Recenze
Hyundai i30
Technické info
Přezdívka auta Hyundai i30 Rok výroby 2012 Koupeno ojeté najeto [km]:2268 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1591 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 156 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.9 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 378 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.3
Popis vozu
Ke koupi noveho auta jsem se rozhodnul nekdy zacatkem roku 2011, kdy se zacaly neprimerene mnozit ruzne drobne zavady na mem predchozim aute Fiat Tipo 2.0 ie a jeho spolehlivost se dala oznacit za diskutabilni.
Priblizne rok jsem prohlizel, skoumal, porovnaval znacky, ceny a flirtoval mezi novym a ojetym autem v horizontu 350.000Kc.
Postupne vypadavaly ojety Yeti (proste predrazeny auto a to i mezi ojetinama) Golf a Peugeot 308 (design) C4 (v zasade nic konkretniho, proste me neoslovil) Focus (zavazadlovy prostor u hatchbacku, combi nechci) Octavia (osobni averze, design interieru), Megane, Fluence a Cruze (interier, hlavne palubka, jsou podle me nudne az osklive, spotreba) a nakonec jsem skoncil u Hyundai Elantry - sedela mi po vsech strankach, takze koncem roku 2011 bylo rozhodnuto a schvaleno i moji skorozenou, ale v lednu 2012 se zacaly rysovat informace o i30 a tak jsem se rozhodl jeste pockat a ... dockal jsem se. Da se rict, ze to byla laska na prvni pohled, spokojenost i po strance nabizene vybavy. Nekolik dni jsem drtil konfigurator a kombinoval motory, barvy a vybavy a pak...jsem zabrousil na horni listu na vozy ihned k odberu a prochazel nabidku. A tam jsem ho uvidel - predvadeci vuz 1.6 MPI, Satin Amber barva a vybava Style s velmi, velmi podstatnou slevou, probehlo par mailu, zabalil jsem "rezervacni zalohu" a vyrazil se podivat na vlastni oci do Ceske Trebove.
No musim rict, ze ta barva je "nazivo" fakt krasna, motor GDI by samozrejme byla lepsi volba, ale zase - ta sleva prevazila.
Projel jsem se s tim na "bezne testovaci trase" ktera nijak nedovoluje auto trapit nebo zkouset, "co dokaze" takze jsem nemel moc obavy z toho, ze bude slouzit jeste nejaky cas jako predvadecka. Design je samozrejme individuali zalezitost, ale me tohle auto utrhlo hercnu jak zvenku, tak zevnitr a vybava Style je proste jednim slovem skvela.
Takze jsme si s dealerem placli, domluvili si datum predani 26.6. (a to bylo 6.3.) a ja zase nasedl do sveho Tipa a vyjel domu.
Je pravda, ze 3.5 mesice cekani je kruta doba, navic behem te doby jsem si precetl jeste par nelichovivych komentaru, ze "predvadecku nikdy" a proc a misty jsem zapochyboval o svem rozhodnuti, jestli jsem radeji nemel slevit z vybavy a nekoupit funglovku, ale couz, "kauce" byla slozena, tak jsem cekal a ... trpel.
No a vytouzeny den nadesel. Tachometr ukazoval najezd prijemnych 2.268 Km auto bylo vypulirovane uvnitr i v motoru, nebyt tachometru, nerozeznam od noveho. Vyridil jsem potrebne, prodelal predavaci instruktaz a vyrazil.
Aktualne samozrejme vladne nadseni, nevim, jak GDI, ale MPI motor reaguje velmi hezky. Tedy ne, pokud se orientujete podle radce razeni, ktery prakticky neni potreba, protoze radi preradit vejs vzdy kolme 2.5tis otacek, podrazeni vam neporadi.
Pri techhle otackach se zrychleni prakticky nedostavuje, pokud chcete citit, ze auto zije je treba se pohybovat nad 3.5tisici. Ja ale nejsem zadny zavodnik, jezdim si na pohodu a pokud to jde, tak s tempomatem, takze pro mne je tenhle motor uplne OK.
O podvozku se psalo vsude mozne, proto se nebudu rozepisovat, vse co je napsano je pravda.
To stejne se da rict o interieru, sedadlech, recenze nelzou, v tom aute se opravdu citite "hyckani"
Ja jsem ale hracicka, handsfree funguje vyborne, sparovani s Xperia mini bezchybna, reprodukce OK, bezklicove otevirani a startovani je primova zalezitost. Kapitola sama pro sebe je reakce auta pri nocnim otevirani, nesmatrate po klicich, po klikach, proste z dalky je osvetleno auto zepredu, zezadu kliky i boky. Nadhera.
Obcas jsem cetl stiznoti na slabsi vykon svetel, ale je to potvrdit nemuzu, me prijdou dobre.
Co se tyka 3 poloh posilovace rizeni, Comfort je nepouzitelny (nicmene rodice maji Forda Fiestu a prislo mi to velmi podobne) polohy Normal a Sport myslim nemaji zasadni rozdil, tato "vychytavka" mi prijde celkem o nicem, nevidim zadnou pridanou hodnotu.
Rozjezdovy asistent do kopce neni spatna vec, podrzi i v prudkym kopci a nejen zeny urcite oceni, ze se seslapnutou spojkou a vyslapnutim brzdy auto stoji a necouvne ani o milimetr, jen jsem nevedel, ze to mam, takze se mi postaral o faux-paux, kdy jsem se lekl, ze mam zatazenou rucku a chcipnul auto na krizovatce:)
Pro ted asi vse, zitra vyjizdim na vylet na Sumavu (* viz Novinky) a na konci leta do Toskanska, takze pridam dalsi postrehy a fotky
Silné stránky
Spotreba (kombi 6.2)
Vybava Style obsahuje, krome omezovace rychlosti, same uzitecne ficury
Jizdni komfort (bezbreha spokojenost)
Prijemna barva a grafika budiku
Vypinatelne podsviceni radia
Prostor pro posadku.
Nastaveni volantu a sedadla ridice dovoluje pohodlny posez snad kazdemu.
Slabé stránky
Vyhled z auta (A sloupky jsou opravdu monstrozni, zadni okno pro parkovani neposkytuje dostatecny vyhled, proto lze parkovat vzad v zasade pouze s pouzitim zrcatek a parkovaci kamery). Tedy mam problem i ja, nedokazu si predstavit drobnou ridicku
Pri nastarovani auta se mi vzdy 1x projdou sterace po okne (mozna to jde vypnout, jen zatim nevim jak)
Drobnost - pri mych 194 cm nemam adekvatni oporu pro svuj levy loket, loketni operka je moc nizko a hrana okna moc vysoko :)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
zatim nic
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Naprosta spokojenost, vstricne jednani, auto predano zcela vypulirovane jak v interieru, tak v motoru, jak jsem napsal vejs, nebylo poznat, ze slouzilo jako predvadeci a i najezd byl rozumny, zjevne to, ze uz bylo "predprodane" prodejce nesvadelo k tomu "si s nim poradne uzit"
Vyrizeni formalit i predavaci instruktaz na vysoke urovni.
Novinky v recenzi
zimni pneu
Vzhledem k tomu, ze jsem z Brna a snih tu mame asi tak 15 dni v roce, zimaky jsem moc nehrotil a nazul
Goodride SW608 205/55 R16 H91
na spotrebe se neprojevily prakticky nijak, jizdni vlastnosti v pohode, hluk minimalni. Na vanoce jedu k rodicum do Orlickych hor, jestli vydrzi tohle pocasi, pridam i zkusenosti na snehu/ledu
Brno-Massa (Italie/Toskansko) a zpet: 2230Km za volantem
Prisel konec srpna a ja se konecne dockal planovane dovolene v Toskansku. Sbalil jsme par veci, svacinu na cestu, pritelkyni a kolem 23:00 vyrazili.
Naprostou cast cesty jsme stravili na dalnicich a to i pri vyletech v okoli naseho ubytovani, na dalnicich jsme se pohyboval prumernou rychlosti cca 110-120Km/h a vesmes na tempomatu. Prumerna spotreba za celou cestu je 5.6 litru ovsem byl jsem nucen brat jednu nadrz v Italii a prestoze cena byla cca 2Eura/litr a benzin jsem bral na Esso benzince, palivo nejspis nebylo nejkvalitnejsi, protoze tuhle nadrz jsem jel se spotrebou pres 6l.
Jinak cestu tam (cca 1000Km) jsem s 5 prestavkami urazil za 17 hodin. Problem byly drasticke kolony za Rakouskyma hranicema, cesta zpet po stejne trase a se 3 zastavkami trvala jiz prijatelnych 13 hodin.
Se spotrebou jsem spokojeny, po ceste jsem opravdu ocenil vyborne sedacky, protoze i po teto delsi ceste jsem vystoupil pomerne svezi.
S aktualnim najezdem temer 6000Km zaznamenavam take zlepseni dynamiky a to zejmena do kopcu. V predchozim komentu jsem si stezoval, ze v kopci autu dochazi dech, ale nyni uz se auto chova podle predstav a to i v tahlych Alpskych kopcich i pri prejezdu Apeninskeho hrebene.
Prozatim muj nejvetsi zatezovy test i30 zvladla na jednicku po vsech strankach - pohodli, jizdni vlastnosti i spotreba a ze mam MPI a ne GDI mne rozhodne netrapi, po mych zkusenostech s timto motorem bych do nej sel bez obav znovu
spotreba
trasa 250 km, brno-svitavy-lanskroun-kraliky a zpet
profil jizdy - patek a nedele, tedy hustsi provoz, prumerna rychlost 58 km/hod, v ramci moznosti plynula jizda (bez razantnich zmen rychlosti)
palivo: shell V-Power racing
spotreba dle PP: 5.7l/100Km
zapnuta klimatizace
aktualni najezd: cca 3700Km
Na Sumavu a zpet aneb 700Km na silnicich 1. a 2. tridy
Takze po prvni delsi ceste jsem zpet s aktualizaci.
Charakteristika cesty a podminek
Trasa: Brno-Horni Plana a zpet; cca 240 km jednim smerem s vynechanim dalnice + par hvezdicovych vyletu na miste (Krumlov, Boubin atp)
Priblizna doba cesty jednim smerem: neco pres 4hodiny
cestujici+naklad: 2 dospeli, 1pes + bagaz na 5 dni.
Cesta: Silnice 1. a 2. tridy, velmi kopcovity teren, s mnozstvim zatacek, horizontu a lesiku a vesmes mizernym povrchem
Prumerna spotreba: 6.1l
Prumerna rychlost: 48Km/hod
Aktualni najezd: zlehka pres 3000Km
Jizdni vlastnosti: moje motorizace 1,6 MPI DOHC CVVT si rozhodne nevychutnava dlouhe prudsi stoupani (drzi tempo, ale do akcelerace se ji rozhodne nechce, pokud jste nuceni v takovem kopci zpomalit, nasledne prejizdeni rozhodne neni pruzne), dale kopce se stoupanim 12% vyzaduji podrazeni na 3. stupen, v pripade, ze jste donuceni v takovem kopci zastavit, rozjezd s pevnym startem neni zadna hitparada, tato motorizace rozhodne neni urcena pro zavody do vrchu (zvlastni je, ze me Tipo 2.0ie melo v techto podminkach znatelne lepsi akceleraci). Ono obecne tomuhle motoru slusi spise plynula jizda nez tzv "brzda/plyn". Zalezi co si kdo predstavuje pod "zazitkem z jizdy" - ja jsem kochajici se typ a celkem klidas, takze ja s tim nemam problem, ale dovedu si predstavit, ze pro nektere by tento motor mohl byt zklamanim. Kazdopadne tech cca 120 koniku tam je a pokud pominu tech par useku s extremnejsim stoupanim, spokojenost maximalni.
Podvozek na techhle vykotlanych "stezkach" jednim slovem luxus,
Vnitrni komfort: Radio je asi opravdu podprumerne, nicmene velkou cast cesty jsem se pohyboval mezi kopci a v lesich, chytil jsem tak Impuls, F1 a nejaky Rakusaky. Co se tyka zvuku, vestavene audio je rozhodne slusne, pekne basy, rozhodne neurazi.
Cestu zpet jsem urazil s jednou tankovaci zastavkou na jeden zatah a sedaky prokazaly sve kvality, ani po vice jak 4hodinove ceste jsem se necitil nijak rozlamany a kdybych mel jeste pokracovat, nijak by me to nedesilo a to i presto, ze jsem jezdil po silnicich, po kterych jsem jezdil...
Zaverem jeden dodatek - v puvodni "recenzi" jsem opovrhoval 3 stupni tuhosti rizeni - beru zpet - zacal jsem na nejtuzsim stupni a po 3 hodinach permanentniho toceni po tech klikaticich jsem jeste rad preradil na "komfort" cize na to nejmekci. Mam od 16 let trochu zraseny rameno, ktere se obcas ozve a muzu zodpovedne prohlasit, ze jsem tentokrat blahorecil moznosti si to rizeni trochu preposilovat.
Zadne souhrnne subjektivni hodnoceni pridavat nebudu, obrazek necht si kazdy udela sam
Přidat názorDiskuse: Hyundai i30
- stěrače 17.08.2012 11:47 dal
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: i30 19.07.2012 14:31 Nerez
- Re: Re: Re: Re: Re: i30 19.07.2012 13:55 jeremiasz
- nadhera 18.07.2012 21:53 3_diamanty
- Re: Re: Re: Re: i30 18.07.2012 16:36 Nerez
- Re: Re: Re: i30 18.07.2012 12:17 jeremiasz
- Re: Re: i30 16.07.2012 20:52 Ronault.
- Re: i30 16.07.2012 18:54 Nerez
- i30 16.07.2012 13:27 chetoos
- Re: Re: predne parkovacie senzory 10.07.2012 20:41 duri13
- Re: predne parkovacie senzory 10.07.2012 12:34 jeremiasz
- predne parkovacie senzory 09.07.2012 16:45 duri13
- Re: Re: Re: Re: Re: Hezké počtení 04.07.2012 13:42 jeremiasz
- Re: Re: Re: Re: Hezké počtení 30.06.2012 10:44 rohYpnol
- Re: Re: Re: Hezké počtení 28.06.2012 15:08 zetr007
- Re: Re: Hezké počtení 28.06.2012 12:39 Maco123
- Re: Servis 28.06.2012 10:02 jeremiasz
- pekneeee 27.06.2012 23:26 3_diamanty
- Re: Hezké počtení 27.06.2012 21:22 Ronault.
- Re: toz jasny 27.06.2012 21:17 rohYpnol
- toz jasny 27.06.2012 21:00 jeremiasz
- Hezké počtení 27.06.2012 18:59 rohYpnol
- Servis 27.06.2012 17:31 Irrtely
Další vozy Hyundai i30
-
Hyundai i30 (2012) Majitel: mikkian
Přidáno: 20.10.2012 319 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2012) Majitel: doktorbartollo
Přidáno: 15.9.2012 4610 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2014) Majitel: vorlajz
Přidáno: 8.11.2015 3010 Majitel 9.80 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2013) Majitel: chetoos
Přidáno: 13.6.2016 39 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2016) Majitel: Stephen
Přidáno: 27.10.2016 89 Majitel 9.71 Uživatelé