Recenze
Ford Mondeo 2.0 TDCI GHIA
Technické info
Přezdívka auta Monďák Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:120000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 330 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.1 maximální rychlost [km/h]: 204 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 570 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.2
Popis vozu
Pro auto jsme byli 30.10.2008 v Německu kousek od Mnichova a je odkoupeno od leasingové společnosti GE Money Bank.
Jedná se o FORD MONDEO KOMBI 2.0 TDCI GHIA Mk V.
Motor 2.0 TDCI euro4, je to poslední variantou před uvedení nového Mondea.Tudíš by mělo být vychytáno od všech much a neduhů předchozích TDCI.
Výbava je poměrně vysoká,nechybí zde dotyková navigace s digitální klimatizací a s CD měničem na 6 CD, vyhřívaná přední i zadní sedadla, ESP a další věci spříjemňující pobyt v autě.
Auto jsem vybíral rok od prodeje našeho předchozího auta Ranaultu Clio.Hned od začátku nebylo jasné jestli to bude zrovna Ford Mondeo, jediné co jsem věděl určitě bylo, že to bude kombi.Mezi mými favority byla auta VW Passat a Golf, Ford Mondeo a Focus a Renault Mégane.Po přečtení všech recenzí a testů padla volba na Mondeo, ale jedině ve variantě Mk V s motorem euro4. Když už jsem vše o tomto autě přečetl, tak jsem se v něm chtěl i svézt. Po první jízdě mě překvapila pružnost motoru i při plném obsazení, dále dobrá zpětná vazba řízení a velmi kultivovaný podvozek!
Ted už jsem věděl vše co jsem potřeboval a už jen zbývalo vybrat ten správný kousek! Po jednom výletu do nejmenovaného českého autobazaru, jsem se rozhodl pro přímý dovoz z Německa,už jen kvůli lepšímu servisu, věrohodnějším prodejcům, lepším silnicím a kvalitnější naftě.
Pak už to šlo ráz na ráz, vybrali kousek na mobile.de a za 2 dny už jsme ho vezli domu.
Ted už jen doufám, že auto bude sloužit jak má!
Po měsíci ježdění, jsem si na auto už zvykl, parkování je s tímto poměrně velkým autem v celku jednoduché, svou roli při tom také hrají zadní senzory, které to vše usnadňují. Už jsme také vyzkoušeli jízdu v extrémních podmínkách, když cestou z Prahy začalo sněžit a drželo se na silnici 15-20 cm sněhu. Za celou dobu jsme neměli problém co se týče ovladatelnosti a to i díky elektronice vozu, protiskluz sice blikal při každém sešlápnutí plynu, ale stabilizační systém vždy zasáhl, když bylo třeba. Už máme i zkušenost s taháním auta z příkopu, což šlo celkem v klidu, jen přístup k tažnému oku je celkem nedořešený, je uložený pod poklopem v kufru a ještě pod rezervou, takže když máte plný kufr věcí a venku je sibérie, není jednoduché ho vyndat.
Zatím mě moc nenadchly sedačky, ale doufám, že jde jen o zvyk a vše se časem zpraví.
Další vychytávkou jsou vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu, což se projevilo, cestou z hor, kdy byla celá posádka pěkně vymrzlá.
Po sehnání České mapy a celé střední a východní Evropy s Německem a Rakouskem, je cestování o mnoho jednoduší a příjemnější, celkem mě i překvapilo zpracování navádění, sice to mluví jen anglicky (což mě moc nevadí, stejně se ty fráze pořád opakují), ale grafický ukazatelé na displeii pochopí i úplnej tatar.:D
Kufr je obří, ale nepraktický, není tam žádný úložný prostor na lékárničku, trojúhelník, lano a žárovky.
Co se týče motoru, tak ten šlape jak hodinky(musím zaklepat ťuk ťuk ťuk :D), je dostatečně silný a pružný. Převodovka mi taky vyhovuje, je přesná a krátká.
Podvozek vyzkoušel můj bratr, když ještě na letních gumách seknul zatáčku bez toho, aby mi cokoliv řekl a já jelikož seděl na zadních sedačkách změřil, jak dlouho trvá cesta z levé strany na pravou.:D A auto se ani nehlo. Ani ESP neprobliklo.
Zatím jsem s ním najezdil málo, ale další dlouhá cesta nás čeká po Vánocích.
Takže po najetí cca 30 tis. kilometrů, jsem auto vcelku poznal. Podvozek ten je bezkonkurenční, v klidu si plave na nerovnostech a v zatáčkách jistě drží, na to jaká je to krabice :D.
Vydali jsme se s ním i na cestu do Chorvatska, co se týče prostoru v kufru nebyl problém a naskládali jsme tam věci pro 4 osoby na 14 dní, natankovali plnou 52 litrů měla by být sice 56 litrů, ale to se mi nikdy nepovedlo, i když jsem už doslova doskakoval k benzíně, přilil jsem aditiva Stanadine a vyrazili jsme. Spotřeba se ustálila na slušných 6.2 litrech při jízdě v obci 50 (nemá cenu riskovat) mimo obec 100-110, dálnice 130-160 občas 180 když už jsme viděli v dáli moře :D. Po cca 100 kilometrech se začalo od zadního kola ozývat hučení při zatáčení,popřípadě náklonu nebo drncnutí. Ložisko?? Ne smetené zadní destičky! (to jsme se dozvěděli až po návratu domu) ještě že auto má slušný audio systém Denso. Po cestě jinak vše fungovalo jak má. Cestu jsem z 70% absolvoval na tempomat u toho bych využil podsvícená tlačítka a ne brejlovi vroubky.
Cestu si myslím, že zvládlo s důstoností. Nikde nás nenechalo.
Mondeo a sníh, takže si myslím, že tohle auto si nejvíce rozumí se suchou silnicí. Přesto po několika výletech na hory a jen jednoho nechání v půli kopci (špatné zimní gumy) si zatím vede dobře. Jen na můj vkus dost často bliká kontrolka protiskluzu. Podvozek se chová na silnicích dobře na projížďky zatáčky zadkem bokem, který se nechá ochodně rozhodit volantem, ale zapomeňte,hned vás usměrní ESP které tu funguje velmi dobře.
Silné stránky
-zavazadlový prostor, je prostě obří
-prostornost auta
-kultivovaný motor
-podvozek
-brzdy
Slabé stránky
-absence češtiny v navigaci Denso
-malá zpětná zrcátka
-sedačky, zatím
Jinak mě zatím nic nenapadá, auto mám chvíli!Ale snad už nic dopisovat nebudu..:-D
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádné a doufám,že to tak zůstane!!!
Auto servisuji v autosalonu FOPO II a jsem spokojen, ochota příjemné jednání.
- výměna oleje + filtr - 3000 Kč
- výměna hnací kladky klikové hřídele, napínací kladky, řemenu - 12 tis. kč
- sundání HF držáku - 300 Kč
- diagnostika + přehrání softwaru - 500 kč
- utržený držák na anténu (nákej vandal) - 1500 Kč
- prasklá hadice na turbu + prasklá trubička na vstřiky - 2500 Kč
- výměna zadních destiček - 2000 Kč
Jinak jsem na autě nic neopravoval
Po 170 tis. km auto začalo slušně plavat a mlátit zadní náprava. Servis, zjištěno vymlácení 5-ti silentbloků na každé straně. Ford samostatné silentbloky neprodává. Cena jen za materiál: rameno 6500, tyčky 2ks na jedné nápravě 4400 Kč to celé krát dva a jsme na slušných 21800Kč a bez práce. Tudíž internet a na slovensku jsem našel prodejce origo dílů a ten siletbloky prodával (http://jagfordgarage.sk) cena i s prací a výměnou brzdových destiček a tyček stabilizátorů vč. geometrie 9850 Kč.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Super,dovezeno z Německa firmou AUTANAZAKÁZKU, super přístup a jednání,auto prohlédli,vše vyřídili a dali garanci na 3 měsíce nebo 5000 km.
Novinky v recenzi
Prodám
http://www.sauto.cz/osobni/detail/ford/mondeo/10475186?goFrom=list
Prodám
http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/ford/mondeo/8732699
Vloženy fota, bohužel v zimním obutí, ale na jaře to napravím...
Další vozy Ford Mondeo
-
Ford Mondeo (2001) Majitel: Midlosek
Přidáno: 27.4.2007 699 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2005) Majitel: miroussm
Přidáno: 17.1.2014 1110 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 12.2.2009 6910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2001) Majitel: hedvin
Přidáno: 3.3.2009 239 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2004) Majitel: RKa
Přidáno: 6.4.2010 239 Majitel 9.89 Uživatelé