Recenze
Volkswagen Golf 1,2 TSI 77kW Highline
Technické info
Přezdívka auta Volkswagen Golf VI Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:5667 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 175 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 350 pohon kol: přední
Popis vozu
Celá myšlenka na koupi nového auta se mi zrodila v hlavě už začátkem minulého roku, kdy jsem po škole nastoupil do první "pořádné" práce. Tehdy jsem si řekl, že začátkem roku 2012 začnu pomalu obcházet jednotlivé autosalony a vybírat favority. Jelikož jsem už od začátku věděl, že si auto budu nechávat poměrně dlouhou dobu, tak nové auto se jevilo jako nejlepší investice. Vyřadil jsem tedy ojetiny a začal se rovnou zajímat o nová auta. Auto jsem nevybíral zrovna "podle velikosti kufru" jako někteří jedinci, ale spíše podle značky, kvality a designu. Do nejužšího kola tedy nakonec postoupili tito favorité:
1) Opel Astra - tohle auto se mi líbilo už od prvních fotek. Krásný design, velmi povedený interiér, slušné motory a pěkná cena.
2) Ford Focus -Tento nový hráč boduje zajímavým designem, skvělými jízdními vlastnostmi, ale poněkud "sci-fi" tvary interiéru a vyšší cenou.
3) VW Scirocco - jedno z nejkrásnějších aut současnosti, vysoká kvalita zpracování a výborné motory. Jeden z nejžhavějších kandidátů na moje nové auto i přes vysokou cenu.
4) Mazda 3 - Japonská klasika s pěkným designem (hlavně ve vyšších stupních výbavy) a výbornými jízdními vlastnostmi a navíc za pěknou cenu.
5) VW Golf VI - Nejuniverzálnější ze všech hatchbacků na trhu, nadčasový design, který se dá ještě velmi vylepšit o prvky příplatkové výbavy, nejkvalitnější interiér bez zbytečných designových výstřelků, velmi dobré jízdní vlastnosti a vyspělá technika z něj právem dělají etalon nižší střední třídy.
Počátkem ledna jsem se tedy poprvé vypravil na obhlídku Olomouckých autosalonů vybraných značek vyzbrojený "rozumy" z internetových recenzí a diskuzí.
U Opelu mě zarazil interiér, který vypadal z fotek velmi pěkně, ale jakmile do něj sednete, jsou cítit jisté kompromisy v materiálech a zpracovaní. U Fordu mě taktéž odradil velmi podivný interiér s malým displayem palubního počítače a pro mě ne úplně pohodlná sedadla. Další zastávkou se tak stal autosalon Volkswagenu. Ihned po vstupu mě upoutalo nádherné Scirocco s R-line pakety v bílé barvě. Nádherné, opravdu nádherné auto. Dalším milým překvapením pak byl samotný prodejce, (snad se nebude zlobit, když budu jmenovat) pan Stanovský. Už od první minuty úžasný sympaťák, který jednal narovinu a bez zbytečných průtahů. Dali jsme řeč o tom, co bych si představoval a nakonec mě vzal na projížďku Golfem 1,2 TSI 77 kW.
Tento motor byl od začátku můj favorit, kvůli slušnému výkonu a příznivé ceně. Motor jel opravdu velmi pěkně a do rychlosti cca 110 km/h s Golfem pěkně cvičil. Pro mě bylo už tehdy jasno, bude to Golf a s tímto motorem. Přece jen příplatek cca 40 tis za 1,4 TSI 90kW byl až příliš vysoký a rozdíl ve výkonu až příliš malý. Nechal jsem si tedy udělat kalkulaci na Golf 1,2 TSI Trendline s paketem Sport, comfort, klimatizací, loketní opěrkou a rádiem RCD 310, vyjednal nějakou tu slevu a přes víkend si vše rozmyslel.
Dlouho jsem přemýšlel o barvě, ale nakonec to vyhrála bíla. Rozhodoval jsem se ještě mezi barvami Shadow blue, United Grey a červenou „Tornado“, nakonec to ale vyhrála bíla s designovým paketem White a nelituju toho. Auto vypadá moc pěkně.
Už už jsem chtěl podepsat kupní smlouvu, ale nakonec jsem ještě přidal rádio RCD 510 a palubní počítač "plus". V autosalonu mě ale upoutala nádherná zadní LED světla vystavená na Golfu Cabriolet a bylo rozhodnuto. Ty chci! Bohužel tyto světla je možno objednat pouze ve výbavě Highline, takže následovala nová kalkulace a jelikož cena byla stále ještě v rozumných mezích a výbava Highline obsahuje několik prvků výbavy jako například tempomat a multifunkční volant vzal jsem nakonec vyšší stupeň výbavy.
Finální specifikace tedy byla:
Golf 1,2 TSI Highline
Barva Bílá „Candy“ White
Koncová světla s LED-diodami
Rádio "RCD510" s barevným dotykovým displejem, výkon 4 x 20 Wattů, 8 reproduktorů, přehrává hudbu i ve formátu MP3, CD měnič pro 6CD, Aux-in zdířka, šachta pro SD kartu, funkce dopravního zpravodajství v celkové délce 4 minut (TIM)
Klimatizace "climatronic" s automatickou regulací, 2zónová teplotní regulace, klimatizovaná přihrádka spolujezdce, senzor kvality vzduchu
Paket "Comfort" pro Highline v hodnotě 32 700Kč : klimatizace "Climatronic" s automatickou regulací, 2zónová teplotní regulace, klimatizovaná přihrádka spolujezdce, 5 dveří
Designový paket "White" - 3ramenný kožený volant, hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy v kůži s prošíváním "Art Grey", černý strop, pedály v designu hliníku, textilní koberečky
ZIMNÍ KOLA ZDARMA v hodnotě 24 712 Kč - 4 kola z lehkých slitin „Wellington“ se zimními pneumatikami 195/65 R15.
Nástupní lišty s ocely s nápisem "Golf".
Jak jsem již zmínil výbava Highline obsahuje například Multifunkční tříramenný volant (v mém připadě bíle prošívaný díky paketu White), tempomat, palubní počítač Plus, loketní opěrku, mlhové světlomety se statickým přisvětlováním do zatáček, 16" kola z lehkých slitin, nebo výborná sportovní sedadla čalouněná Alcantarou, která spolu s černým stropem, nerezovými pedály a bílým obšíváním volantu a řadící páky, které obsahuje paket White vypadají skvěle a interiér tak dostane úplně jiný styl. Mimochodem paket White můžu jen a jen doporučit za 3 tisíce udělá opravdu spoustu "parády":)
Chtěl jsem ještě xenonové světlomety a větší kola, ale bohužel rozpočet nebyl nafukovací a navíc prý 18“ kola nejsou na naše rozbité cesty to pravé ořechové. Prodejce mě ale potěšil a zdarma mi nainstaloval do schránky u spolujezdce kabel s USB konektorem a možností připojení iPodu. Mimochodem jen za toto chtějí u VW příplatek 4 tis, takže tak.
Jinak auto bylo objednáno 2. února a převzato 16 března, takže to byla celkem rychlost.
Vím, že spousta z Vás si v diskuzi stěžovala na absenci poznatků ohledně jízdních vlastností a interiéru. Vzhledem k tomu, že jízdní vlastnosti bych chtěl hodnotit až po 1000 ujetých kilometrech, tak začneme u interiéru.
------- Interiér------
Tady je to klasická německá škola. Světe div se, mě se interiér vozu velice líbil, už při prvním setkání s Golfem 6 (1,6 MPI Trendline), kde i bez dvou stran příplatkové výbavy interiér vypadal skvěle a hlavně z něj byla cítit kvalita slícování plastů a celková robustnost interiéru. Celkově tu vládne tu jednoduchost, přehlednost a hlavně skvělá ergonomie. Všechno je perfektně slícované, nikde nic nevrže a hlavně je vše akorát tak nadosah a přesně tam, kde byste to čekali. Chod jednotlivých ovladačů je plynulý a zvuky, které vydávají, jsou příjemné pro vaše uši. Plasty jsou na většině míst měkčené a hravě snesou srovnání i s dražšími a novějšími vozy. Dalším velkým plusem je pak naprosto intuitivní ovládání všech funkcí automobilu. Návod k obsluze se tak stává naprostou zbytečností. Po dvaceti ujetých kilometrech vám připadá jako kdyby jste s autem jezdily už roky. Tady zaslouží Volkswagen velkou pochvalu. V mém případě je interiér zkrášlen o černý strop a nerezové pedály. Obojí vypadá velice dobře a přidává interiéru na sportovním duchu. Pomyslnou třešničkou na dortu jsou pak sportovní sedadla čalouněná alcantarou. Poskytují výborné boční vedení, byť Recara to nejsou.:) Navíc se v nich ale skvěle sedí a ani po delší jízdě se necítíte unaveni, nebo nemáte bolavá záda. Tomu také napomáhá nastavitelná bederní opěrka. Dámy jistě potěší osvětlená make-up zrcátka, nebo čtecí lampičky vpředu i zadu. Jako další plus bych viděl rádio CRD510 a klimatizaci Climatronic. Obojí jsou vítaní společníci na delší cesty a rozhodně stojí za to, si za ně připlatit. Rádio hraje velice slušně a má ekvalizér, CD měnič, slot na SD karty a USB připojení. Klimatizace je pak koncernový standart, tady není co popisovat. Určitě taky potěší tempomat a palubní počítač Plus. Jediné co mě štve, je asistent řazení, který chce řadit zbytečně nízko, už kolem 1800ot/min. V interiéru také potěší velké množství odkládacích prostor, včetně klimatizované přihrádky u spolujezdce. Není také problém dát do dveří 1,5 L PET lahev. Celkově bych viděl interiér jako jeden z nejsilnějších bodů celého auta.
------ První jízdní dojmy ------
Takže auto má najeto téměř 700 km a tak nastal čas popsat první jízdní dojmy. Zatím se budu držet hlavně jízdy ve městě, jelikož jsem se v něm poslední dobou pohyboval velice často a to hlavně ve večerních hodinách. Na rozbitých městských silnicích oceníte jednu z nejsilnějších zbraní šesté generace Golfu. A tou je komfort. Podvozek sice patří mezi tu tvrdší skupinu automobilů, ale přesto se zdá, že byl podvozek stavěn přímo na naše rozbité městské silnice. Výmoly, díry, tramvajové koleje, přejezdy, nebo rozbitá dlažba, ne nic z toho neruší váš klid v interiéru a Golf se nenechá rozhodit a přes veškeré nástrahy městských silnic nepropustí do interiéru ani o decibel zvuku víc, než je nezbytně nutné. Žádné tupé rány, vrzání ani rány od podvozku nic takového se nekoná. Na tom má největší zásluhu skvělé odhlučnění interiéru. To, že veškerá těsnění v oknech byla přepracována, nebo to, že skla jsou potažena vrstvou, která pohlcuje zvuk určitě nejsou jen marketingové triky, jak nalákat zákazníky. Interiér je opravdu úžasně tichý a výborně sestavený. Další věc kterou oceníte hlavně v noci a ve městě, je statické přisvětlování do zatáček pomocí mlhových světlometů. V městských uličkách je to velice vítaný pomocník, který vám ušetří spousty nervů a nebezpečných situací. Další plus je pak celkově velmi dobrý výhled z auta a to ve všech směrech. Snad jen A sloupek je až příliž silný a tak je třeba dávat pozor. Zato ale potěší velká zrcátka s integrovanými blinkry. Při parkování také oceníte výbornou manévrovatelnost a ovladatelnost auta. Posilovač je tak akorát tuhý a kde končí karoserie odhadne velice přesně již po pár ujetých kilometrech. Díky všem těmto vlastnostem se tak Golf stává ideálním společníkem, který spolehlicě překoná všechy nástrahy velkoměsta.
------- Jízdní dojmy na okreskách------
Včera jsem podniknul menší výlet (cca 100 km) po okresních silnicích za účelem trošku prohnat motor, který má aktuálně najeto cca 4000km. Trasa byla směr Rýmařov, kde jsou pěkné serpentiny s poměrně kvalitním povrchem. Auto výborně drží stopu a sedí v zatáčkách a to i přesto, že má obuta jen 16-ti palcová kola. Na „sedmnáctkách“ to bude určitě lepší. Motor jsem točil max do 4500ot/min, dál už to nemá smysl, protože pak ztrácí dech. Nicméně do této hranice táhne velice pěkně „na jednadvojku“ a navíc produkuje poměrně pěkný zvuk. Vyzdvihnout by se dalo také řízení, které je tak akorát citlivé a ne moc přeposilované. Cestou zpět byla možnost vyzkoušet brzdy a ani ty nezklamaly. Pokud se člověk nebojí na ně pořádně „stoupnout“. O to největší překvapení se ale postarala spotřeba, která se celou dobu ustálila na 6,6 l/100 km. A to jsem auto nešetřil a navíc cesta vedla celou první polovinu neustále do kopce. Jinak není problém se se spotřebou dostat pod šest litrů, takže zatím s autem panuje maximální spokojenost.
Silné stránky
Výborný, pružný a skvěle odhlučněný motor.
Perfektní sedadla čalouněná alcantarou.
Vysoká kvalita zpracování interiéru.
Nadstandartní bezpečnostní i komfortní výbava.
Výborné jízní vlastnosti při zachování slušného komfortu i na našich rozbitých cestách.
Přesné řazení 6-ti stupňové převodovky s příjemným odporem řadící páky.
Od cca 1800 ot/ min na dvojku a trojku až překvapivý zátah motoru.
Slabé stránky
Zatím mě nic nenapadá, ale po pár kilometrech sem určitě něco přibude:)
Jedině, že nemá bixenonové světlomety, které jsem opravdu chtěl.
Vyšší riziko krádeže ( to ale není slabá stránka auta, ale spíš našich nenechavých spoluobčanů)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Žádné a tak to doufám i zůstane.
Provedena preventivni vymena oleje ve 13000km. Cena 1450kc za vymenu oleje, seřízeni geometrie a sprej proti kunám.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Kupováno v Autocentrum Olomouc. Prodejce, pan Stanovský předvedl přímou ukázkový přístup, takže až se bude kupovat další auto, tak vím za kým jít.
Budoucí úpravy
R-Line střešní spoiler.
Přední a zadní sportovní nárazníky z příslušenství Volkswagen.
Tonovaná skla.
R-line multifunkční volant.
Objevil jsem na ebay nádherná 17" palcová kola v designu kol z Golfa R. Pravděpodobně je objednám co nevidět:)
Přemýšlím i nad sadou pružin pro snížení světlé výšky vozu o 20 mm. (originání příslušenství)
Seat inserts (kovové lišty na páčku nastavení výšky sedadel)
Novinky v recenzi
Výměna oleje po 13000 km.
Provedena preventivni vymena oleje ve 13000km. Cena 1450kc za výměnu oleje, seřízeni geometrie a sprej proti kunám.
Jinak s autem zatím nemám sebemenší problém. Šlape jako hodinky.
Bouračka:(
No netrvalo to dlouho a je tu prní bouračka:( Stojím na červené a najednou rána jako blázen. Nějaký děda to neubrzdil a trefil mě zezadu s úplně novým Meganem. No odnesl to zadní nárazník a přední taky, prože jsem tuknul do auta přede mnou:( No co se dá dělat. Auto bude týden v servisu a zapůjčí mi náhradní auto. Holt jak se říká, tak jsem byl v nesprávnou dobu na nesprávném místě...
První tisícovka pokořena..
Tak po 22 dnech od koupi auta jsem najel prvních tisíc kilometrů... Dojmy z auta jsou zatím jen ty nejlepší a stále hledám i tu nejmenší příležitost sednout za volant a někam vyrazit...
Úpravy, úpravy, úpravy...
Upravená recenze a sekce budoucí úpravy/tuning.
Doplnění recenze
Dnes jsem doplnil recenzi o poznatky z interiéru. Jízdní vlastnosti budou následovat za nedlouho.
Směr větrné elektrárny...
Takže včera jsme s uživatelem Nerez a jeho bílou Astrou podnikly menší výlet přes Ecce homo až nahoru k větrným elektrárnám a to za účelem trošku nafotit naše plechové miláčky. Cestou nahoru jsem měl poprvé možnost vyzkoušet ostřejší jízdu a musím říct, že Golf nezklamal ani zde. Sérii těch krásných vraceček jsem si opravdu užíval, a i když pneumatiky místy kvílely auto se ani nehlo a nenechalo se utrhnout. Musím taky poznamenat, že motor jede skvěle i do kopce, je ale potřeba dbát na správné řazení. Nicméně poprvé jsem motor točil nad 3000 ot/min a na dvojku i trojku motor prostě táhne skvěle. Cestou zpátky pak byla skvělá příležitost vyzkoušet brzdy a ani tady jsem nenašel žádné slabiny. I když možná bych uvítal ostřejší nástup, ale to už hledáme maličkosti. Tohle auto přece jen není GTI a na "závodění" nebylo stavěné. Nicméně je fajn vědět, že i při ostřejší jízdě vás auto podrží. Už teď se těším na další podobné odpoledne.
Střešní spoiler, Osram NB plus a pár drobností..
Takže za dva týdny bude na autě R-Line střešní spoiler a asi vymění i žárovky za Osram Nightbreaker Plus. Trošku jsem i poupravil recenzi. Jinak o vikendu přidám fotky exteriéru i interiéru. Klidně pište, co by jste chtěli na fotkách vidět.
Upravy recenze, fotky...
O vikendu přidám nové fotky a detaily do recenze..klidně pište, co konkrétně vás zajímá:)
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf 1,2 TSI 77kW Highline
- Za chvilku ti tady přidám brášku 07.06.2012 22:46 paviuk
- Kde to vázne 01.05.2012 22:48 Nerez
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pěkný 16.04.2012 17:17 Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Re: Pěkný 16.04.2012 17:11 woody-alien
- Re: Re: Re: Re: Pěkný 16.04.2012 16:58 krall12
- Re: Pěkný 14.04.2012 18:47 white label
- Re: Re: Re: Pěkný 14.04.2012 13:24 Ronault.
- Re: Re: Pěkný 14.04.2012 12:29 woody-alien
- Re: Pěkný 14.04.2012 11:23 white label
- Re: Re: Re: Pěkný 14.04.2012 10:41 woody-alien
- Re: Re: Pěkný 14.04.2012 10:22 Whitedotcom
- Re: Pěkný 13.04.2012 23:52 white label
- Re: Re: Pěkný 13.04.2012 23:46 Ronault.
- Re: Pěkný 13.04.2012 23:39 white label
- Re: Re: Pěkný 13.04.2012 23:29 woody-alien
- Re: Re: Pěkný 13.04.2012 23:27 woody-alien
- Re: Pěkný 13.04.2012 23:13 white label
- Re: Pěkný 13.04.2012 23:08 white label
- Re: Pěkný 13.04.2012 22:59 white label
- Re: Re: Re: Re: Pěkný 13.04.2012 22:25 woody-alien
- Re: Re: Re: Pěkný 13.04.2012 21:47 Ronault.
- Re: Pěkný 13.04.2012 20:34 white label
- Re: Re: Pěkný 13.04.2012 15:03 Nerez
- Re: Pěkný 13.04.2012 11:58 white label
- Re: Re: Pěkný 13.04.2012 11:35 woody-alien
- Re: Pěkný 12.04.2012 23:32 white label
- Re: Re: Pěkný 12.04.2012 23:26 woody-alien
- Re: Pěkný 12.04.2012 23:13 white label
- Re: Re: Pěkný 12.04.2012 22:33 Nerez
- Re: Pěkný 12.04.2012 22:25 woody-alien
Další vozy Volkswagen Golf
-
Volkswagen Golf (2009) Majitel: Thomasino
Přidáno: 26.12.2009 51889 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2009) Majitel: honzanun
Přidáno: 2.2.2010 1239 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2009) Majitel: WoodyPWX
Přidáno: 10.5.2010 1309 Majitel 9.76 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2011) Majitel: Herbi TSI
Přidáno: 31.8.2011 7210 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2012) Majitel: paviuk
Přidáno: 8.6.2012 6110 Majitel 9.70 Uživatelé