Recenze
Volkswagen Caddy VW Caddy TL 1,4 TSI KR EU6
Technické info
Přezdívka auta Caddyna Rok výroby 2017 Koupeno nové najeto [km]:35000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1395 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 220 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 750 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.2
Popis vozu
Caddyn jezdí hodně, ale většina jich je naftu. Já mám benzinovou, tak je to tochu exot. Napíšu zkušenosti po pár letech a 30tisíci najeto.
A jak jsem se k Caddyně dostal?
Dostal jsem v práci budget na auto, do kterého jsem se měl vejít. Musela to být osobní dodávka - hold to musí být pracovní auto.
Moje představa: benzín alespoň 90Kw, 4válec, automatická klima, vyhřívaná sedadla, tempomat, mlhovky, hagusy, ovládání na volantu, Handsfree.
Do výběru se dostala tyto auta:
Fiat Doblo
Ford Connect
Dvojčata Citroen + Peugeot
Renault Kangoo
VW Caddy
DOBLO se mi designově nelíbilo, dvojčata z Francie jsem vyřadil, neb se čekalo na příchod nové generace, KANGOO bylo hrozně zastaralé, interiér hnus. Nakonec se rozhodovalo mezi FORDEM a VW.
Polední slovo měl ředitel a ten mi odklepnul nabídku VW. Auto se objednalo na Jarově, neb se s tím objednal i Transportér. Nakonec jsem rozpočet na Caddy přesáhnul o cca 60tis, ale prošlo to. :-)
Proč benzín? Protože jezdím krátké trasy do 5km a pak popojíždím po 1km. Navíc chci ráno nastartovat i v -20, mít v autě ticho - neposlouchat kadle-kadle, nečuchat naftový smrad. Vzal jsem krátkou verzi v nejsilnějším benzínu 1,4 tsi 92KW, 220Nm. Výbava TREND + výbava navíc. Krátká verze mi přece musí stačit, oprava - další auto musí být MAXI.
popis:
VW Caddy TL 1,4 TSI KR EU6 - přeloženo do jazyka autařů " benzínová krabice od lidového výrobce"
rozměry:
délka 4408mm, výška 1862mm, šířka 2065mm rozvor 2682mm, kufr 750l
motor:
benzínový řadový 4. válec s turbem.
92k Kw/ 125k v 5000ot
220Nm v 1500-3000 ot
normovaná spotřeba 7,2L
Prostě přemotorovaná voturbená " bestie" :-)
výbava - většina je příplatková.
malý kožený paket, multifunkční volant, Maxi DOT, adaptabilní tempomat, automatická klimatizace, vyhřívaná sedadla, alarm, el. sklopná zrcátka, světla H7, gumová podlaha, př. mlhovky, síť do kufru, zadní parkovací senzory, příprava na tažné zařízení, střešní nosiče, větší rádio, BLUETOOTH, zadní křídlové dveře, loketní opěrka, zatmavená zadní skla, determální př. sklo atd.
kola, sedačky a brzdy jsou v základu. :-)
Nechal jsem dodělat tažné zařízení a vypískovat sklo.
exteriér vzhled:
Caddy je klasická malá dodávka, v indické modré barvě + 2500,- prostě užitkáč.
Protože jsem peníze dal do výbavy, tak mám černé nárazníky zrcátka kliky. Nelakované nárazníky nevypadají hezky, ale jsou extrémně praktické. Protože jezdím po Praze, tak nikde není vidět jestli jsou odřené. H7 svítí normálně, tak nechápu, kdo si nechá standardní H4, když příplatek byl 920,- Denní svícení je řešeno klasickou žárovkou, co svítí do žluta. Chtěl jsem to vyměnit za LED ale je tam tak málo místa, že to musí udělat servis. Elektrony si někdo půjčil v Braníku, tak jezdím na 16" plecháčích. Zadní boční dveře jsou posuvné, to je extrémně dokonalé řešení pro děti. Každý to zná, řeknete dětem ať otevírají opatrně dveře, ale buch, dveře se opřely o vedle parkující auto. S posuvnými to neřešíte. Jen při parkování v kopci, jsou dveře těžké a někdy musím dětem s dveřmi pomoct. Dveře do kufru, jsem musel vzít křídlové. Prý pro lepší nakládku. Ale nic do auta nenakládám. Jsou spíše pro zlost.
1. Když prší, tak mě nic nechrání.
2. Když za mnou stojí auto, tak na otevření je potřeba o cca 15cm více místa než při výklopných dveřích.
3. Ve zpětném zrcátku je vidět spoj dveřních křídel.
4. Stěrač je jen na jedné straně dveří.
5. Nosič kol na tažné zařízení, je potřeba koupit to, které se odtahuje. Já mám nosič kol od Atery.
Střešní hagusy jsou super, jen pro montáž a nakládání do rakve je potřeba něco pod nohy, neb je to hodně vysoko. Viděl bych to na 210cm. Musím dávat pozor na výšku, když s rakví někam zajídím. Kam se vejdete v pohodě s kombajnem, s Cadynou si střešní mox nevejde.. Co mě překvapilo je, že nádrž není na DO, ale víčko se zavírá klíčem. Nádrž je 55l, takže akční rádius je cca 720km. Dodatečně jsem si nechal namontovat sundavací tažné zařízení. Pokud se neohnete pod auto, tak to není vidět. Při připojení do zásuvky se mi odpojí pípáky.
Interiér vzhled:
Interiér "hýří výstřelky" od VW. Je to kombinace Golfu 7 a Golfu 5. Prostě vše funguje perfektně, teda skoro perfektně. Plasty jsou tvrdé - užitkové. Do kapes předních dveří se vejde v 1,5 lahev + 3 0,5l. Jen kapsa je tvrdá, tak tam vše drnčí. Hold to jsou rozdíly mezi TOURANEM a CADDY. Volat je příjemný, a je na něm vše důležité, ovl. tempomatu, rádia hlasitosti, telefonu a PC. Kdo s tím nejezdí, tak si zapne tempomat a pak se divý, že přidává či brzdí. Kolega co to měl půjčené, s tím jel do servisu, neb je prý rozbité, protože mu to prý samo brzdí a zrychluje. Je Vám jasné, že tam byl za blázna, když mu servisák vysvětloval funkci ADAPTABILNÍHO tempomatu. :-) Adaptabilníhö tempamatu se nastavuje rozestup v 5 krocích a je super v tom, že stále udržuje vzdálenost. Takže když potkáte vybržďovače, tak zepředu nenabouráte. Ten za Vámi bude mít co dělat, aby to pak ubrzdil. Přístroje jsou super čitelné, display uprostřed zobrazuje i teplotu oleje, což je super, jinak tam mám většinou digitální rychloměr. Automatická klima by potřebovala posílit. Neb v létě je vepředu prima, ale vzadu se mi děti stěžují že jim je vedro. Takže to přepnu na manuál. V zimě to topí příjemně, jen občas u nohou cítím zimu, tak si opět přepnu na manuál. Oproti naftě to topí po 1,5km. Start stop, když si vzpomenu, tak to vypnu. Občas mi PC napíše nastartujte manuálně. Servis mi řekl že je to v pořádku, prostě to tak je. Rádio má nadstandardní příjem. Muziku z telefonu přehrávám pomocí Bluetooth. Sice je vstup na SD kartu, USB a Jack. USB používám jen k nabíjení při navigování. Jen se mi několikrát stalo že posouvání stanic pomocí šipek nefungovalo. Servis to " opravil" resetováním. Bohužel pak se musí všechno znova nastavovat. Jak rádio tak i telefon. Telefon se spáruje s Bluetooth do 5sec. Vše funguje na 1. Na to jak se display na středové konzoly velký, se dá uložit na 1 pozici jen 6 tel čísel. Pozic je 3. Bohužel chybí CAR, tak není vidět nastavení auta. Vyhřívání př. sedadel nabíhá rychle a je nastavitelné ve 3 stupních. Vyhřívání používám tak 200 dní v roce. :-) zrcátka mají el. sklápění. Ale to se dá ovl. jen ovladačem zevnitř, a to tak 5 sec od vyndání klíčku ze zapalování. Jel jsem do servisu, neb jsem chtěl nastavit komfortku na: Aby při denním svícení mi svítila i zadní světla. Aby se sklápěla zrcátka se zamykám auta. Bohužel to nejde neb komfortka je z G5. El. přední okna lze ovl. na dálku pomocí klíčku. Výhled z auta je super, tím že se sedí výše. Nad hlavou je polička. Ta je tak hluboká, že se tam vejde např. notebook. Mám tam lékárnu, vestu, deky pro děti, když usnou v autě a kdo ví co ještě. :-) zadní sedadla jsou 3 místná. Vejdou se sem 3 autosedačky a nebo dospělí, takže je zde hodně místa. Jsou i výše než přední sedadla, tak je zde dobý výhled. Sedala jsou dělená 2:1. Dají se jednoduše sklápět a překlápět. Jednou jsem je zkoušel vyjmout, ale dvojsedák je pořádně těžký. V zadních dveřích jsou kapsy, ale když otevřete dveře, tak jsou nepřístupná. Takže při úklidu se divým, co se tam dá všechno po dětech najít ( obaly, lízátka, rohlíky, flaštičky od pití, ohryzky, posmrkané kapesníky, občas vše najednou ) Pod nohama na zadních sedadlech jsou schránky. Je v nich tvrdý plast a jsou mělké. Takže slyšíte pohyb uložených věcí. Ale já tam nic nedávám. Bohužel v zadních dveřích jsou pevná skla. V létě se auto špatně větrá, neb klima to nedává. Měl jsem připlatit za posuvná okna. Ale i ty jsou blbá. Konkurence se stahovacími okny, je na tom podstatně lepe. Sunset paket s regulací tepla nepomáhá.
Kufr:
Kufr se zdá obrovský, má 750l. Je to taková mobilní jeskyně notorických stěhovatelů. Je pravidelný, rozměr cca. šířka 118cm, délka cca. 108cm.výška po strop cca. 120cm. Bláhově jsem si myslel, že se kufr nedá naplnit, ale žena mi ukázala, že to je možné i se střešním boxem o objemu 550l. Ale také taháme blbosti, o kterých ani nevím, že doma máme. Bohužel v kufru nejsou žádné háčky, takže když je kufr prázdný, tak tašky zde vesele poletují, hold je to dodávka, ne MPV. Na boku jsou mělké otevřené kapsy, dlouhé tak 50cm. Jsou z tvrdého plastu, takže slyšíte pohyb uložených věcí. Na pravém boku je uzavíratelný prostor, kde mám hasičák a lano. Více se tam toho nevejde. Prostor pod podlahou žádný není. Bohužel není kam dát odnímatelné tažné, startovací kabely, atd. Tak to mám v tašce se suchým zipem uchycené k zadním sedadlům. Rezerva je zespod - jak u dodávky, doufám že nikdy nepíchnu. Když se sklopí zadní sedadla vznikne schod vysoký 30cm, když překlopí sedala, tak vnikne rovná podlaha dlouhá 135cm. Pokud se sedala vyjmou, tak se tam dá přespat. Všude v autě mám gumovou podlahu. Je to praktické, dobře se tu uklízí, vytírá, ale je to vizuálně hnusné. O detailech zpracování gumové podlahy nemluvě. Zlatý koberec. Do kufru, jsem si objednal plastovou vanu a síť.
Motor + převodovka:
motor je benzinová pila s TURBEM o malém objemu 1395 cm3, o výkonu 92 Kw a krouťákem 220 Nm. Z řeči čísel, je to něco mezi WRC a F1. :-) Motor je tichý a příjemný na cestování. Pokud se cestuje ve dvou a točí se, tak je to svižné svezení. Ale stačí naložit na palubu 4 lidi a zaplnit kufr, tak se stává líným. Jasně, nemá to objem a krouťák. Motor do 1600 ot protestuje, i když rádce řazení Vám přesvědčuje, že je vše nejlepším pořádku. Okolo 2000ot se motor hezky sbírá a nechá se točit přes 6000, ale reálně to má smysl do 5000ot a pak přeřadit. Protože jezdím krátké trasy po Praze, tak mám spotřebu 7,6l. Pokud jedu po okreskách a mám plato vajec na zadním platu, tak se dostanu na 6. Když jsem jel full na hory na střeše rakev, tak spotřeba byla 6,3l, ale jel jsem na spotřebu (dálnice 120, okreska 100 ). Převodovka je 6. Pracuje se sní dle standardu VW - lehce a přesně. Vždy vím jakou tam mám rychlost. Kdybych to nevěděl, tak se podívám na MaxiDOT, kde je zařazená rychlost zobrazená. Kámoš má ten stejný motor v Golfu, kde je jinak z převodovaný. Jezdím s tím jak "Řidič slečny Daysi", tak Caddym jezdím do 160 km/h, i když maximálka je 185km/h. Když je auto naložené, tak při dálniční rychlosti má problém na 6. zrychlovat. Musí se podřadit. Jasně, nemá to objem a krouťák. Ale co je maximálně dokonalé je adaptibilní tempomat. Udržuje nastavenou rychlost i z kopce a udržuje nastavenou vzdálenost od vpředu jedoucího auta. Super bezpečný na ježdění na delší cesty a Jižní spojku. Ale jako vždy má i nějaké chyby. Když jede auto před Vámi a odbočí a zpomaluje tak tempomat taky začne brzdit, ale stačí přidat plyn. Nebo když objíždíte auto bez blinkru, tak se Vám zakousne do brzd jak pitbul. Ale do dalšího auta ho musím opět mít, možná v kombinaci s automatem.
podvozek a řízení
Ač se to zdá divné, tak Caddy je pohodlné, teda když je zatížené. Caddy je dodávka a tak má v zadu listová pera a tuhou nápravu. Když je prázdné, tak občas vzadu bouchá a ve zvlněné zatáčce cítíte, jak náprava odskakuje. Ale při klidné jízdě nepoznáte rozdíl mezi Caddym a klasickým autem. Když se otáčí kormidlem, tak auto ochotně zatáčí a brzdí. Pneu jsou 16" od Continentalu. Klasika 205 / 55 / r16
Závěrem:
Caddy je suprově vymyšlené auto, s tímto benzinovým motorem tiché a praktické, ale není bez chyb. Není to náhrada MPV co se nám výrobce snaží namluvit. Vizuálně s černými nárazníky vypadá jak pracant v základu, ale ve skutečnosti je nadstandardně vybavené, tudíž nikoho neláká. Ale začíná mi na dovolenou být trochu těsná. Další auto bude benzinová Caddy Maxi, pokud se bude vyrábět.
Nová Caddy
Sice vyšla nová generace Caddy, ale má chyby, čerpám z fotek a tech dat:
1. slabé 3. válcové benzínové motory
2. nemá mlhovky
3. zadní okýnka nejdou otevřít
4. obludné lišty posuvných dveřích
5. sedadla jsou stále dělená 2:1, představoval bych se 1:1:1
6. Nemá plynové vzpěry př. kapoty
Silné stránky
prostornost a pocitová vzdušnost
design s praktičností
intuitivní ovládání
motor
výbava
ticho při jízdě
jízdní vlastnosti
bezpečnost
chová se jako osobák
nenápadnost
Slabé stránky
vysoká spotřeba ve městě a při rychlé jízdě po dálnici
nečalouněné odkládací prostory
neotevírací zadní okénka
slabá ventilace
nejsou posuvná zadní sedadla
nejsou háčky v kufru, ani úložné prostory
výška příčníků na střeše
otevírací dveře do kufru
nemá vyhřívané př. sklo
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Jezdím do autorizáku na Jarov. Drobnosti co jsem potřeboval to opravili. Jen cena za prohlídky mi přide vysoká. Ale ve srovnání s Astrou K je to stejný.
Novinky v recenzi
Bilancování na konci roku 2020.
Letos najeto 19.000 km při spotřebě 7,58 l/100km.
Závady jsou jen kosmetické.
Praskají neustále žárovky v zadních světlech. Když už to bylo 3x do týdne tak jsem to odvezl do servisu. Prý je to častý problém, v rámci záruky vymění celý plastový nosič žárovek. Tato „ zásadní „ oprava trvá 2 dny, neb se musí nechat schválit zastoupením.
Jinak mě štvou tvrdé plasty v kufru, neb se lehce poškrábou a sololitová výplň zadních dveří. Ta je hodně poškrábaná.
Caddym do CHORVATSKA a zpět
Tak jsem s kompletní familií vyrazil do CHORVATSKA ( ŠIBENK ) Řekl jsem - jen to nejnutnější. Já jsem se vešel do malé tašky, vč. malé výbavy freediving. Ale když jsem začal nosit do auta, začal jsem objevovat, grill, lehátka, slunečník, několik druhů plyšáků, balóny atd. Nakonec se to tam vešlo, ale roletka nešla zatáhnout. Jeli jsme přes Linc, Štýrský Hradec, Maribor, Záhřeb a dále k Šibeniku. Dálniční známky Rakouska a Slovinska, jsem koupil v Čechách u UAMK. A = 154,- SLO = 900,- Poplatek za rakouské tunely 261,- + 151,- a chorvatské dálnice 175,- + 522,- a to vše 2x. Po Slovinské dálnici jsem jel cca. 30km, kvůli provozu na hranicích jsem sjel z dálnice. Po této zkušenosti příště projedu celé Slovinsko po okreskách, neb si zajedu jen 30 km ušetřím 900,- a čas. Tankoval jsem plnou na Dolním Dvořišti, pak v Rakousku před hranicemi se Slovinskem v Gralla. Jsou tam 3 pumpy, já jsem tankoval u JETky. Je to o cca. 5 ,- levnější než na dálnici a bez front. S tím jsem dojel do Chorvatka. Na zpáteční cestě jsem natankoval na INA plnou. Po 720km jsem musel tankovat v Rakousku. Průměrná spotřeba po 2070 km byla 6,7l/100 při rychlosti 78km/h. Na benzínovou krabici to není špatný, je jsem na pohodu, po dálnici jsem jel cca 125 km/h. Kámoš jel novou Octavii IV TDi 110kw s automatem. Ten měl podstatně menší spotřebu při větší rychlosti. Viz foto v galerii. Jo a kdo může, tak tam dokud je doba CORONAVIROVÁ, tak tam jeďte. Je tam málo lidí, všichni jsou max. vstřícní, je to levnější , nice nejsou turisté. U Nás na pláži bylo cca 20lidí, večer v baru 10lidí, takže to bylo max. bezpečné.
spotřeba 1
Tak jsem jel z Prahy do Luhačovic a zpět. Jel jsem sám. Bylo to cca 700km. Rychlostní průměr 93km/h, spotřeba dle PC 6,2 l/100, Dojezd mi to ukazovalo 120km. Takže teoreticky na jednu nádrž se dá dojet cca. 800km. Uvidíme v létě při cestě do Chorvatska, kdy pojedu s plnou polní. Adaptabilní tempomat je super, hlavně v zúžení na D1. Po delším používání jsem zjistil, že příště si musím připlatit: automatické stěrače, otevírací zadní okénka a snad i automat?
Nové poklice
Tak jsem koupil orig. poklice. Je to znát, na výkonu to hned přidalo + 4 klokany. Na inzerát jsem je sehnal za 600,- celou sadu. Sice nejsou TOP kvalitě, ale zase byly levné. Kdo by hledal v super stavu, tak je prodává nějaký maník z Prahy 8, v ceně 600,- za ks. Snad vydrží déle než ty předchozí. Ty si někdo půjčil v Braníku. Tyto jsem pro jistotu za páskoval.
Další vozy Volkswagen Caddy
-
Volkswagen Caddy (2009) Majitel: caddy09
Přidáno: 26.5.2010 209 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Volkswagen Caddy (2016) Majitel: GregorZV
Přidáno: 1.3.2017 1610 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Volkswagen Caddy (2004) Majitel: murcix
Přidáno: 2.11.2008 1810 Majitel 9.78 Uživatelé
-
Volkswagen Caddy (2008) Majitel: sklenickaodvina
Přidáno: 10.10.2009 410 Majitel 9.70 Uživatelé
-
Volkswagen Caddy (2010) Majitel: volke
Přidáno: 2.7.2011 89 Majitel 9.67 Uživatelé