Recenze
Renault Scénic
Technické info
Přezdívka auta Nigga Rok výroby 2012 Koupeno ojeté najeto [km]:68000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 320 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 470 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
Od roku 2007 jezdíme ve Scenicu. Nejdříve to byl Scenic I ročník 2002 1.6 16V – Sportway. Pak jsme přesedlali na Scenic II 2007 Luxe Dinamique 1.6 16V a pak jsme začali řešit nové auto…
Někdo by řekl, že volba byla jasná, ale nebylo tomu tak. Scenic nám na 100% vyhovuje prostorem, komfortem a bezpečností. Jsme čtyřčlenná rodina a nikdy se nám nestalo, že bychom se do auta nevešli se vším, co jsme s sebou potřebovali anebo chtěli. Mě ale přestal bavit motor...
Chtěl jsem něco živějšího a méně hlučného, něco „od podlahy“…Jelikož ročně najedeme 10-15 tisíc km, vždy jsme volili benzínový motor a tak jsem se i teď začal poohlížet po benzínech. Chtěli jsme něco jiného než Renault – důvod jsme vlastně ani neměli, nikdy nás Scenic nenechal ve štychu a takové klasické povídaní o nespolehlivosti a neustálých servisech jsme nezažili taky. Koukal jsem na Toyotu Verso , Peugeot 5008, C-max, apod. Věděli jsme, že chceme 3 oddělené zadní sedačky, a to takové, aby se mezi dvě dětské sedačky vešla doprostřed i babička . Dále plnohodnotnou náhradní pneumatiku a slušný kufr – ten hlavně chtěla manželka.
Z výše uvedených aut se mi nejvíce líbila Toyota, ale ta měla menší kufr a cenu lehce nad naším rozpočtem (myslím si, že dokonce nemá ani plnohodnotnou rezervu). Motor 1.8 benzin se mi dle recenze zamlouval také. Manželka ale pořad měla pocit, že ten Scenic je nejlepší a donutila mě je znovu začít sledovat a porovnávat s nabídkou výše uvedených modelů. Pak jsem narazil na inzerát Scenic III 1.6 dCi a říkal jsem si, že to asi bude překlep, protože Renault má jen 1.5dCi a 1.9dCi, ale nebyl. Začal jsem číst o novém motoru, recenze měl vesměs dobré, zkušenosti uživatelů také a najednou jsme se začali zvažovat diesel, i když roční nájezd není nic moc.
Abych to shrnul, od Scenicu III mě odrazoval jen motor, ale jen do doby, než jsem se rozhodl zkusit diesel. Pak byla volba naprosto jasná. Jsme na tento vůz zvyklí, vejde se nám do garáže, libí se nám a je to opravdu auto stvořené pro rodinu, jako jsme my.
Po zkušební jízdě jsem už nic jiného nechtěl a i do dneška se s manželkou dohadujeme, kdo bude řídit .
INTERIER:
Klasika - hodně místa, vysoký a pohodlný posed, všude odkládací prostory, všechno pěkně ladí, hodně světla, rodičovské vychytávky a dobrá přehlednost na všechny strany …Oproti předchozím modelům velký skok v kvalitě zpracovaní a výběru materiálů. Horší je umístění držáku na pití a ovládaní klimatizace (obojí je opravdu nízko a blbě se hledá a ovládá po dobu řízení, možná si časem zvykneme, ale zatím je to pořád nepříjemné). Audio máme BOSE a je to opravdu pecka, hraje to perfektně. Strašně mě baví Bluetooth, používám Spotify a vždy posloucháme přesně to, na co máme náladu. Za mě jednoznačně největší skok a zlepšení představuje řadicí páka a řazení rychlostí. Oproti Scenicu II se to nedá srovnat. Páka krásně zapadá do rychlostí, není třeba trefovat se a tlačit .
Hodně lidí si stěžuje na zvuk brzdového pedálu a já budu asi taky jeden z nich…prostě je to jediné ,co je slyšet, když řídíte a docela mi to vadí.
MOTOR:
Motor je opravdu super, co jsem chtěl, to i mám. Táhne to od podlahy, krásně zní z venku a v autě skoro není slyšet – při 160km/hod se normálně bavíme i s dětmi a nikdo na sebe nemusí křičet (v předchozím jsme na sebe řvali už od 110km/hod). 1. rychlost krátká, 2. než se chytne turbo nic moc a pak už je všechno paráda. Opravdu si vychutnávám každou jízdu, dálnice, město, okresní silnice, všude to jezdí pěkně a jistě. Radost řídit!!!
Start – Stop systém je v pohodě, ale pořád mám tendencí sešlapovat spojku ve chvíli, kdy se aktivuje .
Když si člověk na to zvykne, tak je to docela dobra vychytávka (lze ji kdykoliv po dobu jízdy vypnout).
Super je i asistent rozjezdu do kopce – funguje perfektně.Auto jsme koupili ojeté u Auto Pokorný Brno. Je jako nové, pořád v záruce (02/2017 nebo 100 000 km).
Silné stránky
Prostornost, design, motor, bezpečnost, pohodlí, výhled...
Slabé stránky
Za mě zatím nic...
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto jsme koupili ojeté u Auto Pokorný Brno. Je jako nové, pořád v záruce (02/2017 nebo 100 000 km).
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto Pokorný SUPER!!! Zatim jen koupě, ale kdyby k nám byli blíž, tak neváháme u nich i servisovat - doporučuji.
Scenic III 1,6 dCI BOSE edition
Výbava BOSE, bixenony, handsfree karta, zadní parkovací senzory, LED denní světla, černá metaliza.
Další vozy Renault Scénic
-
Renault Scénic (2009) Majitel: mvdr
Přidáno: 24.3.2010 4010 Majitel 9.62 Uživatelé
-
Renault Scénic (2013) Majitel: jaggerl
Přidáno: 26.12.2013 310 Majitel 9.17 Uživatelé
-
Renault Scénic (2005) Majitel: Popenec
Přidáno: 23.4.2012 159 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Renault Scénic (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.7.2008 19 Majitel 9.61 Uživatelé
-
Renault Scénic (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 14.12.2007 178 Majitel 9.58 Uživatelé