Recenze
Volkswagen Caddy Maxi Life
Technické info
Přezdívka auta Kedík Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:117500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 75 kroutící moment [Nm]: 148 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14.3 maximální rychlost [km/h]: 164 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9
Popis vozu
Vzhledem k tomu, že hodně cestujeme a přespáváme v autě, chtělo to něco malinko většího ...;-)
Měl jsem v plánu ojeté Viano od Mercedesu (to je můj vysněný kočár...) nebo T5 od VW, ale vzhledem k cenám jsem od nich "zatím" ustoupil.
Začal jsem pokukovat po něčem menším, ale pokud možno stále velice prostorném. A tak postupně došlo např. na Citroen Berlingo, domnívám se, že se jim perfektně povedl interiér, celkově se mi dodnes moc líbí a vzhledem k předchozímu modelu je to „nebe a dudy“, dále po Fiatu Doblo, nic proti Fiatu, ale do toho se mi moc nechtělo, takže to byla spíše taková „zadní vrátka“, i když Doblo po letošním (2010) faceliftu je myslím hodně povedené. Potom ještě po Renaultu Kangoo, ale to se mi prostě nelíbí, hlavně ten předek, působí hodně zvláštně, i když interiér mě překvapil. Také jsem se byl podívat na Dacii Logan MCV, ale tam byl bohužel největší problém v tom, že je hodně nízká, takže i vnitřní výška je malá, je to spíše takový vyvýšený kombík.
Po studování všech prospektů a letáků, po pročtení všech možných testů a recenzí, po návštěvách autosalonů a předváděcích jízdách muselo přijít nějaké „rozhřešení“. Jak to bývá, nejlepší by byl takový mix více vozů, ale to není možné, takže muselo dojít na kompromis.
Nakonec padla volba na dle motoristických časopisů levnější, ale také velice prostornou a praktickou alternativu k VW T5 - VW Caddy Maxi Life.
Jedná se o klasickou účelovou krabici se zakulacenými rohy…;-)
O exteriéru asi vzhledem k výše uvedenému není co dodat. Vzhledem k tomu, že hodně cestujeme, potřebovali jsme prostorné auto, proto ani nemám třetí řadu sedadel, protože v zadní části bude / už je prostor pro přebývání v nepříznivém počasí a po sklopení opěradel druhé řady rozkládací dvojlůžko. Prostoru je všude dostatek, výška kabiny dostatečná.
Co se týká interiéru, tak tady je to opět klasický VW, žádné „módní“ výstřelky, design je přísně účelový, jednoduchý ale praktický, rychle se v něm člověk zorientuje a po krátkém čase zjistí, že je skoro vše na správném místě a v dosahu, a že „posaz“ za volantem se i vzhledem k výškově a podélně stavitelnému volantu a k výškově stavitelné sedačce hledá velice lehko. Sedadla jsou tvrdší, ale pohodlná s dostatečným bočním vedením. Člověk sedí vysoko, přitom vidí v pohodě ven, na křižovatce i na semafory, ne jako třeba v Roomsteru a zároveň má nad hlavou stále dostatek volného prostoru. Místa je všude dostatek, jak podélně, tak příčně. Odkládací prostory jsou na přístrojovce uzavíratelný a před spolujezdcem otevřený, to mě ze začátku trochu rozčilovalo - otevřená díra v palubce, ale časem jsem zjistil, že na "odhození" drobností je to rychlé a super, dále kapsy ve dveřích, které by ovšem mohly být hlubší a objemnější, ale 1 a 1/2 litrovka se do nich vejde, další nad hlavami cestujících, ten je velice prostorný a na správném místě a ve středové schránce pod výškově stavitelnou loketní opěrkou. Pro běžné věci jsou odkládací prostory dostačující.
Zpracování je solidní, ale čas od času se někde z přístrojovky nějaké zavrzání ozve.
Co se týká druhé řady sedadel, tak tady mají cestující k dispozici taktéž odkládací prostory ve dveřích a na zadní části středové loketní opěrky pod výdechy ventilace držák nápojů a zásuvku 12V. K oblasti sedadel, tak tady je spousta výrobců o mnoho dále. Sedadla dělená 1/3 / 2/3 a pouze sklopná se dnes dle mého už nenosí. Např. Berlingo má tři samostatná, sklopná, posuvná a snadno vyjímatelná sedadla a to by mi vyhovovalo daleko více, ale Berlingo zase nemá prodlouženou verzi, jeden ze zmiňovaných kompromisů. Doufám, že v další generaci VW na tomto trochu zapracuje a dožene konkurenci, protože si myslím, že do chystaného faceliftu tyto změny zapracovány nebudou, alespoň dle zatím dostupných informací se bude jednat spíše o optické změny a snad i změny ohledně motorů.
VW Caddy Maxi Life má na rozdíl od krátké Life-ky očalouněný kompletně celý vnitřní prostor, takže se člověk cítí spíše jako v osobáku než v dodávce. Jen na zadních "5" dveřích je vidět plech, ale to se dá přežít.
Zavazadlový prostor je bez připomínek, pravidelný tvar vyhovuje požadavkům na přepravu všeho možného, kotvící oka v podlaze se také hodí, kapsy po stranách a zadělávací prostory pro povinnou výbavu jsou OK, zde nemám co dodat.
Nabídky motorů pro tento model určitě nejsou zrovna nepřeberné a vzhledem k tomu, že jsem neměl zájem jít do dieselu, výběr se zúžil na pouze jediný benzínový motor 1,6. Přiznám se, že jsem měl obavy, protože hmotnost a velikost vozidla není malá, ale vzhledem k tomu, že nemám 7. místnou verzi, a že jsem nekupoval tento typ vozu na závodění, tak jsem do toho šel. Jezdíme většinou ve třech, takže se domnívám, že na běžné cestování po našich silnicích je to dostatečné, ale je třeba stále s možnostmi motoru a výkonem počítat např. při předjíždění nebo táhlém stoupání. Když se motor vytáčí do cca 4 000 ot./min., protože výše to dle mého názoru nemá smysl..., dá se jezdit svižně a domnívám se, že brzdou provozu nejsme …;-) Je ale potřeba ty otáčky hlídat, protože jakmile klesnou, težko se to pak znova "rozhejbává".
Co mě ovšem skutečně chybí je 6. převodový stupeň. Nejen na dálnici by klesly otáčky, ale i spotřeba. „Tady by asi „soudruzi“ z Německa měli potenciál ke zlepšení.“
Mám známé, kteří mají jak „traktor 1,9 – čerpadlo tryska“, tak i 2,0D common-rail, měl jsem tedy možnost se svézt ve všech motorizacích oni zase v mé. „1,9D“ mi připadá ohledně dynamičnosti horší než moje „1,6B“, 2,0D to už je o něčem jiném a ještě ve spojení s „6DSG“ to bych si nechal líbit, ale příplatek za tuto motorizaci i s převodovkou cca 118 000 Kč je druhá stránka svezení … To než by se mi ta investice vrátila na nákladech, tak to už asi budu mít něco jiného ...;-)))
S jízdními vlastnostmi jsem spokojen. Caddy s benzínovými motory se standardně dávají na „15“ kola, já to mám na „16“ a je to jen k dobru. Přijde mi, že na "15" vypadá dlouhá Kedyna jako "vosa na bonbóně", ty "16" to přeci jen malinko zlepší... Byl jsem upozorňován, že to bude taková „tvrdá houpačka“, protože to má vzadu „listovky“. Vzhledem k předešlému vozu to určitě tvrdší je, zase to sedí lépe. Brzdy jsou jedovaté, na všech kolech kotoučové, takže jde o zvyk. Při prvním brzdění, jsem se málem zakousnul do volantu …;-))) Také jsem měl strach vzhledem k výšce z náchylnosti na „bočního vítr“, ale s tím nemám absolutně problém. Vcelku jsem spokojen s celkovým odhlučněním, vzhledem k tomu, že chybí jakýkoliv kryt motoru nebo odhlučňovací materiály např. na vnitřní straně kapoty nebo stěně do interiéru, se domnívám, že je na slušné úrovni.
Silné stránky
Vzhledem k výše popsanému pouze heslovitě:
Jednoznačně prostornost, velikost a praktičnost vozu.
Nastupování vzhledem k vyšší stavbě vozu.
Zadní boční dveře odšupovací na obou stranách.
Nejsem náročný, takže i v základní verzi dostačující výbava:
poloautomatická klima,
rádio s CD a MP3,
vypínatelné ESP,
4 x airbag,
dálkový centrál,
přední okna v elektrice,
zrcátka vyhřívaná a v elektrice,
výškově nastavitelné sedadlo řidiče,
výškově a podélně nastavitelný volant apod.
Jediné navíc originál od VW:
gumové koberce na všech místech,
výškově nastavitelná a posuvná středová loketní opěrka,
AUX přípojka,
černá skla od "B" sloupků.
Dále mimo originál od VW:
litá kola Dezent V-dark,
na míru šité potahy na přední sedadla + loketní opěrku,
deflektory ClimAir,
ALUrámečky výdechů ventilace,
kryty prahů všech dveří
+ drobnosti nejen do interiéru apod.
Slabé stránky
Vzhledem k výše popsanému pouze heslovitě:
Každopádně pouze jeden benzínový motor v nabídce = žádná volba.
Pouze 5.-ti stupňová převodovka pro tento motor = žádná volba.
Otevírání palivové nádrže klíčkem, tak to je skutečně přežitek, vždy při tankování si vzpomenu na 120-cítku …;-(((
Zúžené zpětné zrcátko na straně spolujezdce – šetření koncernu VW na nepravém místě.
Přivítal bych stěrače běhající od středu ke sloupkům podobně jako u Touranu. Zvykl jsem si na ně v Opelu Meriva a byla to paráda, krásně čistý okno a špína zůstávala jen v "horním trojúhelníku" za zrcátkem.
Když montuji příčníky a následně autostan, tak je to na stoličku a nebo budu muset ještě vyrůst, ale to je samo-sebou daň za vyšší auťák, takže jaká slabá stránka ...;-)
Čas od času se z přístrojovky začínají ozývat nějaké pazvuky, zatím jsou spíše ojedinělé, uvidíme ...
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Mám najeto něco přes 129 000 km, takže servis a případné "ladění" se snažím zaznamenávat níže. Zatím to jsou jen (až na výjimky) "drobnosti" (i když někdy pěkně otravují ...), které se řeší v rámci záruky. Snad toho nebude více a po "vychytání much" budou následovat "jen" pravidelné servisní intervaly.
Co se zatím "dělo" ...:
14.12.2009 - stav km 186
krátce po nákupu přezuto na zimní pneu Firestop Winter 2, 205/55 R16, 94H, které přišly na "plecháče", na kterých vozidlo bylo dovezeno, letní pneu šly zatím na "zimní spánek" ...
16.12.2009
jsme se zaregistrovali na dopravním inspektorátu ...;-)
6.4.2010 - stav km 6 255
nákup litých ráfků Dezent V dark vč. bezpečnostních šroubů, "probuzení" letních pneu ze zimního spánku a hurá všechno na Maxe ...;-)
26.4.2010 - stav km 7 750
přestala houkat houkačka - kontrola - pojistky
17.5.2010 - stav km 8 850
nasazení potahů šitých na míru na přední sedadla a loketní opěrku
7.7.2010 - stav km 12 691
výměna levé zadní žárovky osvětlení SPZ
26.7.2010 stav km 14 030
přeprogramování servisního intervalu, i když mám longlife, zvalo mě to na 15 000 km do servisu
16.9.2010 - stav km 16 929
vzhledem k tomu, že motor za studena při akceleraci nebo při jízdě určitou stálou rychlostí drobně pocukává, rozhodl jsem se zajet do servisu. Přehráli software a stále to hlásí chybu ohledně čidla servořízení, které na to prý může mít vliv. Nové je objednáno a v rámci záruky to mají na základě tel. urgence / připomenutí z mé strany 5.10.2010 na počkání vyměnit. Tak uvidíme, jestli to je / bude skutečná příčina.
Při té příležitosti se také dolilo malinko chladící kapaliny, protože byla na spodní rysce.
5.10.2010 - stav km 18 364
výměna výše uvedeného tlakového čidla servořízení v rámci záruky na počkání. Stejně mi to stále za studena připadá nějaký divný ...
7.10.2010 - stav km 18 500
dlouho jsem nebyl v servisu ...;-) větrák ventilace si při zapnutí chvilku "povrzává" (nebo jak bych to nazval) než se "uklidní" a pracuje nehlučně ..., nevím ..., buď tam někde něco zapadlo, tak se na to budu muset mrknout nebo servis ...;-(((
22.10.2010 - stav km 18 972
konečně po více jak týdnu mám nové sklo na zadních dveřích - viz. novinka z 22.10.2010
26.10.2010 - stav km 19 710
přezuto na zimní pneu - čeká nás několik měsíců na plecháčích s poklicemi ...;-(
3.11.2010 - stav km 20 260
obstarání "zimního kabátu" - ručně umyto, navoskováno, "nasilikována" gumová tesnění a promazané zámky
29.11.2010 - stav km 21 800
po cca 6 letech jsem musel vyměnit potah volantu, protože ten původní, na který jsem si hodně zvykl, a který jsem používal v předešlých dvou vozech i po několikerých opravách "zkolaboval" ...;-) ale nelituji, ten nový, co jsem sehnal je ještě lepší ...;-)
3.2.2011 – stav km 25 395
1. garančka, tel. objednání v pohodě, ráno jsem tam na sedmou dovezl auto, vše jsme sepsali a postěžoval jsem si na nedostatky, „chroupající“ zvuky, které se za běhu na volnoběh ozývají přijímací technik neslyšel, prý se mi něco zdá…, tak jsem si zavolal mechanika, který bude opravu provádět a ten mi dal za pravdu, že to normální není, že se na to podívají a stejně tak na reklamovanou páčku blinkrů, která má „tvrdý – těžko překonatelný“ chod a i po vrácení se do standardní polohy, ještě blinkry probliknou a poslední věc, zase se ozval o slovo větrák ventilace, který o sobě poprvé dal vědět začátkem října 2010.
Ve 14,30 hod. jsem si přišel pro auto, byl jsem seznámen s tím, co bylo na voze provedeno (výměna oleje + filtru, výměna pylového filtru, dezinfekce klimatizace + kontrola dle rozpisu pro 1. garančku), konečně mi vypískovali kód na sklo pátých dveří, na který zapomněli při výměně skla 22.10.2010. Dále mi sdělili, že chroupající zvuky má na svědomí s největší pravděpodobností čerpadlo servořízení, takže jej objednali, reklamovaná páčka blinkrů je prý skutečně nějaká „divná“, takže tu také objednají a vše mi bude vyměněno v rámci záruky a „vrzající“ větrák ventilace rozebrali, promazali a už by měl dát pokoj …;-)
Došlo na placení…, nejprve mě na faktuře překvapila částka 324 Kč za vypískování skla, při přebírání vozidla dne 22.10.2010 po výměně skla, mi bylo řečeno, že mi to tam vypískují zdarma, až u nich budu něco řešit, nejde o 324 Kč, jde o princip…., bylo mi sděleno, že už nebudou fakturu přepracovávat, že příště mi dají slevu, až u nich budu něco opravovat nebo kupovat …. Další položka, která mě překvapila, byla cena 683 Kč bez DPH za 1L oleje Castrol SLX Professional Powerflow LongLife III 5W-30, když se podívám na nett, tak litrovka tohoto oleje na „dolejvání“, se dá sehnat již od 219 Kč vč. DPH dle obchodu. Dokážu si představit, jakou cenu za 1L má servis, který nakupuje tisíce litrů oleje …;-)))
Co dodat…, jen to, že po skončení záruky budu jezdit na servis jinam…!!!
Pátá návštěva OLFIN Caru během roku a 2. měsíců a třetí negativní zkušenost.
15.2.2011 v 9,30 hod. jsem objednán na výměnu čerpadla servořízení a páčky blinkrů.
15.2.2011 – stav km 26 045
V 9,30 hod. jsem dle domluvy přistavil Maxe. V cca 16,30 hod. jsem si pro vozidlo došel. Páčka blinkrů je vyměněna a funguje „jako nová“. Čerpadlo servořízení je taktéž vyměněno, ale chroupající zvuky se stále ozývají, závada tedy bude někde jinde. Další rozhodnutí servisu je, že mám vozidlo přistavit 23.2.2011 v 7,00 hod. a dojde k výměně celého servořízení …
23.2.2011 – stav km 26 450
Na sedmou jsem přistavil Maxe na domluvenou výměnu servořízení v rámci záruky. Kolem 15,30 hod. mi volali, že auto asi ten den nebude, protože nové řízení dělá ještě větší problémy než původní…., že to ještě prověří a dají mi vědět. Asi za 20 min. mi volali, že je vše v pořádku, že to jen „nějak“ špatně odvzdušnili nebo co, takže je vše hotovo, opraveno a závada se již neprojevuje. Při převzetí mi bylo sděleno ať to zkusím s tím jezdit, kdyby náhodou něco, tak ať zavolám …;-))))
4.3.2011 - stav km 26 850
po drobném doladění nasazeny ALUrámečky výdechů ventilace
5.3.2011 - stav km 26 950
výměna pravé zadní žárovky osvětlení SPZ
1.4.2011 - stav km 28 176
přezuto na letní pneu
15.4.2011 - stav km 28 980
nalepeny ALUkryty všech prahů - foto 81
6.6.2011 - stav km 31 247
kontrola motoru (svíčky, SW, EGR ventil apod.), protože stále přetrvává cukání v "zahřívací" fázi motoru, větrák ventilace stále "povrzává", i když už jej 3.2.2011 jednou "ladili", nevědí co s tím, takže je objednán nový, hlučný "nástup" klimatizace - doplněno chladivo, promázano, takže by to mělo být OK...
22.6.2011 - stav km 32 098
výměna větráku ventilace v rámci záruky na počkání
22.8.2011 - stav km 34 714
výměna žárovky osvětlení zavazadlového prostoru a následně i výměna 7,5 pojistky
18.10.2011 - stav km 37 223
přezuto na zimní pneu - po dvou zimách výměna zadní za přední
29.11.2011
někdo si nenávratně "půjčil" originál poklice VW, tu noc nás v ulici bylo nepočítatelně ...;-(
7.12.2011 - stav km 39 862
mezi cca 110 - 125 km "klepe" řízení, nejdříve u VW převážili kola, protože prý byla špatně vyvážena, "klepání" stále trvá, je to spíše horší, "hrabou" se v tom dál, odpoledne mi vozidlo přistaví a vše je v pořádku...??? Ani od odborného technika VW se nedozvídám, kde byl problém...;-) vzhledem k tomu, že řízení "klepalo" i na podzim na leťákách před přezutím na zimní, jsem zvědav jak to bude na jaře, až přezuju zpět na letní...
24.2.2012
po příjezdu do Karpacze v Polsku jsem při procházení kolem vozu zjistil docela slušnou promáčklinu na C-sloupku v úrovni oken - viz. foto č. 103, vzhledem k tomu, že jsem na Pomezkách stál blízko sjezdovky, je pravděpodobné, že nějaký "rychlý" lyžař zastavil až o mé auto...;-(
Po domluvě s "Dr. Důlkem" to prý půjde "vrátit zpět". Tak uvidíme...
22.3.2012
Doktor Důlek opravil "únorovou promáčklinu" od "rychlého" lyžaře - viz. foto č. 103 a 105.
11.4.2012 - stav km 43 858
přezuto na letní pneu + kontrolní převážení
22.8.2012 - stav km 50 597
2. garančka, mám již po záruce, zkušenosti s dosavadním autorizovaným servisem VW - OLFIN Car nic moc - viz. výše, využil jsem proto služeb jiného servisního střediska, kam už hezkou řádku let jezdím pro pneumatiky, liťáky apod.. Tel. objednávka, dohodnutý termín - vše klaplo a za hodinu po přistavení vozidla bylo hotovo. Je vyměněn olej + filtr, vzduchový a pylový filtr, svíčky, kontrola a nastavení diagnostiky. Máme před sebou dalších 25 000 km do 3. garančky.
16.9.2012 - stav km 51 850
slepena prasklá hadička ostřikovače v místě průchodky na pantu kapoty
25.9.2012 - stav km 52 300
přeprogramováno tovární nastavení denního svícení, kdy svítil i zadek auta, nyní svítí pouze potkávačky a pouze po zatažení ruční brzdy, takže startuji bez rozsvícených světel
22.10.2012 - stav km 53 420
přezuto na zimní pneumatiky, od kolegy jsem byl obdarován "novými" poklicemi VW, původní mi na jaře ukradli, tak jsem na tyto namaloval černé označení paprsků snad už nyní nebudou lákat nenechavce...;) - foto 117
27.11.2012
navoskováno a umyt motor
25.1.2013
už se to nedalo..., ale vydrželi 3 roky...;) vyměnil jsem všechny stěrače, neriskoval jsem nějaké "no name" a koupil origoš VW
30.3.2013
stále jsem se koukal na "díru" v palubce před spolujezdcem až jsem se konečně rozhoupal a zakoupil kryt schránky, hned to vypadá lépe...;) - foto 118
13.4.2013
na náměstí v Kácově odborník ze stavební firmy couval s Avii tak dlouho, až se "lehce" zastavil o mé páte dveře...;( nicméně než jsem dorazil byl pryč, takže po cca roce jsem opět navštívil Dr. Důlka, který vše vrátil zpět na své místo, naštěstí lak nepraskl, žádná vzpěra ani nosník není ohnut, takže nebyl problém s nápravou... - foto 119
23.4.2013 - stav km 59 958
přezuty letní pneumatiky, po 3 sezónách jsem prohodil přední za zadní
12.5.2013
kočka, která na chatě pravidelně spí v motoru pěkne rozdrbala látkový kryt baterie...;( musel jsem ho tedy opravit, sprej na kuny na kočku nezabírá, takže jediné co je zatím úspěšné, je vanilkový čistící sprej na palubku, ten jí nevoní...;)
16.5.2013
nalepeny černé, gumové, ochranné pásy na spodní hranu bočních dveří - foto 120
11.7.2013
podobně jako s krytem schránky v palubce jsem se rozhoupal i s nákupem větrací mřížky do boční okna posuvných dveří, vzhledem ke kempování a tedy i spaní v autě je to na větrání společně s částečně staženými předními okny do úrovně deflektorů super - foto 121
2.8.2013 - stav km 64 570
vyčištěna a doplněna klimatizace
8.8.2013
nějaký dobrák projevil zájem o můj přední znak VW, buď nevěděl jak a nebo byl vyrušen, takže jej neodcizil, ale stačí, že ulomil plastové packy, znak jsem vyndal, společně s částí nárazníku pod černou plastovou mřížkou nastříkal do černého matu, dal zpět na své místo, pojistil lepidlem a snad už nebude tak lákat nenechavce... - foto 122
28.8.2013
do všech vnitřních osvětlení jsem zakoupil LEDky s funkcí "lehkého" osvětlení po dobu jízdy
9.10.2013
polepeny B-sloupky a "podlepeny" C-sloupky černou matnou - foto 127
10.10.2013
oprava opět prasklé hadičky ostřikovače, původní nahrazena silikonovou
18.10.2013
nové podložky pod RZ - bílé
23.10.2013 - stav km 68 074
3.garančka, je vyměněn olej + filtr, palivový filtr, kontrola a nastavení diagnostiky.
23.10.2013 - stav km 68 074
přezuty zimní pneu
11.11.2013
výměna čelního skla
10.12.2013
STK + emise, vše OK
16.12.2013
jako před každou zimou navoskováno
16.2.2014
nová řídící jednotka pod volantem + nová páčka s voličem tempomatu
16.2.2014
montáž Vipiemme Electric Heart 65Ah 12V - trakční baterie + nezávislé teplovzdušné topení Eberspacher s benzínovou řídící jednotkou Webasto
23.2.2014
výměna pravé přední žárovky potkávacího světla H7
22.3.2014
tlumič výfuku Eberspacher k nezávislému topení
1.4.2014 - stav km 74 850
přezuto na letní pneu
2.4.2014
nová koncovka výfuku diesel chrom - foto 137
20.5.2014
svolávací akce VW - preventivní výměna kulových čepů vzpěr pátých dvěří
22.7.2014
výměna levé přední žárovky potkávacího světla H7
8.8.2014 - stav km 82 858
4.garančka, je vyměněn olej + filtr, pylový filtr, brzdová kapalina, kontrola a nastavení diagnostiky.
23.10.2014 - stav km 85 689
přezuty zimní pneu
10.11.2014
po cca 3 a půl měsíci opět výměna levé přední žárovky potkávacího světla H7 - asi to byl "nějakej aušus"...;)
26.1.2015
navoskováno, tuto zimu o něco později...;)
18.3.2015 - stav km 92 306
dolití cca 1/2 oleje mimo pravidelný servis
14.4.2015 - stav km 93 363
přezuty letní pneu
13.5.2015 - stav km 94 230
vyčištěna klimatizace, kontrola, doplnění + nový pylový filtr
28.7.2015 - stav km 96 468
5. garančka, olej + filtr, vzduchový filtr, pylový filtr, svíčky, diagnostika, nové zadní brzdové destičky
29.10.2015 - stav km 101 017
přezuty zimní pneu, na přední nápravu zakoupeny nové pneu - 2 x Firestone
7.12.2015
STK + emise, vše OK
14.3.2016 - stav km 105 131
nová autobaterie SICAR, ta původní vydržela celou zimu, ale 7 jaro už nedala...;(
10.4.2016 - stav km 106 055
přezuty letní pneu, na přední nápravu nové pneu 2 x Firestone TZ300
10.4.2016
nová baterie CR2032 v klíčku
jaro 2016
zakoupil jsem leštičku, takže nyní provádím leštění Kedíka sám na zahradě...;) to je hrozný, kolik člověk objeví při ručním mytí a leštění škrábanců, promáčklin, drbanců apod. ...;(
4.6.2016 - stav km 107 542
dolito 1/2 litru oleje
21.7.2016 - stav km 109 000
dolito 1/2 litru oleje
12.8.2016 - stav km 110 850
6. garančka - velký servis = rozvody + pumpa, olej + filtr, vzduchový filtr, pylový filtr, chladící kapalina, kontrola všeho, diagnostika apod.
16.8.2016
vyčištěna klimatizace sprejem SONAX
28.8.2016
nástřik dutin kapoty a pátých dveří - rezistin
26.10.2016 - stav km 113 090
přezuty zimní pneu, na přední nápravu zakoupeny nové pneu - 2 x Firestone, stejně jako loni, takže nyní je celá nová zimní sada
31.1.2017
zakoupil jsem nové přední gumové koberce, protože ten můj už jsem patou prošlápl a v tomto období teče "sajrajt" z bot pod koberec...;(
23.2.2017
zakoupena zimní clona chladiče HEKO a bílé poklice Grand Prix White "16" J-TEC
6.4.2017 - stav km 118 278
přezuty letní pneu, na přední nápravu nové pneu 2 x Firestone Roadhawk 205/55 R16, 91V
19.5.2017 - stav km 119 368
dolito 1/2 litru oleje
11.7.2017 - stav km 121 450
vyčištěna klimatizace, kontrola, doplnění, ionizace - Dítě logistic servis Hradec Králové
2.8.2017 - stav km 123 230
dolito 1/2 litru oleje
11.8.2017
oprava defektu z Německa - levá přední pneumatika
16.9.2017
zatřena rezavá místa kapoty od odletujících kamínků + ostatní oděrky
9.10.2017 - stav km 126 610
7. garančka, olej + filtr, vzduchový filtr, pylový filtr, palivový filtr
7.11.2017 - stav km 127 995
přezuty zimní pneu
10.11.2017 - stav km 128 186
výměna levé přední žárovky potkávacího světla H7
22.11.2017 - stav km 129 000
nový potah volantu Auto Kelly + nový koberec do kufru BRENO
7.12.2017 - stav km 129 272
STK + emise, vše OK
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Max byl zakoupen 10.12.2009, vše proběhlo bez problému, jen jedna drobná závada, že „odšupovací“ větrací okénko v bočních posuvných dveřích je jen na straně spolujezdce, ale to se dá přežít. Vzhledem k pořízení v zimním období byla první investice do zimáků Firestop Winter 2, 205/55 R16, 94H. Auto bylo dovezeno na plecháčích, takže na ty šly rovnou ty zimáky a leťáky čekaly do jara na liťáky.
Snažím se Maxe popisovat jen tak mezi řečí ve volných chvílích.
Když mám čas, tak něco doplním, něco nafotím, ale většinou, když jsem někde "vyjetej", tak mám jen mobil, proto někdy horší kvalita …
Novinky v recenzi
Sedmý rok...
Počátkem sedmého roku života Kedíka jsem pořídil nové leťáky, novou baterii...;) následně proběhl "velký servis" + nějaké standardní / nestandardní drobnosti...
Jinak jsem stále spokojen, na některé "neduhy" jsem si zvykl, ty jsou nakonec u každého auta a o výměně zatím neuvažuji...;)
92 306 km - první dolití oleje mimo pravidelný servis
18.3.2015 na stavu 92 306 km jsem musel poprvé dolít cca 1/2 oleje mimo pravidelný servis, protože byl na spodní rysce měrky.
Zamaskovaný model
V Malé Skále jsem 25.8.2014 měl možnost potkat zamaskovaný model - viz. foto č. 147 a 148, že by nová T6...???
Thule Backpac 973 - první delší jízda
Minulý víkend jsem jel s nosičem kol na pátých dveřích poprvé delší trasu - Wörthersee, po dálnici jsem jel max. do tachometrových 120 km/h nastavených na tempomat a kombinovaná spotřeba za cca 1 300 km stoupla o cca 1/2 L / 100 km. Což jsem čekal horší, když jsem viděl o kolik kola přečnívají nad střechu vozu a jak za jízdy "šustí a hvízdají". Jsem zvědav až dám na střechu autostan, který by mohl svojí výškou být v úrovní přečnívajících kol, tedy aerodynamický vzduch by mohl kola "obtékat", jak to bude vypadat...???
Tlumič výfuku na nezávislé topení Eberspächer
Dodatečně jsme v sobotu 22.3.2014 namontovali tlumič výfuku na nezávislé topení Eberspächer - viz. foto 134.
teplovzdušné nezávislé topení
konečně jsem se rozhoupal k tomu, co jsem již delší dobu plánoval, od víkendu mám ve voze teplovzdušné nezávislé topení Eberspächer Airtronic D2 s benzínovou řídící jednotkou Webasto, dále trakční baterii Vipiemme Electric Heart 65 Ah + relé pro dobíjení druhé baterie Nagares RL180-12 - viz. foto 130
tempomat
konečně jsem sehnal správnou řídící jednotku pod volant, k tomu odpovídající páčku a tempomat už šlape jak hodinky...;)
polep B sloupků
konečně jsem po necelých 4 letech polepil B sloupky a podlepil C sloupky černou matnou, aby zadní černá skla navazovala na černý rám předních dvěří a na C-sloupku aby neprosvítala bílá barva...;) - foto 123
prasklá hadička ostřikovače - foto 116
konečně jsem měl čas se podívat proč mi minimálně stříkají ostřikovače, hadička se v místě kde prochází průchodkou na pantu kapoty zlomila, zkusil jsem slepit, protože do protahování nové se mi moc nehce a navíc ten přístup...;-)
Doktor Důlek
Na jarňákách na Pomezkách mi s největší pravděpodobností nějaký „rychlý“ lyžař zastavil až o auto…;-( - viz. foto č. 103. Vzhledem k tomu, že jsem nechtěl opravovat „klasicky“ (rovnání, kytování, stříkání atd.), poprvé jsem tedy vyzkoušel opravu od Doktora Důlka a jsem spokojen – viz. foto č. 105. Lak naštěstí vydržel a auto je jak nové …;-)
návod k vozidlu
"banalita"..., praskla mi žárovka osvětlení zavazadlového prostoru (se jí ani nedivím, když musí cca 10 min. po otevření stále svítit a není možné jí vypnout ...), vyměnil jsem jí za novou, ale stále nesvítila a nešlo ani ostatní osvětlení ve vozidle, takže jasný... - pojistka. Mrknu do cca 300 stránkového návodu která to je a dám novou, ale když v popisu všech pojistek na příslušné stránce je jen výběr některých, je to horší ...., tak jsem šel od hodnotově nejmenší..., hlavně že některé méně důležité věci tam jsou rozepsány na několik stránek ...;-)
ruční očista
23.7.2011 – stav km 33 285
Konečně malinko volného času, takže došlo po cca 1 a ½ roce na ruční očistu motoru. I když nebyl až tak hrozně „zasviněný“ čistota musí být…;-) zároveň došlo i na celé auto a kola, protože vzhledem k letnímu vožení autostanu se nedostanu do myčky, takže musím vzít smetáček, houbu a šampón do „teplech“ a pustit se do toho… Leštěnkou jsem potom odstraňoval zbytky všech možných potvor, asfaltu a jiných „hutně“ přilepených nečistot, které šampón neodstraní. Raději ani nebudu komentovat, kolik jsem při ručním mytí a čištění našel odřenin, promáčklin a jiných poškození …;-(
únor 2011
tak mám během necelého měsíce za sebou 1. garančku, v rámci záruky výměnu čerpadla servořízení a nakonec i celého serva... - viz. zkušenosti se servisem
1. garančka
tak jsem si dovolil do "zkušenosti se servisem, poruchy / opravy", popsat první garančku v OLFIN Caru Hradec Králové ...
Subaru Outback
V neděli jsem měl možnost protáhnout Subaru Outback z roku 2006, třílitr, šestiválec s pětistupňovým automatem. Paráda, měl najeto necelých 110 000 km a vypadal velice zachovale. Posaz ve světlých kožených sedačkách byl pohodlný, i když z Caddyny jsem zvyklý na tužší sedačku. Maximálně mě dostal volant Momo, který měl velikost i tvar přesně „do drápů“ …;-) Motor měl parádní zvuk a hlavně sílu. Na to, že měl z dnešního hlediska již zastaralý automat, řadil velice „pohodově“, bez nějakého cukání. Auťák sedí na silnici jak přilepený. Trochu nezvyk byla malá venkovní zrcátka a taky chyběla taková „blbost“ jako trojblik, protože člověk si na něj rychle zvykne… Ale zase bylo vidět, že japonci nešetří třeba na světlech v otevřených dveřích, to u VW mi tam dali jen odrazky …;-(
Celkový dojem z auta byl hodně pozitivní, nikde nic neskřípalo, nevrzalo, bylo vidět, že předešlý majitel se o něj skutečně staral… Dokážu si představit, že bych s ním prožil několik let …;-)- viz. foto 59
výměna skla
14.10.2010 mi někdo v Praze rozbil zadní okno pátých dveří asi si myslel, že mám v kufru nějaký poklad …;-), ihned jsem volal do OLFIN Caru HK, kde mi řekli, že mě mají v databázi, a že dle VIN-ka ihned objednají nové sklo, které by mělo v pátek 15.10. dorazit a v sobotu odpolko by mohlo být opraveno. Odpoledne co jsem se vrátil z Prahy, jsem jim tam auto nechal, protože bez skla nebudu parkovat na sídlišti …;-( Ještě ten den pozdě odpolko mi volali, že to bude problém, že sklo je tónované apod.
Přes víkend jsem auto nepotřeboval a v pondělí a úterý jsem byl mimo HK, takže jsem jim nechal čas …;-)
19.10.2010 odpolko volám do servisu jak to vypadá? Okno stále nemáme, není ani ve skladu, takže vůbec nevíme, kdy to bude…. Jediné co Vám mohu poradit, zavolejte na zákaznickou linku do Prahy a trochu to tam „rozviřte“ … Na linku jsem se celé odpoledne nemohl dovolat, tak jsem večer napsal @ na stránky VW.
20.10.2010 nejdříve po ránu mail z Prahy, ať doplním VIN-ko, potom telefonát a nakonec kolem oběda mail, že okno již mají a zasílají jej do OLFIN Caru do HK, kde by mělo být během čtvrtka 21.10.. Tak jsem jim tam mail postoupil, aby o tom věděli a zároveň jsem volal, jestli když ve čtvrtek dorazí, tak jestli bude v pátek hotovo. To prý neví, protože se jim toho tam zase nakupilo, takže mi to nemohou na 100% slíbit. Po přeposlání mailu vedoucímu autosalonu, mi bylo po nějaké době tel. oznámeno, že to stihnou, a že pátek bude hotovo.
21.10.2010 jsem se pro jistotu ujistil, že sklo dorazilo, a že se na tom pracuje.
22.10.2010 lehce po deváté telefon, že je auto připraveno k odběru, tak jsem tam dorazil, dle zamrzlých skel auto určitě „nespalo“ na dílně, aby lepidlo dobře vytvrdlo jak mi bylo sděleno… a navíc bylo bez vypískovaného kódu. Když jsem se ptal, proč je tomu tak, tak že prý nestíhají, tak se mám příští týden ozvat a na počkání mi to prý zadarmo udělají. Ale to, že tam musím znovu, to už nikoho nezajímá ….. Ze servisu jsem jel rovnou na pumpu, protože s vysátím střepů si hlavu určitě nelámali a taky jsem musel nejen dveře „trochu“ otřít jak z venku, tak hlavně zevnitř, abych nejezdil s otisky některých z mechaniků OLFIN Caru …..
tak jsem si dovolil po vzoru jiných udělat takovou "bilanci" (foto č. 46) mé motoristické historie ...;-) rád vzpomínám na Hyundai Pony, za cca 3,5 roku minimum závad, ještě raději vzpomínám na Merivu, za cca 3 roky něco přes 75 000 km a bez větších problémů ... Trajet byl pohodlnej a komfortní, ale doplatil jsem na špatného servisáka / servis ...;-(
Nissan Murano
V úterý jsem se svezl jako pasažér v Nissanu Murano 3,5 s automatem (jak jinak, kdysi v testu bylo: „jeden motor, jedna převodovka, jedna výbava“). Seděl jsem v zadu, tak jsem si vše v klidu prohlédl. Překvapil mě dostatek místa na zadních kožených sedadlech, ale nepříjemně mě překvapila „hubenost“ dveří, obložení je spíše takové „pouťové“. Palubka je docela pohledná, ale světle béžovou barvu bych nemusel… I když auto mělo více jak 100 000 km, interiér nevykazoval známky nějakého vážnějšího opotřebení. Rázy od kol jsou ale hodně slyšet a nastavení je hodně tvrdé. Jestli já jsem byl upozorňován, že Max bude díky zadním „listovkám“ tvrdší, tak nevím, co by kdo řekl o tomto voze …
Peugeot 206+
Měl jsem možnost jako řidič absolvovat cca 150 km za volantem vozu Peugeot 206+ s motorem 1,4. Měl najeto necelé 3 000 km, protože byl zakoupen letos v červnu.
V první fázi když jsem přesedl, tak jsem si připadal jako kdybych zapadl do ponorky …., zvyk jen zvyk …;-) Je jasné, že jde o jinou kategorii vozidla, takže místa je jak podélně, příčně tak i výškově méně. Vzhledem k tomu, že na Peugeoty moc nejsem, byl jsem příjemně překvapen, přístrojovka je pohledná, kvalitně zpracovaná, ale bohužel se hrozně odráží v čelním skle, což je velice nepříjemné. Také ovládání ventilace je hodně nízko. Co ale zklamalo bylo řazení, dlouhé a nepřesné dráhy řadičky z „maxe“ neznám. Sedadla byla docela pohodlná. Jinak bych řekl, že jízda v poho, jen o malinko hlučnější a také jsem více slyšel rázy od kol.
7.10.10 - viz popis ve: Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
tak zase nějaká blbost ...;-(
5.10.2010 - dovětek k původnímu popisu vozu
Tak jsem se mýlil ...;-) V servisu jsem si při čekání na výměnu čidla vzal prospekt "Nový Caddy" a sedadla druhé řady už dle informací jsou snadno vyjímatelná, tak alespoň něco ...
Také krátká verze Caddy už je v zavazadlovém prostoru "celočalouněna - obložena" = konečně... Až bude v autosalonu, musím si jí přijít prohlédnout!
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Caddy Maxi Life
- Mazel 23.09.2015 09:46 likvidator
- Re: Na cestě ... 18.03.2015 15:55 caddy09
- Na cestě ... 02.02.2015 08:31 mRKEF
- Recenze 29.11.2014 21:21 mRKEF
- T6 12.09.2014 15:43 caddy09
- T6 10.09.2014 20:49 rmt
- Re: Re: Dlouhán Caddy je OK 25.03.2014 20:36 Cadik
- Re: Zkušenosti s provozem 25.03.2014 13:46 caddy09
- Re: Dlouhán Caddy je OK 25.03.2014 13:41 caddy09
- Dlouhán Caddy je OK 21.03.2014 01:22 Ada je zase tady
- Zkušenosti s provozem 19.10.2012 19:43 Cadik
- Re: Re: Koukám na tvoje "bilancování".... 15.10.2010 18:51 Poustnik
- Re: Koukám na tvoje "bilancování".... 15.10.2010 18:44 caddy09
- Koukám na tvoje "bilancování".... 15.10.2010 17:16 Poustnik
- Re: Long Caddy, chubby Dady? 27.05.2010 10:03 caddy09
- Long Caddy, chubby Dady? 26.05.2010 18:45 FRPE
- Re: Re: Prostor 26.05.2010 16:54 caddy09
- Re: Prostor 26.05.2010 16:22 m.z.
- Prostor 26.05.2010 12:53 Nery
- :) 26.05.2010 12:37 sklenickaodvina
Další vozy Volkswagen Caddy
-
Volkswagen Caddy (2016) Majitel: GregorZV
Přidáno: 1.3.2017 1610 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Volkswagen Caddy (2004) Majitel: murcix
Přidáno: 2.11.2008 1810 Majitel 9.78 Uživatelé
-
Volkswagen Caddy (2017) Majitel: Papír1
Přidáno: 20.3.2020 39 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Volkswagen Caddy (2008) Majitel: sklenickaodvina
Přidáno: 10.10.2009 410 Majitel 9.70 Uživatelé
-
Volkswagen Caddy (2010) Majitel: volke
Přidáno: 2.7.2011 89 Majitel 9.67 Uživatelé