Recenze
Opel Signum 1.9 CDTi
Technické info
Přezdívka auta Signum Rok výroby 2005 Koupeno nové najeto [km]:70200 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1910 výkon [kW]: 110 / 132 * kroutící moment [Nm]: 320 / 400 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.6 / 9.3 * maximální rychlost [km/h]: 210 / 220 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 / 17 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.8 / 6.8 *
Popis vozu
Zdravím všechny. Rozhodl jsem se přidat tady auto, které tu ještě není a na silnici ho potkáte hodně, ale vážně hodně málo. Není zatím moje(vlastní ho můj táta), ale jelikož se nyní poohlíží po jiném autě(nejspíše po Dodgi Nitro), vypadá to docela nadějně, že mi auto zůstane. Jedná se o Opel Signum 1.9 CDTi s čipem přibližně na 180 koní. Je super, že dokázali z takovýho objemu vymáčknout tolik síly(kam se hrabou oktávky s 66kw i když musím uznat že se dělaly i 96kw což je pořád nic, i audiny se svojema dvoulitrama co maj 103 kw se můžou jít vycpat).Škoda jen že doposud nejsilnější diesel 3,0 CDTi má jen 177 koní, to máme navíc 27 koní a objem vyšší o 1,1 litru a to je fakt nepoměr. Nová Insignia s dieselem 2,9 CDTi s 250-ti koňma...to už bude stát zato. Dříve jsem se na Signuma nesměl málem ani podívat, natož se v něm sám projet:D, ale teď když má zálusk na Nitro, je všechno jinak:).První auto co si táta od Opelu koupil byla v roce 1997 Vectra B 2.5 a od té doby jsme měli už jen Opely- ve výčtu Vectra, Agila, Corsa C, Combo, Signum, Corsa D, Astra Classic, Vivaro(všechny firemní). Signuma si táta koupil po osmi letech s vectrou, jako tenkrát a až do teď vlajkovou loď Opelu.Já jsem do teď jezdil(a estě většinou zatím jezdím) s Opelem Corsou 1,7 DTi s 55kW, není to nejhorší, pokud človek nezapne klimatizaci- to jde okmažitě poznat kolik kW si klima bere- ale každý přesednutí do Signuma mi bralo dech. Hrozně moc se těším na den, kdy s ním budu moct bezproblému kam chci a budu mit k dispozici všechny vychytávky od automatické klimatizace po AFL světla, ledničku v travelboxu, prostor kterej auto stýtá a hlavně motor, se kterým nebudu muset vypočítávat, jestli předjet stihnu nebo ne. To si pak v klidu sednu za volant s návodem k obsluze dvakrát tak tlustým, než má Corsa a budu si číst a učit se všechny věci, to tohle auto umí. Postupem času sem budu všechny poznatky přidávat:)
Nemá cenu jsem ani rozepisovat výbavu, protože tohle auto má krom parkovacího asistentu, vyhřívaných sedadel a kůže snad skoro všechno, co mít může
Silné stránky
Jednoznačně motor, chová se skoro jako benzín, nechá se vytáčet krásně až do omezovače(škoda jen že začíná uz v pěti tisících). Chciptuning díky nárůstu 30 koní a 80Nm jde poznat. Sešlápnout plyn na jedničku nemá moc cenu, jen protočíte kola, zato dvojka ta tahá bez hrabání jako čert a každá další rychlost to samý. Jen rozjedy jsou hrozně težkopádný motor pod 1500 otáček nemá vůbec sílu, takže na rozjezd to chce víc plynu. Hrozně srandovní je turboefekt, kdy zhruba do 1800ot motor dělá jakože nic, jenže pak vás zarazí do sedačky takovou silou, že moje kamarádka se zmohla jen na TY VOLE TY VOLE:D další skvělou věcí je podvozek letní pneu 215, zimní 225 a věci jako IDS a podobně zaručují komfort a sportovní jízdu navíc s hmotností přes 1600 kilo fakt skvěle sedí. Nemůžu zapomenout když mě tatík vezl a v 80km/h zatočil na poslední chvíli do 90-ti stupňové zatáčky- Signum ji projel jak nic i bez pískání gum. Další + je vzhled, je to prostě paráda takovej kombík nekombík, někomu se libí, někomu ne ale otočí se za ním vážně hodně lidí. No a pak tu jsou další serepetičky jako milion přihrádek ve stropní konzoli, posunovatelný a polohovatelný sedačky vzadu, malá lednička v travelboxu se taky hodí páčky blinkrů co buď bliknou třikrát nebo víckrát když zmáčknete víc...Spotřeba kolem 6.8 litrů nafty není taky vůbec špatná.. Můj táta je v jednom hrozně zajímavej- většinu věcí vůbec nevyužívá a přitom to jsou hrozně zajímavý vychytávky- třeba ledničku neměl zaplou ani jednou, do střešní konzole si taky nikdy nic nedal, tempomat taky nepoužívá, dokonce ani v rádiu nebylo po 3 letech ani jedno cedéčko,zato já hodlám všechno tady toto využívat naplno i kdybych měl v té ledničče vozit štangli salámu:D. Připadá mi taky, že nemám potřebu v Signumu jet nějak rychle, je to ideální auto pro jízdu napohodu, možná je to tím, že ve 120-ti si chováním podvozku a motoru připadáte jak při 90-ce
Slabé stránky
V zimě motoru trvá než se ohřeje, velikost auta- signum totiž má skoro všechno ale nemá parkovací asistent(podle táty je to pro ty, co neumí jezdit) jenže konec auta kvůli zužujícímu se zadku není vůbec lehký odhadnout tak parkování do řady stojících aut si budu muset hodně dlouho rozmýšlet. Co mi vadí ale úplně jsou nenalakovaný všechny spodní části karoserie. Chápu to v předu pod nárazníkem, tam je totiž pevná guma a je to dost nízko, ale prahy a zadní část....no myslím, že to by v laku být mělo a pokud to půjde tak to nalakovat nechám, na stříbrným autě to vypadá hrozně divně. Škoda jen taky takové drobnosti, kdy při sednutí na místo ridiče nebo spolujezdce po vás auto vyžaduje se připoutat nebo začne hrozně nepříjemně pípat, takže i cesta 300 metrů se neobejde bez pásů. Jinak stěžovat si nemůžu jinak opravdu na nic.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Tohle jde úplně mimo mě, vím že kdysi byl problém s nějakým ARG( nebo tak nějak) ventilem, měnilo se to v rámci záruky
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Je to naše v pořadí asi pátý auto u Opelu MOTO MORAVA takže všechno OK:)
Tuning
Nejsem zastáncem nečeho přehnanýho, ale přece jen by to něco drobnýho chtělo.Chiptuning a střešní křídlo tam už je. V prvé řadě určitě dolakovat prahy a spodní část zadního nárazníku a co se mi hrozně líbí tak oválný koncovky vyfuku na obě strany(koncový tlumič výfuku počítá s koncovkou i na pravé straně viz foto). Problém je ten, že u tohodle ne tak častýho auta je málo firem zabývajících se tuningem Signuma takže možnosti tuningu jsou dvě- Steinmetz a Irmscher kteří jesou oba dost drazí, tím pádem asi nic. Rádio mi vyhovuje, po nečem jako CD 70 NAVI netoužím ani trochu a cpát do kufru subwoofer apod. to se hodí do škodovek
Přidat názorDiskuse: Opel Signum 1.9 CDTi
- Pozdrav 02.10.2009 09:58 Sepp
- Re: chip 26.10.2008 22:46 Vikas
- chip 26.10.2008 22:40 MichalSN
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: německý Vel Satis 26.10.2008 20:23 Vikas
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: německý Vel Satis 26.10.2008 20:20 Vikas
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: německý Vel Satis 26.10.2008 20:17 RS
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: německý Vel Satis 26.10.2008 19:36 Dylan McKay
- Re: Re: Re: Re: Re: německý Vel Satis 26.10.2008 19:29 Vikas
- Re: Re: Re: Re: německý Vel Satis 26.10.2008 19:15 Dylan McKay
- Re: Re: Re: německý Vel Satis 26.10.2008 19:10 Vikas
- Re: Re: německý Vel Satis 26.10.2008 18:52 Dylan McKay
- Re: německý Vel Satis 26.10.2008 18:48 Vikas
- německý Vel Satis 26.10.2008 18:20 Dylan McKay
- Re: Re: Sig Num 26.10.2008 15:49 Vikas
- Re: Sig Num 26.10.2008 15:44 Parda71 (BMWfans)
- Re: Re: Re: Re: Re: hlavne ne pruhy.. 26.10.2008 14:02 zip2016
- Sig Num 26.10.2008 10:34 RS
- Re: z Olomouce? 26.10.2008 10:27 Vikas
- z Olomouce? 26.10.2008 10:25
- Re: Re: Re: Re: hlavne ne pruhy.. 26.10.2008 10:24 Vikas
- Re: Re: Re: hlavne ne pruhy.. 26.10.2008 10:21 zip2016
- Re: Re: hlavne ne pruhy.. 26.10.2008 10:16 Vikas
- Re: Re: Re: hlavne ne pruhy.. 26.10.2008 10:09 Vikas
- Re: Re: hlavne ne pruhy.. 26.10.2008 10:06 m.z.
- Re: hlavne ne pruhy.. 26.10.2008 08:27 zip2016
- hlavne ne pruhy.. 26.10.2008 04:06
Další vozy Opel Signum
-
Opel Signum (2005) Majitel: Sepp
Přidáno: 18.8.2009 258 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Opel Signum (2005) Majitel: RB320
Přidáno: 31.1.2012 09 Majitel 9.33 Uživatelé
-
Opel Signum (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.5.2009 69 Majitel 8.22 Uživatelé
-
Opel Signum (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 18.7.2010 18 Majitel 6.67 Uživatelé
-
Opel Signum (2006) Majitel: Thimlicek
Přidáno: 17.11.2013 09 Majitel 4.78 Uživatelé