Recenze
Technické info
Přezdívka auta Kia Cee'd SW Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:70 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 155 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.8 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 534 pohon kol: přední
Popis vozu
Nový vůz, koupen v NH Car, 12/2010, MY 2010
Výbava:
Vnější kliky a zpětná zrcátka v barvě karoserie; Hlavní světlomety, celodenní svícení; Přední mlhové světlomety; Tónovaná izotermická skla; Hliníkové disky kol, pneu Michelin - 205/55 R16; Bezfreonová duální elektronická klimatizace; Centrální zamykání s dálkovým ovládáním + alarm + výklopný klíč; Rádio s CD a MP3 + 6ks repro; USB 2.0 + AUX audio port; Ovládání audio na volantu; Čalounění sedadel - látkové; Sedadlo řidiče a spolujezdce se stavitelnou bederní opěrou; Výškově stavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce; Opěradla předních sedadel s kapsami; Vyhřívané přední sedadlo a čelní sklo v prostoru pod stěrači; Středová loketní opěrka předních sedadel se schránkou; Sklopné opěradlo a sedák zadního sedadla 60/40; Nastavení intenzity podsvícení přístrojů; Palubní počítač; Cyklovač stěračů; Čidlo nedostatku kapaliny v ostřikovači; Elektrické ovládání předních a zadních oken; Kůží potažený volant, hlavice řadící páky a parkovací brzda; Schránka na brýle s bodovým světlem; Vnější zpětná zrcátka - elektrická a vyhřívaná s blikači, el. sklopná; Posilovač řízení s proměnným účinkem; Výškově a podélně stavitelný volant; Dekor palubní desky - stříbrný; Ozdobné lakovaná lišta výplně dveří - stříbrná; Komfortní funkce blikačů; Přední a boční airbag řidiče a spolujezdce; Záclonové airbagy pro přední a zadní sedadla; Předepínace bezpečnostních pásů; Aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech; Ukotvení dětské sedačky na zadních sedadlech, ISOFIX; ABS s rozdělovačem brzdného tlaku EBD; Elektronický stabilizační systém ESP včetně TCS, BAS, VSM; HAC - Hillstart Assist Control; Podélné střešní lyžiny; Dvojitá podlaha zavazdelníku
Dodatečná výbava v ceně:
červená metalíza; zimní pneu SAVA
Předchozí auto Renault Thalia 1.4 RT, r.v. 2001. Sice jsem měl možnost jezdit i v jiných autech (Fabila, Octavia, Passat, Golf), ale nedokážu to porovnat 100% objektivně, ikdyž se budu snažit. V každém případě první dojem oproti Thalii je - auto je hrozně velké, o několik tříd a generací dál, působí velmi solidně.
Silné stránky
- prostorný
- tichý
- velký kufr
- kvalitně působící interiér
- pružný motor
- kvalitní audio
Slabé stránky
- tužší pérování
- na dálnici chybí šestka
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
žádné
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
nemám námitek, skladovka dodaná do týdne
Novinky v recenzi
Je čas na změnu
Po skoro 13ti lety provozu s přibývajícími se závadami (většinou menšími) došlo k rozhodnutí na nákup nového auta. Ale nikdy se nestalo, že by auto bylo nepojízdné.
Již je objednaná nová Kia Sportage...
Zkušenosti po 10 letech
V prosinci to bude 10 let, co jezdím s tímto Ceedem. Rád bych shrnul zkušenosti:
Stav
- Najeto 117 000 km
- Nebourané, drobné promáčkliny na bocích z parkovišť supermarketů
Servisní prohlídky
- Pravidelně po roce, cena prohlídky obvykle 4000-7000 Kč včetně oleje
- 70 000 km / 6 let: nové letní a zimní gumy: 14 000 Kč
- 70 000 km / 6 let: nová baterie: 2000 Kč
- 95 000 km / 9 let: výměna středního a zadního dílu výfuku za neoriginál: 5000 Kč
- 115 000 km / 10 let: výměna všech kotoučů a destiček (zrezivělé) za neoriginál: 11 500 Kč
- 115 000 km / 10 let: výměna plynových vzpěr pátých dveří za originál: 2 500 Kč
- Asi 6x žárovka H7
- Asi 3x čištění klimatizace a 1x doplnění chladiva – cca 5 000 Kč
Záruční opravy (zdarma)
- 1 rok: výměna zvlněných brzdových kotoučů
- 5 let: oprava el. stahování okénka řidiče (vrzání /zasekávání)
- 6 let: výměna předních reproduktorů (upadlé magnety)
Nedořešené závady:
- Uvolněna lišta 5. dveří (ulomené panty) – odhadovaná cena výměny vč. lakování 17 000 Kč. Není neoriginální náhrada. Zatím nechávám, až to upadne, asi to nechám slepit lepidlem nebo nevím.
Pozitivní zkušenosti:
- Kvalita zpracování interiéru
- 100procentní spolehlivost: nikdy se nestalo, že auto nešlo nastartovat, nikdy nezůstalo stát na silnici, asistence nevyužita
- Bezproblémové řešení reklamací
- Dostupnost i neoriginálních dílů za rozumné ceny
- Dostatečně silný a pružný motor i pro naložené auto
- Dobře fungující topení i klimatizace (automatická)
Negativní zkušenosti:
- Problematické použití střešního boxu (výrazně zasahuje do otevírání 5. dveří)
- Poslední dobou vyšší spotřeba (7-8 l)
- Vysoké otáčky motoru při 130 km/h (4000)
- Drahé originální náhradní díly
po 2 letech prvozu
Píšu až po takové době protože nebylo co psát, takže je to jen dobře :-). Najeto něco přes 20.000 km, vše funguje jak má. Při druhé garanční prohlídce akorát promazali páté dveře, které vrzaly při otevření. Jediný problémek co nebyl odstraněn je, že při mrazech se ty páté dveře úplně neotevřou, člověk si musí dávat bacha na hlavu - dle KIE se jedná o vlastnost.
Ale jinak se ukazuje, že Korejci na Slovenku umějí dělat opravdu kvalitní vozy. Neexistuje, že by něco vrzalo, někde něco upadlo, odlepilo, že by auto nenastartovalo, chcíplo apod.
Spotřeba se v létě ustálila na 6,5 až 7 litrů (i s naloženýma kolama na střeše). Při svižné jízdě po dálnici (průměr 140 km/h kolem 8l). V zimě při převaze krátkých tras do 10km taky kolem 8l.
Také oceňuji účinnost automatické klimatizace, kdy při denním průjezdem Bosnou s venkovní teplotou 40 stupňů nebyl problém uvnitř udržet teplotu nastavenou na 25 stupňů.
Ujeto cca 6000km
Kia má jíž za sebou 2500km cestu do Chorvatska a zpátky, bez žádného problému. Klimatizace důkladně otestována jízdami i při 33 st. C, bez problému zchladí rozpálené auto. Spotřeba při převážné jízdě po dálnici 130-140 km/h cca 8l/100km. Akorát jízda na tankodromu D1 v pravém pruhu nebyla příliš příjemná, rázy při přejezdech mezi panely byly dost silné, v levém pruhu to bylo lepší.
Dojmy po 1150 km
Nejprve negativní (nic zásadního, spíš takové prkotiny):
- za jízdy překvapí občasné cinknutí kamínků do karoserie, nic obtěžujcího jen to naruší poměrně velké ticho. Asi se šetřilo na výplni dveří o ochraně podběhů
- protiprokluz funguje skvěle na sněhu, na suchu však při razantním rozjezdu dovolí až příliš velký prokluz než to přibrzdí
- při pomalejším otvírání pátých dveří za mrazu to hnusně vrže a někdy se úplně neotevřou
- na dálnici chybí šestka. Ale ne taková co se dává do MY2011, ta točí jen o 300 otáček méně při 130ti, chtělo by to tak 3300 proti současných 4000 na pětce. Spotřeba skoro
10 l/100 s lyžema na střeše při 130ti se mi zdá docela dost
- na parkovišti jsem ztratil zadní stěrač – asi to bude tím, že jsem ho nadzvednul a jak jsem ho tak přes noc nechal, tak vypadl a nějakej chytrák místo aby ho tam nechal nebo dal na auto, tak si ho vzal (k čemu?). Když jsem pak koupil originál (360 Kč) a zjistil jak se nasazuje, tak se vůbec nedivím, že vypadl
- ještě fórovější je kryt nádrže, takovej plast jako od vietnamců, když trošku fouká vítr na benzince tak se to samo zavírá, navíc víko nádrže nemá zámek – vysosat nádrž asi žádný problém
- podélné střešní nosiče – funkčnost ustoupila dizajnu, přední příčník ikdyž je úplně vepředu, tak je nad zadními dveřmi, takže něčim delším na střeše kufr nejde úplně otevřít. No lyže jsem tam nějak dal, že to bylo akorát
A pozitivní
- motor je mnohem živější než jsem čekal a to je úplně čerstvý. Táhne z jakýhkoliv otáček, rád se točí, i při plné zátěži bez problému zrychluje na pětku od 60-70 km/h
- už žádné auto bez ESP – na sněhu udržuje auto ve stopě i při prudkém točení volantu, prudkým rozjezdem apod. Samozřejmě, i to má své limity když se přežene. Na suchu to reagovalo také při ostrém zatočení to lehce přibrzdilo a jelo dál
- autoklima – dám tam 22 stupňů a už nic nešteluju jako u manuálu (nejdříve teplo a ventilátor naplno a na okno, pak na nohy, pak ubírat ventilátor a teplo, pak přidat atd.). Maximálně zapnu automatiku na odmlžení, ale to taky není moc třeba, okna se moc nemlží (možná je to i tím, že je auto podstatně prostornější než přechozí Thalie)
- v Harrachově jsem při plném zatížení vyjížděl fakt prudkým kopcem, no na dvojku už to nechtělo jet, na cestě zbytky sněhu smíchaného se štěrkem, ESP problikávalo ale vyjelo to bez řetězů (na rozdíl od některých jiných)
- kufr bomba, jeden megakufr, cestovní lednice, 2 sportovní tašky a ještě další krámy, prostě jsem to tam naházel a zatáhl roletu, žádné přehazování aby se to vešlo (a to Thalia měla 510l kufr, prostě kombík je kombík)
- ovládání světel funguje přesně jak mi vyhovuje – páčka na 0 (vypnuto) = automaticky se zapnou při zapnutí zapalování a vypnou po vytažení klíčku ze zapalování, plné podsvícení přístrojovky. Páčka na tlumená světla = to samé, akorát je podsvícení přístrojovky regulováno regulátorem. Tím pádem si akorát přepínám denní a noční režim přístrojovky.
Ještě ke spotřebě – zatím průměr cca 8l, při různorodých podmínkách. Dá se jet za 6,5 při klidné jízdě mimo obec a dálnice. Spotřebu výrazně navyšuje jízda se studeným motorem a rychlá jízda po dálnici.
Fotky ještě nemám, rozbytej foťák, navíc auto je zase zaflákané.
Ujeto cca 450km
skoro půlka z toho po dálnici, zbytek silnice 1/2. třídy, zčásti zasněžené. Při větších rychlostech motor už není tak tichý, když se člověk na to zaměří, tak je slyšet takové vysoké bručení. Objektivně však to bude asi na úrovní jiných aut této třídy i 130 km/h se dá v pohodě poslouchat rádio a je rozumět zprávám aniž by to řvalo a cestou zpátky jsem už žádný hluk nevnímal.
Ještě k audiosoustavě - je fakt kvalitní, třeba takové basy domácí věž rozhodně nevydává, jako kdyby byl někde schován subwoofer. Je možné přehrávat i z USB disku, to jsem zatím nezkoušel. S ovládáním na volantu jsem se rychle sžil.
Spotřeba průměr 7,3 dle PP, ale podmínky nebyly idální, takže taky spokojenost.
No a vůbec jsem nejvíc nadšen z ESP, bez toho už žádné auto - žádné prokluzování, smyky atd. auto prostě jede, tam kam chci já. Žádné cukání, vibrace apod. jako u ABS, ani neni poznat, že se to pracuje, zdá se mi že kontrolka problikává jen když je nejhůř.
Přidat názorDiskuse: Kia Ceed 1.6 CVVT Comfort Plus
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Kia Ceed
-
Kia Ceed (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 11.4.2010 169 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Kia Ceed (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 5.5.2010 359 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Kia Ceed (2010) Majitel: Flammer (RSKa)
Přidáno: 8.12.2010 1710 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Kia Ceed (2009) Majitel: Kokino
Přidáno: 10.8.2012 58 Majitel 9.78 Uživatelé
-
Kia Ceed (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 17.2.2008 1510 Majitel 9.78 Uživatelé