Recenze
Opel Astra H 1.6 16V
Technické info
Přezdívka auta Mazel Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:7 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 155 maximální rychlost [km/h]: 191 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 375 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.3 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
===========
PROČ OPEL?
Bylo sychravé počasí, nějakého 4.10, když se stala nemilá věc. Při cestě z práce jsem si v klidu jel po hl. silnici, tehdy ještě v Renault Megane 1,6 66kw r.v 97 - mělo najeto 150 000. Když jsem přijížděl do křižovatky, předemnou odbočovalo vozidlo do prava a z pravé strany se paní rozhodla vyjet, bohužel přehlídla moji maličkost a zkřížila mi cestu domů. Vznikla nehoda, kdy na mém vozidle byla totální škoda. Po vyřešní všech formalit mi bylo půjčeno vozidlo Škoda Fabia TSI 1,2 o výkonu 63 kw. Byl jsem z tohoto auta nadšen, ale to během pár dní to célé opadlo. Bohužel nastal den, kdy se vše vyřešilo já dostal peníze a musel jsem vrátit auto. Bylo zde rozhodování koupit nové nebo ojeté? Naplánovali jsme tedy trasu, kde budeme vybírat a šli jsem na lov! První zastávka byla cca 10 km od bydliště u dealera Opel, kde byly jak ojeté tak nové vozy. Nechali jsme si tedy pujčit klíčky od Oplu z roku 2000 za 60 tisíc korun (myslím že to byla Vectra), jenže vnitřek vypadal jako po masopustu, nic tam nebylo! Ostatní vozy natom byly podobně. A tak jsme to zabalili a šli jsme se podívat do autosalonu! Zde byl zásadní zlom, při vstupu se nás ujal jeden z prodejců a už se to vezlo! Nabídl nám novou Astru H za slušných 290 tisíc s povedenou výbavou. Auto na mě udělalo první dojem svojí jednoduchostí a krásou, ale i tak jak to vypadalo vevnitř velice bytelně a luxusně. Nejduležitější bylo i to, že Opel Astra H má 5 hvězd při crash testech. Bylo jasno, chceme ho!
===========
VÝBAVA
K Opel Astra H 1.6 16V 85kw r.v 2011 jsme dostali - ABS+EBD, ESP+TCS, Čelní a boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, opěrky hlavy a 3-bodový bezpečnostní pás u všech 5-ti sedadel vzadu, Posilovač řízení, Tónovaná skla , kliky dveří, kryty vnějších zpětných zrcátek v barvě karoserie, černá mřížka chladiče s chromovanou lištou, jednotónová houkačka, vnitřní čalounění v provedení tmavá látka, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, přední mlhová světla, el. ovládaná okna předních dveří, Automatická klimatizace včetně elektronického ovládání, Tempomat, Palubní počítač,tříramenný volant potažený kůží a s ovládáním rádia, nastavitelný volant, Nastavitelné sedadlo řidiče,kryt zavazadlového prostoru, dělené opěradlo zadních sedadel, zásuvka 12V vpředu,rádio CD 30 MP3 se 7 reproduktory a možností přehrávání formátu MP3, konektor Aux (Line In), skládací klíč zapalování, plnohodnotná rezerva, ocelové strukturované ráfky 16".
===========
MOJE DOJMY
° Vzhled
Každému se líbí něco jiného, ale mě se líbí toto! Proto říkám, že auto je nádherné a mužu se na něj koukat pořád a pořád mi přijde velice hezké! Dělené světla s přední chromovanou mřížkou chladiče dělají velký kus práce, auto ze předu vypadá jako nazzlobený Pan auto:) Široká zadní část zase tvoří dojem, že se auto ze silnice jen tak lehce neodlepí!
° Interiér
Když sednete do auta, nepřijdete si jako v lunaparku! Prostě sedíte v autě a máte po ruce vše potřebné. Plasty zde jsou z měkčí směsi a vše je takové robustní - v autě se cítíte opravdu bezpečně. Pokud jste prvním majitelem Oplu, asi vás zaskočí systém blinkrů, stěračů a dálkových světel. Všechny páčky se vrací do původní polohy. Blinkry mají dva mody - 3 bliknutí a konec nebo klasické blikání, které se vypíná vytočení volantu do středové polohy. Dále si cením toho, že ovládání BC (palubního počítače) a rádia je přímo na volantu. Další užitečnou věcí jsou přední el. ovládaná okna a vyhřívaná zpětná zrcátka. Budíky v Oplu jsou tři - tachometr, otáčkoměr a ukazatel paliva. Chybí zde budík teploty chladící kapaliny. Vše je podsvíceno jemnou oranžovou. Intenzita podsvícení je regulovatelná. Jediná vada interiéru je ta, že odkládacích prostor ve vozidle je opravdu málo. Pokud budete mít plné vozidlo tzn. 5 lidí, nejmíně místa bude mít ten za řidičem, ale závisí hodně natom, jak bude mít řidič nastavenou sedačku. Sedačky jsou příjemné a dopomáhají k většímu komfortu jízdy.
° Motor
V nižších otáčkách se chová jako nesmělý chlapec na diskotéce. Ale stačí pustit jeho oblíbenou a dokáže řádit jako tornádo. Tím bylo myšleno, že pokud se vytočí má krásný zvuk a není problém zrychlit. Co se týká spotřeby, motor v době záběhu si zatím bere okolo 8l/100 km (70% město, 30% dálnice). Uvidíme jak natom bude spotřeba později.
° Brzdy
O bezpečnost cestujících se tu starají 4 brzdové kotouče na všech kolech a je to opravdu znát. Další pomocník při brždění je ABS, ale pořád to je jenom pomocník!! Brzdy se chovají kultivovaně a nejou nějak extra agresivní - pokud tedy nechceme. Určitě zvládnou i agresivnější styl.
° Převodovka
O spřevodování se stará 5ti-stupňová manuální převodovka. "Šajtrpáka" je kratší se stříbrným lemem nahoře. Jediný problém je zde se zpátečkou, u které se musí opravdu pomalu, jinak uslyšíte velice hnusný zvuk! Vozidlo musí stát a nejlépe čekat 3-4s než se zpátečka zařadí. Zpátečka je řešena pojistným tlačítkem a zařazení na první převodový stupeň - nehrozí vám aspoň, že zařadíte zpátečku na křižovatce.
° Kufr
Objem kufru je 375 l - na hatchbak je to dobré číslo! Po sklopení sedaček vznikne další místo a není problém vozit cokoli vás napadne
===========
NA ZÁVĚR
Tuto recenzi berte jako od laika, protože já laik jsem a vozidlo popisuju tak jak mi přijde a co si oněm myslím. Určitě se zde najdou tací, kteří semnou souhlasit nebudou ale nato tu je hodnocení. Proto doufám, že v komentářích se nebudou zobrazovat žádné urážlivé a jiné neslušné doplňky. Doufám, že si z této recence něco vezmete a třeba se stanete majitelem oplu. A ještě jedna věc, pokud máte ještě něco co by vám v této recenzi chybělo tak napište do komentářů a já se to pokusím popsat. Díky za přečtení! Opel Astra H je opravdu povedené dílo a nelituju toho, že jsem si ho koupil!
Silné stránky
Je velice elegantní a hezké
Interiér na první pohled vypadá velmi bytelně
Náklady na provoz v normě
5 hvězdiček v testu bezpečnosti
Tichý chod
Dobré chování na silnici
Dvě zpátečková světla
Slabé stránky
Mrtvý bod pedálu akcelerátoru
Absence budíku teploty chladící kapaliny
Větší hlučnost při vyšších rychlostech
Absence turba
Výměna předních žárovek je pro opravdu otrlé
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím jsem v servise nebyl a doufám, že se tam dostanu pouze při povinných prohlídkách
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
BSauto Brno - velice ochotní a spolupracující. Uvidíme co jejich servis!
Novinky v recenzi
4000 km
Překonána hranice 4 tisíc km
VTP
problém s VTP je špatně uveden majitel a bude nutno vystavit nový
SPZ
konečně mam SPZ
Video
Přímý odkaz na video.
Další vozy Opel Astra
-
Opel Astra (2014) Majitel: Ironhide027
Přidáno: 17.1.2015 910 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Opel Astra (2017) Majitel: adamzprahy
Přidáno: 14.1.2020 98 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Opel Astra (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.6.2010 3910 Majitel 9.82 Uživatelé
-
Opel Astra (2015) Majitel: Kuski
Přidáno: 9.5.2017 09 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Opel Astra (2013) Majitel: OPCRUN
Přidáno: 17.9.2013 99 Majitel 9.70 Uživatelé