Recenze
Technické info
Přezdívka auta Škoda Octavia II Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:116000 palivo: benzin výkon [kW]: 75 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 580 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.3
Popis vozu
Vítejte na mé, již druhé recenzi
Píše se rok 2004 a já jako žák ZŠ vidím poprvé na naších silnicích Škoda Octavii II s údivem koukám na projíždějící vůz. Představa že jednou budu auto vlastnit, byla dost nereálná kvůli ceně na kterých začínala a šetřit na vůz s mého týdenního kapesného bylo jak nosit dříví do lesa :). V roce 2009 jsem dostal ŘP a mohl koupit své první auto. Volba padla na značku ŠKODA vzhledem k cenové relaci a mým prvním zkušenostem za volantem jsem pořídil Octavii I před faceliftem (více má první recenze). Po čase kdy mé finanční úspory a zkušenosti narostli, jsem se rozhodl pořídit své druhé auto. Čas který uplynul od roku 2004 byl zkrátka dlouhý a touha po O2 se pomalu ztrácela a já začal koukat po jiných značkách aut. Líbil se mi FORD FOCUS III, MONDEO MK4, AUDI A4 a tak začalo dlouhé hledání auta na internetu i v autobazarech. Týdny běželi a já stále nemohl najít to pravé auto. Ježdění po autobazarech a prohlídky auto vraků mě děsily něco jako noční můry. Jednoho sobotního rána jsem zapnul internet (kterému děkuji, jelikož bez něho by to nešlo). Koukal jsem na stránky, kde jsem ani nečekal že můžu najít auto podle mého přání, pak jsem zahledl Octavii 2 1.6 75kw v černé metalíze, po otevření inzerátu jsem nevěřil vlastním očím. Auto mělo výbavu elegance a nádhernou cenu.Kontaktoval jsem tedy minulého majitele a domluvil prohlídku vozu.Vyžádal jsem si VIN KOD a nechal prověřit u výrobce. Nejsem odborník na ojeté vozy proto jsem poprosil svého známého jestli by se nejel podívat se mnou, nechtěl jsem přivez vrak který by se pak cítil lepé v servisu než u mě v garáži. Nastal den D a my jsme se vydali na 200km dlouhou cestu do Chomutova, cesta byla příjemná a rychle utíkala, ale stále jsem měl myšlenku že auto bude šrot na čtyřech kolech a my jedeme zbytečně. Při příjezdu na místo stál minulý majitel u auta a čekal na nás, jelikož jsme předtím trochu zabloudily :). V tu chvíli jsem spatřil Octavii II na 17´´ kolech Pegasus, ten pohled se nedá zapomenout. Začalo dlouhé a důkladné zkoumání auta, poté jsme se vydaly na projížďku. Po celkové kontrole jsem uslyšel příjemnou větu. Auto je v pořádku a doporučuju ho ke koupi. Začalo tedy sepisování smlouvy a předání klíčku a všech dokumentů k vozu a já se těšil na první jízdu svého nového auta. Po sepsání smlouvy s námi šel minulý majitel na poslední rozloučení s autem a předat letní pneu, bylo vidět že jsem mu auto nechce dát pryč. Já usedám na místo řidiče a otáčím klíčkem ve spínací skřínce a slyším krásný zvuk motoru.Žádné vibrace,hluk v interiéru prostě nic.Ticho jak v kostele :). Co se týče interiéru oproti mé Octavii 1 je to opravdu skok do předu. Někomu to může připadat stísněné mě naopak útulně, vše je uspořádaný do posledního detailu. Navíc většina dílů je z měkkého a na dotek příjemného materiálu. Jednu věc ale nemohu pochopit, když jedu sám bezpečnostní pás spolujezdce mlátí o sloupek, kazí to pocit z jízdy. Audio sestava hraje velmi dobře, jen mě docela štve že rádio STREAM neumí mp3 (pouze novější typy umí). Co se týče ovládání klimatizace či rádia je vše hned po ruce. Interiér má potažení látky IVORY co mu dává nádech luxusu, sice se vše rychleji ušpiní, ale mě se vždy kombinace dvou barev v interiéru líbila. Odkládacích prostorů je tu tolik že ani všechny nemůžu využít. Začneme výplněmi dveří. V předu není problém dát 1.5L láhev v zadu max. 0.5L. Na levé straně pod volantem najdeme přihrádku třeba na účtenky další najdeme na vrchu palubky, sice nevím co do ní budu dávat, jelikož na to v létě stále praží slunce, dále přihrádku na brýle, šuplík pod sedačkou spolujezdce, JUMBO BOX, 3x držák nápojů, klimatizovaná přihrádka spolujezdce a malá odkládací kapsa na boku předních sedaček. Abych pravdu řekl nevím zda je všechny dokážu zaplnit :). Prostor na zadních sedačkách je úctyhodný a nebál bych se ani delší cesty. Když si vzpomenu na první jízdu v Octavii I na zadních sedačkách, mít klaustrofobii tak skáču ven i za jízdy :). Řazení jde krásně všechny rychlosti jdou jemně zařadit, navíc mají krátké dráhy takže přeřazení na jiný rychlostní stupeň je rychlé dokonce můžu napsat že mě řazení baví co se u aut často nestává. K řízení mi napomáhá SERVOTRONIC, díky němu auto není pře posilované. Sedačky mají boční vedení a drží dobře v zatáčkách k tomu napomáhají i 17´´ kola s pneu 225/45 díky nimž auto drží stopu. Na autě je z výroby sportovní podvozek, díky tomu je auto dost tvrdé, k tomu připočítám naše silnice, které připomínají spíše válečnou zónu a obrázek si můžete udělat sami. Obě sedačky jsou výškově stavitelné takže polohu za volantem jsem dlouho nehledal. Celkově interiér na mě udělal velký dojem. Při pohledu zvenčí Octavia vypadá elegantně i po těch dlouhých letech. Na kráse jí pomáhají kola Pegasus, ale na příští zimu koupím R16. Při pohledu z předu auto vypadá elegantně a mohutně. Někde jsem se dočetl že přední mlhovky působí spíše estetickým dojmem než funkčností, já jsem zastánce obou verzí. Přední světla jsou xenonové s automatickou regulací sklonu,s tím alespoň neoslňuji proti jedoucí auta. Pár lidí mi dokonce radilo, abych si dal LED denní svícení že ušetřím xenony. Dnes cena xenonů není tak vysoká, abych si tam dal denní svícení, navíc se mi to vůbec nelíbí, pokud to tedy není z výroby. Zadní světla ve tvaru C se povedla, v noci tak poznáte že před vámi jede Octavia. Celkově na mě auto působí elgantně. Kufr zřejmě jedna z věcí kterou lidé často vnímají při výběru auta, já osobně v kufru vozím vzduch a 580L zaplním málokdy. S auta nebude dělník, aby převážel těžké věci. Co se týče motoru 1.6 75kw, není žádný nováček a škodovka ho montovala už do první generací Octavii. V mé konkrétním případě je přizpůsoben normě EURO IV, výkon je pro mě dostačující, sice to není žádný závodník, ale ani žádný louda. Je pravda, když potřebuji předjet do kopce, tak se musí podřadit a motor více vytočit, ale ani tak se nebojím předjíždět. Spotřeba není moc vysoká, jak jsem se všude dočetl, má spotřeba dle palubního počítače je 6.3L. Motor do 3500 otáček není skoro slyšet v interiéru co odpovídá 130km/h, kolem 4500 otáček už osobě dává dost vědět a není to příjemný řev, který byste rádi slyšeli. Na dálnici jsem sním ještě nebyl, uvidíme až se tam projedu. Jezdím spíše do práce po okreskách, občas do města a párkrát na výlet po ČR.
Při výběru auta jsem koukal na výbavu, chtěl jsem automatickou klimatizaci, loketní opěrku, ESP, originál rádio-nejlépe 2DIN, 6x airbag, el. okna a zrcátka. Vše se splnilo a ještě toho pár přibilo. Zkusím zde vypsat výbavu z mého pohledu.
CLIMATRONIC
Dvouzónová klimatizace na které ještě nabyly nastaveny dvě odlišné teploty, co se týče ovládání je vše jednoduché stačí kolečkem nastavit teplotu a klimatizace si jí sama udržuje. Kdybych měl srovnat klimatizaci např. s Golfem V, tak si určitě všimnete chybějícího tlačítka OFF u Octavie. Je zajímaví při odstranění záslepky (nejlépe kreditní kartou) tam to tlačítko je, nepochopím proč ve škodovce tak šetřily.
MULTIFUNKČNÍ VOLANT
Sice jsem ho nikdy nepotřeboval, ale rychle jsem si zvyknul. Jen je škoda že neumí přepínat mezi CD a rádiem
JUMBO BOX
Nebo-li jako loketní opěrka, bez toho jsem auto nechtěl nebo spíš nevyhledával. Líbí se mi jak vzhledově, tak funkčně. K tomu má výdechy vzduchu do zadu, podobně jako v SUPERB I. Je dokonce klimatizovaná ale plechovka 500ml se tam nevejde.
STREAM
Rádio co dnes umí jen CD se moc pochvaly nedostane, ale pár věcí za zmínku stojí. Parkovací senzory se zobrazují na display, tak i informace s CLIMATRONICU. Když připočtu 8x reproduktor, tak to hraje celkově slušně.
MAXI-DOT
Jedním slovem paráda. Zobrazuje informace z rádia a když je namontovaná navigace NEXUS,tak i naviguje. Dá se nastavit COMING-HOME a LEAVING-HOME. Vše s vámi komunikuje v češtině. Z mé strany mohu jen doporučit, vypadá lépe než POLO-DOT.
6x AIRBAG
Zde jen krátce doplním. Octavia má pouze 6x airbagů, často se dočtete v inzerátech 10x airbagů 8x dokonce jsem viděl napsáno 7x. Pokudˇ počítáte nápisy tak dojdete k číslu 10, ale hlavové airbagy vpředu a v zadu se počítají jako jeden.
Dále je v autě ESP včetně ABS+EBV+MSR+ASR+EDS+HBA+DSR, imobilizér, ISOFIX, přední mlhové světlomety, signalizace nezapnutí pásu u řidiče, 2 čtecí lampičky v předu (pro řidiče a spolujezdce), a čtecí světla v zadu, 2 sklopné háčky na uchycení zavazadel v zavazadlovém prostoru, držák na parkovací lístek, štítek s VIN kódem, přerušení paliva při nárazu, SERVOTRONIC (elektromechanický posilovač řízení), přední hlavové opěrky, tří bodové výškově nastavitelné přední bezpečnostní pásy s přitahovači, dvou tónová houkačka, nekuřácký paket, MAKE-UP zrcátka ve slunečních clonách, upínací oka v zavazadlovém prostoru + 2 osvětlovací lampičky, přední stěrače AERO s cyklovačem a volbou frekvence, vkládané tkané koberce, volant čtyřramenný-multifunkční a nastavitelný ve dvou osách, výklopná schránka pod sedačkou spolujezdce, zadní sedadlo dělené sklopné s loketní opěrou a s možností vytvoření otvoru k zavazadlovému prostoru, zadní stěrač s ostřikovačem a pevným intervalem, centrální zamykání s dálkovým ovládáním (2 sklopné klíčky ), CLIMATRONIC- s el. regulací včetně pachového filtru s automatickou cirkulací, ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka, el. ovládaná okna v předu a v zadu s dětskou pojistkou a proti sevření, malý kožený paket (volant,hlavice a manžeta řadicí páky, madlo ruční brzdy), osvětlení nástupního otvoru integrované ve vnějších zrcátkách, signalizace vzdálenosti při parkování v zadu a v předu, tempomat,tónovaná okna 3M fólie (boční zadní a páté dveře), vnitřní cirkulace (pylový filtr), vyhřívaní předních sedadel, výškové nastavitelný sedačky řidiče a spolujezdce s bederními opěrami, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním, senzor automatického spuštění deště, xenonové světlomety s dynamickou regulací sklonu a výsuvné integrované ostřikovače světel + senzor světel,sportovní podvozek. Když to shrnu oproti mé první Octavii, tak je to jak nebe a dudy J, ale vím že je to 7 let rozdílu. Jsem rád že jsem si vybral OCTAVIA II s motorem 1.6MPI a doufám že spolu prožiji spoustu překrásný chvil na které budu jen vzpomínat, tak jako vzpomínám na OCTAVIA I 1.8 20V… :D
Silné stránky
Vzhled
Výbava
Interiér IVORY
Bezpečnost
Kufr
Slabé stránky
Černá barva se mi vždy líbila, ale to mytí :)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Mám svého mechanika. Po koupi jsem nechal vyměnit olej a filtry. Po ujetí 2000km se mi na MAXI-DOT zobrazilo EMISE DO DÍLNY, odešel snímač motoru.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Příjemný a ochotný, bylo vidět že se o auto staral. K vozu jsem dostal půl nádrže benzínu a letní pneu DUNLOP 225/45/R17 a dokonce veškeré faktury ze servisu ŠKODA.
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia Elegance 1.6 MPI 75 kW
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: ericn
Přidáno: 25.7.2014 139 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2007) Majitel: filko
Přidáno: 1.11.2007 3689 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2007) Majitel: raceday
Přidáno: 1.2.2008 1218 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2010) Majitel: H.Karlik
Přidáno: 4.3.2012 409 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2005) Majitel: pedro26
Přidáno: 23.9.2007 16910 Majitel 9.91 Uživatelé