Recenze

10 Majitel

Škoda Octavia RS TFSI

9.05 Uživatelé

Hodnoceno: 27× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta OII RS TFSI Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:45000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 výkon [kW]: 147 / 190 * kroutící moment [Nm]: 280 / 355 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.3 / 6.7 * maximální rychlost [km/h]: 240 / 250 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 580 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9.4 / 10 *

Popis vozu

Koupeno nové v ČR přes výborný autosalon v Pardubicích!

Sériová Octavia II RS TFSI v modré race metalíze. Extra výbavu jsem se snažil zkombinovat jen skutečně to potřebné tj.:

- zadní park. senzory
- paket s těma sítěma v kufru
- radio audience
- vyhřívané p. sedačky
- automatické stmívání vnitřního zrcátka včetně vnějších
- 18" kola
- aktivní hlav. opěrky + všechny airbagy
- zadní stěrač
- sound system s 12 repro
- maxidot

Jelikož je to dospělé auto do kterého již není potřeba nic dávat či využít nějaký tuning, tak je zbytečné dále popisovat. Stručně řečeno tohle auto je prostě naprosto všechno co jsem kdy od auta očekával. Pro tohle auto jsem se 100% rozhodl když jsem zjistil jak jede TFSI. Těžko popisovat všechny ty skvělé pocity, ale vždy když usednu za volant tak se musím usmívat, protože to se ani jinak nedá.

MOTOR:
Jak jsem zmínil, to bylo to hlavní proč zrovna tohle auto. Celkově to hoši ve Škodovce skvěle naladili. Nikde to nemá hluché místo. Prodleva turba je naprosto minimální. Zvuk je moc moc pěknej a tlumič výfuku se taky povedl takže ve výsledku se to poslouchá lépe než jakákoliv muzika. Když se tomu dá tak se lidi otáčí ikdyž už jste daleko za nima. Ten tlumič se fakt povedl. Když máte okna otevřené tak je krásně slyšet jak si turbo píská. Nejlepší akceleraci to má, když držíte 3tis ot na dvojku a pak tomu šlápnete...to pak vystřelí jak z praku. Tento způsob je pro max. výkon, ale jinak má motor skvělý zátah prakticky vždy i v nízkých otáčkách. Někteří zastánci TDI by namítli, že v nízkých otáčkách je línější. Jako bývalý majitel TDI 96kw můžu potvrdit, že TFSI v nízkých otáčkách zatahuje jako TDI. Byl jsem tím sám velice mile překvapen a hned jsem věděl, že už TDI nikdy nechci, protože to táhne jenom dole.

PŘEVODOVKA:
Opět musím psát jenom chválu. Řazení je naprosto hladké a prakticky to tam padá samo. Převody jsou nastavené perfektně, takže na 6 můžete je bezproblému 80 a po městě klidně jede na čtyřku 50 (45) a má to pořád dost otáček. Díky tomu můžete jezdit úsporně.

PODVOZEK:
jak bych to charkterizoval? Jako po kolejích! :o)
Příčné nerovnosti jsou klasická hrůza. Auto na nich škaredě odskakuje. Na hladké silnici si vychutnáte tichoučko (slyšíte pouze odvalující se pneu) a komfort spojený s jistotou v zatáčkách i při hodně vysokých rychlostech. Pneu doporučuji Pireli Zero Nero.

KUFR:
vejde se tam všechno! Když jsem sklopil zadní sedačky odvezl jsem do sběrného dvora skoro celej sklep! :o)) Odkládací sítě jsou praktické a nikde nic nelíta. Vyklopný háček na notebook je skvělý.

SVĚTLA:
Xenony svítí tak intenzivně, že můj první dojem byl takový, že jsem si říkal k čemu vlastně zapínat dálkové světla?! Opravdu.

SPOTŘEBA:
Dávám tam zatím pouze 100 oktanové palivo a průměrně jezdím za 9,3. Čisté město je cca 11. Dlouhá trasa se dá jet za 8. Méně nečekejte, jedině metodou pan klobouk. Dojezd na plnou nádrž je cca 600 km. Nejnižší spotřeby jsem dosáhl v Rakousku na dálnici a okreskách - 7,7.

SPOJKA:
Spojka jde velice lehce, oproti např. tuhosti pedálu TDIček. Nejvíce jí vyhovuje rychlé řazení (při sprintu). Při popojíždění po městě docela cuká. Cukání se po 25tis. km postupně vytratilo nebo hoodně zlepšilo.

INTERIÉR:
Tak to je podlě mě jedna s těch věcí co se Škodovce povedla. V zadu je spousta místa a pohodlné posezení. Sedačky jsou fajn, ale ta síťovina na sedáku se brzo prodře. Volant by mohl být o chlup menší. Automatické stímavání všech zrcátek do kterých řidič kouká to je snad to nejlepší za co jsem si připlatil a pokaždé jsem z toho nadšený a velice se tím uleví očím.

Silné stránky

- motor
- převodovka je ideálně naladěna, přesné krátké dráhy, na 6. stupeň se dá jet 70-255 (vyzkoušeno).
- podvozek
- odhlučnění
- sedačky (včetně použitých materiálů)
- vyváženost vozu
- kombinovaná spotřeba
- design
- sound system
- zvuk výfukové soustavy jedním slova ideál - tichý a zároveň akorát dravý, ale to jen jen můj subjektivní pocit.

Slabé stránky

- těsnění ve dveřích - vrže
- závist sousedů
- né všude mají na benzince BA98 a více oktanů
- OEM zadní brzdové desky jsou špatný, drhnou, kotouč rezne. Řešeno novýma deskama ATE.
- krátké trasy po městě = spotřeba 12l

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

První výměna oleje + vyřešeno vrzání těsnění ve dveřích v Porsche Brno. Musel jsem je trochu zprdnout, ale pak jsem registroval jenom profesionální přístup. Uvidím až pojedu po roce na 1. větší kontrolu.

Mé další zážitky s Porsche Brno u jsou jenom max max max negativní. Jsou to profesionální gauneři, kteří Vám auto zničí. Neumí ani seřídit světla a jejich lakovna je špatný vtip. Tímto Vás všechny varuju před tímto servisem. Já už jezdím jenom k svému známému mechanikovi do garáže. Auto má the best péči a na ztrátu nějaké záruky z vysoka kašlu.

V současnosti jezdím k známému mechanikovi a je vše bez problémů. Auto si jen chrochtá.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autosalon Pardubice - exkluzivní přístup a profesionalita. Jednoznačeně doporučuji. Dali mě nejlepší cenu v ČR a to jsem poptal hooodně autosalonů.

Provedené úpravy

Stage 1+
S3 intercooler
PCV valve fixed - odvětrání klikové skříně
New TSI DV valve
Neuspeed turbo air pipe - trubka za výstupem z mezichladiče nahrazena hliníkovou s větším průměrem. Originál je tam plast s malým čtvercovým průřezem.

Současný výkon na silnici odpovídá Audi S3 265HP! Sice to více "chlastá", ale výkonově je to zážitek. Dá se říci, že příval výkonu polevuje až v rychlosti 220 km/h když už tak masivně netlačí, ale pochopitelně pokračuje dál. Se sérii jsem jel 255 dle tacho, takže teď kdo ví. :-D

 

Novinky v recenzi

20.7.2011 08:03

Spotřeba

Se všemi úpravami je spotřeba pochopitelně vyšší a pohybuje se od 10 do 11,5 v kombinovaném provozu (80% město, zbytek užívání si výkonu)

27.4.2010 07:48

Race

Měl jsem možnost lehce vyzkoušet sprint s vozem Subaru Forestr 2,5T 230Hp 320Nm z 0-100 za 7,1s. Tzn. měl by být lepší že....
Start byl v rychlosti 80 km/h. Od prvního momentu jsem mu začal ujíždět a tak to i pokračovalo. Než jsem asi ve 190 ubral plyn tak ta vzdálenost mezi náma mohla být cca 100-150m.

27.4.2010 07:40

přidáno video s akcelerací. Je to při ideálních podmínkách - zima, zimní 16" kola (poloviční hmotnost oproti letních 18"), nový filtry a olej, skoro prázdná nádrž, palivo Carrera 100. Jelo to jak z praku.

27.4.2010 07:29

Spotřeba

Po 30tis. km spotřeba stále stejná a to 9,4. Aktálně jezdím za 9,6 ale to bude tím pěkným počasím :)

27.4.2010 07:27

Nové Brzdy

Tak jsem si udělal radost - přední vrtané kotouče i desky Zimmerman. Ideální kombinace. Brzdí to špičkově ve všech režimech. Fotky přiloženy.

3.10.2008 00:00

Vyzkoušel jsem všechny 100 oktanová paliva a nejlepší výsledky (spotřeba, akcelerace) pozoruji u OMV CARRERA 100. Např. u V-power racing mě vzrostla spotřeba u půl litru až litr na stejném úseku.

1.9.2008 00:00

Testována maximálka - dle tachometru 250 při 6000 otáčkách. Ještě by to šlo, ale podmínky nedovolily dále zrychlovat. Potěšil mě klid ve voze i při takové rychlosti.

14.8.2008 00:00

Na pořádné fotogalerii se pracuje


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia RS TFSI

Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10

prostě oktávka

prostornost
10

nádhera

jízdní vlastnosti
10

1A

jízdní komfort
9

dle tvrdšího podvozku a 18" kol

provozní náklady
5

no něco zhltne. S tím se musí počítat.

náhradní díly
8
výkon motoru
10

V celém spektru otáček dostatek.

spotřeba
9
hlučnost motoru
10

akorát

kvalita sedadel
10

Tak to má vypadat

brzdy
9

velice učinné. vadnutí jsem zatím nepozoroval

zavazadlový prostor
10

úžasný






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…