Recenze
Technické info
Přezdívka auta Ceediik Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:15000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1582 výkon [kW]: 94 kroutící moment [Nm]: 260 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.2 maximální rychlost [km/h]: 193 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.6
Popis vozu
Současné auto jsem si pořizoval náhradou za předešlou generaci stejného modelu a dospěl jsem k němu přes úvahy nad větším prostorem v novém Opelu Zafira nebo Fordu Mondeo. Protože od auta očekávám především spolehlivost a většinou jezdím sám s pracovním náčiním jsem po dlouhém zkoumání pro a proti zůstal u vítězné kombinace výkonu/ceny/vzhledu/záruky u Kia. Ceed navíc splňuje požadavek na jiné než "tuctové" auto z každé ulice.
Po definitivním rozhodnutí jsem tedy v květnu objednal zcela "na slepo" verzi kombi. Za 3 měsíce mi jej vyrobili.
Přiznám se, že během čekání mi běhalo hlavou, zda objednaný hnědý interiér nebude vypadat lacině a zda výbava exclusive a paket ultra bude stát za příplatek. Když jsem ale Ceediika viděl poprvé byl jsem nadšen úplně ze všeho.
Následující informace se pokusím podat co možná nejobjektivněji:o)
Dojem:
Exteriér je na první i druhý pohled výborný. Po půl roce mne pořád baví. Bílá barva v kontrastu s foliemi a tmavou střechou bude slušet každému autu. Efekt podsvícených klik a zrcátek při otevření i zamčení auta dobře vypadá i příjemně funguje.
Interiér: ve předu i vzadu opradu dost místa pro všechny. Proti minulému Ceedu výrazně lepší sedačky s nastavitelnou bederní opěrkou. Co mne mrzí je naopak chybějící opěrka uprostřed na zadních sedadlech a jednopatrová područka vepředu (ve starším měla 2 patra)
Zavazadlový prostor: ten je pro mne trochu zklamáním. Je sice zcela v rovině se sklopenými zadními sedačkami a má pravidelný tvar, ale . . . je menší než u předešlého ať si brožura tvrdí co chce. Je kratší na délku a nižší pod roletku. Osvědčená autolednička se mi tam prostě nevejde zakrytá:o( Jinak OK, pod platem je rezerva a několik schránek různých velikostí.
Motor:
Nejsem žádný odborník na počty ventilů atd. Mně zajímá dostatečné zrychlení,žádný turboefekt a minimální hlučnost. Spotřeba se při opravdu klidné jízdě dá shodit pod 5l, průměr mám díky poskakování ve městě 5,8. Na dálnici při 130 km/h se drží kolem 6ti.
V následujícím týdnu se chystám na 400Km v pěti a plným kufrem, takže doplním o spotřebu v plném naložení.
Jízda:
Myslím, že Kia určitě patří k těm tvrdším podvozkům, ale pokud porovovnám minulou a současnou generaci, tak kromě vzhledu je podvozek opravdu markantně vylepšen. Jezdím denně přes opravdu ošklivé přejezdy a plavnost odpružení mne stále udivuje.
Při běžné jízdě auto velmi dobře sedí a žádnou záludnost jsem nezaznamenal, standardně mám originální 17ky na pneumatikách Hancook a na zimu jsem pořídil 16ky Michelin (15ky nešly použít kvůli elektronické parkovací brzdě). Vnitřní hluk je v rámci povolených rychlostí na velmi nízké hodnotě proti konkurentům ve stejné třídě. Po zimě musím dát za pravdu recenzím v časopisech, kde origininální kola nazvali hlučnějšími, protože zimáky mi vážně přišli tišší.
... doplním
Silné stránky
- podle mne jedno z nejhezčích kombi na trhu
- prostor vepředu i vzadu
- perfektní podvozek
- bezhlučnost v interiéru
- parkovací kamera
- vyhřívání volantu i sedaček
Slabé stránky
- stejný problém jako u minulé generace: při umístění "rakve" nelze zcela otevřít zavazadlový prostor
- kufr je menší než v předešlé generaci jak na výšku, tak hloubku
- deklarovaná spotřeba je nereálná
- xenon není bixenon
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
přestal mi fungovat snímač klíče na straně řidiče - špatně mne detekuje pro otevření dveří. Záruka to řeší takže to nepovažuji za problém
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem zakoupil ve společnosti Balkar s.r.o. v Českých Budějovicích. Ceed není jediná Kia v rodině a zkušenosti jsou pozitivní.
Příplatky
Čalounění Jupiter Color C: kombinaci hnědé a černé jsem si vybral zejména pro praktičnost, respektive nepraktičnost ostatních. Hodně jsem se bál koženky ve dveřích, ale rozhodně to není tak "strašné" a mohu doporučit.
Adaptivní xenonové světlomety: Zklamání bylo, že jsou pouze pro potkávací světla Fungují v kombinaci s denním Led svícením. Nechápu, jak jsem mohl bez nich v noci vůbec jezdit.
LDWS: sledování jizdního pruhu. Systém je použitelný pouze na dálnici. Za normálního provozu je pípání po vyjetí z pruhu bez blinkru dost otravné - systém stejně neumí zasáhnout. Mám vypnuto a samostatně bych si jej nepořizoval.
Parkovací kamera: kamera není skrytá v logu jako u i30 a je přímo ve středu dveří od kufru (to mate neznalé při snaze otevřít kufr), nicméně se téměř nešpiní. Obraz je slušný na displayi navigace. Doporučuji
Panoramatické okno: je příjemné mít světlo v interiéru - okno lze navíc odklopit jako šíbr do poloviny střechy. Nic nevrže, netáhne, kromě dálnice v pohodě použitelné.
17"ky obutí: za krásu se musí platit, ale nesouhlasím z recenzemi, že by hlučnost měla být hrozná
Bezklíčové otevírání: tlačítko na klice pro otevření a s klíčemi v kapse používám denně a je to návykové - zkouším to i u jiných aut:o) U kufru to funguje taky, efektní je automatické odklopení zrcátek a podsvícení klik, když se přiblížím k autu.
Navigace: v zásadě dobrý, na ovládání jsem si už zvyknul, mluví česky a nerozumím je tomu proč dotykový display není multitouch? Standardně nabízí trasu ve 3 variantách (ekonomická, rychlá, krátká) a docela se jí dá věřit kromě generovaných objížděk na základě informací sehrávaných přes RDS (nedávám vinu výrobci, že data neplatí)
SPAS - inteligentní parkovací systém: nepoužil sem, kamera je dostatečný luxus:o)
Dešťový senzor: funguje za #1, doporučuju. Víceméně mám stále nastaveno na automatiku.
ALC - automatické rozsvěcování světlometů: systém funguje bez výhrad,ale raději svítím manuálně. Vadí mi i u ostatních, že nesvítí vzadu.
Paměť pro nastavení sedadla - moc auto nepůjčuji, ale je to fajn máčknout tlačítko a vrátit nastavení do ideální polohy. Automatické odsunutí sedačky jsem ale vypnul. Za 1) mi to likvidovalo věci před zadními sedačkami (klidně by mi to přejelo i přes ruku) a za 2) jsem pak nedošáhl ani na pedály
Radio s bluetooth: bez problémů jsem napároval Samsung i Nokii. V návodu je možnost připojení 10ti zařízení, ale přesto mě 2. telefon stále nutí registrovat. Ale na hlavním telefonu denně BT používám - funguje bez problémů, jen rychlost opravdu není závratná. Na display lze kromě klasické klávesnice zobrazit adresář telefonu, poslední volané i přehrávat mp3.
Přidat názorDiskuse: Kia Ceed 1.6 CRDi Exclusive
- Re: gratulujem ku kupe najkrajsieho kombika 05.05.2013 18:09 drew
- Re: interier + noční snímky 05.05.2013 17:21 drew
- gratulujem ku kupe najkrajsieho kombika 25.04.2013 13:31 3_diamanty
- interier + noční snímky 24.03.2013 16:01 trapid
- Pochvala 11.03.2013 20:52 Chercheur
- Re: vykon 08.03.2013 19:15 drew
- vykon 08.03.2013 17:13 hipisko
- Cee'd II 07.03.2013 13:22 šmoula nešika
- Gratulujém 07.03.2013 12:45 Wendover
Další vozy Kia Ceed
-
Kia Ceed (2013) Majitel: Atomas
Přidáno: 10.5.2013 419 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Kia Ceed (2016) Majitel: melonsvk
Přidáno: 12.6.2017 129 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Kia Ceed (2012) Majitel: harvym
Přidáno: 25.10.2012 4010 Majitel 9.65 Uživatelé
-
Kia Ceed (2012) Majitel: wlastimil
Přidáno: 3.12.2012 4110 Majitel 9.64 Uživatelé
-
Kia Ceed (2012) Majitel: maxipes6
Přidáno: 22.7.2013 39 Majitel 9.63 Uživatelé