Recenze
Technické info
Přezdívka auta Sněhulák Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:8000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1591 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 156 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 378 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6.6
Popis vozu
Pořízení Auta
Auto jsem pořídil na konci března 2013 po poměrně dlouhém vybírání a mezi mé kandidáty patřila zřejmě klasika v daném segmentu:
- Škoda Octavia (nový model)
- Renault Megane Grandtour
- Hyundai i30 Kombi
- Kia Ceed CW
Postupně jsem ale navštívil i prodejce Renault, Ford, Peugeot..., hledal jsem nové auto do 300tis, do kterého se pohodně vejdu já (měřím 196cm), pohodně se vejdu i sám za sebe (existují i další takoví jako jsem já) a na zadním sedadle se svezou 3 lidé (tentokráte už to nemusí být obři).
Cestuji po městě a kratší trasy v okolí 50km, 1,2x za měsíc je to delší trasa, 2,3x za rok za hranice, volil jsem tedy spíše benzín, resp. můj Excel vždy vypočítal, že se mi vyplatí více než nafta, věřme mu.
Po zkušebních jízdách a opakovaných návštěvách "jdu si jen sednout" jsem vybral Hyundai, přestože mi u ní zprvu vadily plastové dekly na zadní straně sedadel (prý jsou kvůli dětem, aby Vám nepokopaly sedadla....no tak Vám pokopou plast, no nic), která mohou být nepříjemná pro kolena, když se na zadních sedadlech vrtíte. Dále mi vadilo celkové řešení zadního sedadla, kde byla sklopná opěrka moc vystouplá a 3. zadní místo tak nebylo pro osobu větší 150cm příliš OK. Tento zádrhel se ale vyřešil tím, že jsem nevzal výbavu s paketem Style, ale jen Komfort (který zadní opěrku nemá a sedadlo je pohodlnější). Možná by se dalo namítnout, že moc řeším cestování pro zadní spolujezdce, ale nekupuji si auto pro 5, abych v něm jezdil sám…
Ostatní vozy byly v interiéru prostě menší...subjektivní dojem. Octavia byla prostě drahá s tou výbavou, kterou nabízel prodejce a Hyundai se mi při zkušební jízdě dost líbila I z pohledu řidiče. 1.6 GDI byl motorový favorit, ale cenově nakonec nepřesvědčil (opět ten pan Excel). Takže jsem koupil 1.6MPI s výbavou komfort. Bílou skladovku.
Provoz
Máme zatím najeto cca 8tis km, z čehož asi 2tis jsme strávili na dovolené v Alpách. S autem se výborně jezdí, nechal jsem na něm 15” kola, takže je jízda komfortní i na horších silnicích. Spotřeba 6,6 – 7 podle toho, jak je těžká noha (např. celé Rakousko to bylo 6,5-6,6 a to jsme s autem vyjížděli i do 2km n.m. …je pravda že pak jsme zase jeli dolu .) ). Údaj je z palubního počítače, reálnou jsem zatím nepočítal.
Dlouho jsem hledal využití na dvojité dno v kufru – zprvu jsem význam schránek moc nechápal a spíše mi vadilo, že zmenšují objem kufru (ale upřímně, zatím jsem s objemem vážně neměl problém) Využili jsme je až nedávno při jedné z cest k rodičům, kdy jsme na poslední chvíli dostali klasicky vajíčka, brambory, kedlubny, mléko…. Nebylo to do čeho dát a helemese, krásně se vše vešlo do schránek, takže už vím….dvojité dno je na vejce (a taky na deštník, no prostě není to zas tak špatné řešení).
Pro a proti
Líbí se mi, že jsem se při nákupu nezruinoval a na splátkách nepřeplatím auto 10x, líbí se mi kolik je uvnitř místa, líbí se mi jak se s autem jezdí, reakce na plyn, brzdy, zatáčky, posilovač, posez, výhled z auta dopředu, kufr, vše bezva. Líbí se mi i jak vypadá když na něho kouknu z okna. Líbí se mi I moje spolujezdkyně.
Nelíbí se mi hluk od kol při rychlosti nad 40km/h. Může to být prý I pneu (ale ten rozdíl nebude tak velký – už jsem měnil zima/léto), je to zřejmě dané jednak konstrukcí tohoto kombi, ve kterém se hluk rozlíhá a možná take špatně odizolovanými podběhy…hb verze tím totiž tak netrpí. Ale není to něco, na co by se nedalo zvyknout, není to hluk co by Vás při jízdě unavoval. (já už si zvykl, ale radši to sem píšu, aby to pak nebylo na mně až si ho koupíte). Je to trošku škoda, protože motor je odhlučněn výborně. Nelíbí se mi výhled při couvání – průměr/podprůměr a nelíbí se mi jak je zpřevodovaná šestka. Tu jsem tedy opravdu nepochopil, auto točí při 140km/h 3500 otáček, wtf? Hluk/spotřeba při tom není nijak extra problém, ale nechápu to. A pak taky…..v ČR je max povolená rychlost 130km/h.
Silné stránky
- Poměr cena/výkon
- Prostornost pro posádku
- Řízení, Komfort jízdy
- Úhly otevírání dveří
- Vzhled
Slabé stránky
- Hluk od pneu
- Výhled vzad
- Šestka
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Do servisu jsem jel s autem kvůli zmiňovanému hluku, poměrně těžko se to dá objektivně popsat, zkušební jízda moc hlučná nebyla, takže to skončilo lehkým dotažením předních dveří, aby více těsnily, makovým koláčkem, kávou a cestou dom. (Autopalace Vysočany). Jinak zatím bez problémů a bez servisu.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
CK Hyundai, Brno - při nákupu vstřícné jednání o ceně/splátkách/pojištění. Trošku popletli pneumatiky, které jsem požadoval.
Registrace
Auto jsem registroval v Praze přesně v době, kdy byl výpadek systému. 1. den výpadku jsem jel na Vysočanskou......už 1h před otvíračkou tam byla fronta 125km, takže jsem to vzdal. Jel jsem na Bohdalec, nebo kde to je a tam byla fronta 150km s tím, že už ale došly lístečky.... tak jsem jel konečně do práce. Na Vysočanech se prý ten den dokonce lidé poprali. Druhý den jsem jel opět na Bohdalec, tuším, že to byl pátek....čekalo nás tam jen pár od rána...když se otevřely dveře, první dva, kteří tam čekali se začali pošťuchovat, "kdo jakože tam byl první".... lidi, co blázníte?
Další vozy Hyundai i30
-
Hyundai i30 (2012) Majitel: mikkian
Přidáno: 20.10.2012 319 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2012) Majitel: doktorbartollo
Přidáno: 15.9.2012 4610 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2014) Majitel: vorlajz
Přidáno: 8.11.2015 3010 Majitel 9.80 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2013) Majitel: chetoos
Přidáno: 13.6.2016 39 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2016) Majitel: Stephen
Přidáno: 27.10.2016 89 Majitel 9.71 Uživatelé