Recenze

10 Majitel

Ligier X-TOO R Ligier X-TOO

9.78 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ligier X-TOO R, foto 1 Ligier X-TOO R, foto 2 Ligier X-TOO R, foto 3 Ligier X-TOO R, foto 4 Ligier X-TOO R, foto 5 Ligier X-TOO R, foto 6 Ligier X-TOO R, foto 7 Ligier X-TOO R, foto 8
Ligier X-TOO R, foto 9 Ligier X-TOO R, foto 10 Ligier X-TOO R, foto 11 Ligier X-TOO R, foto 12 Ligier X-TOO R, foto 13 Ligier X-TOO R, foto 14 Ligier X-TOO R, foto 15 Ligier X-TOO R, foto 16 Ligier X-TOO R, foto 17 Ligier X-TOO R, foto 18 Ligier X-TOO R, foto 19 Ligier X-TOO R, foto 20 Ligier X-TOO R, foto 21 Ligier X-TOO R, foto 22 Ligier X-TOO R, foto 23 Ligier X-TOO R, foto 24 Ligier X-TOO R, foto 25 Ligier X-TOO R, foto 26
 

Technické info

Přezdívka auta sekačka Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:39000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 2 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 505 výkon [kW]: 4 kroutící moment [Nm]: 15 maximální rychlost [km/h]: 45 / 90 * počet rychlostí: 1 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 3 / 4 *

Popis vozu

Něco jakosi kupé v zajímavé barvě.(prý zelené metalíze-podle techničáku)
V technickém průkazu: Moped-lehká čtyřkolka
Podmínky,které musí auto splňovat,aby na to stačil řidičský průkaz skupiny AM:
1)váha nesmí převýšit 350kg
2)konstrukční rychlost nesmí být větší než 45km/h
3)v případě benzínu objem max. 50ccm,u dieselu je to jedno,ale v každým případě max. povolený výkon je 4kW

V zimě:
Protože jsem při koupit auta dostal zimní pneu Continental Contiwintercontact postačující tak na jednu sezonu,byl jsem nucen auto na zimu obout do nových ,,botiček".
Volba padla po předchozích zkušenostech a naprostou spokojeností na NOKIAN HAKKAPELIITTA o rozměru 155/65 R14.
Měl jsem zprvu strach,ze auto bude mít problémy v zasněženém provozu a zejména když napadne čerstvý sníh.Obavy byly ale naprosto zbytečné,díky novým 9,8mm hlubokým pneumatikám to projelo kupodivu takový věci,že i ostatní auta měly co dělat.
Postupem času se obavy změnily na radost z jízdy,protože auto nemá žádnou stabilizaci,kontrolu trakce,ESP,ABS a podobné chytré věcičky a díky tomu je na silnici a zasněžených parkovištích veliká sranda.
Díky svojí váze není auto příliš stabilní,zejména když roztaje sníh a je na silnici břečka,tak je neustále potřeba směr jízdy korigovat volantem,ale rychle jsem si na to zvykl a teď si to už jen užívám a dokonce bych řekl,že to má jednu velkou výhodu a to,že díky tomu,že auto nemá žádnou elektroniku na pomoc při řízení brždění a podobně,tak dáva včas a s rezervou vědět,kde jsou limity dřív,než je pozdě a proto člověk přesně ví,co se děje s autem a může tak přizpůsobit styl a rychlost jízdy(narozdíl od aut nabitých elektronikou,který drží jak přibitý a když se už utrhnout,tak je již většinou pozdě).

Silné stránky

Audio,možnost řídit od 15-ti let,muší váha (347 kg),ideální přibližovadlo do města,skvělé parkovací vlastnosti,špičková spotřeba(3 litry/100km)
Špičková výbava zahrnující:parkovací asistent,zadní stěrač,elektrická okna,radio na mp3,sedačky s bočním vedením,výškově nastavitelné světlomety,odmraz zadního okna,litá kola,sportovní koncovku výfuku,sportovní nárazníky.
Další výhoda je převážení na delší vzdálenosti,stačí obyčejná kára,nájezdy a může se vyrazit.

Slabé stránky

Žádné,je to dokonalé auto pro náctileté :D
Né,každé auto nějaké má a tadyto auto hlavně trpí díky omezení té váhy,většina pevných dílů je z hliníku,takže sem tam praskne rameno(ale stačí to svařit a je to),plasty na autě jsou tak tenké,že jsem je musel vystužit speciální tužící pěnou,která je ještě pro jistotu podložena železnými tyčemi,takže už prokopnout ten plastík není tak jednoduché jak předtím a už celkem pevně drží.
A velká slabina je asi závist okolí,si představte,že v 15-ti letech máte doma 2 auta(2 jsem měl asi 14 dní než se našel kupec na to první),a jezdíte s tím v 9. třídě do školy.Asi nemusím dál popisovat,jak se na vás někdo dívá.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Žádný oficiální servis v ČR neni,takže taky sranda,vše svépomocí a díly drahé.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Já jsem se k auto dostal tak,že jsme jednou jeli okolo parkoviště,kde stálo zaparkované.Hrozně moc se mi líbilo a kamarád mi řekl,že tomu klukovi bude zanedlouho 18 let a že to možná prodá za slušnou cenu,tak jsme mu za oknem nechali lístek s kontaktem.Obratem nám volal,že auto bude za 2 měsíce na prodej.Neváhali jsme,zaplatili zálohu a za 2 měsíce bylo moje.
Dobře si drží cenu a je o ně veliký zájem(není problém prodat)

Drobné úpravy neboli tjůning :D

Když jsem auto koupil,tak jsem si říkal,že tam udělám i pár vychytávek nebo možná i nějaký tuning,ale když jsem zjistil,z čeho je to auto vyrobené(úplně tenoučký plastík-vše kvůli váze),tak jsem se rozhodl pro méně radikální úpravy.
Inu,původní volant vypadal jakoby snad patřil na 50 let starý autobus,tak se tam nechala udělát nába a koupil volant a hned je to o něčem jiným.
Jsem velikým fandou kvalitní reprodukce zvuku,proto ani audio výbava nezůstala pozadu.Při výběru rádia cena nebyla úplně hlavním parametrem,a proto padla volba právě na Pioneer DEH-4000UB,který má přímé ovládání subwooferu a špičkovou kvalitu zvuku jak z CD,tak i z AUX i z USB.Dále přední repro-tam to není továrně moc šikovně vyřešeno,protože repro jsou nasměrované do podlahy,tudíž jsem se rozhodl pro né příliš drahé dvoupásma od Pioneer o velikosti 10cm(větší se tam nevejdou).Ale kvůli uméstění to nebylo pořád ono,tak jsem doma vyrobil na míru ze dřeva něco jako prodloužení středového panelu a do toho umístil jeden ze dvou repro-o trochu se to zlepšilo.
Na řadu přišlo i něco dozadu(kufr byl pro mě veliký ažaž).Tam padla volba na špičkovou kvalitu od MB Quart ve velikosti 6x9 palců(oválné 3-pásmové koaxiální repro).Jenomže vzadu do nebylo do čeho umístit,proto jsem nechal v AHW.cz(místní specializovaný obchod pouze na autohifi) vyrobit bednu na míru.Díky perfektní práci a basreflexu to nehrálo špatně,ba naopak,nad moje očekávání,basů bylo pro normální lidi ažaž a hrálo to nahlas,jako levnější subwoofery,ale pořád to nebyl ten vytoužený tlak,proto zanedlouho přišel výběr nějakého subwooferu.Zajel jsem do prodejny na poradu a bylo mi řečeno,že tento woofer od Pioneer je poměr cena/výkon jeden z nej(a musím uznat že měl pravdu) a měl ho v akci v balíčku se zesilovačem Crunch 250.2,tak jsem to vzal.Kompletně překopal ozvučnici(oválům musel udělat vlastní miniozvučnici v tý velký,protože ten subwoofer by je ihned roztrhal).Tlak už byl hodně veliký,ale já ten zesík za 2 dny spálil a dostal jsem po dobu reklamace 4-kanálový zesík od Pioneeru,který měl výkon sice jen 150W(oproti Crunch s 250W RMS),ale hrál prostě čistěji,kvalitněji a kupodivu i víc nahlas.Proto jsem se rozhodl pro další nákup a to nového dvoukanálového zesilovače Pioneer GM-5300T,který se svým výkonem 380W RMS v můstku je naprosto ideální k tomuto mému wooferu.
Letos jsem jel zkusit štěstí na tuning sraz J.H.sprint do Jindřichova Hradce a s výkonem 126.4dB jsem se umístil na 2. místě těsně hned za AHW.cz(přesně o 0.1dB)-pohár viz foto.Detaily viz: http://www.rajtaudio.cz/nejaudio.htm
Tímto bych chtěl hlavně poděkovat firmě www.AHW.cz.
Nyní zatím neplánuji nic v oblasti hudby měnit,radši si počkám ještě chvíli na nové auto a tam se pak pořádně vyřádím:)

Jinak v kufru,pod nohama,na přední kapotě a v nárazníku jsou modné neony a v reflektorech jsou nové žárovky s modrým nádechem(xenony se mi líbí,ale mám strach z policie,už takhle se u nás na tyhle auta nedívají moc pěkně a to jsme jim nic neudělali).
Dále jsem zakoupil chromovou pásku(tu tlustčí a dražší-je jich více) a dle vkusu jsem oblepil některé části auta-především interiér(dveře,středový panel,zrcátka,přední masku...).Dále sundán znak automobilky Ligier.

Co se týče motoru,tak to je Lombardini,převodovka je variátor.
Ze zákona smí auto jet pouze 45km/h a to posuďte sami není mnoho,tak se vyndal omezovač z variátoru,který brzdil řemen více se šponovat a tím dosáhnout větší rychlosti.Pak se vyměnil standartní filtr na sportovní od firmy GREEN.
A na závěr sportovní koncovka výfuku.

 

Novinky v recenzi

1.7.2011 14:22

Další auto

Dovršil jsem již 18 let a mám ,,normální" řidičák a tak můj milovaný Ligier byl již předán do dalších rukou(doufám,že majitel s ním bude spokojený minimálně jako já).
S něčím přece jenom jezdit musím a rodiče chtěli jedině SUV(kvůli bezpečnosti,dobrému výhledu a také pohonu 4x4 a světlé výšce,protože bydlíme na vesnici ve vysoké nadmořské výšce). A volba padla na můj již dávný sen Volkswagen Tiguan 4x4 s motorem z Fabie RS 1.4 turbokompresor.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky Ligier



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Mám novou baterku,takže to perfekně startuje i v zimě a dokonce to hned nevybije muzika :) Pokud se o něj člověk dobře stará,nikde vás nenechá ve štichu.

praktičnost
10

Vejde se prostě všude a parkování je díky parkovacímu asistentu radost:) A velikost kufru je až nad hlavu.

prostornost
10

Vejde se tam všechno co potřebuji(i 2 objemnější pasažéři)

jízdní vlastnosti
8

Auto není stavěno na větší rychlosti než 45km/h,takže při 80km/h už to má menší problémy v zatáčkách a malý volant špičkové ovladatelnosti opravdu nepřidá a odpružení není zrovna jako od BMW

jízdní komfort
8

Podvozek je sériový,na můj vkus až moc měkký,takže při ostřejší jízdě se naklání v zatáčkách,ale na druhou stranu už takhle je zážitek jet po nerovnostech-ve volantu je cítít vše(neříkám,že je to nevýhoda,aspoň je 100% kontrola nad vozem,mě to vyhovuje)

provozní náklady
9

minimální a olej se mení po každých 5000 km

náhradní díly
5

problém s dostupností a cenou,ale zkušenější mechanici si vždy nějak poradí(často lze použít díl z jiného auta a vyjde to na pár korun)

výkon motoru
2

do města to stačí a na dálnici nesmí(Stačí řidičský průkaz skupiny AM),ale co si budeme povídat,4kW není mnoho.

spotřeba
10

3l/100km další komentář myslím není potřeba :)

hlučnost motoru
6

jemný dunivý zvuk dieselu a vybrace celého auta (ale to když vezete nějakou holku není na škodu :D )

kvalita sedadel
10

Má to i boční vedení,což je na tuto kategorii vozidla unikátní a při zapnutých pásech tělo celkem drží v sedačce

brzdy
9

4x kotoučové,takže to na každý křižovatce zabrzdí(při svojí váze nebyl použit posilovač brzd,ale aspoň se dají výborně a s citem dávkovat a navíc se lépe dá nohou nahradit ABS než u brzd s posilovačem)

zavazadlový prostor
10

půlka zabere muzika a do tý druhý jsem nacpal dokonce i snowboard s veškerým vybavením,takže si není co víc přát






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…