Recenze

9 Majitel

Toyota Avensis T271L Limited Edition

9.78 Uživatelé

Hodnoceno: 15× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Avensis, foto 1 Toyota Avensis, foto 2 Toyota Avensis, foto 3 Toyota Avensis, foto 4 Toyota Avensis, foto 5 Toyota Avensis, foto 6 Toyota Avensis, foto 7 Toyota Avensis, foto 8
Toyota Avensis, foto 9 Toyota Avensis, foto 10 Toyota Avensis, foto 11 Toyota Avensis, foto 12 Toyota Avensis, foto 13 Toyota Avensis, foto 14 Toyota Avensis, foto 15 Toyota Avensis, foto 16 Toyota Avensis, foto 17 Toyota Avensis, foto 18 Toyota Avensis, foto 19 Toyota Avensis, foto 20 Toyota Avensis, foto 21
 

Technické info

Přezdívka auta Avensis Rok výroby 2012 Koupeno nové palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 108 kroutící moment [Nm]: 180 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.4 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 543 pohon kol: přední

Popis vozu

Výbava
======

Stupeň výbavy: T2

Příplatková výbava Limited Edition obsahuje:
-Celokožené čalounění sedadel a výplní dveří
-Palubní systém Touch&Go s navigací, bluetooth a spostou dalších featur
-Zatmavená a leštěná kola z lehkých slitin Podium II (16'')
-Chromované ozdoby vnější karoserie

Další příplatková výbava:
Pevné tažné zařízení

Komentář k výbavě:

Toyota sice nabízí minimální variabilitu ve stupních výbavy, zato však už druhý výbavový stupeň (v DK nazývaný T2) obohacený o paket Limited Edition má v podstatě vše kromě zbytečností typu dřevěné obklady interiéru, keyless entry, či panoramatické střechy. Samozřejmostí tedy je:
-automatická dvouzónová klimatizace
-veškerá multimédia (USB, Bluetooth, integrace telefonu)
-palubní systém s navigací a skvělým matovým displejem (navigace rozpoznává rychlostní limity a informuje řidiče o překročení rychlosti, ale nevím, jestli tenhle systém funguje i v Česku)
-parkovací kamera pro couvání
-tempomat
-dělitelné zadní sedačky s výklopnou opěrkou s držáky nápojů a s výklopným otvorem do zavazadelníku (možnost převážet dlouhé předměty typu lyže a hokejky)
-adaptivní cyklovač, který mění frekvenci stírání podle toho kolik vody dopadá na čelní sklo
-automatické svícení (přes den LEDky, vjedete do parkingu, či tunelu, zapne potkávačky)

Malé blbůstky, ale jak výrazně zvyšuje uživatelský komfort. Co se týče výbavy, naprosto nic mi nechybí. Když si představím, co u konkurentů chtějí za navigaci, musím jen kroutit hlavou.


Interiér
=====

Interiér je přehledný, jednoduchý a čistý a mně osobně se velmi líbí. Nejsem příznivcem nějakých zbytečných vln, oblin atd. Všechno je krásně slícované a působí robustně, všechna tlačítka (ať už na volantu, či na palubce) působí, že vydrží roky, ovládají se lehce a přesně, nic není nakřivo a nic netrčí.
Interiér je prostorný, což je pro nás 190cm lidi důležité.

Ergonomie je příkladná, dosud jsem našel jen čtyři věci, ke kterým mám výhrady:

1) Parkovací brzda, na její umístění si stále zvykám
2) Umístění zapalování: klíčem šátrám po boku tunelu volantu a chvilku mi trvá, než najdu klíčovou dírku. Kdybych byl v hororu, tak mě jednoznačně vrah zabije, než stihnu nastartovat :)
3) Umístění ovladačů stahování oken je až za madlem dveří, člověk trochu vykrucuje ruku, ale není to zas taková tragédie
4) Prostor pro lahve ve dveřích by měl být větší. Pojme max plechovku, či 0.75l lahev. Tohle mi osobně dost vadí, protože klimatizace holt vysušuje sliznice v nose a v krku a člověk musí víc pít.

Naopak co musím pochválit je přehlednost palubní desky a přístrojů, naprostou intuitivnost ovládání všeho (snad vyjma zadního stěrače). Kapitola sama pro sebe je palubní systém Touch and Go. Sice k němu existuje tlustá bichle manuálu, ale nikdo ji nebude potřebovat, protože systém je tak přehledný a logický, že by to zvládlo obsluhovat pětileté dítě, včetně Bluetooth spárování s mobilem, jedním slovem krása. Z tohoto detailu doslova křičím nadšením, tohle se Toyotě zatraceně povedlo. Navigace (součást tohoto systému) je stejně tak skvělá, velmi rychlá (špatně odbočíte a přepočítání trasy je otázka sekundy), vyhledávat se dá podle měst, čtvrtí, ulic, PSČ a POI (point of interest), takže člověk nemusí jak datel zadávat celou adresu, prostě zadáte PSČ a ono už vám to vyfiltruje ulice spadající pod dané PSČ, takže většinou stačí napsat prvních pár písmen názvu ulice a je to. Samozřejmostí navigace i systému je denní a noční mód, takže přes den to vidíte a v noci vám navi nevypaluje sítnici.
Pochvalu zaslouží i velká přihrádka před spolujezdcem, do které se vejde střední nákup. Další chytrá věc je, že zdířka USB a 12V zásuvka je pod deklem v loketní opěrce, takže vám při přehrávání muziky netrčí USB klíč do prostoru vedle holeně, jako je tomu u nejmenované asijské konkurence.

Kvalita zpracování interiéru je vysoká. Avensis nemá tolik měkčeného plastu, jako třeba Evropská konkurence, ale vzor (povrchový dezén) plastu na palubní desce se mi líbí mnohem více, než vzor "sloní kůže" u koncernu. Interiér 508 je hezčí, ale s Avensisem se člověk necítí podveden a interiér jako celek rozhodně nepůsobí lacině, jak tomu občas u japonských výrobců bývá. Jediná laciněji působící věc je jantarové podsvícení displeje palubního počítače, která by v jiném autě třeba zapadla, ale zde ve srovnání se skvělým displejem systému Touch&Go působí nepatřičně. Pořád je to ale lepší, než ta červená tragédie v Riu, či Ceedu. Budíky jsou naopak velmi příjemné: jednoduchá a krásná bílá čísla a čárky na černém pozadí s červenou ručičkou ukazatele, nic chytřejšího nejde vymyslet, přestože se o to hafo výrobců pokouší. Tisíckrát lepší, než různé modré, tyrkysové, zelené, či ostře červené experimenty. Volkswagen má z mého pohledu jasně nejlepší budíky, Avensis je ale hned v závěsu. Mám rozsáhlé zkušenosti se současnou Corollou a odcházející generací Aurisu a musím říci, že to je rozdíl jako noc a den (ve prospěch Avensise).

Specifikum mého exempláře jsou zmíněné kožené sedačky z paketu Limited Edition. V porovnání s nimi vypadají standartní látkové mnohem subtilněji, takže reference o pohodlí a komfortu vztahuju jenom na to co sám mám a můžu hodnotit. Co se pohodlí týče, je to fantazie. Vzadu se dá regulérně spát: sklopit loketní opěrku, natáhnout fajfky a dát si dvacet. Řidič je jako v bavlnce, přitom má dostatek opory v zatáčkách atd. Doporučuju všema deseti.


Exteriér
======

Je to věc vkusu, ale mě se líbí. Vůz působí kompaktně a z vnějšího pohledu dvouprostorově. Má kupodivu velmi dobrý součinitel odporu vzduchu a skutečně jsem zatím nezaznamenal hukot vzduchu obtékajícího karoserii ani při vyšších rychlostech. Boční silueta je robustní, linie oken mírně stoupá směrem dozadu a plechová část dveří je vysoká, takže vůz působí maskulinně. Po faceliftu je zvýrazněno chromování, paket na mém voze navíc přidává chromový lem na spodku dveří, masce chladiče, kolem mlhových světel a na spodku pátých dveří. Šedá broušená kola Podium II harmonizují s popelavě šedou metalízou. Vůz jako celek působí silově a tažné zařízení mu "věříte". Facelift výrazně vylepšil přední masku a zadní sdružené svítilny, kterým nyní dominují tři pruhy LEDek, což v noci vypadá opravdu skvěle.

Velmi příjemně jsem byl překvapen, jak rychle (vpodstatě okamžitě) mi přešly do krve rozměry vozu. Mírně nadprůměrně vysoký řidič bude po pár kilometrech přesně vědět, kde má boky, předek a rohy automobilu. Jediná výjimka je snížená viditelnost dozadu (což je nemoc všech kombíků), kterou v mém případě vynahrazuje příplatková parkovací kamera (která funguje dobře i v noci!). Je mnohem pohodlnější koukat na displej a kontrolovat boční zrcátka, než se ohlížet tu dozadu, tu do zpětných zrcátek, člověk míň kroutí krkem. Zmíněná zpětná zrcátka jsou velká a stabilní, zaslouží jednoznačnou pochvalu. V Čechách to není až zas tak důležité, ale tady v Dánsku, kde je cyklistů jak much, mají ve městech vlastní jízdní pruh a při odbočování doprava na ně musíte dávat zatracenej pozor, to člověk rozhodně ocení.


Zavazadlový prostor
===============

Rozhodně působí větším dojmem, než udávaných 543l. Metodika měření objemu zavazadelníku není mezi výrobci jednotná a upřímně řečeno, nemám dojem, že by Zavazadelník Avensisu byl skutečně o 20l menší, než ten u Octavie. Podlaha zavazadelníku tvoří jednolitou rovinu, má falešné dno jak uprostřed, tak ve výklencích za koly, což je velmi praktické a můžete tak skladovat menší předměty po stranách. Hlavní falešné dno má několik pater do kterých je možno naskládat všelijaké nářadí a doplňky, bez problémů pojme pětilitrový kanystr s rezervou (pokud je nízký a široký), nebo nákup, takže můžete jet nakupovat na víc míst a na parkovišti se auto bude stále tvářit jako že je prázdné. Toyota nabízí velké množství doplňkové výbavy vč. oddělovacích přihrádek do výklenků, sítě, posuvný předěl do hlavní části zavazadelníku atd. Tady je to zatím 10/10 bez sebemenších výhrad. Otázka je, nakolik bude trvanlivé rolo, ale to doplním pochopitelně až s časovým odstupem.


Motorová část
===========

Baterka je vpředu vlevo (z pohledu řidiče), odstup od zadku levého světlometu je minimální. Vyměňování žárovek v levém předním světlometu bude zaručený porod. Číslo motoru je špatně přístupné, chvíli mi trvalo, než jsem je našel i podle manuálu. Hrdlo nádržky pro ostřikovač je nepohodlně úzké, dolévat kapalinu bez trychtýře je práce skutečně jen pro kovboje a chirurgy s hodně jistou rukou, ostatní si olemtají všechno vůkol. Motorová část je celkem zaplněná, nikde není moc místa nazbyt, (kdo někdy viděl motorovou část koncernů s 1.2 TSi, ten ví, jak prázdně to může působit), takže pokud si tohle auto budete kupovat jako ojetinu a hodláte se v tom hrabat sami, servisní úkony budou vyžadovat víc práce a preciznosti. Víko kapoty nemá plynovou vzpěru, musí se zdvihnout ručně a zaklínit vzpěrou, která se "odcvakne" z držáku a odklopí. K dispozici je jedna jediná pozice pro ukotvení vzpěry do víka kapoty, ale úhel otevření víka je dostatečný pro každého, kdo nemá hodně přes dva metry. Hrdlo nádržky brzdovky je umístěno pod lemem víka kapoty, v podstatě skoro u hrany předního skla, což znesnadňuje manipulaci s víčkem nádržky. Ve fotogalerii je snímek motoru s popiskami.


Motor a převodovka
===============

Rychlostní stupeň/rychlost/otáčky

0/0/750 (zahřátý motor)
0/0/1000 (studený motor)
2/30/1750
2/50/3000
3/50/2000
3/70/3000
4/50/1500
4/70/2100
4/95/3000
5/110/3000
6/110/2500
6/130/3000

(doplním)


Jízdní vlastnosti
============

Jako každý, kdo uskutečnil přestup z vyšší střední do střední, jsem zjistil, že to znamená nejen zvýšení prostoru a standardu, ale že i jízda a podélná stabilita je o něčem jiném. Větší rozvor a šířka propůjčují vozu mnohem vyšší stabilitu ve vyšších rychlostech. Na dálnici se vůz chová jako důstojný křižník: drží stopu a nic moc ho nerozhází, táhlé zatáčky vykružuje jako po kolejích. Samozřejmě od parníku těchto rozměrů se nedá čekat, že bude řezat okresky jako Polo GTI, ale svižnější a zábavnější jízda se s tímto strojem rozhodně uskutečnit dá a beze strachu. Ale sportovní ambice případný zájemce bude muset saturovat jinde, to není účelem tohoto vozu.

Ale znovu zdůrazňuji: nenechte se od tohoto auta odradit novináři z auto.cz, kteří každý vůz vezmou na letiště, či polygon a řežou to tak, že mají furt kolo ve vzduchu a gumy div že nesvléknou z ráfků. Takhle žádný majitel se svým vlastním autem nejezdí (pokud si ho nekoupil právě a jedině na vybití adrenalinu), takhle jezdí jenom dobytek se služebákama a dobytek s testovacíma vozama. A pak napíšou, že Avensis s 1.8 Valvematic je určen jedině a pouze na pohodlnou jízdu a nic víc (viz jejich recenze faceliftu zde: http://www.auto.cz/toyota-avensis-2012-prvni-jizdni-dojmy-63578). To je samozřejmě blbost. Navíc tam píšou i nesmysly typu, že vozu nesvědčí rychlé průjezdy táhlými zatáčkami, takže kdo by je bral vážně, žejo? Moje zkušenost je: v táhlých zatáčkách drží auto jako přikované. Typicky přivaděč k dálnici apod.: je naopak radost to už tam "osolit" a užívat si, jak auto pěkně nabírá rychlost a drží stopu jako přibité. I s tímhle autem se dá v rozumné míře zadovádět, akorát člověk nesmí považovat Focusu RS za životní minimum zábavy. Normální řidič si může i s Avensisem zajezdit svižněji a užít si to. Navíc, a to je velké plus, vůz se chová naprosto předvídatelně a dává vědět, že se blíží hranice jeho možností, nehrozí žádný náhlý zmizení půdy pod nohama bez varování. A kdo je blázen a ignoruje fakt, že řídí rodinné kombi s velkými převisy, tomu není pomoci, to ale není chyba tohoto auta.
Pro případné zájemce ve třídě existují sportovnější varianty, třeba Mondeo. Kdo si kupuje Avensis, pro toho není sportovní jízda hlavní priorita, ale neznamená to, že tento vůz umí být jen komfortní nuda a nic víc.


Rozhodovací proces
================

Definitivní rozhodnutí o koupi nového auta jsem učinil na přelomu roku. O ojetině jsem nepřemýšlel ani na chvíli, tady v Dánsku jsou auta tak drahá, že prostě odmítám dát za ojetou střední jako v Čechách za novou prémii. Začal jsem zkoumat trh a ujasňovat si, co vlastně od auta chci. Moje dosavadní zkušenosti byly téměř výhradně s vozy nižší střední třídy a palčivě jsem si uvědomoval jejich omezení. Zjistil jsem, že prostor pro řidiče je jednou z mých největších priorit. Postupně jsem si ujasnil, že chci benzínový motor, vůz dostatečně pohodlný pro celodenní cestování (kvůli návštěvám rodné vlasti) a to znamená nejen komfort kinetický, ale také akustický. Dalšími prioritami pro mě byla spolehlivost, ekonomičnost provozu, jízdní vlastnosti a samozřejmě poměr cena/výkon, či cena/výbava.
Postupně jsem si výběr zúžil na šestici kandidátů: Toyota Avensis, Volkswagen Jetta, Ford Focus, Peugeot 508, Hyundai i40 a Škoda Yeti. Zpočátku jsem mířil spíš do nižší střední (Jetta, Focus, Yeti), ale po návštěvách u prodejců, posezení a projetí se začala rýsovat spíše střední třída.

Krátce rozeberu pro a proti a důvody pro (ne)rozhodnutí


Ford Focus: hezké auto s moderními motory, rozumnou cenovou politikou a dobře postavenými výbavovými stupni (asi jiné, než v ČR). Pro: xenony v základu, špičkové přeplňované benzínové šestnáctistovky, špičkové jízdní vlastnosti. Proti: vnitřní prostor, především příčný (ten to definitivně zabil), menší zavazadelník, laxní prodejce.


Volkswagen Jetta: Tímhle autem jsem vlastně začal. Navštívil jsem prodejce VW a posadil se v Jettě a líbilo se mi tak, že jsem se chtěl hned projet. Po projetí se mi líbilo ještě víc. Mně se jednoduchý a čistý design líbí, v autě bylo víc místa, než v Golfu, delší rozvor a vynikající jízdní vlastnosti. Jezdí se v tom výborně, má to pohodlný a přitom dost sportovní podvozek a benzínové turbomotory jsou čilé. Nakonec to zabily moje obavy z rozvodů motoru 1.4 TSi a fakt, že Jetta je pro prodejce v DK doplňkové zboží, čeká se na ni 4 měsíce a prodejci nemusí plnit kvóty (nelze čekat moc slevu).


Škoda Yeti: Do showroomu Škody jsem zabloudil v podstatě náhodou, protože stojí hned vedle VW a po pozitivních dojmech z projížďky Jetty se mi nechtělo hned domů. Musím říct, že na mě Yeti udělal velmi dobrý dojem. Pěkné auto, dobré zpracování, velmi pohodlný nástup a výstup, skvělý přehled o karoserii. V neprospěch Škodovky nakonec rozhodly problémy s 1.4TSi a pak také fakt, že po započítání veškeré výbavy, kterou považuji za nutnou, byl Yeti dražší, než Jetta, či Focus. Skutečně nehodlám svými penězi podporovat cenovou politiku kdy prodejce považuje takové samozřejmosti, jako rádio, či stropní přihrádku na sluneční brýle za příplatkovou výbavu ve vyšším ze dvou výbavových stupňů, to je čistá nehoráznost..


Hyundai i40: Přiznám se bez mučení, že původně jsem zamýšlel využít i40 pouze jako cenovou páku na Toyotu, či VW, ale postupem času jsem změnil názor. V první řadě prodejce z firmy Holst Biler A/S v Gladsaxe by mohl vyučovat na univerzitě, jak být dobrým a úspěšným prodejcem osobních vozů. Ochotný, nevtíravý, drtivou většinu věcí věděl spatra (a to já šťourám hodně do detailů), co nevěděl okamžitě zjistil, konkurenci zásadně nehaněl, kde to bylo patřičné, tak ji naopak pochválil. Když jsem chtěl projížďku benzínovým dvoulitrem, ihned ho objednal z centrálního skladu. Upozornil jsem jej, že předváděcí auto si nevezmu, že chci nové, jestli by nebylo lepší poslat mě do jiného showroomu, kde mají daný exemplář na skladě, ubezpečil mě, ať si vůbec nedělám starosti. Když jsem mu pak nakonec volal, že jsem si vybral Toyotu, pogratuloval mi k dobrému výběru a pochválil dobré auto konkurence. Takhle to má vypadat. Takhle jedná profesionál. Z původního konkurenčního triku jsem se dostal do pozice, kdy jsem reálně o i40 uvažoval. Co nakonec rozhodlo v jeho neprospěch? Tak předně Korejci se budou muset naučit vyhovět Evropanovi co se týče stupňů výbav. Toyota už rozmělnila svou výbavovou rigiditu prostřednictvím paketů, Hyundai se bude muset přizpůsobit, pokud svůj útok na vrchol nižší střední a střední myslí vážně. Skutečně nehodlám platit za kraviny jako elektrické střešní okno jenom proto, abych měl v autě zabudovanou navigaci (což považuju za nutnost) a stejně tak nehodlám platit za auto tolik, jako za garsonku v Praze a pak si ještě do trapna přikupovat navigaci. Prostě navigace jenom v nejvyšším stupni výbavy (obsahujícím spoustu zbytných kravin) a nikdy jinak. Další věc, co mi vadila bylo to, že bezmála pětimetrový křižník má tak idiotsky navrženou ergonomii madla u dveří řidiče, že mi madlo tlačilo do levého kolene. U tak velkého auta je nedostatek příčného prostoru (byť jen na jednu stranu) alarmující. V neposlední řadě, jak už jsem zmínil, jsem fanda střízlivého designu a to je čistá disjunkce s i40. Slabší povahy by ze všech těch vln v interiéru a exteriéru dostaly mořskou nemoc. Co hodnotím pozitivně je benzínový atmosférický dvoulitr (kupujte dokud ještě jsou) a příkladný přístup prodejce.


Peugeot 508: Vzhledově krásné auto. Dostalo se do mého mixu jako poslední, ale málem všechno obrátil naruby. Prodejce Henrik Wessel Biler A/S v Lyngby taky věděl, jak se to má dělat. Korektní starší pán, ochotný a profesionální. Naprosto bez výhrad. Auto mělo velmi příznivé recenze a přesvědčily mě i prodeje. Naživo je ještě hezčí, než na obrázcích, krásný exteriér i interiér. Byl jsem čím dál tím víc nahlodanej a nakonec jsem se dostal do situace, kdy to s Toyotou bylo 50:50 a řekl jsem si, že v podstatě rozhodne lepší nabídka. Rozum tíhl k Avensisu, srdce k 508. Pak jsem si to pořádně prolezl a proseděl a bylo rozhodnuto. Nejsem tlustej, nejsem ani plnoštíhlej, jsem spíš štíhlej člověk, ale abych měl v autě střední třídy nedostatek prostoru na sedadel řidiče pro stehna a boky, tak na to jsem nebyl připraven. Může se to zdát jako malicherný důvod, ale není. Čekají mě devítihodinové tahy po dálnici a o nějaký mozoly a otlačeniny rozhodně nestojím. Tohle rozhodlo, Peugeote. Jinak skvělý auto jste zazdili sedačkou. Je to velká škoda.


Toyota: Po první návštěvě salonu vystřídala Jettu na pozici favorita, kterou nikdy neopustila (přes krátkou remízu při koketování s 508). V její prospěch hrála účelnost, praktičnost, vzhled (relativní, ale mně se líbí), pověst spolehlivosti a trvanlivosti. Vynikající nabídka od prodejce (za slevu, kterou jsem dostal bych v ČR koupil malé auto) byla příjemnou třešničkou na dortě. Byl v tom i velký kus štěstí. Prodávající, kterého jsem si čistě náhodou sám vybral, byl vedoucím "business sales" celé firmy, takže hádám dostával od dovozce extra dobré ceny. Celý proces námluv a uskutečnění prodeje níže v dedikované sekci.

Silné stránky

+Prostor pro posádku
+Tvar a variabilita zavazadelníku (žádná hrana!)
+Ovladatelnost a předvídatelné chování
+Palubní systém s navigací Touch&Go je perfektní!
+Displej navigace je skvělý
+Jízdní komfort a tlumení nerovností
+Tlumení hluku
+Přehledné a krásně čitelné ukazatele rychlosti a otáček, které neunavují oči (kdo jezdí dlouhé štreky, ten ví, jak je to důležité)
+Největší odkládací prostor ve středové loketní opěrce, jaký kdy spatřil světlo světa
+není zvýšená podlaha pro prostředního cestujícího vzadu, auto skutečně pro pět cestujících, kde prostřední místo není za trest
+Naprosto intuitivní ovládání tempomatu
+Velká přihrádka před spolujezdcem
+Přesné dráhy řazení, jasný záběr spojky
+zátah motoru od nízkých otáček (VVTi)
+automatický režim svícení a automatická regulace odrazivosti zpětného zrcátka

Slabé stránky

-Pozice elektronické parkovací brzdy
-Kontraintuitivní ovládání parkovací brzdy
-Horší výhled vzad (vynahrazuje kamera, která je ovšem za příplatek spolu se systémem Touch&Go), tlustý D-sloupek
-Regulace podsvícení budíků není plynulá (pozvolný nárůst jasu a pak skoková změna)
-Jantarové podsvícení na palubním počítači působí trochu zastarale
-Kapsy ve dveřích pojmou jen půllitrové lahve, zapomeňte na 1.5l minerálku.
-Pozice zapalování
-Pozice ovládačů stahování oken
-Jenom jeden držák nápoje mezi řidičem a spolujezdcem, druhý je pod víkem loketní opěrky, které se tak kvůli použití druhého držáku musí odklopit
-Hlasitost větráku. Na první a druhý stupeň o něm člověk neví, ale když jedu ráno do práce, potřebuju si klimou rychle odmlžit čelní sklo a pouštím větrák na čtvrtý stupeň. Na tento stupeň je větrák zdaleka nejhlučnější věcí v celém autě, hluk motoru se v něm ztrácí a hlasitost audia se musí zvýšit.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

22.11.2012. Jedna ryze pozitivní zkušenost. Před pár dny jsem se objednal do servisu na prohození kol z letních na zimní. Objednal jsem se na brzké ráno na 7:30, očekával jsem, že na půl devátou už budu v klídku v práci. Co čert nechtěl, mozek prostě po ránu moc nezafungoval a zapomněl jsem s sebou vzít krabičku s hlavicemi šroubů a vystřeďovacími kroužky (kterou jsem si ještě pro jistotu večer nastražil hned ke dveřím, abych ji v žádném případě nezapomněl). No a co čert nechtěl, přišlo se na to až když bylo auto na zvedáku a všechny kola dole. Paráda, co teď. Šéf dílny se mě zeptal, jestli bydlím daleko (tj. jestli má smysl nahazovat zpátky kola) a když jsem řekl, že je to cca 8 min. jízdy, bez vyzvání mi dal do ruky klíče k předváděcímu Aurisu ať si pro součástky dojedu. Nikde jsem mu nic nepodepisoval (kdybych auto sešrotoval, neměl by na mě naprosto nic), prostě důvěra. Pěkná zkušenost.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Krogsgaard-Jensen Biler A/S - Herlev

Původní prodejce skvělý, zařídil skutečně výraznou slevu a jednání naprosto profesionální. Bohužel v době dodání vozu byl na dovolené a jeho první náhradník byl naprosto katastrofální, na to se budu snažit zapomenout. Vyžádal jsem si jiného zástupce a ten byl v rámci možností v pohodě.

 

Novinky v recenzi

24.11.2012 11:35

31.10.2012

Auto se zřejmě rozhodlo oslavit Halloween originálním morbidním vtipem. Vezl jsem přítelkyni do obchodu, kde si vyzvedávala nějaké zboží a čekal jsem na ni v autě. Když se vrátila, nastartoval jsem a zaznamenal, že navigace nefunguje, respektive, že ukazuje naši polohu v nějaké random ulici někde v Bruselu. Musel jsem otočit klíčkem v zapalování do polohy "vypnuto" a znovu zapnout, nic jiného nefungovalo. Měl jsem celkem strach, že je něco špatně s GPS modulem, ale naštěstí se to po "restartu" vzpamatovalo. Navigaci a systém Touch and Go jsem pravda neaktualizoval, mám to od výroby. Několikrát už mě pěkně vykoupala na zbrusu nových úsecích dálnic a přivaděčů. Ty aktualizace přece jen možná budou k něčemu.


Přidat názorDiskuse: Toyota Avensis T271L Limited Edition

Další vozy Toyota Avensis



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0

zatím nemá smysl komentovat

praktičnost
10

Bez debat. Stěhovák s mořem prostoru.

prostornost
10

Mám 190cm a v klidu se posadím "za sebe". To se mi často nestává. Spousta místa na délku i na šířku, vpředu i vzadu. Dveře se otevírají do širokého úhlu a mají řadu přednastavených "zárazů", vnější i vnitřní kliky pohodlně velké.

jízdní vlastnosti
7

Auto se chová zcela předvídatelně, drží stopu a v zatáčkách sedí, řízení je dost přesné, ale odezva nic moc. Slušnej nadprůměr. Lepší, než jsem čekal na vůz těchto rozměrů a s danými převisy karoserie. Jezdí se s tím bez problémů.

jízdní komfort
9

Jeden bod strhávám za akustiku. Na podbězích slyšíte každé zrníčko písku a utlumení hluku motoru není na úrovni VW, ale zaostává jen lehce a pořád je to ale výraznej nadprůměr! Tlumení nerovností je jasných 10/10, ale to je u Toyoty známo.

provozní náklady
0

Příliš brzy hodnotit

náhradní díly
0

Příliš brzy hodnotit

výkon motoru
7

Najeto <100km, Motor zcela syrový. 1.8 Valvematic zatím uspokojivá motorizace. Nic víc, ale ani nic míň. Nelze od toho očekávat závodní ambice. Motor jde snadno do otáček, klasický Japonec. Slušnej a pohodlnej dálniční křižník. Doplním po zajetí

spotřeba
0

Příliš brzy hodnotit. Ohodnotím po 10tkm

hlučnost motoru
9

Viz výše. V rámci třídy velmi nadprůměrné. Do 2000 ot o motoru ani nevíte, nad 3000 o sobě už dává vědět, ale má příjemný zvuk. Táhne hezky od 1100-1200 ot (holt VVTi).

kvalita sedadel
10

Kůže z paketu Limited Edition. Jako v křesle! Zpracování perfektní, velmi pohodlné, zároveň slušné boční vedení. Toyota sedačky prostě umí. Ale pozor! Tvar sedáku je v případě kožených sedadel jiný, než u látkových (ověřeno na parkovišti vedle jiného Ave)

brzdy
9

Zbývá vyzkoušet v plném naložení a z kopce (ověřit/vyvrátit vadnutí). Zatím s tříčlennou posádkou s lehčími zavazadly naprosto odpovídající hmotnosti a charakteru vozu.

zavazadlový prostor
10

Jsou i větší zavazadelníky, ale tenhle mě přesvědčil tvarem, variabilitou odkládacích prostor a tím, že hrana zavazadelníku je ve stejné úrovni, jako dno zavazadelníku. Jasných 10/10






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…