Recenze

9 Majitel

Chevrolet Corvette C 4 LT1, base coupé

9.44 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Chevrolet Corvette, foto 1 Chevrolet Corvette, foto 2 Chevrolet Corvette, foto 5 Chevrolet Corvette, foto 6 Chevrolet Corvette, foto 7 Chevrolet Corvette, foto 9 Chevrolet Corvette, foto 9 Chevrolet Corvette, foto 9
Chevrolet Corvette, foto 10 Chevrolet Corvette, foto 11 Chevrolet Corvette, foto 12 Chevrolet Corvette, foto 13 Chevrolet Corvette, foto 14 Chevrolet Corvette, foto 16 Chevrolet Corvette, foto 17 Chevrolet Corvette, foto 18 Chevrolet Corvette, foto 19 Chevrolet Corvette, foto 20 Chevrolet Corvette, foto 21 Chevrolet Corvette, foto 22 Chevrolet Corvette, foto 23 Chevrolet Corvette, foto 24 Chevrolet Corvette, foto 25 Chevrolet Corvette, foto 26 Chevrolet Corvette, foto 27 Chevrolet Corvette, foto 28 Chevrolet Corvette, foto 29
 

Technické info

Přezdívka auta Zatím nemá Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:260000 palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 5733 výkon [kW]: 224 kroutící moment [Nm]: 461 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.8 maximální rychlost [km/h]: 267 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 16

Popis vozu

Nezaměnitelná legenda 80 let.

Silné stránky

Stylový vzhled, hrubá síla atmosferického osmiválce, targa, burácení motoru a vůně benzínu. Youngtimer jak má být.

Slabé stránky

Poddimenzovaná převodovka, jízda po nerovnostech je horor, malá tuhost karoserie, celkově ale (bohužel) návyková jízda.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Dílů je v USA dostatek a za slušnou cenu (až na manuální převodovku). Ale velké pálky za poštovné, dlouhé dodací lhůty, otravné papírování s celníky a ještě otravnější clo. Zatím známé závady - nefunkční klimatizace, únik chladicí kapaliny, topení, ukazatel paliva, světlomet, radio, manžety, zadní silentbloky nápravy, zničené dveřní panely a to nejhorší - dosluhující převodovka. Zatím odstraňovány lehčí závady, zbytek v řešení.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

NationWide Dealers - raději bez komentáře (viz dále).

První kroky do neznáma za zvuku hromů...

Tak nám zabili motory paní Millerová. To mě napadá posledních pár let, vždycky když s hrůzou sleduji šílenství zvané downsizing. S pocity beznaděje a zmaru očekávám připravovaný 1,6 litrový motor od Porsche, o tříválcovém Focusu 1.0 nemluvě. K tomu všechny ty hybridy a elektronesmysly, které sice skenují značky, hlásí slevy v bio bistrech, měří kvalitu stolice řidiče, ale vypadají a jezdí jako robotický vysavač. Různí ekomoralisté a oteplovací štváči mě postupně přivedli na myšlenku, že je potřeba se opevnit v minulosti, kdy auta smrděly benzínem a spálenými gumami. Ideálně s nějakým pořádným uřvaným youngtimerem, co půjde, v případě totální války proti spalovacím motorům, přihlásit jako veterán. Má jít o čtvrté auto v rodině, proto jsem si dovolil popustit uzdu fantazii - psala se polovina roku 2018.

Mé první úvahy vedly k mé oblíbené značce BMW, které vždy snoubilo eleganci se skvělými šestiválci. Zvažoval jsem E 24 633 CSI nebo levnější E 36 328i coupé v M Paketu. Bohužel oba modely trpí korozí, což bylo při pečlivějších prohlídkách nabízených vozů znát. Koroze - moje živá noční můra z doby, kdy jsem v první polovině 90. let vstoupil do světa automobilismu. Pod rukama se mi tehdy drolily Renault 16, Fiat UNO, Renault 18 (u toho se mi utrhla shnilá náprava), poté i Škoda Favorit a Mazda MX 3. Doteď mám někde v hlavě zažraný puch gumoasfaltu a autogenu, které měly čelit neodvratné zkáze (s diskutabilním výsledkem). Ne, opravdu žádnou korozi. Toto kriterium pak vyřadilo většinu modelů, jinak líbivých aut za slušný peníz, na které jsem narazil (Porsche 924, E 30, MB 190 apod).

Následně jsem zvažoval BMW M3 E46, u kterého se některé kousky dostaly do mých cenových možností. Bohužel jak jsem zjistil, tak toto auto nelze koupit v nějakém slušném stavu za rozumný peníz (tzn. ve stavu, kdy s ním nějaký uhrovatý smrad nedriftoval s plynem na podlaze deset let po polích a skalách, s uřezanými pružinami a nalepenými spojlery, které vystřihl doma mámě z lina). Navíc doma se design Mka setkal s vyloženým s odporem.

Musel jsem tedy na začátek, chtěl jsem staré stylové auto, za cenu do 450k, které má dobrý motor (6 válec a dál), nerezne a u kterého se dají ještě sehnat díly.

V dalším kole vypadly Jaguáry XJK (nehorázná cena dílů) a dostupné modely Porsche (nehorázná cena dílů a Boxster z důvodu nestylovosti pro příčetného hetero muže).

A pak jsem při brouzdání internetem narazil na krásnou Corvettu C3, r.v. 1978, zachovalého vzhledu a za solidní peníze. Červíček zahlodal a byl jsem se na ni podívat. Nicméně prvotní radost mi při prohlídce zkazily dvě věci - relativně nízký výkon nabízeného vozu (asi 140 Kw u 6 litrového small blocku) a na kovových dílech nenáviděná koroze, v kontrastu s blýskavým lamino zbytkem. Naprosto chápu jejich majitele (je to dle mého nejhezčí corvetta). Při jízdě mě ale kombinace automatu s výkonem lepší oktávky nepřesvědčila o koupi. Jak jsem zjistil, uvedené se týká všech cenově dostupných C3 - obecně zoufale nízké výkony small bloků (neblahý důsledek ropné krize v sedmdesátkách) a často bující koroze kovových dílů. Pro mě u takto vzhledově namakaného auta je 140-160 Kw (snížené navíc automatem) hanebně málo.

Pak jsem po dalším brouzdání narazil v inzerátech na první Corvettu C4 (která mě vůbec nenapadla) a zatajil se mi dech. Prostě jsem po měsících přešlapování najednou věděl, že to je můj vysněný youngtimer. Auto které měl kdysi doma každý kluk jako angličáka. Auto které nese odkaz Chcucka Norrise, Harmona Rabba, Steva Sanderse a ostatních béčkových a céčkových hrdinů, co se v tomto symbolu osmdesátek proháněli v zapadajícím slunci po Miami beach. Byl jsem doma, zpátky v osmdesátkách, v oblaku smradu z benzínu a spálených gum.

Po prvotním nadšení jsem zavrhl motory druhé poloviny 80. let s nižším výkonem a kabriolety. Jako naivka neznalá amerických aut, jsem po dlouhém přemítání, vyřadil auta s automatickou převodovkou a rozhodl se pro vzácný manuál (obával jsem se bláhově špatné dostupnosti aut. převodovek a dílů na ně), což mi připravilo hodně, ale hoodně perné chvilky - o tom ale později. Zkrátka důkladnou selekcí mi v nabídce vozů zůstala (po přezkoumání české a německé inzerce) jen jedna jediná Corvetta C 4. Ta se nacházela v ČR, u malého domácího dealera kousek za Prahou (nation wide cars). Měla relativně vysoký nájezd (to ale u veterána moc neřešíte), mimo manuálu chudou výbavu, ale byla přihlášená v ČR. Na fotkách byl krásně zachovalý interiér a inzerát sliboval auto bez investic - ehm...No jak tušíte, na tu jsem se nakonec jel podívat - bohužel i bohudík.

První dojem z auta bylo překvapení smíšené s nadšením. Auto vypadá i po 25 letech famózně. Ladná, dlouhá příď a žraločí žábry dodávají vozu dravý vzhled. Elegantní záď se 4mi koncovými světly a čtyřmi výfuky, uchvátí každého na první pohled. Co mě překvapilo (a překvapí to každého, kdo toto auto uvidí poprvé na vlastní oči) je to, že je vlastně malé. Respektive je velice nízké (1170 mm), relativně široké (1700 mm) a dlouhé (4500 mm) - vypadá jako zlá placka. Z okénka v provozu pozorujete kliky normálních sedanů. Rám tvoří dvě traverzy v prazích a kvůli nízké výšce se do auta nedá normálně nastoupit ani vystoupit - lze jen do auta lehnout (polopádem) a místo vystupování se z něj vykulíte na zem. Nevybavuji si, že by v některém z filmů hrdina v záběru nastupoval nebo vystupoval.

Po té, co se člověk uvelebí (v pololeže) na sedačce, čeká na něj celkem pěkný devadesátkový interier - deska se spoustou tlačítek a s obrazovkou, která vypadá jak moderní dotykový display. Jde ale jen o shluk podsvícených kontrolek. Mezi fandy má tento interier přezdívku jet fighter - údajně připomíná kokpit stíhačky. Před faceliftová verze měla fantastické futuristické budíky z tekutých krystalů a těm se zase říká Atari. Mně osobně se jednoznačně líbí starší verze, ale vzhledem k tomu jakou mají pověst (každou chvíli to někomu vyhoří) jsem rád za "stíhačku".

Nyní ale k tomu nejpodstatnějšímu, co mě definitivně položilo jako kupujícího na lopatky. Po otočení klíčku se ozve nepopsatelně úžasné bublání a skučení osmi válců, vrčení spoutané šelmy, která čeká, až jí řidič sešlápnutím plynového pedálu pustí do arény. A jakmile to uděláte, ocitnete se na zádech splašeného býka. Musím říci, že je to moje první zkušenost s velkoobjemovým atmosférickým motorem a je to jízda (nemám zkušenosti s kompresorem). Proti turbům absolutní zátah od prvního sešlápnutí plynu, do doby kdy vám pud sebezáchovy nohu z plynu zase sundá. Jediný limit (mimo řidiče), na který jsem narazil, je podvozek, respektive "skvělá" práce našich silničářů. Na jakékoliv nerovnosti se šasí kroutí jak paragraf a listové pružiny pod nápravou moc nepruží. Výsledkem je skřípání a drkotání všeho plastového v interiéru. Do corvetty jsem přesedl po mnoha letech řízení bavoráků a první dva tisíce kilometrů mi ve 120 km/h adrenalin stříkal z uší. To auto sedí, ale takovým svým devadesátkovým gangam stylem. V běžném provozu se mi ale úplně nechce zjišťovat hranice auta. Až se rozhodnu koupit nové obutí, staré gumy pojedu dorazit někam na okruh. Bez elektronických systémů a jiných blbostí, které otupují řidičské instinkty to bude myslím hukot. Mimochodem jako každé sportovní auto, je Corvetta výzvou pro samozvané piloty F1 ve služebních oktávkách a uhrovaté smrady ve vylágrovaných audinách. Je to otravné (trochu jako když vás vyzývá někdo na tříkolce na pěstní souboj) ale už to moc nevnímám.

Zpět k prodeji - jako kupující jsem byl hned chycen a zbývalo nechat auto prověřit zkušeným mechanikem a s dealerem uhádat slušnější cenu.

Z prodejce mám smíšené pocity. Jde o malého dovozce, který má garáž i dílnu kousek za Prahou. Osobně velmi příjemný a klidný člověk, ale informace které mi řekl prostě neseděly. Podotýkám, že mělo jít o auto v dobrém a plně funkčním stavu, z osobní sbírky prodejce.

Za prvé v inzerátu byl uveden nájezd 160,000 Km, ale auto mělo najeto 160.000 mil. Celkem rozdíl a pán mi říkal, že si to neuvědomil. No ehm.... Další nepříjemná překvapení na sebe nenechala dlouho čekat. Při prohlídce mechanikem jsme zjistili, že nefunguje klimatizace, ani topení. Hadice z topení byly uříznuté nožem a zaslepené. Prodejce řekl, že nikdy klimu nepustil, ale že to je banalita. Samotné topení opravdu stojí jen 50 USD, ale jeho výměna je porod. Musí se rozebrat palubovka a půlka toho, co je pod ní. Koupil jsem manuál pro servisy GM, zaplatil rodině výlet do Zadaru a vím co budu dělat o letní dovolené.

Dále auto bylo blbě zvednuto na heveru a má na několika místech promáčklou podlahu. (už v USA - dle servisní dokumentace). Také nefungoval ukazatel paliva (palivoměr ukazoval rezervu i při plné nádrži), radio sežralo první kazetu a kouslo se, jedním těsněním do auta teklo, netěsní chlazení (naštěstí mimo motor) a sahara byla připojená natvrdo, tzn chladila i studený motor. Není to nové auto, ale na všechny tyto závady prodejce reagoval velkým překvapením nebo je bagatelizoval (palivoměr prý občas jde atd). Opakuji, že mělo jít o prodej z osobní sbírky prodejce a prostě nevěřím tomu, že nic z toho nevěděl.

Co bylo ale nejhorší závadou je to, že mi cca tři týdny po koupi začala vyskakovat zpátečka (při sešlápnutí plynu). V servise na americké převodovky mi pak řekli, že převodovka je prasklá a byla narychlo opravena tekutým kovem, aby držela pohromadě. Ono celkově se převodovka ZF S6-40 moc nepovedla. Je sice německé výroby, ale je bohužel poddimenzovaná (na daný krouťák), není moc kvalitní a díly na ní se nevyrábí (na rozdíl od automatů). Zkusil jsem ZF servis pro ČR, ale koukali na mě jak kdybych jim tam přivedl nemocného leguána. Co jsem dále zjistil, v dílně na tyto převodovky v Mnichově chtějí 1000 EUR jen za to, že se na převodovku podívají. Jde zkrátka o nejdražší díl a příště u amerického auta kupuji jen automat. Kdyby se mi nepodařilo přes americký corvette club ukecat jednoho nadšence z Texasu, aby mi ji prodal a poslal, tak bych mohl auto tak akorát leštit v garáži. I když jsem minimalizoval náklady, pořád mě ta sranda vyjde na nějakých 80k. Nevím jestli to prodejce věděl nebo ne, ale vzhledem k výše uvedenému bych se nedivil, kdyby ano. Při koupi auta od tohoto prodejce bych byl velice opatrný.

Nicméně život jde dál. Jako kupující jsem neměl na výběr - šlo o jediný kus na českých papírech v nabídce a já už se po uši zamiloval. Prodejce nakonec dal (menší) slevu a já mám zábavu na dlouhé večery. Naštěstí jsem při smyslech a s investicemi jsem počítal. Při koupi 25letého sporťáku, po několika majitelích, to jinak ani nelze..

Celkově však musím říci, že ve chvíli, kdy člověk nastartuje obrovitý motor, jsou všechny chmury a příkoří pryč. Uvidíme co přinese budoucnost, zatím se s novým přírůstkem poznáváme. Netrpělivě ale sleduji předpověď počasí a těším se na každý slunný víkend. To auto má prostě ohromného ducha a charisma . Každý kilometr za volantem je esencí svobody a radosti ze života. Přál bych všem řidičům takové zážitky s jejich miláčky na čtyřech kolech.

 

Novinky v recenzi

13.7.2020 22:18

Servisní update 3 a zakončení společného příběhu

Od mého posledního updatu uplynula drahná doba. Věcí se dělo opravdu moc. Takže postupně.

Předem je třeba zmínit to, že jsem se během čekání na převodovku z USA strašně, ale opravdu strašně nudil a čas krátil na americkém corvette foru. No a během toho všeho pomlouvání elektrokřápů, eko fašistů a aut se spotřebou pod 10 litrů benzínu, mi jistý jižanský gentleman z Georgie zasadil fatální úder. Nabídl mi totiž divoký sen 90. let, Pamelu Anderson (zamlada) od Chevroletu - Corvette C4 ZR-1, rok 90. A navíc dost nečekaně za velice slušných podmínek. Váhal jsem, nespal a mučivě odolával představám, jak se s ní během letní sezony proháním kolem slap. No a když mi poslal fotky (a hlavně zlevnil cenu), tak jsem už prostě takhle nemohl dál. Koupil jsem kytku, vzal manželku na dobrou večeři a zeptal se jí (mezi prvním a druhým chodem), co by řekla tomu, že bychom letěli například 25. října na týden na výlet do Atlanty (bylo asi 11. října). Nejdřív to považovala za vtip, ale pak zaznamenala můj soustředěný výraz, maskovaný nervozně hraným úsměvem. Přestala se usmívat a první co na mě vyštěkla, že doufá, že tam nejedeme pro auto. Opáčil jsem, že to není auto, ale umělecké dílo a už po mně letěla kytka. No zbytek si nechám pro sebe, ale radši by člověk dojednával na Chánově zrušení sociálních dávek, než to co následovalo. Nakonec to klaplo a jednou větou - byl to úžasný výlet pro krásný americký supersport, velice draze vykoupený v outletech s luxusní modou.

ALE, v garáži bylo najednou těsno (a já byl vyhozen na gauč do obýváku dokud prý nebudeme mít jen jednu corvettu a nějaké peníze na účtu - jako slušní lidé). S těžkým srdcem jsem se chtě nechtě rozhodl bílou C4 prodat. Problémem bylo, že nejsem ani podvodník, ani prodejce amerických aut z Nation Wide Dealers (nyní shiptoeu.com) - což je totéž. Před prodejem jsem tedy musel uvést převodovku do stavu, abych se za auto nemusel stydět (ostatní bylo už hotové a funkční).

Naštěstí těsně před mým zámořským dobrodružstvím dorazila repasovaná převodovka. Opravdu nádherný a zářící exemplář. Bohužel ten vrcholný výtvor lidského ducha i bez náplní vážil cca 100kg, a tak mi přišlo trošku nemístné se s tím za pomocí heveru, špalků, souseda a prken mudlat na zahradě nebo před garáží. Proto jsem se rozhodl oslovit jeden nejmenovaný servis, údajně specializovaný na americké převodovky (Bartůněk z Malešic). Jak se později ukázalo, byla to fatální chyba.

Nic zlého netuše jsem objednal nový setrvák a spojkovou sadu (celkem asi 350 USD i s poštovným) a dorazil na sjednaný termín. Mělo mě varovat, že v servise na place stáli dva ukrajinci ve špinavých hadrech, s lobotomickými výrazy a jeden měl rozpadlou botu. No nic, v duchu jsem si připustil, že ne každý mechanik musí vždy vypadat jak Oldřich Nový na lovu. Ale domů jsem si nesl (oprávněně) nedobrý pocit.

Když jsem auto převzal, nejdřív mě zarazilo, že byly koberečky skrz na skrz nacucané vodou a interiér zašmudlaný od vazelíny a bláta. Evidentně do toho lezl někdo zaprasený, pak koberečky opláchl hadicí a hodil do auta....3xFUJ, ale to bych ještě přežil. Co už akceptovat nešlo bylo to, že auto při záběru spojky cukalo. Volal jsem do servisu, kde mi řekli, že to je normální, neboť se dával jednohmotový setrvačník a nová spojka a bla bla. Nebylo to ještě tak strašné, tak jsem hodil poklad na zimu do garáže.A (naivně) doufal, že se cukání na jaře zlepší.

Nic zlého netuše, jsem vyladil fotky a vyhodil inzeráty. Přes vánoce a v lednu (očekávaně) pak přetrpěl nejrůznější individua, která nabízela výměnou vše možné i nemožné – od čtyř nepojízdných fabií až po vznášedlo a navíc při rychlém jednání Kaipan k tomu. Obvykle jsem zdvořile odpovídal, že doporučuji změnit prášky nebo doktora.

Někdy koncem ledna se ozval první normální zájemce, přijel na prohlídku a začala noční můra každého prodávajícího. Auto při rozjezdu cukalo, lamela klouzala a ze spojky šel smrad. Kupující, ač zpočátku nadšený, vypadal opařeně (chudák jel z Brna). K dovršení všeho nám na D1 vypadla za jízdy rezerva, což se mi nikdy do té doby nestalo a ani jsem o tom neslyšel. Pán po skončení pekelné jízdy jen decentně poznamenal, že mu to auto přijde v trochu horším stavu, než čekal. Na což jsem mu rezignovaně řekl, že auto je v dobrém stavu, ale že chápu, že je tomu těžké uvěřit. Mám z toho všeho pocit, že vedle trapasu se spojkou se autu k pánovi také trochu nechtělo. A popravdě mi k němu ani nesedělo. Nejde jen o věk, ale byl to jeho první youngtimer a měl dle mého trochu nereálná očekávání od 30 let starého pekáče. Nicméně monkey byznys očekávaně nedopadl.

Po této hrůzné zkušenosti jsem volal panu odborníkovi Bartůňkovi z Malešic, nenechal se odbýt dalšími výmluvami a dohodl si termín prohlídky spojky za tři týdny. V den kdy jsem měl přijet na opravu mi termín zrušili, údajně pro nemoc p. Bartůňka. Uprosil jsem na kolenou svého mechanika (převodovky dělá nerad) a auto jsem mu odvezl. Tam jsme zjistili, že lamela, přítlačák i setrvačník jsou zamatlané od vazelíny a kloužou po sobě (někdo jí dal hroudu na mrkev a odtud se rozlítala po celé spojce). Mechanik přede mnou volal přímo p. Bartůňkovi (který se mezitím od dopoledne zázračně uzdravil a byl v práci) a dozvěděl se další spršku zjevných hloupostí (že to byl olej z převodovky, že byla špatná lamela, že tam nic není atd atd). Volal jsem známému znalci a ten řekl, že jen posudek by stál 10k, tedy cena nové spojkové sady. Jen proto jsem Bartůňka třikrát proklel a rozhodl se nesoudit. Sám jsem OSVČ a kdybych takhle odevzdával práci, tak jdu radši žebrat na Karlův most. Takže přátelé pozor na nejmenovaný servis Jiří Bartůněk – Malešice.

No nic, polkl jsem adrenalin, objednala se nová spojková sada, nechal se vyčistit setrvačník na soustruhu od zapečené vazelíny a celá ta sranda mě stála bratru 14.000,- Kč navíc. Jedinou radostí je, že řazení jde od odstranění zásahu odborníka parádně....

Mezitím se (po řadě divnolidí a pomatenců) ozval další reálný kupující. Pán zavolal v sobotu ráno, v poledne byl na prohlídce a v podstatě jsme si hned plácli. Měl jsem radost, protože auto šlo k člověku, který 1) autům rozuměl, 2) ocenil mojí posedlost původním stavem a 3) k autu se prostě hodil. Navíc při zkušební jízdě jsme krásně pomluvili elektrická hrkadla a přesně věděl pro co jede. Tímto happyendem v podstatě celý příběh končí. Bílá Corvetta teď (pevně doufám) dělá radosti i starosti novému majiteli a já se po hlavě vrhl do rozbouřené a divoké řeky jménem ZR-1. Ale o tom zas příště….

25.10.2019 11:19

Servisní update 2

Uděláno opět spousta práce a nastudovány další kapitoly nekonečných GM servisních manuálů. Občas si říkám, že jednoho dne najdu mezi stránkami strčené rozvodové papíry, ale zatím je manželka mimořádně tolerantní....díky, díky....no nic, takže co je nového:

1) Běžný servis - výměna svíček, chladicí kapaliny, hadic u topení a vyměněny všechny popraskané žárovky v interiéru (+ interier září jak vánoční stromeček, - při práci na autě do dvou hodin spolehlivě vytluče baterku - nepříjemná novinka). Až na hadice, nejvýše 100 korunové položky. Sada nových hadic stála asi 70 USD. Vše z amazonu, doručení do 5 dnů, bůh žehnej DHL (DPD nechť se smaží v pekle). Pohoda.

2) A/C - klimatizace nakonec byla menší problém (díky mechanikovi) než se zdálo. V první vlně vyměněny ventilky a těsnění (obě sady stály dohromady asi 250 CZK). Nicméně klima i po naplnění stávkovala. Diagnostika (kterou jsem pořídil a asi dva měsíce zprovozňoval) hlásila zkrat v relé od spojky kompresoru. Zakoupeno nové relátko (u ecklerů za 16 USD), vyměněno asi za 3 minuty a......nic. Nakonec se můj mechanik nemohl dívat na moje listování v servisních manuálech a rozbory (elektronickou tužkou) výsledků diagnostiky. Pěkně postaru připojil spojku kompresoru na baterku. Tento mistrný tah odhalil vadný elektromagnet (700 Kč - Amazon) a po výměně se chladí jak zamlada. Mechanik má respekt a dalšího bludišťáka... Heuréka, můžu si krásně ochladit podzim...

3) Konečně dorazila převodovka a bedna plná dílů do interiéru. Díly do interieru (celkem asi 16 kusů, včetně nových pásů) pořízeny z totožného auta, co mělo najeto asi 20k. S trochou trpělivosti pořízeno přes US corvette club (od jednoho zpočátku nedůvěřivého texasana), za celkem asi 600 USD (pecka). Během posledního slunného víkendu vyměněno vše ošoupané, zlámané a poškrábané, opraveno žebrování ve dveřních panelech (krásně jsem se naučil ocaskou vyřezávat žebra z plechu a nýtovat), instalovány nové pásy. Dále jsem na ebay (asi za 30 USD) pořídil obrovskou sadu originál interiérových šroubků a matic a s chutí nahradil vše orezlé nebo posbírané po všech čertech. Zcela obnoven interiér, výsledek prokazatelně ohromující. Mechanikovi (když to viděl) vypadl z pusy vajgl na botu, což je asi to nejlepší potvrzení.

4) Netrpělivě očekávám odstranění poslední bolesti - výměnu převodovky za novou. Servis, který se specializuje na převodovky u amerických aut mi o týden odložil nástup pacienta na kliniku. Prý mají moc práce, což se nedivím. Měnit se bude převodovka, setrvačník, ložiska a samozřejmě celá spojka. Až na převodovku to vše stálo asi 1/4 toho, co jsem platil u svého daily BMW 5. Pohodička, už se nemůžu dočkat, protože poté už bude auto 100%.

Současně posledních pár týdnů řeším veliké dilema. Objevil na obzoru nový kus (opět Corvette C4), v technicky horším stavu, ale přesně v barvě a motorizaci, co bych si přál. Nějak mě to vnitřně láká a přitahuje. Uvidím jak dopadnou složité námluvy, ale je možné, že ano a já se rozhodnu vrhnout se zpět do rozbouřeného moře oprav. Mechanika asi klepne....Bohužel ale garáž nemám nafukovací. V takovém případě svojí nablýskanou a čerstvě i plně funkční C4 (včetně nové převodovky) budu nucen s těžkým srdcem nechat dělat radost někomu novému.....je to osud...ale jak říká klasik někdy i cesta může být cíl....

2.9.2019 11:34

Servisní update 1

Během jara/léta provedeny některé opravy (nepočítám drobné opravy - výměnu žárovek, opotřebovaných dílů interieru, instalaci původní audiosoustavy, všech kapalin a maziv). Na autě byla poslední dobou dost zanedbaná údržba. Na druhou stranu je super, že je vše originál a auto není napadeno žádným kutilem či tunerem.

1) Opraven nefunkční ukazatel paliva v nádrži (čidlo na plováku). První z větších oprav. Vůz ukazoval rezervu a dojezd 50 Km, bez ohledu na množství paliva. Prodejce tvrdil, že ukazatel občas jde, občas nejde. Překvapení století - nešel nikdy. Vyměněna celá konstrukce plováku (bez čerpadla), která je namontovaná v nádrži (vyndáno a zandáno skrz hrdlo). Zvládnuto doma v garáži za cca 2 hodiny. Jediný zádrhel byla vydatná sprcha benzínem z natlakovaného systému, ale palachův týden jsem naštěstí neslavil. Cena dílu na ebay 1900,- CZK (bez poštovného). V sadě bylo vše potřebné, zejména palivový filtr u nasávacího hrdla a nové šrouby (původní filtr se po dotyku rozpadl na prach). Pohoda.

2) Gumové čepy zadní nápravy - C4 nemá péra, ale listovou pružinu (z kompozitovaného plastu) ohnutou pod každou nápravou. Čepy jsou gumová ložiska kolem šroubů v pružině, kterým je přichycena k ramenu. Gumy už téměř neexistovaly. Na kolenou jsem uprosil mechanika (který když to viděl přestal mluvit), aby zkusil návod, který jsem našel na americkém fóru - heverem podložit pružinu, zvednout auto, sundat kolo a vyměnit uvolněné čepy. Zvládnuto v servisu za necelou hoďku. Cena dílů na Ecklers corvette 900,- CZK (bez poštovného). Pohoda.

3) Kardinální pakárna - výměna tělesa topení. Auto netopilo - radiator tekl a byl (dost prasácky) přemostěn. Prodejce mi tvrdil, že kvůli tomu nejde i klima, což je (jak nyní vím) úplná pitomost. No nic, netušil jsem, co mě čeká. Na zatvrzelého (a zjevně tušícího) mechanika tentokrát nezabraly prosby, výhružky ani cinkání měšcem, takže jsem se do toho musel pustit sám. Na americkém fóru (nekonečná studnice know-how a dílů) se píše, že v Bowling Green vzali radiátor a kolem něj postavili auto. Je to pravda. Topení je v prostoru mezi spolujezdcem a motorem. Přístup je jen z kabiny. Radiátor je v plastovém boxu, který je uzavřen třemi šrouby. Ke dvěma se dostanete asi po čtyřech hodinách, ale jeden šroub je v místě, kam se dostanete buď nanorobotem, s prstenem arabely nebo musíte rozebrat komplet palubovku a vše co je pod ní. Koupil jsem servisní manuál pro GM servisy, basu energy drinků a rozloučil se s rodinou. Dva upocené dny pak trvalo vymontovávání jednotlivých dílů a fotodokumentace toho, kde daný díl byl. Velice pomohlo (rada z fóra) rozestavování vyndaných dílů na zem a lepení příslušných šroubků na každý díl. Kdo má rád merkur na obtížnost "nightmare" tak by se vyřádil. Celkem bylo vyndáno 32 větších dílů. Takže jsme se s mojí C4 blíže poznali. Faktem ale je, že jsem blbě přicvakl táhlo od klapky a zhruba 60% prací jsem si dal dvakrát. Cena dílů - radiátor cca 1000,- CZK (ebay) a dvě hadice 1600,- CZK (Ecklers corvette). Opět bez poštovného. Zkušeností fůra.

Další nejbližší opravy - svíčky, klima a tempomat.


Další vozy Chevrolet Corvette



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Má své mouchy (zatím), ale má na to věk. Vždy důstojně dojelo.

praktičnost
7

Nad očekávání. Skvělý přístup do motoru - kapota se zvedá celá. Stejně jako víko od kufru - zadní sklo. Víc nepotřebujete.

prostornost
8

V rámci daného žánru super, targa se vejde do kufru a ještě zbude místo pro bikiny spolujezdkyně. O nic jiného nejde.

jízdní vlastnosti
8

Jede i na dnešní poměry celkem rychle, motor bublá a hodně žere. Na to, že to je amerika, zvládá se ctí i (ménší) zatáčky...opět nad očekávání.

jízdní komfort
4

Na hrbolech extra nepříjemná jízda - dle očekávání.

provozní náklady
6

U youngtimerů neřešit.

náhradní díly
7

Dílů je dost, v rámci žánru super ceny. Několikanásobně nižší než u stejně starých Porsche či Mercedesů. Bohužel poštovné a clo.

výkon motoru
9

Samozřejmě se nemůže rovnat dnešním supersportům. Ve své době raketa (v ČR byla horkou novinkou Felicia), ale ani dnes nezklame a většinu sériovek si namaže na chleba.

spotřeba
7

Neřeším, ale vzhledem k původu, počtu válců a obsahu motoru velmi dobrá - průměr 16l.

hlučnost motoru
9

Nad očekávání velká, což je super...

kvalita sedadel
7

Stačí.

brzdy
6

Má ABS, ale na dnešní poměry nic moc. Uvidíme po výměně destiček.

zavazadlový prostor
7

Jak bylo řečeno, vejde se targa a bikiny spolujezdkyně - nic víc není potřeba.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…