Recenze

9 Majitel

Ford Focus 2.0

9.90 Uživatelé

Hodnoceno: 84× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 1 Ford Focus, foto 2 Ford Focus, foto 3 Ford Focus, foto 4 Ford Focus, foto 5 Ford Focus, foto 6 Ford Focus, foto 7 Ford Focus, foto 8
Ford Focus, foto 9 Ford Focus, foto 10 Ford Focus, foto 11 Ford Focus, foto 12 Ford Focus, foto 13 Ford Focus, foto 14 Ford Focus, foto 15 Ford Focus, foto 16 Ford Focus, foto 17 Ford Focus, foto 18 Ford Focus, foto 19 Ford Focus, foto 20 Ford Focus, foto 21 Ford Focus, foto 22 Ford Focus, foto 23 Ford Focus, foto 24 Ford Focus, foto 25 Ford Focus, foto 26 Ford Focus, foto 27 Ford Focus, foto 28 Ford Focus, foto 29 Ford Focus, foto 30 Ford Focus, foto 31 Ford Focus, foto 32 Ford Focus, foto 33 Ford Focus, foto 34 Ford Focus, foto 35 Ford Focus, foto 36 Ford Focus, foto 37
 

Technické info

Přezdívka auta Ford Focus II 2.0 Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:97000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1999 výkon [kW]: 107 kroutící moment [Nm]: 185 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.3 maximální rychlost [km/h]: 206 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 396 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Tak přispěji taky s troškou do mlýna. Bude to hodně kostrbaté, ale třeba tu nějaká informace někomu pomůže při rozhodování stejně jako mě a navíc ten motor není u nás úplně běžný. Budu postupně doplňovat...

Takže jak je již z názvu patrné, jedná se o ford focus druhé generace před současným faceliftem ve výbavě Titanium z roku 2005.

PROČ FOCUS?
Popravdě se mi ještě pár let po uvedení v roce 98´ docela hnusil. Hlavně zadní část. Pak přišel facelift a trochu se to zlepšilo. A nakonec, po jistých peripetiích, kterými tu není třeba zdržovat, Focus I skončil v rodinné garáži ve verzi TDCi 03´. Takže jsem s ním nakroutil poměrně dost kilometrů, ikdyž nebyl jen můj. Postupem času si mě to auto získalo. Ne snad ani interiérem či exteriérem, ale pocitem z jízdy a tím jak to všechno pěkně do kupy fungovalo. Řízení, řazení, brzdy. Paráda. V tom autě jsem se cítil jako doma. I ten diesel byl docela fajn, v tu dobu jsem byl stále ještě v silném pobláznění turboefektem :-)
No a před čtvrt rokem přišla doba, kdy jsem nutně potřeboval auto jen pro sebe. A neměl jsem potřebu po pozitivních zkušenostech hledat jinde...

KOUPĚ
Mé finanční možnosti byly na rozhraní posledních jedniček se solidní výbavou a nejstarších dvojek v základu...Věděl jsem, že najedu hodně a nechtěl jsem riskovat nějaké nákladnější opravy za vstřiky a turbo, což při kvalitě nafty v CZ není velký problém a přeci jen commnoraily nejsou PD, co se týče trvanlivosti. A proto benzin a aspoň 1.8, aby to jelo, nejlépe 2.0, což mě předurčovalo kouknout jinde než v CZ. Můj trochu známý tahá auta a hlavně fordy, takže jsme začali pokukovat.A náhodu se na mobile.de válel trochu podezřele levný kousek 3D s 58tis. 05´v dvoulitru a v plné s nabouraným bokem. No, šlo to ráz na ráz. A druhý den odpoledne už stálo auto v mém servisu. Známý pro to jel,prověřil a říkal super koupě, vše ok a dokonce i samo bez problémů dojelo. Proběhla oprava - výměna těhlice, blatníku, lakování, čištění, nové gumy,...no trochu to naskákalo. Ale i tak jsem byl celkově spokojen a předčilo to vysoce moje očekávání, že nakonec skončím v tomto.

EXTERIER & INTERIER
Všude se píše, že dvojka už není tak radikální a ztratila kus ze své originality. No co vám budu povídat. Je to tak. Ale někde tím naopak získala...Podle mě je interiér o hodně kvalitnější, použité materiály jsou na dnešní dobu spíše nadprůměrné... No co bych to tu papouškoval. Však jste to stokrát četli předtím a vidíte to na fotkách. Dodám snad jen mé postřehy.

-Pozice za volantem je velmi dobrá, ale i v nejnižší poloze to není pořád dost nízko. Stejně tomu bylo i u jedničky.
-Sedadla, v mém případě celokožená a velmi pohodlná. Ani měkké ani tvrdé. Perfektní!Boční vedení už je ale podle mě slabší.
-Volant tříramenný, sportovní, dobře se drží, ale nedělá se s tempomatem, což je pro mě jeden z největších nedostatků auta :-(
-S výhledem, ovládáním všech věcí na palubě a použitelností nemám problém. Až na palubní počítač – např. oproti VW – trochu parodie.
-Nic nevrže a je to skoro jako nové. Holt německé silnice. Uvidíme, co na těch českých :-/ 10k to zatím zvládlo.

Zabouchneme dveře a koukáme zvenčí...ale u toho zabouchnutí bych se ještě pozastavil. Je to opravdu velký rozdíl mezi I a dva II zavřít dveře. Dvojka opravdu citelně zmohutněla, narostla do šířky(1840 bez zrcátek!), přibrala (váží např. skoro jako superb I) a je to znát. To auto je prostě bytelné a to se mi na něm hodně líbí. No posuďte sami, jak se vám zvenku libí. Auta dělají kola a jelikož je dvojka zboku kapku bachratější, osmnáctky dělají velkou službu. 3D je pro mě nejhezčí kastle a čočky v předních světlometech auto též vylepšují. Celkově bych řekl, že auto vypadá dynamicky. A na dálnici i díky čočkám s bi-xenony je to znát. Auta mi celkem lehce uhýbají a i ta rychlá. A někdy vzniká spíše opačný problém. Předjet je v nějaké rozumné době. Ještě k těm kolům - byly tam už z Německa. A z časových i finančních (jeden disk je totiž omlácený, takže by se to asi za moc už neprodalo) důvodů jsem je tam zatím nechal. Uvidíme, co dál. Gumy jsou na to sice drahé, ale v dalším rozměru 205/50/17 nejsou ceny o moc nižší. Ale do budoucna to nevylučuji. Z pohledu dynamiky by to mělo být ideálnější.

JÍZDA
Tak tady by asi měla být ta pasáž, jak má focus skvělý podvozek. No asi to tak je. Nejsem zas tak velký závodník, takže nebudu obsáhle hodnotit. Ale na jednom malém hodně zatáčkovitém okruhu jsem si dal pár kol a spíš byl problém se udržet v sedle. Auto nemá ty tvrdší tlumiče eibach, takže se přeci jen kapku naklání, ale drží. Popřípadě se okamžitě znovu chytne. Jen v jedné ostré vracečce to silně začalo plavat v nedotáčivosti, ale to byla extrémní situace a spíše hrubě neodhadnutá nájezdová rychlost. Jel jsem chvíli i s esp. Opravdu to funguje. Když někam člověk nevletí jak magor, tak to to auto prostě všechno projede :-) Trakce je i díky širokým gumám skvělá. I na maximální zrychlování se auto sice ošívá, ale nehrabe.
Na normálních silnicích sem toho moc nezkoušel. A snad jen jednou mi to neplánovaně ujelo, na vlhké vozovce v jednom esíčku.
Další postřehy:
-Řazení jedinečné, naprosto přesné, lepší neznám. Ale docela mě i zaskočilo, že i bez spojky to není zrovna velký problém řadit, což samozřejmě nedělám za běžných okolností... Řízení by mohlo mít v nižších rychlostech více citu, ale jsem na to přecitlivělý z jedničky, kde to bylo opravdu tuhé. Má sice tři stupně nastavení, ale já mám stále „sport“, nejtužší, ty ostatní dvě jsou až příliš lehké. No jo, hydro je hydro, elektrohydro není to samé. Brzdy skvělé. Možná by mohly mít pomalejší nástup a být ještě tužší. Ale oproti VW je to zlaté.
-Velká kola jsou v pohodě. Nečekal jsem to, ale musím dát za pravdu Elsinovi, že na jedné straně jsou předsudky a na druhé vlastní zkušenost a správně naladěný podvozek. Neříkám, že na 16kach by to nebylo ještě pohodlnější, ale i toto je celkem ok, abych z toho nebyl zničený, právě naopak. Spíše dávat pozor na díry. A když už něco, tak spíš hluk od pneumatik je mírně větší, něž jsem čekal.

MOTOR A PŘEVODOVKA
Motor je už nějaký ten pátek známý Duratec. 107kw. Po přestupu z dieselu je to samozřejmě rozdíl, chtělo si to zvyknout na jiný průběh výkonu. Ale zvykalo se rychle a příjemně. Ten plynulý zátah, ticho a využitelné otáčky, to je prostě vono:-) Jak jsem psal, focus 2 není žádný drobeček, takže to zas taková raketa není. Ale je potřeba se nebát točit a výsledek se dostaví. Kolem 4tis. otáček se přepíná sání a motor chytá druhý dech za doprovodu mírného hvízdání. Docela pěkný zvuk. Ale dá se jezdit v pohodě už kolem 2-3tis. Křivka momentu je velmi plocha a tak má motor dostatek síly. Ne na rychlá předjíždění samozřejmě a i na táhlém kopci při potřebě zrychlovat, je potřeba podřadit. Tady holt chybí ta síla turba. Druhá strana mince jsou okamžité reakce na plyn, meziplyny jemným ťuknutím do pedálu a sem tam poskakování na dvojku, když je to ještě studené :-)
Co se týče převodovky, v dnešním světě motorismu už je pomalu běžné mít 6 stupňů. No já mám pět, ale omezení překvapivě necítím. Odstupňování musím pochválit a to velmi. Je delší, než-li u ostatních motorů u focusu, např. 1,6ky. Jak je na tom 1,8 nevím. Nicméně nějaká čísla alespoň orientačně dle tacho, co si pamatuji :
2ka do 90, 3ka do 130, 4ka do 180…
Na 5ku : 100kmh kolem 2800ot., 140kmh 3750ot., 150kmh přesně 4000ot.
Prostě jsou ty rychlosti trochu více od sebe, ale jelikož má motor sílu, tak to ani nevadí. Při potřebě maximálního zrychlování po přeřazení kolem 6tis. spadnou otáčky do rozmezí mezi max. točivým momentem a max. výkonem, žádná díra.
Není také problém se šourat 60kmh na pětku, motor to snáší v pohodě i opětovné zrychlování. Bez podivných zvuků.

SPOTŘEBA
Najezdím polovinu po dálnici rychlostmi podle nálady od 120 do 180. Ale řekněme těch 140. Pak po okrskách něco nad limit a sem tam vytáčení do „plných“. Město moc ne. No a mám stálý průměr 8,0L. Což si myslím není špatné. Ty gumy taky přidají nějakou deci.
Jinak co mám odzkoušeno, tak spotřeba se moc nevychyluje, když se snažím jezdit ekonomičtěji a jedu více na okrskách za menšího provozu ale stále svižným stylem tak sem na 7,5 a když jedu po dálnici rychleji a i na okrskách předjíždím, jak to jde, tak sem se dostal tak na 8,7. Ale je to můj styl, kdy pořád dbám na alespoň trochu ekonomický provoz. Dá se to drtit ještě mnohem více + město, kde se moc nevyskytuji…
Z druhého spektra : ovce v davu, okrska, nepředjíždím, nevytáčím, do 100kmh, sem tam přes město, tudíž 50ka a na trase dlouhé 75km spotřeba 5,8L a podruhé (víckrát jsem to nevydržel) 6,2L. To není špatné. A zpátky do velkých čísel - nemám aktuální ukazatel spotřeby, ale rozjel jsem se na max, vynuloval a začaly mi tam skákat hodnoty 21,5L. A to se vyplatí.

A ještě VÝBAVA
6 airbagů, bixenony, kůže, 18“ kola, dešťový a světelný senzor, mp3 radio+ovl. u volantu, PDC, ESP, vyhřívané sedačky, dual klima, mlhovky, vyhřívané přední sklo, …

Silné stránky

- Motor – tichý, lineární, no viz výše
- Převodovka + odstupňování
- Jízdní vlastnosti + esp vítám
- Výbava – skoro vše, příjemně se s tím žije, hlavně bixenony (rád jezdím v noci) a PDC
- Vzhled – 3D je fajn + barva + kola
- Prostornost, bytelnost, izolace hluku
- Celková vyváženost, ovladatelnost
- Za málo peněz hodně muziky

Slabé stránky

- Nemá tempomat a ten palubní počítač je docela out
- Chtělo by to lepší boční vedení sedadel
- Vyšší hluk od pneumatik (změna značky gum by možná pomohla)
- Nízkotlaké turbo při nižších otáčkách, popřípadě kompresor nebo 1L objemu navíc, ale jen někdy:-)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisováno u Mobilservis Svitavy. Ti mi také dotáhli toto auto, opravili a po výměně všech náplní a důkladné prohlídce dali záruku.
Auto zatím bez problému, jen se prozatím nedaří umlčet kontrolku airbagu. Ale airbag to není. Přesna příčina se bude hledat dále. Zřejmě uvolněný, či vadný drátek elektroinstalace...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Servis = prodejce. Spokojenost

VYLEPŠENÍ

Květen 2008
Namontovaný vzduchový filter K&N. O sto koní víc nemám, ale mám jeden testovací kopec, takže myslím, že to není jen subjektivní, a na trojku a čtyřku mi to přijde mírně živější. Ve vysokých otáčkách více hvízdá. A kdyby nic, tak aspoň už nemusím nikdy utrácet za papírový filtr při garančce.
Aby to mělo větší smysl, chtělo by to nějak pořešit přívod vzduchu. Uvidím v budoucnu...

 

Novinky v recenzi

25.5.2011 18:44

po 160 000km

Tak jeste napisu par veci, co se staly a nestaly. Auto jeste mam, ale uz by to chtelo vetsi objem a atmosferu, dokud je jeste cas nez to ti zeleni ekoteroristi a pomazane hlavy zakazou a vsude zbydou jen 0,5l s 6 turbama a jednim valcem!

Nyni stav viz nadpis. Probehly nejake vymeny. V zari se to seslo. Baterka, svicky, brzdy komplet, kapaliny. Filtry a olej take, jako kazdych 15tis. km.
Co se stalo a nemelo? Alternator. A to dvakrat! Je to nejaky shit japonsky, asi ze spoluprace s mazdou. A nejde opravit, jen vymenit. A taky je celkem problem ho sehnat na konci roku. Je jich malo a jsou jen do dvoulitru, ostatni maj jine. A cena je nastesti nizka, jelikoz oni asi vi proc, ze se to hodne kazi..

Jinak asi vse funguje jak ma. Nerezne. Vse porad pekne tuhe. Napravy ok, cepy, zaveseni - zadne vule. Znam opravdu mraky aut, ktere uz v tomto stavu vypadaji hure. Mozna jsou stocene, nevim.
Jo a ve 122tis. se delaly tlumice. Ty dostaly dost na frak. Ale jinak ok. Tak a to je vs.e Cau

11.4.2009 21:22

Tak máme zimu za sebou. Na plecháčích 16" a pneu GY UG7+. Dobré. Na sněhu hodně. Ale nic naplat, tolik citu, jako v focusu I už není a tolik zábavy to neumožní.Elektrohydraulika je smrt!
Také srovnání s letními není možné. Jasně, letní bačkory jsou krapet širší, ale i tak to sedí nesrovnatelně jinak. Dobré, dobré..
Svítila též kontrolka tlaku oleje, ta špatná, červnená. Auto muselo na odtahu, hrozilo zadření motoru, do servisu. Ale nakonec to byla jen kotrolka. K tomu se přidaly i vadné kabely k senzoru ESP. Ale už je to ok...Z toho odtahu mám ostatně jediné foto na plecháčích. Dodám. Spolu s fotem motoru konečně.

17.9.2008 00:00

Tak jsem byl dnes na přehození předních gum za zadní. Hloubka vzorků je dosti odlišná a že bych nějak gumoval...njn.
No a taky jsem propásl pět sedmiček na tachometru. Chtěl jsem si je vyfotit, ale asi jsem moc koukal na silnici :-)
Jinak garančka proběhla ok. Snad jen ty origo stěrače by mohly být levnější :-P No a ještě jsem se konečně zbavil té svítící kontrolky airbagu. Nakonec museli vyměnit všechny dráty, ale povedlo se. Jezdíme dál...

2.8.2008 00:00

To nám to letí, máme 72000. První garančka pod mým vedením je tu.
A přidáno pár foto...


Přidat názorDiskuse: Ford Focus 2.0

Další vozy Ford Focus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím super

praktičnost
8

Docela jo. Až na tu barvu...a v CZ i kola

prostornost
9

Velký prostor. Vzadu tři ženský jako nic. Dá se tam i jakš takš spát při sklopených sedadlech do "roviny"

jízdní vlastnosti
9

Na předokolku určitě výborné

jízdní komfort
8

Až nečekaně dobrý!

provozní náklady
7

Prozatím jen benzin a doufám, že díky rozvodu řetězem a pověstech o dobré trvanlivosti mě budou vytáčet jen pojistky...

výkon motoru
8

Když se roztočí, tak s vámi zatočí

spotřeba
8

No jo no, diesel to nená, ale snad se tam aspoň nemá co zkazit. A to ticho.

hlučnost motoru
9

Na solidní úrovni. Ve vysokých otáčkách pěkný zvuk

kvalita sedadel
9

Ani tvrdá ani měkká, perfektní

brzdy
9

Žádný problém

zavazadlový prostor
8

Solidní






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…