Recenze
Technické info
Přezdívka auta Čína Rok výroby 1980 Koupeno ojeté najeto [km]:227000 palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 3818 výkon [kW]: 160 kroutící moment [Nm]: 305 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.5 maximální rychlost [km/h]: 215 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 14 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 18.5
Popis vozu
Tak tímhle to celé začalo. Zatímco spolužáci na základce obdivovali sporťáky typu Lamborghini Countach a třídnímu žebříčku dokonalosti na kolech bezkonkurenčně dominoval Modrý Plamen, já jsem se zamiloval do sedanu s hvězdou na chladiči. V dobách hlubokého komunismu jsem obcházel parkoviště nejlepších hotelů ve městě a fotil si své úlovky na sovětský aparát značky Smjena. Tolik jen stručně na vysvětlení, proč se dospělý chlap sebere a zajede si do Švýcarska pro víc jak 30 let staré auto, se kterým dnes u nás jezdí možná ještě pár kolotočářů.
Silné stránky
Třída S generace W 126 byla představena na podzim 1979. Můj exemplář byl vyroben v březnu 1980 na konci první tisícovky sériových kusů. Osmiválec o obsahu 3,8 litru má ještě mechanické vstřikování, klasický rozdělovač a dává poctivých 218 koní. To se na dnešní dobu nezdá moc, ale je třeba si uvědomit že vrcholný pětilitr 500 SE/SEL v té době měl 240 koní a po přiškrcení v roce 1981 dokonce jen 231 koní. K tomu čtyřstupňový automat, který má první tři rychlosti v podstatě jen na rozjezd a čtyřku na všechno ostatní. Na dálnici se motor pěkně točí, ale uvnitř to poznáte jen podle otáčkoměru. Komfort jízdy trumfne většinu dnešních aut. Pérování hodné svého jména, čtrnáctky kola s pneumatikami jak balón jsou vyslovený balzám na moje plotýnky. A pokud by si někdo myslel, že bezmála 34 let staré auto bude mít jen skromnou výbavu, tak omyl: na palubě je originální rádio s digitálním laděním a kazetovým přehrávačem, šíbr, klimatizace, elektrické ovládání všech oken a pozor - dokonce i ovládání předních sedadel je v elektrice. V době, kdy se připlácelo i za takové věci jako opěrky hlavy a pravé zpětné zrcátko, neskutečný luxus. A všechno maká, jako by to sjelo včera z pásu. Pokaždé, když s tímhle veteránem někam vyrazím, mě překvapuje, jak dokonalá auta se vyráběla době, kdy se u nás stály fronty na Moskviče.
Slabé stránky
Slabou stránkou tohoto auto je akorát to, že se s ním nedá jezdit každý den. Tedy ono by se dalo, ale kdo by to v pražské dopravní džungli riskoval. A pak samozřejmě ta spotřeba, která není úplně "dnešní". Podle údajů výrobce 18,5 litru a myslím, že tak nějak to bude. S devadesátilitrovou nádrží a pouze příležitostným ježděním pro radost to není takový problém.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto jsem pořídil od 2. majitele v perfektním stavu, takže kromě počátečního seřízení a výměny všech náplní už řeším jen pravidelné výměny oleje. Zatím se nic nepokazilo a ani se nezdá, že by se k tomu schylovalo. Pro všechny případy jsem si ale z Německa přivezl ještě jedno stejné (ne tak zachovalé) auto na náhradní díly...
Další vozy značky Mercedes-Benz
-
Mercedes-Benz A (2021) Majitel: Koubes84
Přidáno: 18.9.2021 219 Majitel 10.00 Uživatelé
-
Mercedes-Benz CLK (1998) Majitel: biker7
Přidáno: 12.7.2011 1910 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Mercedes-Benz C (2017) Majitel: Milan Šeršík
Přidáno: 2.8.2022 010 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Mercedes-Benz E (2003) Majitel: AnGeor
Přidáno: 13.8.2008 10110 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Mercedes-Benz CLK (2004) Majitel: Ajin(MoDo Team)
Přidáno: 14.6.2007 26810 Majitel 9.92 Uživatelé