Recenze

9 Majitel

Hyundai i30 Kombi 1.6MPI

8.33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai i30, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Sněhulák Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:8000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1591 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 156 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 378 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6.6

Popis vozu

Pořízení Auta

Auto jsem pořídil na konci března 2013 po poměrně dlouhém vybírání a mezi mé kandidáty patřila zřejmě klasika v daném segmentu:

- Škoda Octavia (nový model)
- Renault Megane Grandtour
- Hyundai i30 Kombi
- Kia Ceed CW

Postupně jsem ale navštívil i prodejce Renault, Ford, Peugeot..., hledal jsem nové auto do 300tis, do kterého se pohodně vejdu já (měřím 196cm), pohodně se vejdu i sám za sebe (existují i další takoví jako jsem já) a na zadním sedadle se svezou 3 lidé (tentokráte už to nemusí být obři).

Cestuji po městě a kratší trasy v okolí 50km, 1,2x za měsíc je to delší trasa, 2,3x za rok za hranice, volil jsem tedy spíše benzín, resp. můj Excel vždy vypočítal, že se mi vyplatí více než nafta, věřme mu.

Po zkušebních jízdách a opakovaných návštěvách "jdu si jen sednout" jsem vybral Hyundai, přestože mi u ní zprvu vadily plastové dekly na zadní straně sedadel (prý jsou kvůli dětem, aby Vám nepokopaly sedadla....no tak Vám pokopou plast, no nic), která mohou být nepříjemná pro kolena, když se na zadních sedadlech vrtíte. Dále mi vadilo celkové řešení zadního sedadla, kde byla sklopná opěrka moc vystouplá a 3. zadní místo tak nebylo pro osobu větší 150cm příliš OK. Tento zádrhel se ale vyřešil tím, že jsem nevzal výbavu s paketem Style, ale jen Komfort (který zadní opěrku nemá a sedadlo je pohodlnější). Možná by se dalo namítnout, že moc řeším cestování pro zadní spolujezdce, ale nekupuji si auto pro 5, abych v něm jezdil sám…

Ostatní vozy byly v interiéru prostě menší...subjektivní dojem. Octavia byla prostě drahá s tou výbavou, kterou nabízel prodejce a Hyundai se mi při zkušební jízdě dost líbila I z pohledu řidiče. 1.6 GDI byl motorový favorit, ale cenově nakonec nepřesvědčil (opět ten pan Excel). Takže jsem koupil 1.6MPI s výbavou komfort. Bílou skladovku.

Provoz

Máme zatím najeto cca 8tis km, z čehož asi 2tis jsme strávili na dovolené v Alpách. S autem se výborně jezdí, nechal jsem na něm 15” kola, takže je jízda komfortní i na horších silnicích. Spotřeba 6,6 – 7 podle toho, jak je těžká noha (např. celé Rakousko to bylo 6,5-6,6 a to jsme s autem vyjížděli i do 2km n.m. …je pravda že pak jsme zase jeli dolu .) ). Údaj je z palubního počítače, reálnou jsem zatím nepočítal.

Dlouho jsem hledal využití na dvojité dno v kufru – zprvu jsem význam schránek moc nechápal a spíše mi vadilo, že zmenšují objem kufru (ale upřímně, zatím jsem s objemem vážně neměl problém) Využili jsme je až nedávno při jedné z cest k rodičům, kdy jsme na poslední chvíli dostali klasicky vajíčka, brambory, kedlubny, mléko…. Nebylo to do čeho dát a helemese, krásně se vše vešlo do schránek, takže už vím….dvojité dno je na vejce (a taky na deštník, no prostě není to zas tak špatné řešení).

Pro a proti

Líbí se mi, že jsem se při nákupu nezruinoval a na splátkách nepřeplatím auto 10x, líbí se mi kolik je uvnitř místa, líbí se mi jak se s autem jezdí, reakce na plyn, brzdy, zatáčky, posilovač, posez, výhled z auta dopředu, kufr, vše bezva. Líbí se mi i jak vypadá když na něho kouknu z okna. Líbí se mi I moje spolujezdkyně.

Nelíbí se mi hluk od kol při rychlosti nad 40km/h. Může to být prý I pneu (ale ten rozdíl nebude tak velký – už jsem měnil zima/léto), je to zřejmě dané jednak konstrukcí tohoto kombi, ve kterém se hluk rozlíhá a možná take špatně odizolovanými podběhy…hb verze tím totiž tak netrpí. Ale není to něco, na co by se nedalo zvyknout, není to hluk co by Vás při jízdě unavoval. (já už si zvykl, ale radši to sem píšu, aby to pak nebylo na mně až si ho koupíte). Je to trošku škoda, protože motor je odhlučněn výborně. Nelíbí se mi výhled při couvání – průměr/podprůměr a nelíbí se mi jak je zpřevodovaná šestka. Tu jsem tedy opravdu nepochopil, auto točí při 140km/h 3500 otáček, wtf? Hluk/spotřeba při tom není nijak extra problém, ale nechápu to. A pak taky…..v ČR je max povolená rychlost 130km/h.

Silné stránky

- Poměr cena/výkon
- Prostornost pro posádku
- Řízení, Komfort jízdy
- Úhly otevírání dveří
- Vzhled

Slabé stránky

- Hluk od pneu
- Výhled vzad
- Šestka

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Do servisu jsem jel s autem kvůli zmiňovanému hluku, poměrně těžko se to dá objektivně popsat, zkušební jízda moc hlučná nebyla, takže to skončilo lehkým dotažením předních dveří, aby více těsnily, makovým koláčkem, kávou a cestou dom. (Autopalace Vysočany). Jinak zatím bez problémů a bez servisu.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

CK Hyundai, Brno - při nákupu vstřícné jednání o ceně/splátkách/pojištění. Trošku popletli pneumatiky, které jsem požadoval.

Registrace

Auto jsem registroval v Praze přesně v době, kdy byl výpadek systému. 1. den výpadku jsem jel na Vysočanskou......už 1h před otvíračkou tam byla fronta 125km, takže jsem to vzdal. Jel jsem na Bohdalec, nebo kde to je a tam byla fronta 150km s tím, že už ale došly lístečky.... tak jsem jel konečně do práce. Na Vysočanech se prý ten den dokonce lidé poprali. Druhý den jsem jel opět na Bohdalec, tuším, že to byl pátek....čekalo nás tam jen pár od rána...když se otevřely dveře, první dva, kteří tam čekali se začali pošťuchovat, "kdo jakože tam byl první".... lidi, co blázníte?

 


Další vozy Hyundai i30



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Nové....jednou mi v Itálii přestal fungovat asi na hodinu dálkáč....pak zas sám začal...asi mu bylo horko.

praktičnost
10

I ta bílá barva je praktická....když se rovnoměrně zašpiní tak je šedá:)

prostornost
10

Super

jízdní vlastnosti
10

Super

jízdní komfort
9

Jen bod dolu za ten hluk od kol

provozní náklady
10
náhradní díly
10

Uvidíme....5 let záruka tak snad až poté.

výkon motoru
9

Není to louda, ale není to sporťák.

spotřeba
9

Vždycky může být lepší, ne?:)

hlučnost motoru
10

Ten neslyším....při prvních jízdách jsem několikrát startoval už nastartované auto....

kvalita sedadel
10

I k moři a zpět bez křeče v zadku.

brzdy
10

Brzdí a brzdily pořád stejně i při klesání 1500 výškových, takže super.

zavazadlový prostor
10

I to dvojité dno hodnotím nakonec pozitivně.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…