Recenze

kent60 (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

BMW řada 1 118d

9.87 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 1, foto 1 BMW řada 1, foto 2 BMW řada 1, foto 3 BMW řada 1, foto 4 BMW řada 1, foto 5 BMW řada 1, foto 6 BMW řada 1, foto 7 BMW řada 1, foto 8
BMW řada 1, foto 9 BMW řada 1, foto 10 BMW řada 1, foto 11 BMW řada 1, foto 12 BMW řada 1, foto 14 BMW řada 1, foto 15 BMW řada 1, foto 16 BMW řada 1, foto 17 BMW řada 1, foto 18 BMW řada 1, foto 19 BMW řada 1, foto 20 BMW řada 1, foto 21 BMW řada 1, foto 22 BMW řada 1, foto 23 BMW řada 1, foto 24 BMW řada 1, foto 25 BMW řada 1, foto 26 BMW řada 1, foto 27 BMW řada 1, foto 28 BMW řada 1, foto 29 BMW řada 1, foto 30 BMW řada 1, foto 31 BMW řada 1, foto 32 BMW řada 1, foto 33 BMW řada 1, foto 34 BMW řada 1, foto 35 BMW řada 1, foto 36 BMW řada 1, foto 37 BMW řada 1, foto 38 BMW řada 1, foto 39 BMW řada 1, foto 40 BMW řada 1, foto 41 BMW řada 1, foto 42 BMW řada 1, foto 43 BMW řada 1, foto 44 BMW řada 1, foto 45 BMW řada 1, foto 47 BMW řada 1, foto 48
 

Technické info

Přezdívka auta jednička Rok výroby 2011 Koupeno ojeté najeto [km]:31000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1995 výkon [kW]: 105 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.6 maximální rychlost [km/h]: 212 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 360 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 4.5 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

… psal se rok 1973 a jako žák základní školy jsem s pomocí slovníku a znalostí otce, který se jako kluk za světové války v učil němčinu se škole v okupované Olomouci, napsal do Mnichova prosbu o zaslání prospektů. A neuvěřitelné, zpoza železné opony, dorazila velká obálka s propagačními materiály celé výrobní řady, včetně fotografii okouzlujícího BMW 2002TI ...

… po více jak 8 letech života s Fordem Mondeo TDCi jsem začal přemýšlet nad obměnou vozidla. Čím jej nahradit? Rodinná situace se změnila a vzadu na sedadle se vezl někdo za poslední rok 3 krát. S kufrem je to stejné a nakonec, když už, v práci si mohu vzít Škodu Praktika. Na lesní či polní cestu se nedostanu jak je rok dlouhý a tlačit na dálnici před sebou kvanta vzduchu v SUV mi nepřijde normální. A pohon čtyř kol? Přes veškeré výhody bych jej skutečně potřeboval párkrát v roce. Jo, ale páté dveře by se hodily. Převážím silniční kolo a po sklopení sedadel je tam nasoukám. Tak jsem vyloučil sedany (a že se mi líbí) , MPV, SUV (na RR Evoque je radost se podívat) a kombi (ta nová Octavie má v kombi šmrnc) mi přijde taky jako pro mne zbytečné. Pokukoval jsem po prémiových značkách, přece jen i po letech je Mercedes prostě Mercedes. Na netu zveřejnili fotografie nové A classe, četl jsem testy Volva V60, BMW 1-er, v přípravě je nový Golf a Octavia a co Audi A3. Prohlédl jsem weby a upoutala mne nabídka BMW 116i za přijatelnou cenu na hranici půl milionu. Na stránkách BMW jsem požádal jsem o zkušební jízdu, vybral CarTec a marně čekal i přes podporu centrály BMW, kteří mne telefonicky třikrát kontaktovali a údajně předali kontakt prodejci. Nakonec, vzhledem k blížící se zimě jsem se vydal do autosalonu osobně vyzkoušet zda mi nové BMW 1 nebude malé. Od ochotného prodejce se mi dostala informace že benzínové verzi jedničky na zkoušení nemají, ale mohu si vybrat některou z variant naftové motorizace. A ze skušební jízdy se vyklubalo zapůjčení do následujícího poledne. o-)
Motorizace (nejslabší diesel 116d) domluvená, ale na převodovku jsem zapomněl. No snad … a jejej automat, tak to snad zabalím a jedu domů, Fordem. Ne ne zkusil jsem to a dostalo mne 8 stupňů. Při dálniční 130 točí motor těsně pod 2000ot/min a na palubě je slyšet jen zvuk odvalujících se kol a svistot vzduchu kolem zrcátek. Při přepnutí do režimu SPORT a prošlápnutí plynu se motor ozval, ale to zrychlení mi přišlo ve srovnání s Fordem stejné, není se co divit 85kw a absence momentové špičky, ale taky turbo díry, vas nezatlačí do sedaček. Zapůjčený vůz mne dostal, zamiloval jsem se na první svezení.
V následujících dnech a týdnech jsem přečetl snad vše co o ní bylo napsáno, seznámil se s ceníkem a příplatkovou výbavou, nakonfiguroval ideální model a začal jej hledat v pro mne dostupné ceně. Vzhledem k výsledné ceně konfigurace, blížící se nebezpečně miliónu korun jsem začal hledat roční vozidlo na mobile.de. Hledal jsem motorizaci 118d nebo 120d s automatem, xenonové světlomety plus idrive.
Požadovaný kus za dobrou cenu jsem nakonec našel v dealerství BMW v Olomouci. Po prohlídce a několika neklidných nocí jsme si plácli s tím, že ode dne převzetí poběží dvouletá záruka a BMW bezplatný servis 5 let/+100.000 km a já se těšil na začátek jara kdy jsem vozidlo převzal. Barvu jsem řešil jako nepříliš důležitou, ale po stříbrné Octavii a Mondeu jsem zatoužil po změně. Nakonec to dopadlo jako s předchozími vozidly a i „jedničku“ mám v „katalogové“ barvě a to Midnight Blue.

Co jsem si nakonec přivezl?
- verzi Urban Line
- Metalický lak „Midnight Blue“
- 17“ kola „V“ spoke 412 bicolor, pneu 225/45 R17„Runflat“
- Startování tlačítkem, STOP/START systém
- Automatická 8 st. převodovka s možností sekvenčního řazení
- Multifunkční kožený sportovní volant
- Palubní display s rozšířenými možnostmi zobrazení
- Tempomat s brzdnou funkcí
- Automatická klimatizace
- Kontrola parkovací vzdálenosti vzadu
- Bi-xenonové světlomety s ostřikovači
- Mlhové svetlomety
- Navigační systém Professional
- Rozhraní Bluetooth včetně USB
- Sportovní vyhřívaná sedadla kombinace látka/kůže
- Průchozí nakládací systém
- Loketní opěrka
- Dešťový senzor
- Automatická aktivace světlometů při snížené viditelnosti
- Vnitřní obložení bílé akrylátové sklo

A jak se s jedničkou žije?
Po stisku tlačítka „otevřít“ na dálkovém ovladači Vás přivítá efektní uvítací osvětlení. Já vím tohle nejezdí, ale vypadá to dobře. :) Nastupujeme. Rozhlédnete se kolem sebe a vše máte na dosah, interiér příjemně obklopuje, ale sklo dveřního okna i rameno spolujezdce je v dostatečné vzdálenosti. Pozici za volantem si najde i dvoumetrový dlouhán a sportovní sedadla s nastavitelným sklonem sedáku a dofuky bočnic opěradla příjemně obejmou tělo. Po přesednutí do Mondea je rozdíl markantní.
Malý úkrok bokem. Nejsem motoristický novinář, který sedlá každý týden jiný vůz a tak a „jedničku“ srovnávám s mými předchozími vozidly.


Motor / Automatická převodovka / Driving experience
Po nastartování vnímáte vzdálený zvuk motoru. Odhlučnění je na vysoké úrovni a i studený motor má příjemný (v rámci dieselu) a pravidelný zvuk, který je zvenčí výraznější. Při klidné jízdě, kdy převodovka udržuje otáčky motoru v rozmezí 1400 – 1800 ot/min je zvukový projev motoru překryt hlukem od pneumatik a se zvyšující se rychlosti hlukem aerodynamickým. Při rychlosti 130km/h jako spolujezdec vnímám nejvíc hluk vzduchu obtékající venkovní zrcátko. V této rychlosti se otáčky motoru přibližují zdola hodnotě 2000. Otáčky motoru. Management převodovky vyhodnocuje intenzitu s jakou dojde k změně pozice pedálu plynu a dle toho volí převodový stupeň. Rychlé prošlápnutí znamená okamžité podřazení a zvýšení otáček motoru na cca 2500. Po zrychlení na odpovídající hodnotu a dále neměnné poloze plynového pedálu zařadí převodovka takovou rychlost, aby se otáčky motoru dostaly opět na hodnotu +/- 1600. Výše zmíněné platí pro režim COMFORT. V případě volby jízdního režimu SPORT dojde k rychlejší reakci na plynový pedál a při jízdě stylem brzda plyn se otáčky pohybují nad hodnotou 2000, spíše však v rozmezí 3 až 4 tisíce a Vy si užijete dynamiku doprovázenou zvukovým projevem motoru. Pokud si navolíte na displeji iDrivu hodnoty výkonu a kroutícího momentu budete zaznamenávat hodnoty blížící se maximu. Při klidné jízdě pak Vámi požadovaný výkon stěží překročí 60kW a 250Nm. Výkon motoru mi příjde dostatečný, ale na skutečně ostrou jízdu nabízí BMW jiné motorizace. Aktivací jízdního režimu ECO PRO reakce na plynový pedál zleniví a na displeji je zobrazena jeho poloha včetně pokynů směřujících k ekonomické jízdě. Otupělost je hmatatelná při přepnutí do módu SPORT, kdy celé vozidlo „poskočí“ kupředu.

Podvozek
Přes sedmnácti palcová kola víte o každé nerovnosti pod koly, ale přenesete se přes ně s elegancí a jistotou. Nic nebouchá, neodskakuje. Nerovnosti, mělké výtluky či železniční přejezdy zvládá podvozek bravurně. A demontáž zadního kola poskytla odpověď. Propracované pětiprvkové zavěšení a navíc v pomocném rámu. Spousty gumových pouzder a silentbloků pohltí rázy od kol. Až se tohle opotřebuje. Líbilo se mi aerodynamické zakrýtí podlahy. Mimo tunelu ve středu podlahy pro výfuk a pohon je podlaha přikryta rovnou deskou a také na spodních ramenech zadní nápravy je plastový výlisek s náběhem navazujícím na rovinu desky podlahy. A ješte drobnost. Na spodní části prahu je integrován plastový výlisek pro umístění zvedáku. A hned je jasno kam s ním. :) Síla podvozku jedničky se projeví naplno při průjezdu zatáček. Zatím mi pud sebezáchovy nedovolil dostat auto do úzkých. Když už jsem najel zatáčku rychleji v zádech jsem citil jako by zadní náprava zatočila. V praxi pak dojíždím ostatní automobily právě v sérii zatáček.
Spotřeba
Je všeobecné známo, že o spotřebě ve velké míře rozhoduje způsob používaní a samozřejmně také prvek mezi sedačkou a volantem. Já se řadím mezi jezdce defenzivní a jak s legendární, myšleno spotřebou, Octavii TDI 66kw tak s Fordem Mondeo TDCi 96kW jsem kombinovanou spotřebu dosahoval pod údaji výrobce. Tohle se podle všeho s „jedničkou“ opakovat nebude. Krátké jízdy po městě se studeným motorem končí spotřebou kolem 7l. Cestování po okreskách a silnicích první třídy s občasným využitím potenciálu motoru zaplatíte spotřebou 4,5 – 4,8. Při dálniční 130 hodnota okamžité spotřeby osciluje kolem 5l/100km. Momentálně mám kombinovanou spotřebu od pořízení 5,2 což je spotřeba určitě slušná, ale hodnota udávaná výrobcem je 4,5l.

Slabé stránky

STOP/START systém a jeho nemožnost trvalého vypnutí, navíc při každé změně jízdního režimu (ECOPRO, COMFORT,SPORT) se systém opět aktivuje.
Ve vyjetých kolejích "tahá" volant.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Najeto cca 1tkm. Zkušenosti žádné. Podle "Vehicle status" nejbližší plánovaní kontrola 8/2014 - brzdová kapalina nebo přední brzdové destičky - 15.000 km

 

Novinky v recenzi

13.8.2014 21:57

První plánovaná návštěva servisu.

Vykřičník a oranžově orámovaná silueta vozidla na přístrojovém štítu, vyžádaný servis/výměna brzdové kapaliny, znamenala návštěvu v servisu CarTec Ostrava.
Překvapením pro mne byla doba strávená v servisu. Samotná výměna brzdové kapaliny by trvala 80 minut (40 AW jednotek po 5 min.), ale svolávací akce BMW protáhla servis o další dvě hodiny. Přejímací technik mne informoval o všech úkonech a rozpis předpokládaných prací a materiálu včetně cen jsem obdržel na objednávce. Pamatuji se jen, že výměna brzdové kapaliny by stála 2200,- bez DPH. A jaká teda byla cena? Svolávačky platí BMW a brzdovka je v rámci BMW Service Inclusive zdarma. Takže celkem 0,- Kč. BMW Service Inclusive je tuším od 2011 v ceně každého BMW prodaného v ČR. Umyté auto pak bylo příjemným ale zbytečným bonusem. Cestou domů pršelo.


Další vozy BMW řada 1



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
praktičnost
9
prostornost
7

řidič a spolujezdec mají prostoru dostatek

jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
výkon motoru
9
spotřeba
9

zatím těžko hodnotit, nechávám se strhnout k neekonomické jízdě :)

hlučnost motoru
10

při klidné jízdě je motor takřka neslyšitelný

kvalita sedadel
9

sportovní sedačky, řešení nastavení výšky sedadla je nekomfortní

brzdy
10

dostatečný účinek, dobře dávkovatelný

zavazadlový prostor
9

velikost odpovídající třídě, uzavíratelná schránka, prostor pod podlahou






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…