Recenze
Škoda Octavia RS TFSI
Technické info
Přezdívka auta OII RS TFSI Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:45000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 výkon [kW]: 147 / 190 * kroutící moment [Nm]: 280 / 355 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.3 / 6.7 * maximální rychlost [km/h]: 240 / 250 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 580 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9.4 / 10 *
Popis vozu
Koupeno nové v ČR přes výborný autosalon v Pardubicích!
Sériová Octavia II RS TFSI v modré race metalíze. Extra výbavu jsem se snažil zkombinovat jen skutečně to potřebné tj.:
- zadní park. senzory
- paket s těma sítěma v kufru
- radio audience
- vyhřívané p. sedačky
- automatické stmívání vnitřního zrcátka včetně vnějších
- 18" kola
- aktivní hlav. opěrky + všechny airbagy
- zadní stěrač
- sound system s 12 repro
- maxidot
Jelikož je to dospělé auto do kterého již není potřeba nic dávat či využít nějaký tuning, tak je zbytečné dále popisovat. Stručně řečeno tohle auto je prostě naprosto všechno co jsem kdy od auta očekával. Pro tohle auto jsem se 100% rozhodl když jsem zjistil jak jede TFSI. Těžko popisovat všechny ty skvělé pocity, ale vždy když usednu za volant tak se musím usmívat, protože to se ani jinak nedá.
MOTOR:
Jak jsem zmínil, to bylo to hlavní proč zrovna tohle auto. Celkově to hoši ve Škodovce skvěle naladili. Nikde to nemá hluché místo. Prodleva turba je naprosto minimální. Zvuk je moc moc pěknej a tlumič výfuku se taky povedl takže ve výsledku se to poslouchá lépe než jakákoliv muzika. Když se tomu dá tak se lidi otáčí ikdyž už jste daleko za nima. Ten tlumič se fakt povedl. Když máte okna otevřené tak je krásně slyšet jak si turbo píská. Nejlepší akceleraci to má, když držíte 3tis ot na dvojku a pak tomu šlápnete...to pak vystřelí jak z praku. Tento způsob je pro max. výkon, ale jinak má motor skvělý zátah prakticky vždy i v nízkých otáčkách. Někteří zastánci TDI by namítli, že v nízkých otáčkách je línější. Jako bývalý majitel TDI 96kw můžu potvrdit, že TFSI v nízkých otáčkách zatahuje jako TDI. Byl jsem tím sám velice mile překvapen a hned jsem věděl, že už TDI nikdy nechci, protože to táhne jenom dole.
PŘEVODOVKA:
Opět musím psát jenom chválu. Řazení je naprosto hladké a prakticky to tam padá samo. Převody jsou nastavené perfektně, takže na 6 můžete je bezproblému 80 a po městě klidně jede na čtyřku 50 (45) a má to pořád dost otáček. Díky tomu můžete jezdit úsporně.
PODVOZEK:
jak bych to charkterizoval? Jako po kolejích! :o)
Příčné nerovnosti jsou klasická hrůza. Auto na nich škaredě odskakuje. Na hladké silnici si vychutnáte tichoučko (slyšíte pouze odvalující se pneu) a komfort spojený s jistotou v zatáčkách i při hodně vysokých rychlostech. Pneu doporučuji Pireli Zero Nero.
KUFR:
vejde se tam všechno! Když jsem sklopil zadní sedačky odvezl jsem do sběrného dvora skoro celej sklep! :o)) Odkládací sítě jsou praktické a nikde nic nelíta. Vyklopný háček na notebook je skvělý.
SVĚTLA:
Xenony svítí tak intenzivně, že můj první dojem byl takový, že jsem si říkal k čemu vlastně zapínat dálkové světla?! Opravdu.
SPOTŘEBA:
Dávám tam zatím pouze 100 oktanové palivo a průměrně jezdím za 9,3. Čisté město je cca 11. Dlouhá trasa se dá jet za 8. Méně nečekejte, jedině metodou pan klobouk. Dojezd na plnou nádrž je cca 600 km. Nejnižší spotřeby jsem dosáhl v Rakousku na dálnici a okreskách - 7,7.
SPOJKA:
Spojka jde velice lehce, oproti např. tuhosti pedálu TDIček. Nejvíce jí vyhovuje rychlé řazení (při sprintu). Při popojíždění po městě docela cuká. Cukání se po 25tis. km postupně vytratilo nebo hoodně zlepšilo.
INTERIÉR:
Tak to je podlě mě jedna s těch věcí co se Škodovce povedla. V zadu je spousta místa a pohodlné posezení. Sedačky jsou fajn, ale ta síťovina na sedáku se brzo prodře. Volant by mohl být o chlup menší. Automatické stímavání všech zrcátek do kterých řidič kouká to je snad to nejlepší za co jsem si připlatil a pokaždé jsem z toho nadšený a velice se tím uleví očím.
Silné stránky
- motor
- převodovka je ideálně naladěna, přesné krátké dráhy, na 6. stupeň se dá jet 70-255 (vyzkoušeno).
- podvozek
- odhlučnění
- sedačky (včetně použitých materiálů)
- vyváženost vozu
- kombinovaná spotřeba
- design
- sound system
- zvuk výfukové soustavy jedním slova ideál - tichý a zároveň akorát dravý, ale to jen jen můj subjektivní pocit.
Slabé stránky
- těsnění ve dveřích - vrže
- závist sousedů
- né všude mají na benzince BA98 a více oktanů
- OEM zadní brzdové desky jsou špatný, drhnou, kotouč rezne. Řešeno novýma deskama ATE.
- krátké trasy po městě = spotřeba 12l
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
První výměna oleje + vyřešeno vrzání těsnění ve dveřích v Porsche Brno. Musel jsem je trochu zprdnout, ale pak jsem registroval jenom profesionální přístup. Uvidím až pojedu po roce na 1. větší kontrolu.
Mé další zážitky s Porsche Brno u jsou jenom max max max negativní. Jsou to profesionální gauneři, kteří Vám auto zničí. Neumí ani seřídit světla a jejich lakovna je špatný vtip. Tímto Vás všechny varuju před tímto servisem. Já už jezdím jenom k svému známému mechanikovi do garáže. Auto má the best péči a na ztrátu nějaké záruky z vysoka kašlu.
V současnosti jezdím k známému mechanikovi a je vše bez problémů. Auto si jen chrochtá.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Autosalon Pardubice - exkluzivní přístup a profesionalita. Jednoznačeně doporučuji. Dali mě nejlepší cenu v ČR a to jsem poptal hooodně autosalonů.
Provedené úpravy
Stage 1+
S3 intercooler
PCV valve fixed - odvětrání klikové skříně
New TSI DV valve
Neuspeed turbo air pipe - trubka za výstupem z mezichladiče nahrazena hliníkovou s větším průměrem. Originál je tam plast s malým čtvercovým průřezem.
Současný výkon na silnici odpovídá Audi S3 265HP! Sice to více "chlastá", ale výkonově je to zážitek. Dá se říci, že příval výkonu polevuje až v rychlosti 220 km/h když už tak masivně netlačí, ale pochopitelně pokračuje dál. Se sérii jsem jel 255 dle tacho, takže teď kdo ví. :-D
Novinky v recenzi
Spotřeba
Se všemi úpravami je spotřeba pochopitelně vyšší a pohybuje se od 10 do 11,5 v kombinovaném provozu (80% město, zbytek užívání si výkonu)
Race
Měl jsem možnost lehce vyzkoušet sprint s vozem Subaru Forestr 2,5T 230Hp 320Nm z 0-100 za 7,1s. Tzn. měl by být lepší že....
Start byl v rychlosti 80 km/h. Od prvního momentu jsem mu začal ujíždět a tak to i pokračovalo. Než jsem asi ve 190 ubral plyn tak ta vzdálenost mezi náma mohla být cca 100-150m.
přidáno video s akcelerací. Je to při ideálních podmínkách - zima, zimní 16" kola (poloviční hmotnost oproti letních 18"), nový filtry a olej, skoro prázdná nádrž, palivo Carrera 100. Jelo to jak z praku.
Spotřeba
Po 30tis. km spotřeba stále stejná a to 9,4. Aktálně jezdím za 9,6 ale to bude tím pěkným počasím :)
Nové Brzdy
Tak jsem si udělal radost - přední vrtané kotouče i desky Zimmerman. Ideální kombinace. Brzdí to špičkově ve všech režimech. Fotky přiloženy.
Vyzkoušel jsem všechny 100 oktanová paliva a nejlepší výsledky (spotřeba, akcelerace) pozoruji u OMV CARRERA 100. Např. u V-power racing mě vzrostla spotřeba u půl litru až litr na stejném úseku.
Testována maximálka - dle tachometru 250 při 6000 otáčkách. Ještě by to šlo, ale podmínky nedovolily dále zrychlovat. Potěšil mě klid ve voze i při takové rychlosti.
Na pořádné fotogalerii se pracuje
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia RS TFSI
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porovnání s 1.9TDi 96kW 21.07.2011 10:45 m.z.
- Re: Re: Re: Re: Re: Porovnání s 1.9TDi 96kW 21.07.2011 08:03 jirik306
- Re: Re: Re: Re: Re: Porovnání s 1.9TDi 96kW 21.07.2011 07:35 jirik306
- Re: Re: Re: Re: Porovnání s 1.9TDi 96kW 20.07.2011 21:06 m.z.
- Re: Re: Re: Porovnání s 1.9TDi 96kW 20.07.2011 20:34 jirik306
- Re: Re: Porovnání s 1.9TDi 96kW 20.07.2011 18:28 m.z.
- Re: Re: Koukám, že Vysočina 20.07.2011 14:37 Kuban
- Re: Porovnání s 1.9TDi 96kW 20.07.2011 09:20 jirik306
- Porovnání s 1.9TDi 96kW 07.06.2011 16:22
- Re: Re: Re: Re: Re: race - nesmysl 28.04.2010 09:16 Nemcour_z4
- Re: Re: Re: Re: race - nesmysl 27.04.2010 13:44 jirik306
- Re: Re: Re: race - nesmysl 27.04.2010 13:34 Nemcour_z4
- Re: Re: race - nesmysl 27.04.2010 13:30 jirik306
- Re: race - nesmysl 27.04.2010 13:22 jirik306
- Re: race - nesmysl 27.04.2010 12:53 Nemcour_z4
- Re: race - nesmysl 27.04.2010 12:52
- race - nesmysl 27.04.2010 10:34 kexxik
- Re: Re: Re: RS JE NEJ 27.04.2010 09:18 jirik306
- Re: Re: Re: RS JE NEJ 27.04.2010 08:36 Nemcour_z4
- Re: Re: RS JE NEJ 27.04.2010 08:05 OS
- Re: RS JE NEJ 27.04.2010 07:20 jirik306
- RS JE NEJ 29.09.2009 19:58
- Re: Koukám, že Vysočina 31.08.2008 19:27 jirik306
- Koukám, že Vysočina 29.08.2008 15:44 janoš
- Re: Re: Re: VRS ? 19.08.2008 13:46 jirik306
- Re: Re: VRS ? 18.08.2008 13:03 Sienn
- Re: Re: Zavist sousedu? 18.08.2008 13:01 Sienn
- Re: Re: Zavist sousedu? 18.08.2008 12:33 kewlarsiet
- Re: skvělá 16.08.2008 19:31 jirik306
- skvělá 15.08.2008 23:38
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: ericn
Přidáno: 25.7.2014 139 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2007) Majitel: filko
Přidáno: 1.11.2007 3689 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2007) Majitel: raceday
Přidáno: 1.2.2008 1218 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2010) Majitel: H.Karlik
Přidáno: 4.3.2012 409 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2005) Majitel: pedro26
Přidáno: 23.9.2007 16910 Majitel 9.91 Uživatelé