Recenze
Technické info
Přezdívka auta Pumička Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:28500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1679 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 157 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 maximální rychlost [km/h]: 203 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 240 pohon kol: přední
Popis vozu
Už od cca deseti let jsem vybíral, co bude moje první auto. Pokukoval jsem po všem možném od Roveru 200 přes Peugeot 306, samozřejmě S16 :-), nádherném kupátku Peugeot 406coupe, Fiat coupe, atd, atd. No a nakonec jsem skončil u pumy. Paradoxní je, že ještě před nějakou dobou se mi moc nelíbila a pokukoval jsem po Cougaru. Pak jsem změnil názor a když jsem se svezl, bylo jasno. Navíc když jsem jednu za super cenu objevil v servisu naproti od práce. Vypadala slušně, jen měla stržený závit na motoru po přetěsnění ještě v Německu. No nic, řikám si, já si na ni počkám. Po třech měsících výmluv servisáka, proč to ještě není spravený jsem usoudil, že mu o prodej asi moc nejde a hledal jsem dál. Dopadlo to tak, že už jsem obhlížel fiaty bravo a fiesty... a pak cca 30 km ode mě modrá puma hned k prodeji od majitele. Vzal jsem kamaráda mechanika, 1. sobotu jsme to projeli a 2. sobotu jsem si ji odvážel domů. Puma měla platnou STK takže pak jen 220,- za evidenci a 800,- na úřadě a už jezdím :-)
První den doma nadšení jak na Vánoce, nejradši bych v autě i spal :-) a už zjišťuju, co je potřeba doladit. Po opravě předku popraskaný kyt na kapotě, hůř napasované světlo, pupínky koroze na zadních lemech a od parkování na sídlišti odřený přední blatník.
Při jízdě ale na všechno zapomenete. Zátah od spoda, super zvuk a stabilita v zatáčkách přímo láká jet z práce oklikou po nový asfaltce. A usmívám se jak blbec celou cestu.
Jsem příznivec do tuningu. Proč ne. Bohužel u Pumičky si to nedovedu moc představit. Vidim na ní nový kola, lak a pár drobností ale nový nárazníky? Velký křídlo vzadu? Ne, akorát bych si ji zkazil. Ukažte mi jiný 15 let starý auto, na které se i dneska tak krásně kouká. Navíc auto, které jako nové stálo skoro 600 000 a ted se dá pořídit za 50000...
Tolik první dojmy, přidám i pár parametrů:
Puma se vyráběla v letech 1997-2002 v německé továrně Fordu v Kolíně. Celkem jich z továrny údajně vyjelo necelých 18000 ks.Pobavil mě člověk, který tvrdil že ford ani jiný americký auto by nechtěl :-D.
První auto Fordu s designem New Edge byla asi StreetKa nebo Focus, ale když vidím zadní mlhovky na Pumě, silně ho připomínají. Nejvíc se mně osobně auto líbí zepředu. Boční silueta je jakoby nakrčená a stoupá až k zádi. Uvnitř je nejvíc patrná podoba s výchozí Fiestou. Sedačky ale dobře drží, malý volant s tlustým věncem se drží dobře a všechny ovládací prvky jsou v dosahu.
Schválně mám uvedeno NAJETO 28500 páč až do faceliftu má Puma 5místný tachometr, který se po 100000 vynuluje. A na dveřích jsem našel samolepku ze servisu z roku 2001 se stavem 90 000km a tak nějak nevěřím, že by za 10 let najela 28000:-) Výpis z Cebie, který jsem si před koupí pořídil tomu taky napovídá.
Pod kapotou může být jeden ze tří benzínových motorů 1,4/66kW, 1,6/76kW nebo, jako u mě, 1,7/92kW řady zetec. Na tomhle motoru spolupracoval Ford s Yamahou a základ má stejný s 1,4. Při jízdě pomáhají technické vychytávky jako proměnlivé časování ventilů(zátah cca od 1600 ot./min.), údajně odspoda je důraz na kroutící moment a od 4000ot./min. na max.výkon; a systém omezení prokluzu kol. Puma stojí na upraveném podvozku z Fiesty, což ale není na závadu, protože Ford podvozky umí. Dobrým jízdním vlastnostem napomáhají nízká hmotnost, komunikativní řízení a kola v rozích karoserie. Obehraným nedostatkem jsou původní(tedy z Fiesty)zadní !bubnové! brzdy, které lákají k upgradu na kotouče.
Jelikož nejsem odborník, přijde mi zbytečné vše tady do podrobností rozepisovat. Pokud chcete bližší či přesnější parametry, doporučuji navštívit www.ford-puma.cz, kde se sdružují majitelé a majitelky těchto úžasných autíček.
PS: Pokud bude někdo tvrdit, že je to auto pro holky, ať se nejdřív sveze. Jeremy Clarkson je trošičku blázen ale auto roku 1997 v Top Gearu není Puma pro nic za nic. Na wikipedii v tématu Top Gear jsou pro srovnání novější vítězové této ankety.
Pokud někoho zajímá spolehlivost, Puma obsadila 18. místo v žebříčku 100 aut, se kterými jsou majitelé v Británii nejspokojenější.
Brzy doplním další zkušenosti a objevy...
Silné stránky
zátah motoru, řízení, výbava, poměr cena/zábava/spotřeba, na svou třídu solidní zavazadlový prostor a možnost jednoduchého sklopení opěradla zadních sedaček.
Slabé stránky
jízdní vlastnosti na našich silnicích - občas trochu odskakuje, výhled z vozu, některé části interiéru nejsou moc dobře upevněny ( ovl. zrcátek a okýnek na dveřích), nedostupné některé neorig. díly(světla,...)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
pár věcí se musí doladit, běžnému ježdění do práce to nepřekáží. Zatím žádná složitá závada.
celkem dobře dostupné ND
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Pumičku jsem koupil od soukromého majitele,byla spokojenost s ochotou a rychlostí prodeje, zdá se že nic nezatajoval a staral se o ni. Informace o autě jsem získal na internetu a od majitelů.
Edit: až chvíli po koupi jsem zjistil, že je hnutá přední náprava, takže se mi mírně sjíždí pneu a auto při brždění trošku kope do volantu.. příště budu opatrnější. Oprava tohoto je dost složitá a tudíž drahá.
Dost těhle aut dostalo pěkně zabrat takže se vyplatí si počkat a pečlivě vybírat
Novinky v recenzi
zkušenosti po roce a půl
Autíčko pořád jezdí, nedávno proběhla údržba - nová spojka. Spotřeba podle mého měření z tankování cca 7l/100km, nejezdím jako drak, i když občas si užívám skvělou dynamiku auta.
Do zimy chci stihnout dát opravit zadní lemy, mírně kvetou jak je u těchto aut bohužel zvykem.
roční zkušenost
Pumička stále jezdí:-)
provedené opravy od koupi:
brzdové destičky, výměna oleje v motoru a převodovce, oprava těsnění motoru+svíčky
nové letní pneu a vyrovnání disků
průměrná spotřeba: 7l/100km
novinky
Nic se tunit nebude, Puma byla bouraná trochu víc, než sem původně myslel, takže bude jen provozní údržba odpovídající věku a stavu auta a šetření na něco většího. Bohužel s jídlem roste chuť, auto je jízdně a po stránce agility skvělé.
Ted na jaře ještě jezdím se zimními 14" koly a jízda je trochu příjemnější na delší cesty.
Adepty na nového mazlíka jsou Focus,Nissan Primera nebo Mazda 323
první úpravy
Začal jsem z předních mřížek odstraňovat lepicí pásku, imitující chrom či co. Moc to tedy nejde, dost se trhá. Ale zblízka to vypadalo dost blbě, radši tam budu mít origo černý plast.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Ford Puma 1,7
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Ford Puma
-
Ford Puma (2001) Majitel: somalec
Přidáno: 6.8.2010 410 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Ford Puma (1997) Majitel: Vajtus
Přidáno: 6.8.2010 1210 Majitel 9.77 Uživatelé
-
Ford Puma (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 3.1.2010 1910 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Ford Puma (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 27.2.2007 09 Majitel 9.58 Uživatelé
-
Ford Puma (1999) Majitel: PumaTrip
Přidáno: 28.6.2021 79 Majitel 9.42 Uživatelé