Recenze
Mercedes-Benz SL
Technické info
Přezdívka auta není Rok výroby 2012 Koupeno nové palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 4663 výkon [kW]: 320 kroutící moment [Nm]: 700 zrychlení 0-100 km/h [s]: 4.6 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 20 pohon kol: zadní
Popis vozu
Tohle dokonalé auto má jednu jedinou chybu a to že mi neříká pane. Měl jsem alespoň tu čest ho vyzkoušet na celé 3 dny i noci :-) Když jsem se tu snažil najít recenzi na tento tip vozu, tak jsem byl docela překvapen, že tu je jen jedna a nemohl jsem pročíst postřehy ostatních. Původně jsem to ani nechtěl, ale nakonec mě toto auto natolik nadchlo, že jsem neodolal. Také k tomu přispělo to, že tu skoro žádná recenze není, tak mi to nakonec nedalo a pokusím se přidat několik postřehů. Nevím, jestli to zrovna bude úplně objektivní, protože jsem pořád plný nadšení, ale žádné auto, které jsem měl možnost vyzkoušet, na mě neudělalo takový dojem jako SL 500. Dá se říci, že to byli veškeré modely a motorizace od Mercedesu, BMW a Audi.
Není tu třeba takové ticho jako v modelu CL, S nebo 7. Tam když zavřete dveře, skoro nevíte o okolním světě, to ticho je ohromující, chyběla mi tam taková spojitost… i to řízení moc lehké. U modelu SL bylo na správné hranici, jak bych si to představoval. Tento model má už dlouholetou tradici, dokonce v něm jezdil i hrdina Dallasu Bobby. Začátkem roku 2012 přišla nová generace, takže se dá říci, že se jedná o žhavou novinku.
Základní fakta motoru:
V8 osmička o objemu 4663
Největší výkon – 320kw/435k
Největší točivý moment - 700 už od 1800 otáček
Zrychlení z 0 na 100 km/h - 4.6
Co k těmto číslům dodat, tohle prostě ani pořádně popsat nejde, nejlepší je si to zkusit. Alespoň přidávám nějaké video na konci. Při klidné jízdě motor přede kolem 1.000 otáček a kolem 1.200 už řadí na vyšší stupeň. Je možné si vybrat mezi komfortem a sportovním módem a to jak na reakci motoru, převodovky, ale samostatně na podvozek, což mi třeba u modelu S či CL chybělo. Ať máte komfortní či sportovní nastavení, tak pokud sešlápnete plyn až na podlahu, vždy okamžitě převodovka podřadí a brutálně vás zezadu nakopne směrem vpřed. Je možné řadit i pádly pod volantem a nastavit si i „polomanuální režim“. Co vnímám jako plus, tak při vytočení maximálních otáček se automaticky zařadí na vyšší stupeň. Ne každému to může vyhovovat, ale kdo při takovém výkonu a rychlosti stíhá ještě koukat na otáčkoměr. Na druhou stanu mi zase trošku vadilo, že i při sportovním režimu pokud delší dobu nepožadujete výkon, tak si převodovka sama přeřadí až na příliš nízké otáčky.
Podařilo se mi s kamarády porovnat CLS 63 AMG cca 4 roky starý model s atmosférickou osmičkou, která má 515k a světe div se neujela a to z jakékoliv rychlosti, naopak při sešlápnutí plynu jsem hned na začátku malinko ujel a to se drželo, než jsme museli brzdit. Podařilo se mi ještě srovnání s porsche carrera 4S, toho jsem potkal na vjezdu na dálnici, schválně jsem se zařadil za něj a čekal, kdy začne plně přidávat, chvilku se mu moc nechtělo, ale pak se v něm také objevila touha závodit. Čekal jsem od něj větší zrychlení, říkal jsem si, jestli jede na plno, protože se mi nezdálo, že bych měl nohu na podlaze, tak jsem hodil blinkr a přejel ho, sice to nešlo tak rychle ale pomalinku to šlo. Jen nezapomenu na ten výraz toho řidiče porsche jak nemohl uvěřit, že ho někdo předjíždí, asi na to není moc zvyklý :-)
Nejvíce čeho jsem se obával, když jsem auto uviděl, bylo osazení pneumatikami 285/30 ZR19 vzadu a 255/35 ZR 19 vpředu, říkal jsem si auau to se budu klepat ještě další týden po jízdě. Nevěřil jsem tomu, ale i v tomto obutí dokáže podvozek proměnit české silnice v německou dálnici, prostě si podvozek precizně pohraje s nerovnostmi. Podvozek ABC (Active Body Control) – po internetu jsem se snažil najít, jak tento systém funguje, ale moc jsem z toho nebyl moudrý. Ten používá senzory na podvozku a ovládá aktivní zavěšení za použití hydraulických posilovačů na přední i zadní nápravě. Dvojitý pneumatický systém odpružení poskytuje maximální jízdní pohodlí v kombinaci se zlepšenou jízdní dynamikou dosahovanou součinností aktivního odpružení a pasivního odpružení. Díky tomuto řešení lze významně omezit vibrace odpružené hmoty karoserie vozidla při zrychlení a brždění, stejně jako naklánění vozidla v zatáčkách. Řidič si může vybrat mezi dvěma nastaveními: „Comfort“ a „Sport“. Kombinace aktivního odpružení a pasivního odpružení znamená, že pasažéři stěží zaznamenají jakékoli zhoršení jízdního pohodlí, i když bude odpružení nastaveno na sportovní režim. Při vysokých rychlostech se karoserie vozidla automaticky přibližuje k vozovce, což zlepšuje stabilitu na rychlostních úsecích silnic.
Co se týká designu, tak jsem slyšel hodně lidí, co nedají na starší model dopustit. Ten nový prý nemá takový „koule“. Sice uznávám, že je to něco nového, možná to není tak „okoukané“, ale z určitých úhlů pohledu je starší model o kousek hezčí, ale ze spousta úhlů je hezčí zase nový model. Šmrnc tomu určitě nechybí, nejen podle mě, ale bylo dost zřetelné, když jsem se kdekoliv objevil, že hodně lidí ohýbalo hlavy jak sovy a bylo jedno jestli je to chlap nebo žena. A ten kdo se neotočil, tak se nakonec otočil, stačilo jen sešlápnout plyn, motor burácí, gumy pískají… asi si říkali zase nějakej machýrek. Upřímně kdo si toto auto kupuje, aby splinul s davem? Těžko! Tohle auto prostě pozornost vzbuzuje.
Vnitřní prostor? Tak k tomu nemám sebemenší připomínku, podle mě nejkrásnější, hlavně kaplička pro řidiče, tam nevidím konkurenci. I tato základní verze je hezčí než u modlu AMG kde je černá. Pokud bych tu kapličku měl srovnat s BMW, tak BMW působí hodně starým a laciným dojmem proti tomuto modelu, prostě moderní s precizností v každém detailu. Interiér bych opravdu neměnil vůbec v ničem. I když se nabízí mnoho barevných a materiálových variací, tohle bylo přesně podle mého gusta. Kombinace černé a bílé s doplňky karbonu. Hodně preferované červené sedačky mi připadají moc výstřední.
Jízda v zimě se staženou střechou? Že to nejde? Neměl jsem možnost to vyzkoušet, ale myslím, že to jde, aby člověk musel mrznout. Samotná klimatizace je hodně výkonná, až předimenzovaná. Samozřejmě si jde nastavit několik stupňů rychlosti chlazení či topení. Pro jízdu v zimě jsou vyhřívané sedačky samozřejmostí, ale co mě nejvíce dostalo, je systém AIRSCARF. Je to taková neviditelná šála. Ze sedačky v oblasti krku je další větrání, kdy si můžete nastavit několik stupňů intenzity horkého vzduchu, který vám fouká kolem krku. Je to hodně příjemná záležitost, skoro mi to připomínalo, že jsem zahrabaný v krásně vyhřátém pelíšku. Co bych teda očekával, že s touto motorizací, kde cena začíná na 3mil, by to mělo být v základu.
Videa:
Akcelerace - http://www.youtube.com/watch?v=qmEn_I3Xtj8
Sound tunel - http://www.youtube.com/watch?v=M_cIlCg5pSk
Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz SL
- Nádhera... 14.04.2013 14:30 Prometheus3000
- Toto auto je síla 10.10.2012 19:04 tr2700automat
- vau 26.08.2012 20:30 3_diamanty
- Re: Re: Masakr 13.08.2012 10:14 MarTin1
- Re: Re: Masakr 10.08.2012 22:31 Parda71 (BMWfans)
- Re: Masakr 08.08.2012 16:43 jumper (Modo Team)
- Re: Re: Masakr 07.08.2012 01:24 MarTin1
- Re: Vím o čem mluvíš 06.08.2012 21:01 jumper (Modo Team)
- Re: Masakr 06.08.2012 20:43 jumper (Modo Team)
- Vím o čem mluvíš 06.08.2012 01:37 MarTin1
- Masakr 05.08.2012 14:15 boost.
Další vozy značky Mercedes-Benz
-
Mercedes-Benz SL (2002) Majitel: bimm
Přidáno: 7.5.2012 310 Majitel 9.37 Uživatelé
-
Mercedes-Benz SL (1995) Majitel: kesumb
Přidáno: 13.10.2014 410 Majitel 9.17 Uživatelé
-
Mercedes-Benz A (2021) Majitel: Koubes84
Přidáno: 18.9.2021 219 Majitel 10.00 Uživatelé
-
Mercedes-Benz CLK (1998) Majitel: biker7
Přidáno: 12.7.2011 1910 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Mercedes-Benz C (2017) Majitel: Milan Šeršík
Přidáno: 2.8.2022 010 Majitel 9.93 Uživatelé