Recenze
Suzuki Swift
Technické info
Přezdívka auta swišť Rok výroby 2015 Koupeno nové najeto [km]:7600 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1242 výkon [kW]: 69 maximální rychlost [km/h]: 165 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 219 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5
Popis vozu
Swiště jsem si koupil nového po předchozích dvou jiných Suzuki. Prvním bylo Baleno 1,6 sedan z roku 1997. Tohle auto bylo perfektní, na svou dobu perfektně vybaveno, zvláště v porovnání s Felicií, pro kterou jsem si jel původně. Kdyby tam tak vesele nerezla nepříliš dobře vymyšlená nápravnice a nová nestála 12tis.. Bylo by to ještě lepší. Následoval Ignis Sport. Malá žlutá prchající lednička, která měla skvělý 1,5 litrový motor se 110 koňmi a krátkou převodovkou. Jelo to jak drak, hbité a mrštné vozítko. Krátká převodovka se moc nehodila do provozu, ale zase mě brzdila v rozletu nad 100km/h - pak to řvalo a žralo. Swift byl logická volba, táta už ho měl 2 roky, Sport je bomba autíčko. Jsem sám a jezdím sám, takže větší auto je nesmysl. Měl jsem zálusk na Citroen Cactus, ale nevycházelo mi to finančně, stejně jako Swift Sport. Do ojetého se mi už nechtělo a tak to vyhrál tmavě hnědý Swift 1,2 GL/AC SE. Ten je vybaven standardně 16" litými koly, koženými sedačkami s fialovým prošíváním, volantem ze Sporta a metalízou v ceně. Barva byla ta nejlepší, kterou jsem si z nabízených 4 mohl vybrat (bílá, černá, hnědá, a cosi co má být fialové, ale je spíše nepovedenou černou) a protože nemám příliš rád tmavá auta, jsou stále zamazaná, a nejsou na silnici vidět, přišlo v únoru na řadu změnění barvy a stylu auta. Žlutá obsadila většinu vozu a hnědá zůstala jen na střeše, zrcátcích a kousek vzadu na nárazníku. Svítí to jako blázen a zatím se to všem líbí, včetně mě. Dělali mi to kluci z milovického Crystal Cruisers. Swišť je pro mě auto akorát. Kufr se leckomu zdá malý, ale ještě se mi nestalo, že bych to co chci neodvezl a každý den lednici nestěhuji.. V interieru je prostoru dost, pěkné sedačky sice nemají takovou oporu, jakou měla sedadla Recaro v Ignisu, ale nevypadávám :-) Nikde nic nevrže a přístrojovka je pěkná na pohled. Motor je zbytečně přiškrcen a nemá ten drajf, jako má ten samý motor ve Splashi. Mě to zase tolik nevadí a jsem už zvyklí. Jen mu občas do výrazných kopců dochází dech. Spotřeba se drží na příjemných 5,5l průměrně. Nejlepší jsem měl asi 4,8l/100km.
Silné stránky
Určitě manévrovatelnost, obří zrcátka, spotřeba, kvalita techniky - za celou dobu vlastnění aut Suzuki jsem neměnil žárovku, ale zase jsem měnil jiné věci, ale obvykle ty spotřební. Dále podvozek, který dovolí opravdu hodně.
Slabé stránky
Motor by mohl mít více síly.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím v servisu nebyl.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
V Nymburce jsme jako rodina kupovali již třetí Suzuki a tak se už známe.
Další vozy Suzuki Swift
-
Suzuki Swift (2013) Majitel: woody-alien
Přidáno: 3.4.2013 1529 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Suzuki Swift (2011) Majitel: foxypetoo
Přidáno: 6.12.2013 89 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Suzuki Swift (2016) Majitel: User111
Přidáno: 22.12.2018 09 Majitel 9.54 Uživatelé
-
Suzuki Swift (2012) Majitel: spiderwolf
Přidáno: 4.7.2014 139 Majitel 9.36 Uživatelé
-
Suzuki Swift (2012) Majitel: nick slaughter
Přidáno: 3.8.2013 48 Majitel 8.97 Uživatelé