Recenze
Technické info
Přezdívka auta Škoda Octavia Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:175000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 1781 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 210 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.4 maximální rychlost [km/h]: 219 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 17 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.9
Popis vozu
Tak tohle je Octavia Elegance z konce roku 2000 (12/2000 facelift). Trvalo poměrně dlouho než jsem se rozhoupal a něco si pořídil. Pracoval jsem v autosalonu škodovky, tak jsem měl možnost si vyzkošet spoustu modelů s různými motorizacemi a tohle mě dostalo ve verzi 132kW ale i 110kW. Uvažoval jsem i o jiných vozech koncernu s tímto motorem, ale nakonec to díky ceně a náklonosti ke škodovce vyhrála právě tato Octavia, na RS bohužel nebylo. Stříbrná, až na kola vypadá tuctově jako dalších 50 stříbrnejch liftbacků, který člověk za den potká.
Jak už jsem zmínil jezdí na nestandartních kolech vyzkoušel jsem vše od 15" do 18" a nakonec vyšla kombinace na léto 17" a na zimu 15". Zimní pneu používám GoodYear UltraGrip 7+ 195/65 R15 a letní BFgoodrich G-Force Profiler 205/50 ZR17. Rozdíl v chování auta letní vs zimní je markantní. V zimně si auto vyžadovalo velice opatrnou práci se spojkou a plynem, protože chybí ASR, ale nové kvalitní zimní pneu dokázaly ledacos zachránit. Krátký rozvor a dlouhé převisy se samozřejmě hodně projevují, ale s tím se časem naučíte počítat.
Interiér Octavie časem procházel vylepšeními, já jsem rád že po faceliftu montovali černý interiér, který působí hodnotnějším dojmem než starý šedivý. Palubní deska používá v horní části měkčené plasty a celkově působí velmi dobře vzhledově a nadčasově. Pochválil bych také dílenské zpracování. Samozřejmě po letech ve voze také sem tam něco vrzne, to je ale v porovnání s jinými vozy podobného nebo dokonce novějšího data výroby zanedbatelné. Volant, původně klasický čtyřramenný bez koženého obšití, nyní tříramenný kůží obšitý, aby lépe padl do ruky. Řadící páka už podlehá opotřebení(to je vidět v každé octavii), je obyčejná bez kůže. Pochválit musím vnitřní kliky dveří - bytelné kovové provedení. Co už se tak pochválit nedá, jsou hlučné zámky dveří. Chvíli jsem měl nastavené automatické zamykání po překročení 15km/h a to byly rány že se spolucestující ohlíželi co kde upadlo. Od modelového roku 02 se už tuším montovaly tiché zámky.
Sedačky - řidičova i spolujezdcova je výškově stavitelná. Délka sedáků i opěradel mi vyhovuje jen to boční vedení by mohlo být lepší, navíc po letech je to boční vedení po stranách ke dveřím dost přesezelé takže řídič v provotočivé zatáčce trochu ujíždí.
Loketní opěrka je skvělá věc a nabízí i nějaký úložný prostor. Loketní opěrkou jsou vybavena i zadní sedadla.
Zadní sedačky nabízí dost místa pro lidi tak do 175cm pak už se musí omezovat v oblasti hlavy a nohou. To mě ale moc netíží, protože tam dlouhány moc nepřepravuji.
25.11.2010
Vůz má najeto 172000km
V tomto roce v kufru vozu přibyl Subwoofer a s tím souvisí i nové radio, tak jsem částečně vyřešil chabý zvuk audia ve voze. Konečně jsem sehnal tříramenný volant, se kterým jsem nadmíru spokojen. Čím dál více obtěžuje zhoršená účinnost světel (snad už tuto zimu boudou nová). Tento rok také došlo na montáž nových předních kotoučů a destiček (obojí zimmermann). Jinak je vůz spolehlivý a na provoz nenáročný. Přezul jsem zase na zímní 15" pneu a užívám si ten komfort, hlavně na dlažbě ve městě. Má to samozřejmě i nevýhody, např horší stabilita v zatáčkách. Soustavné problémy s ventilací (zamlžování za vlhka a deště) se mi snad podaří v nejbližšší době odstranit - v plánu je vyčistit odtok od výparníku a zkontrolovat membránu v kufru.
27.2.2011
Vůz má najeto 175000km
Tak na Vánoce autíčko dostalo novou spojku, z ničeho nic nešlo řadit. Cena opravy včetně materialu (orig.) 6000,- Jinak klasika olej + filtry.
Silné stránky
Obecně o Octaviích toho bylo napsáno mnoho. Já vypíchnu jen:
Motor je naprosto vynikající. Spotřeba, dynamika, zvuk super. Uplně jiná liga než TDI, zatimco tdi člověka na chvíli nakopne a pak se musí hned řadit, tohle táhne pěkně odspodu (točivý moment 210NM od 1750ot do 4500ot neklesá) a pokračuje na 3000 ot/min pak začne tahat ještě víc až do 6000 ot/min. Prostě zátah uplně paráda. Nechápu jak někdo může řikat že jsou tdi lepší na pružnost, turbobenzín si ho dá jak nic - vždy:-)
Prostor vyjma zadních sedaček v podelném i příčném směru paráda. Kufr gigantický. Posilovač řízení je jak má být nepřeposilovaný s dobrou odezvou.
To auto má i po letech svému majiteli co nabídnout a troufám si tvrdit že i v porovnání s některou dnešní konkurencí.
Slabé stránky
Známá věc: méně prostoru pro nohy na zadních sedačkách.
Originální repro je bída. Přední světla nic moc. Menší boční vedení předních sedadel. Dlouhé dráhy řadící páky. Ventilace by zvláště v deštivých dnech mohla být účinnější.
Podvozek s tímto motorem a v některých situacích má někdy co dělat. Chybí 6. převod. stupeň. Přece jenom 3100ot. při 130km/h je dost, pak by spotřeba na dálnici mohla jít ještě dolů.
Aerodynamický hluk při cestování na dálnici také dost vadí.
To že ji za den potkáte 50x
Také pozornost nenechavců.
Měkké prahy (pneuservisy zvedají auto za práh!)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Olej, rozvody, svíčky, filtry, komplet zadní brzdy, žárovky, ložisko předního kola, spodní čepy, ...
Spodní kryt motoru už jsem taky táhl po dálnici, oprava ve značkovém servisu (jen proto že byl zrovna po cestě a já spěchal) poprvé proběhla ledabyle a po ujetí 5 km jsem musel zpátky! napodruhé už na tom dělalo 5 lidí najednou a drží dodnes:-)
Potkala mě i jedna dost nepříjemná závada, a to byl servomotorek klapky ovladaní vnitřní cirkulace vzduchu. Ten jsem vyměnil sám. Projevovalo se to ve vlhku bleskovým zamlžením skel celého auta bez možnosti to odmlžit jinak než stažením oken - dost nepříjemné. Jinak standartní údržba.
Celkově se dnes dají sehnat díly na toto auto vysoké kvality za super ceny když člověk ví kde má nakupovat. Nabídka je široká jen se vyhnout nekvalitnímu zboží z Číny nebo Polska.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
malý autobazar. Dobrá cena. Ochota prodejce nic extra ale po roce se neprojevila žadná skrytá závada a zdá se že si prodejce moc nevymýšlel.Jinak standart dva klíče, ale bez servisky:-(
Novinky v recenzi
!!!PRODÁNO!!!
Nahrazeno combikem 4x4
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2003) Majitel: whodunit
Přidáno: 8.4.2017 68 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: Matheas Ropak
Přidáno: 25.4.2009 9688 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: talio2
Přidáno: 18.6.2008 59710 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.1.2010 738 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.4.2008 17510 Majitel 9.92 Uživatelé