Recenze
Škoda Citigo ASG Elegance
Technické info
Přezdívka auta Šiaci strojček Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:500 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 999 výkon [kW]: 44 kroutící moment [Nm]: 95 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 251 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 3.8
Popis vozu
Vybava Elegance + CitiSafe system + rezerva s naradim. Prevodovka ASG, teda robotizovany manual, 5 stupnova.
Auto som kupoval pre manzelku s tym, ze jej pomoze rychlejsie sa prisposobit mestskej dzungli. Z toho dovodu som vyberal automat. Moja poziadavka ale bola, aby auto bolo male, nemalo vysoku spotrebu a priplatok za prevodovku aby nebol vysoky. Toto vsetko Citogo splna a navyse sa vyraba na Slovensku co ma tesi, lebo som nepriamo podporil nasu vyrobu.
ASG pre Laika:super, sadnes, paku hodis do N, nohu drzis na brzde, uvolnis rucnu brzdu a startujes. Potom navolis bud R, alebo D. D je dopredu, R dozadu. Ak zaradis D, uvolnis nohu z brzdy a stlacis plyn, auto sa samo zacne hybat dopredu. Ak stojis v kopci, auto si samo brzdi a plynule sa rozbehnes. Ziadne nechcene cuvanie sa nekona. Tato funkcia sa zvykne volat hillholder. Po zaradeni 1 a rozbehu si prevodovka sama zacne hadzat rychlosti, nohu stale drzis na plyne. Medzi preradenim si samo uberie plyn a vsetko prebieha plynulo. Ak tlacis silnejsie na plyn, auto rychlejsie zrychluje a motor viac toci. Ak potrebujes brzdit, brzdis a o motor ani o prevodovku sa nestaras. Pri uplnom zastati brzdis az do zastavenia. Motor si sam podraduje a na krozovatke si sam pripravi 1. Ak si skusenejsi, tak pri stati si hodis do N. Pre laika to vsak netreba a auto zvladne celu cestu dopredu na D. Jazda dozadu je detto ako dopredu. Len treba pri stati hodit paku do R. Lava noha nerobi nikdy nic, odpociva. Prava noha tlaci bud brzdu, alebo plyn ako na elektrickom auticku na kolotococh.
Jazda na spotrebu je nasledovna:
Pri miernom klesani treba vzdy hodit do N. Ak nechate v D, vzdy mate kvalt a brzdite motorom. Spotreba je sice 0, ale onedlho potrebujete zrychlit a tam uz miniete zbytocne viac paliva ako ked plachtite na N. PRi prudsom kopci dole je dobre nechat D a ASG si samo hadze kvalty a podraduje. Robi to vacsinou dobre a vy len korigujete rychlost brzdou. Ak ale chcete poriadne brzdit motorom, napr. pred zakrutou z kopca, date do M a podradite, resp. rovno - a to aj samo hodi do M. Ak uz nechcete brzdit motorom mozete dat + alebo do D, alebo aj N. Vsetko je na Vas a kazdy jazdny rezim ako v manuale sa da robit aj tu s ASG.
Silné stránky
Spotreba, podvozok a jazdne vlastnosti, komfort, prijemny interier, dostatocny kufor, klapnutie dveri, ticho v aute.
Slabé stránky
ASG nieje dokonala, radi pomalsie, ale s tym som ratal a som spokojny, zla ergonomia sedenia (mam 183 cm) a pedale sa mi zdaju blizko (detto na mojom Yetim), ale pre manzelku je to ideal, cize nevadi. 4 miestne (je mnoho mensich aut a maju 5 miest), nefunguje stahovanie okien dialkovym, okna nemaju automaticky dojazd, treba drzat kym sa nezavru. Radio ma slabsi zvuk, ale to asi preto, lebo som nepriplatil za vysky a dalsie repro v zadu.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
zatial ziadne
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Autocentrum Lukas. Som velmi spokojny s pristupom, zlavou a jednanim.
Novinky v recenzi
CitiSafe pokusy
Dnes som vyskusal system CitySafe. Polozil som krabicu od telky a rozbehol som to na 30km/h. Prvy pokus bol uspesny. Noha prec z brzdy. Ono sa zda, ze 30km/h je malo, ale ked oproti Vam stoji krabica, ktora sa priblizuje, je tazke vydrzat nebrzdit. Osobne by som neodhadol cas dupnutia na brzdu tak ako to spravi CitySafe system. Zaflekuje na poslednu chvilku a zastavi 5-15cm pred prekazkou. Jeden pokus dokonca mierne tukol. Vsetko pri maximalnom brzdeni az sa kolesa nepretacaju. Ked som skusil rozbeh na 40km/h krabicu som nabural v plnej rychlosti a z mojho pohladu sa nic nedialo. Vyrobca pise ze od 30 do 50 predpripravi vysoky tlak v brzdovom systeme na zvysenie ucinnosti brzdenia. Videa z mojich pokusov som sem bohuzial vlozit nevedel, kedze sem sa daju vlozit jedine fotografie vo formate jpg. Kto mi napise na yamdae@gmail.com tomu poslem mailom.
Detaily, ktore som inde nenasiel.
V kufri nieje ziadne svetielko. V noci tam nic nevidno, co je dost hlupe. Motor sa zahreje naozaj rychlo. Staci 1km a je zahriaty. Hillholder v miernom kopci nefunguje. Nerozumiem preco a ako to robi, ale funguje iba v prudsom kopci.
Kocik - golfac sa vojde
Predtym som napisal, ze sa detsky kocik nevojde, lebo kufor je uzky. Ak sa vsak vyhodi plato a kocik sa ulozi do uhlopriecky, tak sa vojde. Dal som uz do zadu tmave folie, tak ho ani nevidno z vonku.
Zaludnosti ASG a motor
Raz sa mi stalo, ze v manualnom radeni mi prevodovka sama od seba podradila. Vtedy som vsak este nevedel, ze plynovy pedal ma tzv. Kick Down. Taky druhy stupen uplneho zatlacenia do podlahy. Vtedy zrejme prevodovka spravi vsetko pre max. vykon a podradi kam az to ide. Ja som obehoval kamion a podradil som si rucne do 3. Pri vyjdeni do laveho pruhu som zatlacil pedal az na doraz a ASG zacala podradovat do 2, co trvalo asi 3s. Neskutocne dlho, kedze som cakal, ze zacnem zrychlovat. Bola to vsak moja chyba a uz viem, ze nesmiem dat kick down v takej situacii.
Co sa tyka motora, je to taky usporny cvakacik. Znesie velmi nizke otacky, co vyuziva ASG. Vzdy radi na co najvyssi prevod. V 50ke uz mate zaradenu 5. Ked chcete od neho vykon, je potrebne ho vytocit a ASG radi neskor. V praxi staci viac zatlacit na pedal. Zatial som dlhodobejsie rychlu jazdu neabsolvoval, kedze je auticko v zabehu a mam nabehanych cca 700km. Predpokladam vsak z doterajsich skusenosti, ze 44kW verzia je plne dostacujuca. 99% jazd sa kona plynule s jemnym pridavanim plynu na co najnizsiu spotrebu.
Přidat názorDiskuse: Škoda Citigo ASG Elegance
- Skuska maximalky a kick-down 29.12.2013 22:53 dodo13
- nic 31.10.2013 21:13 dodo13
- city safe video 16.09.2013 10:54 dodo13
- city safety 12.09.2013 14:43 Lucaslegend
- Editacia recenzie 12.08.2013 09:28 dodo13
- Re: Re: Jazda na spotrebu a detaily radenia s ASG 10.08.2013 21:22 1975ak
- Hodnocení 10.08.2013 17:02 Dominik.
- Re: Jazda na spotrebu a detaily radenia s ASG 10.08.2013 16:53 SCHROJF
- hillholder 10.08.2013 10:48 Đawson
- Hodnocení 10.08.2013 02:35 Nerez
- Mám takéto návrhy 10.08.2013 02:27 umo
- Jazda na spotrebu a detaily radenia s ASG 10.08.2013 01:21 dodo13
Další vozy Škoda Citigo
-
Škoda Citigo (2012) Majitel: Pavlas
Přidáno: 5.2.2013 309 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Citigo (2012) Majitel: Mexis
Přidáno: 4.6.2012 689 Majitel 9.62 Uživatelé
-
Škoda Citigo (2016) Majitel: Mikyp
Přidáno: 17.3.2016 610 Majitel 9.26 Uživatelé
-
Škoda Citigo (2013) Majitel: Đawson
Přidáno: 5.8.2013 48 Majitel 9.24 Uživatelé
-
Škoda Citigo (2013) Majitel: houzvic
Přidáno: 27.3.2013 149 Majitel 8.83 Uživatelé