Recenze
Škoda Favorit 135 LS
Technické info
Přezdívka auta Fáčko Rok výroby 1992 Koupeno ojeté najeto [km]:153400 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1300 výkon [kW]: 43 / 50 * kroutící moment [Nm]: 94 / 105 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 14 / 12 * maximální rychlost [km/h]: 152 / 173 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 240 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8 / 7 *
Popis vozu
Auto jsem koupil na jaře, roku 2007 přes známého v servisu. Je dovezené z Německa. Mělo skoro plnou výbavu z roku 92 takže střešní okýnko, ergonomické a pohodlné sedačky, zadní stěrač, lepší překrytí dveří.
Ještě chybí lízátko vepředu, ostřikovače světlometů a v zádu křídlo :)
Ještě bych chtěl někde sehnat středový panel ale vůbec se mi nedaří :( Kdyby někdo věděl tak prosím pište. Dále plánuju že koupím favoriťáckej čtyřramený volant :)
Prý tam sním jezdila nějaká stará paní na nákupy a v zimě byl garážovaný. Ani není bouraný, což mě moc těší.
I hned co jsem Fáčko dostal do ruky tak první co bylo tak vyvařit karoserii a nechat přelakovat na hezčí barvu (byla na něm taká vyblitá :D ) ale také nastříkání podvozku takovou hmotou :)
Pak došlo i na brzdy, zadní pakny (ručka vůbec nebrzdila :D ).
Pak bylo i potřeba opravit větrák na chladiči (podařilo se mi to uvařit :D) když jsem sundal větrák tak jsem zjistil že od doby co vyjel z výrobní linky, tak se ani nehnul takže bylo potřeba jen promazat a zase frčí jak nový :D a pro jistotu jsem ho dal na tlačítko,pak i výměna komplet rozdělovače + kabely k svíčkám a svíčky (byli tam ještě z výroby). Pak i tlumiče s novým jedním ramenem, původní majitelka asi najela na kámen či co.
Pak jsem měnil hlavu na řadící páce a přes tu gumu jsme natáhl návlek aby to nějak vypadalo, dále výměna předních parkovaček za diody (jsou lepší a spolehlivější).
A také na řadu přišla i muzika s pořádnými repro. A to přesně Repro 2 x Magnát 450 W , 2x Tipo 150 W, 2 x Sencor 250 W 2 x Pionier 170 W GT serie. A zesík "Blaupunkt - GTA 4 Special 750 W.
Rádio JVC s MP3, RDS, 4x50 W.
Ještě je potřeba kapacitátor :)
Poslední úpravou bylo dání sportovního filtru a další ještě budou.
Dále pro ty méně důvěřivé jsem tady sepsal stupně řazení a otáčky při tom (ta první rychlost je rychlost kdy je nejlepší zařadit aby se dosáhlo dobré akcelerace)
1 - 40 km/h při 4500 ot/min (max. 45km/h při 5200 ot/min)
2 - 65 km/h při 4100 ot/min (max. 78km/h při 5600 ot/min)
3 - 93 km/h při 4000 ot/min (max. 113km/h při 5300 ot/min)
4 - 122 km/h při 4200 ot/min (max. 142km/h při 5200 ot/min)
5 - 150 km/h při 3800 ot/min (max. 173km/h při 4200 ot/min)
Více jsem si to točit už neodvážil jednak to auto už pak netáhne tolik a za druhé jsem viděl co se stane s ventili když se pokají ve favoritu ;)
Zatím jsem nejvíc na 6000ot/min a to při 3ce a měl jsem natacháči něco kolem 120 :D
Silné stránky
Silné stránky?? Noo nízká spotřeba, šikovné autíčko, nenáročnost , levné díly, tuhost karoserie (už toho dost přežila a furt v pho), jednoduchost a spolehlivost, o mnoho víc místa vzádu než je například u Fabie I. či Octavie I.
Slabé stránky
Absence posilovače řízení, ABS. Docela je to nevymyšlené s kontaktama na kufru pro světla, vytápění okýnka ale jinak si nestěžuju :D
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Velmi dobré, v servisu mám známého takže se nemusím bát že něco bude špatně :)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Žádné..
Novinky v recenzi
No tak po dlouhé době jsem se zase dostal ke svému autu, dostalo nový rozvody, centrál, alternátor a ještě ho čeká výměna manžet. A plánuji že dokoupim elektriku oken :D
Dnes jsem vyměnil v autě přístojovou desku, za komplet z felicie, nádhera :D Jediné co by chybí je jen lucasy a volant, jinak všem vřele doporučuju, páč mě s tou výměnou zmizelo z auta 75 % vrzání skřípání apodobně fakt bomba ;) a hlavně to vypadá luxusně ve fávu :D
Dnes najeto 50 000 km autíčko přede jako kotě a jezdí bez chyby :D
A jinak zatím nikde žádný rez. Díky bohu :D Musím zaklepat :D
Dále dlouhodobá spotřeba při rychlosti 90-130 7,5 l / 100 km
Už mám new motor a vesele jezdím dále :D
Včera mi praskla vložka u druhého válce. V servisu mi řekli že je to neopravitelné a že mě čeká výměna motoru.. :(
Po 40 000 Km na jetých přesně po 11 měsících jsem nechal dát auto do servisu seznam oprav:
Výměna kapalin (olej, voda).
Výměna těsnění pod hlavou.
Nová guffera, pístní kroužky.
Nový rozvoďák.
Seřízení ventilů.
Nové těsnění na parohách a výfuku.
Nový karburátor (prý něco s tryskama, tak to vyměnili celé}.
Nový rozvaděč (ten předchozí mi hobloval kontakty na výčku).
Výměna obložení brzd (všude).
Nové přední tlumiče.
Výměna gumiček na stěračích, pár pojstek a dvou žárovek.
Cena: 9 450 , -
Podle mně docela slušné na to jak jsem ho trápil a tak.
Dále jsem dnes dal do auta další repro takže nyní moje soustava v autě je 8 x repro o celkovém výkonu 2,5 KW a rádio + zesík 1 KW :D Docela to už i hraje :D
Jinak celkové náklady za rok na auto přišlo na opravy + zimáky: 15 000 ,-
Benzín: 89 100 ,- (průměr: 7,78 l na 100 km)
Úpravy: 17 000 ,- (hudba)
Celkové náklady: 121 000 ,- s ujetím 40 000 km
Ted trochu pro srovnání: Volvo S60 D5, které vlastní můj táta tak za půl rok co ho má tak má náklady už na 180 000 ,- v tom je nafta a opravy různé např - utržený nárazník o obruvník , prasklé sklo...
Takže: Zlatej favorit :D
Dnes mi nějaký inteligent urval zrcátko na parkovišti takže musím sehnat nové přemýšlím že vyměním fáčkové zrcádka za zrcádka z feldy akorát nevím jestli tam pasují :(
Dneska se mi podařilo urvat venkovní zrcátko :D Oprava: 500 Kč nové
Podařilo se mi vyměnit topení z favorita za topení z felicie, všem doporučuju topí to 3 x lépe než favoritácký a hlavně mít 4 rychlesti větráku se jen tak nevidí :D Dále taky se mi konočně podařilo pořádně upevnit plechy na podbehu v předu takže už nemlátí, dále jsem vložil budíky z roku 94, dále stropní hodiny (docela praktická věc).
Přidat názorDiskuse: Škoda Favorit 135 LS
- úpravy 16.08.2008 17:06
- Re: VENTILI-Lubos asi je z cech 26.01.2008 23:38
- Re: Re: Filtr 26.01.2008 23:31
- VENTILI-Lubos asi je z cech 26.01.2008 23:25
- Re: ta rychlost..... 24.12.2007 21:51 Ronault.
- Rasken 17.11.2007 22:40
- Re: Re: ta rychlost..... 01.10.2007 19:18 spanel
- .:Dotaz na filtr:. 28.09.2007 21:41
- Re: Re: Re: Filtr 26.09.2007 20:09 hefk
- Re: ta rychlost..... 26.09.2007 09:47 Special-line
- Re: Re: Filtr 26.09.2007 09:44 Special-line
- Re: Filtr 25.09.2007 23:44 hefk
- Re: ta rychlost..... 21.09.2007 11:57 hefk
- Re: Filtr 12.09.2007 07:11 JOB
- ta rychlost..... 12.09.2007 06:14
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Filtr 12.08.2007 12:06
- Re: Re: Re: Fáčko 01.08.2007 00:15 hefk
- Re: Re: Re: Re: Re: Filtr 01.08.2007 00:14 hefk
- Re: Re: Fáčko 31.07.2007 22:25
- Re: Re: Re: Re: Filtr 31.07.2007 21:26
- Re: Re: Re: Filtr 31.07.2007 21:12 hefk
- Re: Re: Filtr 30.07.2007 20:21
- Re: 5-o 30.07.2007 15:26
- Re: čau kámo 30.07.2007 15:25
- Re: muzika 30.07.2007 15:25
- Re: Filtr 30.07.2007 15:22
- čau kámo 30.07.2007 13:26 mirastr
- muzika 30.07.2007 10:48
- 5-o 30.07.2007 01:45
- Filtr 29.07.2007 22:38
Další vozy Škoda Favorit
-
Škoda Favorit (1993) Majitel: Ronault.
Přidáno: 12.8.2009 23429 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Favorit (1993) Majitel: Ronault.
Přidáno: 12.6.2014 13810 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Favorit (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.12.2009 459 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Favorit (1992) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.11.2008 459 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Favorit (1988) Majitel: Popeye the Marine
Přidáno: 5.7.2009 598 Majitel 9.85 Uživatelé