Recenze
Opel Signum 1,9 CDTi Sport 110 kW
Technické info
Přezdívka auta Opel Signum Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:117000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1910 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.1 maximální rychlost [km/h]: 219 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 365 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
Opel Signum 1,9 CDTi Sport 110 kW
Technická specifikace:
--------------------------
Délka 4651 [mm]
Šířka 1798 [mm]
Výška 1466 [mm]
Rozvor 2830 [mm]
Rozchod 1536 / 1525 [mm] (front/ rear)
Zavazadlový prostor 365 / 1410 [ltr]
Max. výkon 110 / 4000 [kW/ot.min-1]
Max. moment 320 / 2000 [Nm / ot.min-1]
V max 219 [km/h]
Zrychlení 0 - 100 9,1 [sec]
Popis:
----------
Opel Signum - pouze odlišná karosářská verze na podvozkové platformě Opel Vectra C (hatchback namísto combi)
Verze sport - pouze drobné úpravy, převážně designové
Vyráběno 2003 - 2005 /facelift/ 2005 - 2008 /ukončeno/
Vrcholná řada produkce Opel - nahrazuje Opel Omega
Bez přímého pokračovatele - nahrazen Opelem Insignia
rok výroby 2005 / poslední kusy před faceliftem
Odkoupeno z operativního leasingu z BE, jasná minulost
Kompletní servisní dokumentace
Perfektní stav, bez zjevného opotřebení (interiér + exteriér)
Používáno převážně pouze řidičem - dlouhé nájezdy
Výbava:
-----------
Litá kola 18", centrální zamykaní dálkově, dělená zadní sedadla, el. ovládání všech oken, el. ovládání zrcátek, satelitní navigace, imobilizér, parkovací senzor přední / zadní, klimatizace automatická / dvouzónová, kožený interiér, loketní opěra, multifunkční nastavitelný volant / kožené obšití, ostřikovače světlometů, palubní počítač, autorádio s CD / MP3 přehrávač, posilovač řízení, ESP, světlomety xenonové, odnímatelné tažné zařízení, tempomat, venkovní teploměr, vyhřívaná sedadla, vyhřívaná zrcátka, dešťový senzor, senzor světel, polohovatelná zadní sedadla, střešní ližiny
Historie:
-------------
Značka Opel je mou srdcovou záležitostí, začínal jsem s Opel Vectra A 1,8i CD - což byl na svou dobu (1995) velmi luxusní vůz s bohatou výbavou. Dále jsem jezdil díky firemní orientaci (GM) celou řadou služebních vozů značky Opel, Corsou 1,3i přes Astry, vrcholnou Omegou MV6 konče. Poměrně rychle jsem si vytvořil k této značce vztah. Narozdíl od jiných spatřuji v tom strohém hranatém nudném německém designu jisté zalíbení a eleganci.
Byl jsem tedy rozhodnut pro Opel Vecta caravan C v motorizaci 1,9 CDTi (raději 110kW než 88kW), nicméně v momentu nutnosti pořízení byla čekací doba na dovoz z BE cca 3 týdny. Byl mi jako alternativa nabídnut Opel Signum, který byl na místě a stál stranou zájmu, zřejmě dílem díky neznalosti modelu v ČR, dílem kvůli své atypičnosti a také kvůli výše uvedenému designu. Díky těmto skutečnostem byl i poměr cena / výbava nabízeného vozu velmi příznivý.
Po důkladné prohlídce jsem se rozhodl pro tento vůz. Inspekční návštěva v servisu, prohlídka na rampě, kontrola podvozkových skupin, výfukových svodů, zkušební jízda a podrobný průzkum všech detailů vozu. Užitná hodnota stejná jako Caravan, střešní ližiny, instalovaná výbava - chybí snad jen odvětrávání sedadel a AFL světlomety. Původní důvod - velký a variabilní zavazadlový prostor - byl tedy splněn i touto neobvyklou karosářskou variantou. V podstatě lze říci, že jediný rozdíl oproti caravanu je rychleji splývající záď. Podvozek z Vectry je prostě podvozek z Vectry, má svůj rozvor. Pánové z autobazaru přihodili i originální příčníky - nebylo co řešit. A navíc, tento vůz není právě běžnou záležitostí na našich silnicích a Vectrou jezdí kdekdo. Dále mne velmi zaujal téměř netknutý kožený interiér a vysoký stupeň výbavy.
Jízdní vlastnosti:
----------------------
Zmíním sportovní paket. Auto sedí o 14mm níž, pérování je tvrdší a kontakt a zpětná odezva od řízení ale i od celého podvozku je poměrně citlivá. Preferuji tvrdší nastavení německé produkce, takže dojem "motokáry" je zcela na místě. 18" obutí tento dojem ještě umocňuje, auto je poměrně citlivé na podélné nerovnosti a musí se stále "vést", jinak má tendenci nechat se "vést" vyjetými kolejemi na silnici. V případě dobré vozovky naprosto v pořádku, auto drží zvolenou stopu bez jakýchkoli bočních náklonů i ve vysokých rychlostech a prudkých manévrech. Zatáčky - dlouhé, táhlé, utahující - v jeho podání jsou jako po kolejích. Zatím jsem se nedostal za limit, počítám že v běžném provozu bude trochu problém toto auto utrhnout. Motor táhne od 2000 rpm, kdy začně přeplňovat turbo až kousek nad 4500 rpm silně a plynule. Na 1,6 tuny těžký vůz motorizace nutné minimum, řekl bych. Občas pocitově zaznamenám výkonový propad kolem 2500, chvilkové zaváhání v plynulosti tahu (viz. novinky níže) Nechám prověřit při další návštěvě v servisu. Převodovka je nastavena na dlouhé převody, takže "za 6" je opravdu určeno pro dálniční let. (vyzkoušeno na noční A4 Lobau - Hof)
Vnitřní komfort:
--------------------
Kožená výbava, zde velmi dobrý dojem ze sedadel - příjemné a tuhé boční vedení, sedák dostatečně dlouhý, použitá kůže velmi reprezentativní a hodnotná. Jediná výtka - očekával jsem nižší posaz, sedadlo je na můj vkus dost vysoko i v nejnižší pozici. Vyhřívání sedadel - výborná věc, návykové. Odkládací přihrádky ve stropním panelu jsou trochu exhibicí designérů, ale neruší a pokud máte povícero slunečních brýlí, dá se využít. Odkládací prostory pod loketní opěrou (2x), ve dveřích i ve středovém panelu jsou dostatečné. Dvouzónová klima - bez potíží zvládá svou funkci. Prostor na zadních sedadlech je spíše na článek do časopisu o bydlení. Je koncipován pouze pro 2 cestující, třetí středový jen jako nouzový. Sedadla poskytují veškerý komfort, stavitelná jsou jak podélně, tak i nastavením sklonu opěradla. Na šířku je zde dostatek místa. Do středu je vložena příprava na tzv. travelbox - cestovní ledničku / minibar. (nevlastním). Systém flex umožňuje posklápět všechna sedadla a vytvořit rovnou plochu, navazující na zavazadlový prostor, velmi jednoduše a rychle. Sluneční clonky v zadních dveřích, zatmavená zadní okna, držáky nápojů v zadní středové konsoli, příjemná loketní opěra - jen detaily dotvářející duch vozu.
Poznámka: Pokud si odložím něco menšího, např. složku s CD na zadní sedadla, už na ně nedosáhnu. Tak bohatě je řešen prostor pro spolucestující.
Příslušenství / elektronika:
--------------------------------
Vůz je vybaven systémem CD NAVI 70 s barevným displayem. Autorádio s CD / MP3 / NAVI. Palubní počítač s barevným displayem - klasické dělení na oblasti audio/navigace/informace o jízdě + servisní menu s podrobnými informacemi.Díky MegaBeedovi už mám i patřičné mapové podklady, NAVI funguje standardně.. Automatický senzor deště je dosti návykový, zatmavovací zpětné zrcátko se mi nepodařilo zažít v provozu (zřejmě kvůli zatmaveným sklům). Parkovací senzory - zde menší poznámka. Po přezutí na zimní pneu R16 přední parkovací senzory reagují poněkud citlivěji než by měly. Ale to je jen drobnost.
Silné stránky
+ Zajímavý design - "velký" hatchback
+ Není to běžný vůz - jistá exklusivita
+ Motor - 1,9CDTi 110kW z produkce fiatu / doporučovaná varianta
+ Interiér - kožený paket, plná výbava
+ Variabilita vnitřního prostoru (lze z něj udělat téměř kombi, i luxusní limusinu)
+ Jízdní vlastnosti ve vyšších rychlostech, vedení stopy, stabilita
+ Pohodlí, luxus - vůz je koncipován jako čtyřmístný, zadní sedadla jsou posunuta dozadu na úkor zavazadlového prostoru (možno je ovšem i podélně posouvat)
Slabé stránky
- Tvrdší odpružení - daň za sportovně naladěný podvozek (citelné pouze na opravdu rozbitých cestách)
- Menší poloměr otáčení - je to přeci jen dálniční záležitost
- Delší zpřevodování - viz. předchozí bod (při městském provozu nutnočasto řadit "za dva")
- chybí vypínač ESP, obzvláště v zimě je to velké mínus. (pokud stojíte na čerstvém sněhu do mírného kopce, auto prostě nerozjedete)
- Ještě jednou převodovka z GM produkce... Řazení jedna a dva je hodně na pocit, po zahřátí se situace zlepší.
- dílenské zpracování interiéru (oblast popelníku, na toto jsem zvlášť vysazený)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Nedoporučuji autorizovaný servis Opel v Liberci. (zklamal mne jejich přístup během servisní přejímky)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
www.auta24.cz - naprostá spokojenost s jednáním, přístupem i ochotou. Komplexní zajištění nákupu a přihlášení vozu. Profesionální práce.
Tovární verze Sport
Tovární úprava se týká sníženého a tvrději nastaveného podvozku, sladěného s 18" ráfky a 225/45 pneu, oválná koncovka výfuku, jiné úpravy na voze nejsou
Zajímavé odkazy:
http://www.youtube.com/watch?v=oZZWurOPGb8
http://www.youtube.com/watch?v=Kka9twnZD_Y&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=2S0ZYGBugUE&feature=related
Novinky v recenzi
Servisní údržba
Výměna zadního přidřeného pístku brzdy (stržená prachovka a zoxidovaný pístek - je z hliníku.?) a doplnění klimatizace.
Repase turbodmychadla
Další nepříjemnost - turbodmychadlo přestalo plnit. Po zběžném dotazu na servis a odpovědi ve stylu "výměna dílu s prací za 50 000" jsem zkusil jiné možnosti a turbo lze na webu sehnat za cca 20k bez daně, na Ebay za 800 EUR i s daní ale zvolil jsem možnost repase pomocí originálních dílů ve společnosti REMA Strakonice. K rozsahu poškození - zcela nefunkční, zanesená podtlaková regulace sklonu lopatek a fyzicky poškozené axiální oběžné kolo a rotor turbíny. Prý je to běžný jev u takto namáhaných součástek a potká to bez ohledu na styl jízdy každého kolem 150000 km. Tak nevím, ale mne to potkalo.
15 000 km servis
Výměna oleje a filtrů + axiálních ložisek uložení předních pružin.
Termostat - oprava
Proběhla výměna termostatu v okruhu chlazení. Zasekl se v otevřené poloze. Nyní vše v pořádku a drží spodní úroveň teploty.
Škrtící klapky sání - ovládací táhlo
Jako největší slabina tohoto motoru je uváděno špatné technické řešení ovládání škrtících klapek sání - tzv. vířivých klapek. Prověřil jsem její stav a - táhlo tam zcela chybí. Tyčka samotná nelze objednat jako náhradní díl, pouze v kompletu s odlitkem sání - 9600 s DPH. Dále jsou konstrukčně špatně navržena pouzdra těch klapek, takže se doporučuje měnit celý díl sání, po 2007 odstranil facelift. Chybějící ovládání se neprojevuje na spotřebě, ani na výkonu, klapky jsou v paralelním kanálu sání volně a tlak turbodmychadla je při určitých otáčkách otevře sám - odtud tedy ona občasná drobná výkonová prodleva při akceleraci. Očekávám zlepšení linearity tahu.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Opel Signum 1,9 CDTi Sport 110 kW
- Hezkej kousek 25.07.2010 08:44 Koubes84
- Re: Re: Repase 18.07.2010 15:00 Slezina
- Re: Repase 18.07.2010 11:29 Sepp
- Re: Re: Repase 18.07.2010 11:16 Slezina
- Re: Repase 18.07.2010 10:30 Sepp
- Repase 17.07.2010 12:11 Slezina
- Re: Mara89 23.03.2010 21:14 FRPE
- Mara89 23.03.2010 21:04 štíreček1
- auto 18.02.2010 15:54 pivita
- Re: Krasavec 18.01.2010 10:25 Sepp
- Krasavec 17.01.2010 10:57 The Stig Driver
- Termostat chlazení 03.12.2009 08:37 Sepp
- Re: Re: Re: Teplota motoru 02.12.2009 13:29 Sepp
- Re: Re: Re: Vypínač ESP 30.11.2009 16:17 Sepp
- Re: Re: Vypínač ESP 29.11.2009 20:32
- Re: Re: Teplota motoru 29.11.2009 19:04 RS
- Re: Teplota motoru 27.11.2009 12:11 Sepp
- Teplota motoru 26.11.2009 20:13 Jetty
- Re: Vypínač ESP 25.11.2009 17:09 Sepp
- Vypínač ESP 24.11.2009 22:06 Megabeda
- PŘEHODNOCENÍ 26.10.2009 06:46 Mira328i
- Re: vik liberec 24.10.2009 08:37 Sepp
- vik liberec 22.10.2009 20:17 delvan
- Re: Pozdrav 02.10.2009 09:34 Sepp
- Pozdrav 01.10.2009 12:42 Megabeda
Další vozy Opel Signum
-
Opel Signum (2005) Majitel: Vikas
Přidáno: 25.10.2008 2610 Majitel 9.77 Uživatelé
-
Opel Signum (2005) Majitel: RB320
Přidáno: 31.1.2012 09 Majitel 9.33 Uživatelé
-
Opel Signum (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.5.2009 69 Majitel 8.22 Uživatelé
-
Opel Signum (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 18.7.2010 18 Majitel 6.67 Uživatelé
-
Opel Signum (2006) Majitel: Thimlicek
Přidáno: 17.11.2013 09 Majitel 4.78 Uživatelé