Recenze
Škoda Octavia 4X4 TURBO
Technické info
Přezdívka auta Škoda Octavia Combi Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:178000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 1781 výkon [kW]: 110 / 140 * kroutící moment [Nm]: 210 / 288 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.3 / 8.5 * maximální rychlost [km/h]: 211 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 17 * zavazadlový prostor [l]: 450 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 9 / 8.5 *
Popis vozu
Moji předchozí octavii 1,8T jsem vyměnil za stavající 1,8T 4x4 combi jelikož jsem s tímto motorem byl velmi spokojen, ale chtěl jsem něco lepšího. Původně jsem koukal po Seatu Leon ale nakonec to vyhrála Octavia po důchodci z Německa (opravdu podle německého TP) v krásném stavu. Navíc jsem si z předchozího vozu, taky stříbrného, nechal přední nárazník, kola a 3-ramenny volant.
Měl jsem dokonce vybránu zelenou 1,8T 4x4 z bazaru, ale při předváděcí jízdě vůz padal do nouzového režimu vlivem chipu a slíbená oprava této podle nich prkotiny neproběhla a navíc jsem si vůz nechal zkontrolovat za 500kč na zkontrolujsiauto.cz což se vyplatilo a zjištění že má vozidlo stočeny tachometr mě definitivně odradilo od koupi vozidla z bazaru i když serviska byla "vedená". Toto auto mám od pána co tahá auta z němec a jsem spokojen.
Auto mám chvíli a jestli mohu srovnat s předchozím, vyzdvihl bych především jízdní vlastnosti, praktičnost a vybavu, ve které ted už nechybí dešťový senzor, tempomat a vyhřívané sedačky, park asist, ESP atd. Ovšem pochopitelně spotřeba se zvedla cca o 1 litr.
Auto je především takové rodinné kombi, ale když chcete umí vás i pěkně povozit.
Jízdní vlastnosti to je ve srovnání s dvoukolkou nebe a dudy. Díky víceprkové zadní nápravě je vedení v zatáčkách krasně neutralní a auto nejde do kolen a po tečně ven tak snadno jako dvoukolka a aby vám zablikalo ESP musíte jet už opravdu hodně ostře. Ve srovnání s jízdními vlastnostmi nové Octavie je to hodně podobné a tužší řízení mého auta mi přijde spíš jako výhoda jinak pro ženy a parkování ve městě spíše nevýhoda.
Při razantnějším rozjezdu je znát použití připojitelného pohonu zadní nápravy a auto se nezdržuje prokluzováním předních kol a prudce vyráží vpřed.
Na louce nebo mokré dlažbě si můžete dovolit i tzv. powerdrift. Ovšem hlavní výhody budou předvším v zimě na ledu a sněhu, kde je zlepšená trakce třeba nejvíce.
Ubrání místa v kufru zvýšeným dnem, které je dáno použitím již výše zmińované víceprkové nápravy, není tak drastické a je srovnáno se spodní hranou kufru, což oceníte při vykládání těžších předmětů. V kufru mám navíc základní síťový program.
Prostornost pro cestující je průměrná.
Přední sedadla jsou nastavitelná a vyhřívaná.
Ve voze mi vadilo seriové audio. Reproduktory jsou v tom častečně nevinně. Hlavním problémem je konstrukce předních dveří a po menší upravě a použítí mdf podložek s vytlumením dveří hrají seriové repro o poznání lépe. Samozřejmostí je použití jiného autoradia, v mém případě je to výrobek od Kenwoodu. V minulém voze jsem měl subwoofer, tentokrát jsem se však rozhodl ho nepoužít a audio vylepšit jinou cestou.
Motor: silná stránka tohoto vozu. Ve verzi 4x4 trochu zkrácené převody a parádní dynamika, ty kila navíc ani nejsou znát. Spotřeba město 9-11 mimo město 6,5-9l.
V plánu chip. výměna předních světel.
4.3.13- Zima pomalu končí, se čtyřkolkou jsme si ji paradně užili. Kvůli zvýšené spotřebě oleje proběhla kontrola hadic a ventilu v odvetravaní motoru. Ventil byl KO a diagnostika hlasila chybu pokles tlaku mezi šk a turbem. Je to znát hlavně v zaběru z nižších otáček.
¨
Kromě optiky, kola O.Z. a narazníku RS je provedena uprava mapy řj. na +30% bohužel ještě není změřeno, pocitově ale je znát podstatné posílení.
4.3.13 - Pro tuto sezonu připraveny alu Spider 17.
Proběhlo měření 0-100 pomocí GPS a výsledek 8,5s není špatny. původní tovární hodnota 9,3s.
Silné stránky
zadní náprava - jízdní vlastnosti, 4x4, výbava. dynamika, praktičnost
Slabé stránky
spotřeba, jen 5st. převodovka, audio, seriový zadní stěrač, malé pravé zrcátko. Po zvýšení vykonu nestačí brzdy.
samostanou kapitolou je pak obliba Octavie u zlodějů
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
zatuhlý třmen zadní brzdy.
Kulové čepy řízení.
Výměna všech olejů včetně haldexu.
Výměna všech filtrů.
Výměna zadního stěrače
Výměna ložisek přední nápravy
Výměna silentbloků předních ramen
Výměna hadic odvětrávání motoru
Oprava páčky blinkrů - vlimem špatného kontaktu pořád cvakaly blinkry
Nové přední světlomety
Svíčky - ngk platinum
Výměna levé tyče řízení
Nová lambda sonda před katem
Výměna předních tlumičů i uložení
Namontovány zadní kotouče Brembo max a destičky
Výměněn brzdový spínač
Novinky v recenzi
prodáno
Našla nového majitele a v nové rodině bude jezdit s další uplně stejnou 4x4 jen tdi...
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia 4X4 TURBO
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2003) Majitel: whodunit
Přidáno: 8.4.2017 68 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: Matheas Ropak
Přidáno: 25.4.2009 9688 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: talio2
Přidáno: 18.6.2008 59710 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.1.2010 738 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.4.2008 17510 Majitel 9.92 Uživatelé