Recenze
Škoda Octavia Škoda Octavia RS 2.0 TDI
Technické info
Přezdívka auta Ríša Rok výroby 2006 Koupeno nové najeto [km]:98900 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.5 maximální rychlost [km/h]: 225 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 560 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Na úvod musím poznamenat,že eresu jsem kupoval ne jako sporťák,kterým prostě není,ale jako rychlý,prostorný a přijatelně komfortní vůz.Byl koupen jako nový v Porsche Brno.Mimo slušné standartní výbavy,která čítá xenonová světla,dvouzonovou automatickou klimatizaci,abs,esp,4x airbag,klimatizovanou přihrádku spolujezdce a úložného prostoru loketní opěrky,dovybaven vyhříváním všech sedadel,autom.stěrači,autom.zatmavováním zrcátka,max DOT,funkce coming home,stínící roletkou na zadním okně,dvojitými slunečnímy clonami,8x repro a 18''koly z příslušenství Škoda,ještě jsem chtěl nezávislé topení,ale v té době nebylo na rs tdi otypováno.Po rozmluvě s technikem kam jezdíme na servis je to dobře,protože s Webastem,které se z fabriky montuje mají špatné zkušenosti,poradil mi Eberspacher,který komunikuje s Climatronikem což Webasto ne.Montáž jsou schopni zastřešit tak,že o záruku Škody auto nepřijdu.Zarážející je ,že byť jsou kola ,která jsem dokupoval v originálním příslušenství škody musel jsem eresu koupit na rs kolech a pak se jich složitě zbavovat.Modrá blue race barva,která je k dostání jen na rs mě dostala při prvním setkání v autosalonu-je nádherná.Připojuji pár fotek žluté RS kamaráda z Brna.
Silné stránky
Giga kufr ála Škoda,přijatelný jízdní komfort na to,že má erso snížený a přitvrzený podvozek a kola 18´´,podle mě špičkové řazení s přesnými a krátkými drahami,skvělá sedadla z kombinace perforované kůže a látky na sedací ploše a kůže na bocích.Díky tomu se ani v horku na sedadla nelepíte a v zimě na nich nemrznete než začne hřát vyhřívání.Jsem dvakrát po operaci páteře a i po dlouhých cestách mě záda nebolí .Dále Škoda udělala velký pokrok ve zvětšení místa na zadních sedadlech ,kterého je oproti první generaci podstatně víc při současném zvětšení kufru o dalších 30litrů.No a nakonec podle mého názoru výborný motor,který používá piezoelektricé vstřikovače,takže zvuk není tak tvrdý.Standartně montovaný filtr pevných částic zabrání černému dýmu při akceleraci,takže posměváčci,kteří čekají"očazenou prdel"na erese ji od benzínu v klidu poznají jen podle otáčkoměru.Oproti benzínu se s tdi musí častěji řadit,protože spektrum využitelných otáček je malé,ale třeba na čtyřku můžete z padesátky řadit až ve 160ti.Dvojka a trojka má neskutečný zátah.No a na dálniční šestku jsem jel i s naftou, tachometrových 240.Spotřeba při ostré jízdě se pohybuje okolo 8 litrů,ale třeba při jízdě do Itálie na hory ve čtyřech lidech plus rakev na střeše a na dálnici do 150 byla spotřeba 6.9L.Co se týče jízdních vlastností,přitvrzený a snížený podvozek dodává větší jistotu a při velmi svižné jízdě podrží,ale na hraně je auto dost nedotáčivé,což už párkrát řešilo esp,ale jak už jsem podotkl nejde o sporťák,kór v tdi.Pneu 225/40x18" Bridgestone Potenza jsou jak lepidlo a na lepších pneu jsem dosud nejezdil.
Slabé stránky
Na celkem drahý vůz mě zaskočil po otevření kapoty klasický drát na podporu kapoty.Ten jsem k plné spokojenosti nahradil plynovou vzpěrou od Milotecu.Zvuk motoru na volnoběh i přes piezoelektrické vstřikovače- stále je to klapák.Pobavilo mě,že ho v testu Autohit označil za první Comonrail koncernu WV.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Po zkušenosti s Octavií první generace 1,9TDI 81kw kde mám měněné všechny el.mechanismy stahování oken,musím konstatovat,že pokrok nastal pouze v tom,že se nemění celý(cca 2000kč),ale jen část(cca 500kč)zatím v rámci záruky,ale už 2X u stejného okna.A zatím neodstraněné lupání linoucího se ze zadního sloupku.
2009
Loni měněné turbo po záruce,ale jen za cenu práce(vadná série)
2010
Letos v Kalábrii opět spadlo zadní okénko do dveří(pořád to stejné)
2011-2012 Tak po delší době přidám "pár drobností"ke dnešnímu datu je RS po sedmé v servisu po turbu už řešíme pátou opravu vstřikovače,kompresor klimatizace pokaždé odtah protože auto přestane jet.O týden prodloužená dovolená v Kalábrii loni,letos odtah z Tropical Island pod Berlínem do Děčína.Podotýkám,že tankujeme jen rádoby prémiová paliva.Takže po maximální spokojenosti s Octávií 1,9 tdi 81kw totální zklamání a nasrání.Po
delším zkoumání jsme koupili Mazdu CX7 a s koncernovýma krámama už nechci mít nic společnýho.Přeji pevné nervy všem majitelům RS TDI Balu
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
V Porsche Brno plná spokojenost s ochotou a přístupem dealerky.
Novinky v recenzi
Totální krám
2011-2012 Tak po delší době přidám "pár drobností"ke dnešnímu datu je RS po sedmé v servisu po turbu už řešíme pátou opravu vstřikovače,kompresor klimatizace pokaždé odtah protože auto přestane jet.O týden prodloužená dovolená v Kalábrii loni,letos odtah z Tropical Island pod Berlínem do Děčína.Podotýkám,že tankujeme jen rádoby prémiová paliva.Takže po maximální spokojenosti s Octávií 1,9 tdi 81kw totální zklamání a nasrání.A na závěr rada servisního technika Škody auto co by poradil jak dál s autem-zbavte se ho,hovoří za vše.Bilance-nové auto cca745000kč,nezávislé topení 50000kč litá kola 18'' plus pneu cca 50000kč opravy plus odtahy cca140000kč najeto ke dnešku 136000km.
Po delším zkoumání co v dnešní době vybrat,jsme koupili Mazdu CX7 a s koncernovýma krámama už nechci mít nic společnýho.Přeji pevné nervy všem majitelům RS TDI Balu
Po zhruba 35000km mám pocit,že se motor zkultivoval.Není tak tvrdý a pri vytáčení má v interiéru příjemný baryton.
Při třetím spadnutí stejného zadního okna do dveří,vyměněn celý mechanismus a od té doby je klid.Zhruba po 30000km začala svítit kontrolka filtru pevných částic auto se nakonec hodilo do nouzového režimu a filtr musel být v servisu vyčištěn.Nutno podotknout,že po té zase jede jako z praku i když pozvolný úbytek výkonu při zanášení filtru ,jsem nepostřehl.Můj šéf má Audi A4 s dvoulitrem 103kw a říkal mi,že mu ten filtr svítí co chvíli a pokud nejede 10 minut šedesátkou tak následuje nouzový režim a servis což je fakt zábava,tak doufám ,že zůstanu u čištění jednou za rok.
Před vánocemi jsem nechal namontovat nezávislé teplovodní topení s dálkovým ovládáním Eberspacher.Pohodová věcička,hlavně pro ty kdo nemají garáž.Topení začne nejdříve vyhřívat radiátor,takže po pár minutách fouká na okna teplý vzduch a pokračuje až ohřeje vodu v motoru na 90 stupňů.Startujete zahřátý motor a sedáte do příjemně vyhřátého vozu.Poradí si i s rozmrazením skel během 40 minut bylo auto čisté od 10cm sněhu,takže ráno stačí kouknout z okna a podle situace a teploty v autě zobrazené na displeji ovladače zapnout topení.S baterií jsem zatím problém neměl i když se topilo a jezdilo jen po městě,ale taky je tam pravda 70Ah.Systém má stejně hlídání,takže při poklesu kapacity se topení vypne a nechá energii na start.V interiéru je jen tlačítko velikosti diody ,kterým se dá topení zapínat a vypínat mechanicky.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia Škoda Octavia RS 2.0 TDI
- Re: hm.. 04.08.2009 21:21 Nicco
- Re: Lepší nafta, např. Shell V-POWER 04.08.2009 21:12 Nicco
- Re: Re: Re: FILTR PEVNÝCH ČÁSTIC 04.08.2009 20:56 Nicco
- Re: Re: Re: palubní počítač 04.08.2009 20:40 Nicco
- hm.. 27.07.2009 16:04
- Re: Re: Re: 240? 25.06.2009 14:28
- Re: Marmolada 17.03.2009 22:58 filko
- Pěkná pěkná RS 17.03.2009 10:09 Mishak (RSKa)
- Marmolada 09.03.2009 18:16 Filip .
- nezávislé topení 23.02.2009 17:32 balu
- teplovodni topeni 29.01.2009 15:30 riderhenry
- Re: zimní kola 07.11.2008 22:07 antiff
- zimní kola 31.08.2008 21:47 janoš
- No 27.04.2008 18:13
- Re: Naftova motorizace 15.04.2008 15:56 PavelL
- Sportovní polepy 22.03.2008 14:12 prettorian
- Re: Re: Re: Re: Mé ereso 2.0 TDI zasaženo kulovým bleskem 22.03.2008 14:09 prettorian
- Re: Re: Re: Mé ereso 2.0 TDI zasaženo kulovým bleskem 04.03.2008 09:29 balu
- Re: Re: Mé ereso 2.0 TDI zasaženo kulovým bleskem 03.03.2008 21:36 prettorian
- Re: Mé ereso 2.0 TDI zasaženo kulovým bleskem 03.03.2008 19:05 Dandy.TT
- Mé ereso 2.0 TDI zasaženo kulovým bleskem 03.03.2008 18:41 prettorian
- Re: Re: Kola... 16.02.2008 21:21
- Re: Kola... 16.02.2008 20:12 balu
- Kola... 16.02.2008 20:08
- Vyfuk 28.01.2008 01:18 ZiP2150
- Re: Naftova motorizace 27.01.2008 15:31 M.U.
- Re: Naftova motorizace 17.01.2008 14:16 balu
- Naftova motorizace 17.01.2008 11:41
- Re: Re: FILTR PEVNÝCH ČÁSTIC 15.10.2007 16:38
- Re: Lepší nafta, např. Shell V-POWER 02.10.2007 10:26 Hanss (MoDo Team)
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: ericn
Přidáno: 25.7.2014 139 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2007) Majitel: filko
Přidáno: 1.11.2007 3689 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2007) Majitel: raceday
Přidáno: 1.2.2008 1218 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2010) Majitel: H.Karlik
Přidáno: 4.3.2012 409 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2005) Majitel: pedro26
Přidáno: 23.9.2007 16910 Majitel 9.91 Uživatelé