Recenze

gadar (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Focus

8.25 Uživatelé

Hodnoceno: 23× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 1 Ford Focus, foto 2 Ford Focus, foto 3 Ford Focus, foto 4 Ford Focus, foto 5 Ford Focus, foto 6 Ford Focus, foto 7 Ford Focus, foto 8
Ford Focus, foto 9 Ford Focus, foto 10 Ford Focus, foto 11 Ford Focus, foto 12 Ford Focus, foto 13 Ford Focus, foto 14 Ford Focus, foto 15 Ford Focus, foto 16 Ford Focus, foto 17 Ford Focus, foto 18 Ford Focus, foto 19 Ford Focus, foto 20 Ford Focus, foto 21 Ford Focus, foto 22 Ford Focus, foto 23 Ford Focus, foto 24
 

Technické info

Přezdívka auta Ford Focus II Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:112000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 80 maximální rychlost [km/h]: 182 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.5

Popis vozu

ROZHODOVÁNÍ
Poté co dosloužila Škoda 130 Forman, jsem hledal rok staré, kvalitní auto. Záhy jsem zjistil, že nejsem tak bohatý, abych si pořídil Škodovku. Po dlouhém porovnávání jsem se rozhodl pro zánovního Forda Focus-II s dieselem 1,6 ccm, za 370t Kč (katalogová cena nového vozu tehdy byla 640t Kč).

PARAMETRY
Ford Focus-II 1,6 TDCi (80kW) Trend, stříbrná metalíza, ABS, ESP, klimatizace, rádio/CD, el. zrcátka, okna, cenrální dálkové zamykání, vyhřívané čelní sklo (v zimě k nezaplacení), mlhovky, 6x airbag, parkovací asistent (moc užitečný - doporučuju), tažné zařízení.

Silné stránky

Vynikající jízdní vlastnosti, spotřeba se dá udržet s přehledem na 4,5 litrech (tankuju u Shell - kvalita nafty se pozná, lehce přehuštuju gumy, udržuju stálou jízdu s otáčkama do 2000, snažím se moc nebrzdit, jezdím předvídavě - sleduju cvrkot před i za vozem, dojíždím na neutrál). Výborný motor, dobrá akcelerace, spolehlivé brzdy, tuhá a tichá karosérie, pohodlné řízení, dobré sedačky, dlouhé trasy bez známek únavy řidiče. Skvělá dynamická jízda při řazení na 3000 otáčkách. Pětka táhne dostatečně i v dálničních kopcích (při udržování cca 2500-3000 otáček).

Slabé stránky

Můj první diesel - musel jsem si zvyknout na jinou práci s plynem, z počátku jsem při rozjezdu málo přidával, a motor chcípnul. Občas jde hůře zařadit z klidu jednička, nevím čím to je. Jinak je řazení přesné.
Větší valivý hluk při jízdě od letních pneumatik 15 palců Bridgestone Turanza. Na zimu měním kola za 15 palcová Pirelli WinterSnowControl - super tichá a plavná jízda, o poznání komfortnější než na letních kolech.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Velké zklamání se servisem AUTO PALACE Spořilov. Byl jsem tam na první garančce vozu (najeto 23 tisic km), po příjezdu ze servisu jsem doma zjistil, ze nevyměnili motorový olej (ale účtovali...). Olej byl černý a tuhý, porovnával jsem jej s olejem kamaráda z jeho Škodovky Fabia PDi (Fabia měla najeto 25 tisic km) kapkovou zkouškou (viz obrázek - posuďte sami), také jsem si nechal udělat rozbor obou vzorků v akreditované laboratoři. Co na to řekli v Auto Palace? Odmítli se se mnou o tom bavit, aď si prý nevymýšlím. Tak jsem zajel do servisu Ford Písek a tam mi olej bez problémů na počkání a za mé přítomnosti vyměnili - prý nejsem první pražák s takovou zkušeností ...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vůz zakoupen jako lehce ojetý (22 tisíc km, 10 měsíců starý) dovezený z NSR, přímo z fabriky výrobce, prostřednictvím EURO DIESEL Jihlava, slušné a rychlé jednání, dovezou Vám co si poručíte, mohu doporučit...

Kapková zkouška oleje

Kapková zkouška motorového oleje poskytuje informaci o stupni znečištění maziva a jeho detergentně-disperzních vlastnostech. Provádí se nanesením kapky oleje na speciální filtrační papír. Stav oleje se hodnotí podle stupně tmavosti a tvaru vytvořené skvrny, porovnáním se standardními vzory na etalonu nebo porovnáním skvrn dvou srovnávaných olejů. Tmavost skvrny odpovídá stupni znečištění, zatímco její velikost a struktura ukazují na detergentně-disperzní vlastnosti oleje.

Černé a neprůsvitné skvrny odpovídají silnému znečištění, dalším zvyšováním nečistot se skvrna stává lesklou. Malé skvrny stejnorodě šedé nebo černé s ostře ohraničenými okraji představují olej s vyčerpanými detergentními vlastnostmi. Žlutohnědé zbarvení olejové zóny kolem tmavé skvrny svědčí o přítomnosti oxidačních produktů stárnutí oleje.

Olej naftových motorů je brzy po výměně mnohem tmavší než u motoru benzínového. Přesto je tato zkouška i pro naftový motor velmi průkazná (zejména pokud porovnáváte vzájemně dva vzorky olejů - se známým kilometrovým proběhem a neznámým).

 

Novinky v recenzi

21.10.2015 18:09

Kroupy se podepsaly

Vrátím se pár let zpátky ...
Svého Miláška jsem celoročně garážoval, chránil před nepohodou, sluníčkem, deštěm a mrazem... Chodil jsem kolem něj po špičkách a něžně jej ošetřoval, každou připečenou mouchu pečlivě a opatrně sundával.
V onu neděli 15.8.2010 jsem byl líný odjet s Miláškem do vzdálené garáže, nechal jsem to na pondělí, až pojedu ráno do práce. Večer, kolem desáté se nebe otevřelo a nelítostná průtrž s kroupami jak golfové míčky se v celé obytné čtvrti nelítostně a bez výběru opřela do našich plechových zlatíček, parkujících před domy. Nejhůře to odnesly Škodovky, německá auta, byť s tlustšími plechy, také neodolala.
Můj Milášek, stejně jako dalších pět tisíc aut (dle novinových zpráv) přišel o čelní sklo a stal se beruškou tečkovanou. Co naplat, přírodě neporučíš.
Nesl jsem to těžce, ale posléze si zvykl. Okno jsem nechal vyměnit (bylo pojištěné) a dolíčky v plechu přestal vnímat. Z dálky to vidět není a ničemu to nevadí. Naopak má to své výhody. Miláška-Berušku mi nikdo neukradne, nějaké to ducnutí a škrábanec na parkovišti supermarketu neřeším a došlo mi, že auto je především na ježdění. A tohle jezdí fakt super...

5.9.2015 10:49

Aktualizace po létech

Po několika létech se vracím na tento link, abych se podělilo o zkušenosti s mým "Miláškem"...
Auto má 10 roků a najeto 112.000 km, což není na diesel motor mnoho (nejezdím denně, o víkendech na chalupu, v létě na Moravu). Jsem pohodový řidič, motor zbytečně nevytáčím, jezdím rychle, ale bezpečně, předvídavě. Motor nechám zahřát pomalou jízdou, po dojetí nechám vychladnout turbodmychadlo na volnoběh. Řadím nahoru i dolů s "meziplynem" (mnozí mladí řidiči asi neví o co jde), brzdím převážně motorem (2015 stále původní brzdové destičky), pneumatiky mírně přehušťuju (původní vydržely pěkných 90.000 km). Kola při změně letní-zimní současně měním na pozicích, aby se pneumatiky rovnoměrně sjížděly. Baterii jsem měnil preventivně před zimou, v prosinci 2013. Samozřejmostí je každoroční značkový servis u Auto Novák Písek, s výměnou motorového oleje. Přidal jsem do galerie nějaké obrázky a postupně popíšu své zkušenosti s vozem.


Další vozy Ford Focus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Za deset let mne nenechal na holičkách...

praktičnost
10

Dobře se nakládá, skvěle jezdí

prostornost
10

prozatím se vždy vše vešlo

jízdní vlastnosti
10

super, radost a pohoda

jízdní komfort
8

fajn, na zimních gumách super, po 400 km jsem odpočatý

provozní náklady
9

nelze si stěžovat, občas nové žárovky ve světlometech, jako každý, kdo musí jezdit po D1, kde si vytřepe v žárovkách vlákna...

náhradní díly
9

dostupné, nepředražené

výkon motoru
9

táhne od spodu, pro mne dostatečný

spotřeba
9

velmi příjemná ... 4,5 až 5,5 litrů/100 km, podle stylu jízdy

hlučnost motoru
7

dobrá, limuzína to není....

kvalita sedadel
8

dobrá

brzdy
9

brzdím převážně motorem

zavazadlový prostor
10

špica






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…