Recenze

9 Majitel

Kia Carens Exclusive 1,6 GDI 99kW

9.83 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Kia Carens, foto 1 Kia Carens, foto 2 Kia Carens, foto 3 Kia Carens, foto 4 Kia Carens, foto 5 Kia Carens, foto 6 Kia Carens, foto 7 Kia Carens, foto 8
Kia Carens, foto 9 Kia Carens, foto 10 Kia Carens, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta carens Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:6000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1591 výkon [kW]: 99 kroutící moment [Nm]: 165 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.3 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 536 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

K autu jsem se dostal po docela těžkém výběru. Moje první a předchozí auto byl hatchback nižší střední třídy, které jsem pořídil, když jsme byli ještě 2-členná rodina bez větších nároků na prostornost. Jenže rodina se rozrostla a převážení věcí jako je např. kočár byl problém. Chtěl jsem tudíž pořídit větší auto, ve kterém se bude 4-členná rodina cítit dobře. Mělo to být auto jednak pro každodenní ježdění do práce na kratší vzdálenost (15km) a jednak na rodinné výlety a návštěvy většinou do vzdál. cca 100km, výjimečně dále. Vzhledem k tomu, že bydlím ve velkém městě a s autem se docela často po městě courám, navíc denně do práce to nemám autem daleko, tak jsem zavrhl diesel a vybíral auto s benzínovým motorem.
První jsem vybíral z kategorie kombi nižší střední třídy, kde se mi nejvíc líbil Seat Leon ST, měl jsem ho už téměř objednaný ve výbavě Style s tmavě šedou metalízou a LED světlama a 1,4TSI 103kw. Jenže při jedné z návštěv autosalonů si náš malý kluk prolézal nový Grand-C4-Picasso a byl očividně nadšený z prostornosti uvnitř auta – uvědomil jsem si, že tentokrát se auto kupuje hlavně pro rodinu a převážení dětí, které spíše než design ocení prostor uvnitř auta a pohodlné cestování. Takže jsem zrušil Leon a začal se dívat po cenově dostupných 5-místných MPV. Postupně jsem pak ze seznamu vyřazoval z různých důvodů jednotlivé auta, buď byly v požadované výbavě cenově nad limit (VW Touran, Opel Zafira Tourer, Grand-C4-Picasso), nebo se prostě vzhledově nelíbily (Toyota Verso, Mazda 5, Peugeot 5008, Ford Grand C-Max), nebo se zdál malý kufr (menší C4 Picasso, Toyota verso), apod. A tak jsme se nakonec dostali do Kie, kde jsme si prohlídli Carens. Udělal na nás velmi dobrý dojem celkově prostorem i zpracováním a líbil se nám i vzhledově, malému se uvnitř líbilo téměř stejně jako v Picassu. Problém jsem měl zezačátku hlavně s výběrem motoru, asi jako víc z vás, kteří podobné auto s benzínovým motorem vybírali a přemýšleli i nad Kiou. Buď 1,6 GDI 99kW nebo 2,0 GDI 122kW. Vzhledem ke svým potřebám jsem nakonec zvolil 1,6ku, na normální cestování to v pohodě stačí a strach z vysoké spotřeby u dvoulitru taky hrál svou roli. U výbavy jsem měl jasno hned – za solidní cenu je ve výbavě Exclusive všechno, co jsem chtěl. K výbavě Comfort plus bych některé věci připlácel (např. 17-kola, jelikož 16ky mi přijdou v karoserii utopené, dál roletky v zadních oknech pro děti a taky paket Winter) a i tak auto bez chromových doplňků a zadních LED světel nevypadá tak dobře jako ve výbavě Exclusive. Navíc k výbavě Exclusive se vtahuje i výhodnější varianta programu 777, kdy je v ceně zdarma 7 let servis včetně práce a kapalin (u výbav nižších není v ceně práce a kapaliny). Žádnou další výbavu jsem už k výbavě Exclusive nepotřeboval – xenony jsou celkem zbytečné, protože Carens svítí i s normálnímy světly velmi dobře, příplatek za navigaci 43 000 mi přijde úsměvný, navigaci mám přenosnou a i tak využívám minimálně, 3. řada sedadel pro naše potřeby zbytečná, apod. Nakonec ještě výběr barvy, ale tu jsem neřešil, viděl jsem auto v bílé základní barvě a ke Carensu sedí výborně. Auto se objednalo a po 3 měsících bylo doma. A teď k tomu, jak se s autem jezdí. Ve videorecenzi slovenského Autožurnálu zaznívá věta, že kabina řidiče doslova motivuje k pohodové a relaxační jízdě – a to je myslím nejlepší možný popis toho, jak se s autem nejlépe jezdí. Auto je dělané pro pohodové klidné ježdění, jakékoliv pokusy o rychlou jízdu a řezání zatáček autu nesedí. V porovnání s předchozím hatchbackem jsou při svižnější jízdě logicky cítit silnější náklony karoserie a horší stabilita celého vozu. I když jde o kompaktní MPV, mám pocit jakoby z řízení dodávky a na nějaké zábavné dynamické ježdění to není. Auto vás nabádá ke klidné jízdě, která mu sedí nejvíc. Ve výsledku to ale vůbec nevadí – takové auto se pořizuje k pohodlnému převážení rodiny a to Carens umí skvěle. Podvozek v porovnání s předchozím autem výrazně lépe tlumí nerovnosti, trochu problém mu dělají jen větší příčné nerovnosti, kdy se občas od zadní nápravy ozve mírné bouchnutí, ale nic výrazného to není. Kabina je výborně odhlučněná, neporovnatelně s předchozím autem - klid a ticho bylo to první, co zaujalo ostatní, když se v Carensu svezli. Pohodové ježdění na okreskách si doslova užívám, hodně využívám tempomat a nikam se neženu. V dnešní přehlcené dopravě stejně většinu času člověk jede v menší či větší koloně a předjížděním se nikam nedostane. Na dálnici autu vyhovuje rychlost do 130km/h, kterou mám taky maximálně vždy nastavenou na tempomatu. Hlavní důvody jsou 2 – jednak nad tuto rychlost je už trochu slyšet motor (cca 3500 ot./min) a ticho a klid je pryč, jednak při rychlostech nad cca 140 je už výrazněji cítit i boční vítr a jízda je pak mírně nervózní. Dá se určitě jet 160 nebo 170, ale za cenu hluku v kabině a vaší neustálé korekce směru jízdy v důsledku poryvů bočního větru. Co se týče motoru 1,6GDI 99kW, tak zrychlením jde sice o lenocha, ale k charakteru auta sedí dobře a bez potíží plní to, co MPV plnit má – pohodové normální ježdění. Jeho limit je nejvíc znát v situaci, kdy např. stojíte v připojovacím pruhu dálnice a máte se zařadit a z 0 se rychle dostat aspoň na stovku, to pak vyžaduje rychlé řazení a čas. Ale je to taky jeden z mála slabých momentů, který se mi vybaví. V porovnání s předchozím autem motor táhne dobře např. do kopce, kde bez problému udrží rychlost bez nutnosti podřazování. Převody jsou krátké cca co 10km/h to stupeň, tudíž při 60-ce už mám často zařazenou 6ku, tak, jak radí asistent řazení, a vyhovuje mi to. Posilovač řízení má 3 stupně (comfort, normal, sport) a používám prostřední a neměním. Přeposilované řízení možná pro někoho je, ale mně vyhovuje. Spotřebu mám kolem 7,5. Vyzdvihl bych ještě řazení, které je výborné, přesné, hladké a bez zádrhelů, v porovnání s předchozím autem výrazně lepší. Co se týče interiéru – vpředu se sedí výborně, sedačky jsou dobře tvarované, pro moji postavu (182cm) ideální. Výhled dopředu a do boku je trochu omezený širšími sloupky, ale není to nic tragického. Ergonomie palubní desky a volantu mi přijde výborná, vše je po ruce, na volantu využívám neustále např. tempomat nebo ovládání rádia resp. MP3 (přepínání skladeb, hlasitost). Dotykový barevný 4,3 LCD displej je menších rozměrů a trefit se na něm prstem za jízdy není úplně ideální, ale ani s většími potížemi – větší by prospěl, ale bohužel za přehnaný příplatek. Na LCD displej se promítá obraz ze zadní parkovací kamery – jedna z nejlepších věcí v autě, využívám denně, pomáhá zaparkovat bez problémů i na menších místech. Odkládacích prostor je dostatek, pod panelem klimatizace je zásuvka USB, kterou využívám často na MP3. Z výbavy pro řidiče určitě teď v zimě nejvíc ocením vyhřívané sedadlo a volant, přičemž ten volant, to je luxus :-) Auto má mít také údajně vyhřívané sklo v prostoru pod stěrači, ale zatím jsem si této funkce nějak nevšiml. Vzadu se sedí taky dobře, 3 samostatné sedačky jsou pro normální postavy v pohodě, pro děti ideální. Místa před kolenama je spousta, přední sedačky jsou zezadu z plastu, který je dobře omyvatelný, což je skvělé, když vám je děti zezadu okopávají. V oknech mají děti stahovatelné roletky, výborná věc. Kufr má objem 536 l, dá se zvětšit posunutím zadních sedadel dopředu, ale v naprosté většině případů to není potřeba. Zadní sedadla jsem musel o pár cm posunout 1x a to když jsem v kufru vezl sušičku na prádlo. Jinak v kufru jezdí kočár a kufry a v pohodě stačí. Pod podlahou jsou ještě 3 boxy, ve kterých mám spoustu věcí, které by se jinak válely v kufru (autokosmetika, skládací lopata na sníh, apod.), díky tomu mám v kufru pořádek. S autem celkově jsem velmi spokojen, jelikož plní v pohodě moje potřeby. V případě častějších delších přesunů po dálnici bych ale volil jinou motorizaci – silnější variantu dieselu.

Silné stránky

Praktičnost.
Poměr cena / výkon.
Výbava Exclusive.
Program 777.

Slabé stránky

- dálnice - hlučný motor nad 130km/h, směrová (ne)stabilita

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

-

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

dobré

 


Další vozy značky Kia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím nemůžu hodnotit, 10 bodů za 7-letou záruku.

praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
9
provozní náklady
10

7 let zdarma servis včetně kapalin a práce

náhradní díly
10

body za 7-letou záruku

výkon motoru
7
spotřeba
8
hlučnost motoru
8

tichý do cca 130km/h

kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…