odolávají dodnes statečně korozi, tak W210 reznou. Obvykle jen povrchově, zato na dost ostudných místech – třeba kolem zámku kufru, lemy zadních blatníků, na svarech prahů či v prostoru pro rezervní kolo a misky předních pružin. Pokud není lak metalický a vůz jezdil do myčky, bývá nevábně matný – odolnost proti poškrábání je nižší než dříve. Mezi další věc na kterou je při koupi potřeba dát pozor, jsou přední ramena. Jejich měkké silentbloky se na rozbitých silnicích rychle opotřebí, avšak díky vzornému odtlumení podvozku si řidič ničeho podezřelého nemusí všimnout. Zpozorní ve chvíli, když má po deseti tisících km zcela sjeté přední pneumatiky. Pokud narazíte na auto u kterého nepůjdou elektricky ovládat zadní okna, nevěřte pohádkám majitele o tom, že jsou odpojená kvůli dětem, (nato je pojistka u ovladačů zadních oken na středovém panelu), příčinou je poškozená stahovačka. Je to samostatný díl, který je do dveří nanýtovaný ocelovými nýty. Takže i pokud seženete funkční na vrakovišti, anebo zakoupíte novou, obyčejnými spirokleštěmi na hliníkové nýty jí opravu nepřipevníte …
Pokud chybí servisní knížka, vždycky je k tomu důvod, teoriím o ztrátě nevěřte. Vnitřek řady W210 je totiž kvalitní, takže po 200 tisících km vypadá stále jako nový. Lesklý volant znamenal u favorita 80 tisíc najetých km, u mercedesu 500 tisíc… Já osobně jsem zvolil benzínovou motorizaci – jednak mi nic jiného nezbylo, když jsem chtěl 4Matic a za druhé, motory CDi mají většinou najeto více nežli ty benzínové, což sebou nese i vyšší riziko budoucích investic do vstřikovačů, turba atd. Kalkuloval jsem s tím, že pořizovací cena benzínového auta bude nižší nežli u naftové motorizace a pokud udělám přestavbu na LPG, bude počáteční investice stejná, ale ujetý kilometr mě bude stát méně nežli s naftou a navíc budu mít auto co má méně najeto. Přestavbu na LPG jsem zatím neudělal, protože průměrná spotřeba se mi daří držet pod hranicí 10-ti litrů na 100 kilometrů (v zimě je to cca 10,2 a v létě tak do 9,5) což považuji za velice solidní.
Zkrátka a dobře, pokud pokukujete po nějakém tom sedanu či kombi od renomované značky s cenovkou do 200 000,- Kč a preferujete především komfort, jistotu pohonu 4x4 a kultivovaný projev benzínového motoru, kupte si „Masařku“ tak za 130 – 140 tisíc a na těch 200 se následnými investicemi do technického stavu auta hravě vyhoupnete. Budete doma ale mít pořádný kus auta, do kterého je radost usednout a jet světa kraj. Není to sporťák, je to komfortní sedan, s dostatkem výkonu na bezpečné předjíždění a řešení kritických jízdních situací. Pokud jste sportovně založení řidiči, poohlédněte se spíše po BMW řady e39. To je auto orientované spíše než na jízdní komfort, na sportovní prožitek z jízdy především pro řidiče a myslím, že náklady na servis budou stejné jako u „Masařky“. Tahle auta jsou odvěcí rivalové a záleží jen na tom, co preferujete. Každopádně mají mnoho společného – přinejmenším to, že jsou to poctivě konstruovaná auta, která ve své době přinesla spoustu technických novinek a vylepšení, v jejich interiérech jste obklopení kvalitními materiály, dílenské zpracování je prvotřídní a pokud se jim dostává kvalitního servisu, budou Vám dlouho a dobře sloužit.
Silné stránky
- komfort
- bohatá výbava
- dnes již minimální pokles hodnoty
- trakce za všech podmínek
- účinnost xenonových světlometů
- sametově řadící automat
- odhlučnění a utlumení podvozku
Slabé stránky
- náchylnost ke korozi
- ceny některých náhradních dílů
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Myslím, že při výběru této ojetiny jsem byl velice opatrný a koupil jeden z nejlepších kusů co byl u nás k mání, ale i tak jsem do auta za půl roku investoval již nemalé peníze. Ihned po koupi jsem vyměnil veškeré náplně, včetně oleje v automatu, svíčky, brzdové kotouče, destičky, na lemech blatníků a kufru byly malé povrchové pupínky na laku, tak jsem nechal nalakovat zadní blatníky a kufr, nová jsou i obě zpětná zrcátka, protože nějaký vandal je na ulici se je nejspíš snažil ulomit, takže byla zafixována natvrdo a nešla sklápět – no zkrátka abyste auto renomované značky udrželi v perfektní kondici, musíte při jeho koupit počítat s investici dalších desetitisíců korun. Odměnou Vám zato ale bude pohodlné cestování, minimální pokles hodnoty auta a když veškeré nedostatky odstraníte profesionálně a bez odkladu, často s takovým autem do servisu jezdit nebudete, protože jeho konstrukce je opravdu bytelná – tak aby auto vydrželo opravdu velký kilometrový nájezd. Navíc třeba v autorizovaném servisu Mercedes-Benz v Ostravě, mi na tento starší model poskytli nemalou slevu na díly a práci, takže třeba za seřízení geometrie jsem zaplatil podstatně méně, než třeba v Pražském Auto-helpu v Nuslích, kde jsem nechal za geometrii 1300,- bez DPH a po 4000 km jsem začal pozorovat sjíždění předních pneumatik zevnitř … Chtěl bych na tomto místě poděkovat Danu Žákovi z Nehvizd, který má se mnou doslova a dopísmene svatou trpělivost. Jsem na auta docela pedant, takže to se mnou nemá jednoduché. Dost špatně vidím, takže se mnou musí řešit na autě i věci, které si spoustu lidí zmákne udělat doma svépomocí.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem koupil v jednom autobazaru v Praze, Prosecké ulici. jednání prodejce korektní, ukšební jízda cca 20 kilometrů, bez účasti prodejce.
Drobná vylepšení
Tuning určitě ne, to k „Masařce“ nějak nejde, jen jsem jí trošku vyšperkoval originálními 18-kami AMG, které jsem nechal vyleštit, pod předním nárazníkem je decentní spoiler Brabus, stávající masku chladiče provedení Elegance jsem nahradil agresivněji vyhlížející z modelu Avantgarde a z Německa od firmy Schaetz mi co nevidět dorazí chromovaná lišta osvětlení zadni SPZ. V plánu je ještě decentní dvojitá koncovka výfuku a-lá AMG nic dalšího již v plánu není. Pak to bude W210 dle mých představ.
Novinky v recenzi
LPG
Po delším zvažování jsem nakonec nechal auto přestavět na pohon LPG. Asi měsíc po koupi auta jsem oslovil cca 15 firem zabývajících se přestavbami na LPG. Výsledek byl ale takový, že jsem od přestavby v tu chvíli upustil, protože mi přišly poměrně rozporuplné informace. Každá firma se Vám pochopitelně snaží namluvit, že jen jejich systém je ten správný – jedni vychvalují italské značky, druzí zas polské systémy které jsou levnější, jednou slyšíte, že ochrana ventilů FlashLube je nutností, další firma za stvrdí, že je zbytečné, protože pokud je vše správně seřízené, nemůže k podpálení ventilů dojít atd … Nedávno jsem se stavoval u svého dvorního lakýrníka a řeč se nějak stočila na LPG. Doporučil mi dílnu, pro kterou lakuje auta a při té příležitosti jsem si prošmejdil i Pontia GTO který jim zrovna v tu dobu lakoval. No zvuk motoru V8 - 6 litru mi učaroval a jen mě utvrdil v tom, že příští auto bude jedině V8. Slovo dalo slova a montáž jsem nakonec svěřil firmě, která má s přestavbou na LPG více než 17-ti leté zkušenosti. Dokázali přestavět na plyn i motor s Wankelovým pracovním cyklem, nákladní tahače kde se LPG vstřikuje spolu s naftou a není pro ně problém ani moderní motor s vysokotlakým přímým vstřikem benzínu.
Přestavba trvala 2 dny a bohužel při ní byla odhalena slušná levárna ze strany pražského servisu Auto-Help sídlícího v Nuslích. Loni na podzim jsem si u nich nechal dělat velkou prohlídku auta, včetně výměny všech 12-ti zapalovacích svíček, z nichž za každou si naúčtovali 270,- Kč ale nevyměnili jich ani polovinu … HOŠI DĚKUJEM !!!
Nádrž jsem zvolil toroidní místo rezervy o objemu 51 litrů, sekvenční vstřikování DT-Gas a FlashLube jsem na doporuční montážní firmy nedával. Navíc jsem se u nich potkal se zákazníkem, který přijel na běžnou prohlídku systému po ujetí 10000 km s šestiválcovým Jaguárem a ten mi jejich slova bezezbytku potvrdil s tím, že má od nich už třetí auto na plyn a vždy bez problémů. Co se týká montáže, není absolutně co vytknout, řídící jednotka LPG je schovaná ve schránce s běžnou řídící jednotkou motoru, nikde nejsou vidět žádné spleti hadic a kabelů, směšovač je ohřátý velmi rychle a nejpozději do dvou minut po startu se už jede na plyn. Ukazatel stavu LPG spolu s integrovaným přepínačem volby paliva je nainstalován vedle spínače světel a na spárách palubní desky není znát, že by se do ní někdo neprofesionálně dobýval – vše perfektně lícuje bez poškození.
S LPG máme najeto zatím 2000 km s průměrnou spotřebou 12,1 litru. Včera jsme byli na doseřízení systému. Majitel montážní dílny si k nám sedl do auta a jezdili jsme po dálnici, mimo město, ve městě, střídali otáčky a ze sedadla spolujezdce z notebooku se doladila řídící jednotka LPG. Po tomto doladění by měla spotřeba ještě klesnout, subjektivně není znát rozdíl ve výkonu motoru mezi jízdou na benzín / LPG. I pří dosavadní spotřebě cca 12 litrů LPG jsem na každý kilometr ušetřil minimálně 1,35,- Kč, takže po ujetí necelých 24000 km se mi investice do přestavby vrátí.
Servisní prohlídka a lišta osvětlení SPZ
„Masna“ byla na garanční prohlídce v autorizovaném servisu Mercedes-Banz v Ostravě. Kromě běžné servisní prohlídky typu „A“ bylo potřeba dotáhnout olejovou vanu ze které lehce vzlínal olej a nechal jsem vyměnit i brzdovou kapalinu. Jinak na autě vše OK, vše funguje jak má. Udělal jsem malou radost i sobě a koupil jsem si chromovou lištu osvětlení SPZ, foto přidávám do galerie.
Fotky
Přikládám pár fotek a berte je spíše jako informativní, jak taková „Masařka“ vlastně vypadá, jelikož mé brýle na čtení připomínají spíše půllitry a profesionální fotograf ze mě tudíž nikdy nebude.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz E W210
- Tipcar? 23.10.2011 17:20 Marda90
- Re: Re: Re: LPG 10.07.2011 09:08 kexxik
- Re: Re: Re: LPG 09.07.2011 18:51 - Radek -
- Re: Re: Re: LPG 09.07.2011 18:47 - Radek -
- Re: Re: LPG 09.07.2011 17:41 sotomaior
- Re: Re: LPG 09.07.2011 17:26 kexxik
- Re: LPG 09.07.2011 16:34 - Radek -
- LPG 09.07.2011 14:07 sotomaior
- Re: Re: Re: Recenze 04.05.2011 09:41 - Radek -
- nádhernej medvěd 02.05.2011 07:46 gagarin_cccp
- Re: Re: Recenze 02.05.2011 00:21 svetobeznik
- Re: Recenze 01.05.2011 10:56 - Radek -
- Re: Recenze 01.05.2011 10:05 Matheas Ropak
- ja to fakt nechapu.. 01.05.2011 01:24 robertPLUS
- Recenze 30.04.2011 20:56 Koubes84
Další vozy Mercedes-Benz E
-
Mercedes-Benz E (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 11.5.2008 2210 Majitel 9.46 Uživatelé
-
Mercedes-Benz E (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 24.2.2007 99 Majitel 8.67 Uživatelé
-
Mercedes-Benz E (2003) Majitel: AnGeor
Přidáno: 13.8.2008 10110 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Mercedes-Benz E (1993) Majitel: svetobeznik
Přidáno: 9.12.2010 479 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Mercedes-Benz E (1989) Majitel: mercedesar
Přidáno: 29.6.2012 4910 Majitel 9.91 Uživatelé