Recenze
Mitsubishi Colt 1.3/55kW GL
Technické info
Přezdívka auta myšák Rok výroby 1991 Koupeno ojeté najeto [km]:128000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 3 objem [cm3]: 1299 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 106 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
No, tak vezmu to trošku obsáhleji, snad vám to nebude vadit...
SPLNĚNÝ SEN
Všechno to začalo před jistou dobou, to když jsem měl z rodiny půjčené Mitsubishi Galant "97, 2.0TD. Krásné velké auto, s naštvanou agresivní přídí. Tímhle korábem jsem brázdil silnice asi půl roku, přičemž jsem se do vozů Mitsubishi (a hlavně do galanta) tak nějak zamiloval a začal jsem po této značce toužit. Jenomže přišlo Mondeo, a sen o mém vlastním Mitsubishi se mi začal rozplývat.
10 měsíců poté ale nastal zlom, protože jsem si koupil své první auto, Fijátka Pandu a s tím, jak jsem zjišťoval, že jsem schopen ušetřit korunky, se mi začal sen opět cpát na mysl. Ale dál jsem šetřil a šetřil, a čekal, že teda někdy si Micubuši snad pořídím... Až do úterý 8.7.2008. To si tak brouzdám po netu, ohlížím inzeráty a nabídky bazarů a najednou jsem TO spatřil. Auto, po kterém jsem toužil a chtěl jsem jej mít. MITSUBISHI COLT.
Celou noc mi Coltík nedal spát, pořád jsem uvažoval nad tím, jestli to není jen momentální pomatení smyslů. Nebylo. Další den ráno jsem vstával s tím, že můj sen se prostě splní v realitu a pro Colťu si zajedu. Když jsem pak prosil mamku, jestli by se se mnou nevydala do bazaru 160km daleko pro auto za dvacet tisíc, jenom nechápavě kroutila hlavou. Ale nakonec si všimla mých prosebných očí, a my vyjeli "za snem". Dlouhé tři hodiny jsem měl čas na to, přemýšlet, jestli se mi cesta vyplatí, v jakém bude auto stavu a podobně. V bazaru jsem si auto dlouho zkoušel, prohlížel ze všech možných úhlů... Zachovalé, téměř bez koroze, interiér čistý. Bylo rozhodnuto... Složil jsem 19 fialových papírků a vydali jsme se 160km zpátky domů. I s mým, teď už splněným snem.
Jo, tak dlouhá cesta s autem, které znáte sotva půl hodiny, no nic příjemnýho. Vydrží, nevydrží, dojede v pořádku, nezůstanu někde viset...? Honilo se mi hlavou hodně takových myšlenek. Ale Colťa zvládl cestu na 1 s * a my úspěšně dojeli domů.
Díky, že jste si to přečetli, potřeboval jsem se vypovídat.
A teď už k autu:
Jak jsem psal, Colt je zachovalý, nebouraný, motoricky zdatný a má uspokojivý apetit, prostě takové ideální auto pro mladýho kluka, který bude dojíždět 30km do školy. Samozřejmě je to Japonec, takže čekám, že bude spolehlivý.;-)
Silné stránky
Tak do silných stránek bych nastopro dal design, protože i po sedmnácti letech se hodně líbí. Jo, nadčasové tvary. Auto se hodně líbí, ale možná i proto, že u nás v Opavě Coltů moc není.
Motor je ideál co se nákladů týče, 1.3 je na jízdu, spotřebu i na pojistku taková akorát. Samo že asfalt to trhat nebude, ale na pohodové dopravení to stačí.
Nad podvozkem jsem doslova kroutil hlavou, v zatáčkách drží, přitom nevyklepe, takový rozumný kompromis. No oproti motokárovému Mondeu luxus. Trošku pohody ubírá absence posilovače řízení, no co, alespoň mám lepší kontakt se silnicí.:D
Interiér, to jsou hlavně hranaté tvary, kupodivu měkčené plasty (!) a taková zvláštní vůně japonských aut. Hlavně mě baví ty spínače mlhovek, výstražných světel atd. na kapličce budíků.:-) Jináč ve výbavě nechybí originál litá kola, elektrický šíbr, el. zrcátka a regulace podsvícení přístrojů. :-D
Slabé stránky
No, japonská auta mají dražší díly (v řádu desetikorun), ale počítám s tím, že je nebudu muset měnit moc často.
Auto je hodně nízké, při mých 198cm mi ke stropu zbývají asi 2cm.
Převodovka je hodně do krátka, v 60 na pětku točí skoro 2000. Ikdyž, on se ten motor chce točit...:-)
To je tak asi všechno, přece jenom je to vysněný vůz, takže by bylo trošku blbý kritizovat...
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servis zatím žádný, ale do začátku školy si chci dát micku do stoprocentního stavu, takže: brzdy, spojka, rozvody, čepy, silentbloky. Chci nechat všechno zkontrolovat a co bude byť jen trochu opotřebované - vyměnit.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Přístup bazaru byl velmi příjemný a korektní, testovací jízda cca 10km samozřejmostí, nabídli mi i rampu a nechali mě s autem samotnýho asi půl hodiny. Na částečně nefunkční zrcátko a hučící spojkové ložisko mi bez řečí dali slevu 1000kč. Zrcátko je opravené a nové ložisko stojí 600kč... V klidu.;-)
Přidat názorDiskuse: Mitsubishi Colt 1.3/55kW GL
- Re: Re: 1.8.2008 02.08.2008 11:40
- Re: 1.8.2008 01.08.2008 18:00 Zetec
- 1.8.2008 01.08.2008 17:55
- Re: Kolik to ma najeto? 25.07.2008 14:45 Zetec
- Kolik to ma najeto? 25.07.2008 12:08
- Re: pěkný 20.07.2008 22:39 Zetec
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I´m lovin it 20.07.2008 22:38 Zetec
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: I´m lovin it 18.07.2008 20:05 *Black_Jacket*
- pěkný 18.07.2008 16:40
- Re: Re: Re: Re: Re: I´m lovin it 17.07.2008 20:15 Zetec
- Re: Re: Re: Re: I´m lovin it 17.07.2008 19:23 *Black_Jacket*
- Re: Re: Re: I´m lovin it 17.07.2008 15:26 Zetec
- Re: Re: I´m lovin it 17.07.2008 14:03 *Black_Jacket*
- Re: I´m lovin it 17.07.2008 10:04 Zetec
- I´m lovin it 17.07.2008 08:42 *Black_Jacket*
Další vozy Mitsubishi Colt
-
Mitsubishi Colt (1992) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.6.2008 310 Majitel 8.60 Uživatelé
-
Mitsubishi Colt (2006) Majitel: defik
Přidáno: 24.5.2008 79 Majitel 9.72 Uživatelé
-
Mitsubishi Colt (2007) Majitel: Zouzou
Přidáno: 28.1.2008 239 Majitel 9.69 Uživatelé
-
Mitsubishi Colt (2004) Majitel: lamal
Přidáno: 23.5.2024 210 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Mitsubishi Colt (2007) Majitel: Stantu
Přidáno: 9.10.2012 129 Majitel 9.67 Uživatelé