Recenze

VII (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Volkswagen Golf

7.33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Golf, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Golf Rok výroby 2018 Koupeno nové najeto [km]:45000 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 998 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.8 maximální rychlost [km/h]: 196 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Zdravím všechny příznivce aut. Tak jsem se konečně po dvou letech vlastnictví dokopal k recenzi svého auta. Věřím, že zájemci o tohle auto, případně motor, zde najdou dostatek relevantních informací pro jejich rozhodování. Předem se omlouvám, bude to poměrně dlouhé.
Pořízení vozu:
Po dokončení školy, nástupu do práce nastal čas pořídit si první auto.
Po 6 letech dojíždění do školy vlakem (tímto zdravím bezchybně fungující státní společnost ČD), jsem už odmítal jezdit trasu MB-Opava v neklimatizovaných, špinavých, věčně zpožděných soupravách našeho národního dopravce. Btw. Jedna cesta=6hodin života v prd…
První myšlenky byla koupit nějakou starou vraždu okolo 50 000,-, tchán automechanik, dal bych to dokupy a jezdil za pár.
Po zhlédnutí všech možných inzerátů IV golfů, Octavií I 1.9TDI atd. jsem dospěl k poznání, že tudy prostě cesta nepovede. Jistota stočených km byla téměř 100% a většina aut vypadala, že si do nich horníci z dolu Hlubina chodili vytřepat fáračky.
Zvýšil jsem cenu na 70-80 tisíc, ale situace byla pořád stejná. Nechtěl jsem riskovat, že koupím auto, kterému se do půl roku vysype motor, převodovka a nastrkám do něj dalších 50tisíc.
Následovalo zvýšení ceny na 100-120tisíc s odpočtem DPH. V hledáčku se objevila Octavie II, Golf V, starší Passaty atd. Pár jsem jich prošel, všechno na mě působilo všelijakým dojmem.
Následovaly úvahy o autě na leasing, ale vzhledem k tomu, že brát si úvěr, když nemám vyřešené vlastní bydlení, mi přišlo jako hloupost, tak z této možnosti taky rychle sešlo.
Nicméně úvahy o leasingu mě přivedly k operativnímu leasingu, který byl na podzim roku 2017 k mání za extrémně dobré ceny. Po srovnání několika nabídek z toho nakonec vítězně vyšel VW Golf 1.0TSI Comfortline.
Auto je od Barth operák, doba pronájmu 3 roky, cena 4000/měsíc bez DPH. V ceně je servis, POV, HAV atd. Koupil jsem jen zimní gumy a známku. Trochu škoda bylo, že 3 měsíce po tom, co jsem objednal, bylo to stejné auto na pár týdnů možné objednat za 3200/měsíc, což je prostě cena z říše snů, ale co už.
Výbava auta:
Klasický golf Comfortline v barvě Kurkuma Yellow.
Nešlo tam nic připlatit, takže základní rádio, základní sedačky atd.
Základní výbava zahrnuje:
Adaptivní tempomat
Automatickou klimu
15“ kola
Rádio 6,5“
Multifunkční volant
Palubní počítač
A to je asi vše podstatné

Exteriér vozu, světla, lak.
Klasický konzervativní golf. Za mě desetiletí cizelovaný vzhled, v této generaci dovedený k poměrně hezkému výsledku. Ihned po faceliftu jsem se zamiloval do promo „zlaté“ barvy Kurkuma, takže jsem ji tam prostě musel mít. Bohužel celkový efekt kazí malá kola. Když jsem se byl projet v Golfu R v této barvě na 19“ kolech vypadalo to úplně jinak.

Světla vpředu jsou základní halogenová a za mě svítí, jak se jim chce.
Mám hodně dobrý zrak, ale někdy jedu v noci a přijde mi, že vidím úplné hov.., jindy si na stejném místě říkám, jak krásně prozařují tu temnotu. Asi záleží na konkrétních podmínkách, každopádně moderní auta s ledkama vás oslňují, protože váš světelný výkon prostě přebijou. Rovněž osvětlení krajnice je nic moc.
Dálkové jsou slušné, tam nemám připomínku. Celkově v mém příštím autě budou 100% LED světla

Kvalita laku je pro mě poměrně zklamáním. Barva super, ale po 3000km jsem na kapotě a nárazníku měl 7, slovy sedm míst, kde se lak odloupnul po nárazu kamínku. Dneska už to raději ani nepočítám, ale bude jich tam spoustu. Dokonce mám jeden i na střeše, netuším jak. Jezdím 90% jen po dálnicích a cestách 1. Tříd, žádné polní cesty atd. Tátův Leon z roku 2015 jich má po 75tis. Km možná 5 na celém autě.

Interiér
S motorem za mě nejsilnější stránka vozu. Vše velmi dobře zpracované, přehledné, intuitivní, měkčené plasty na plaubovce, dveřích, ale bohužel chybí u pravého kolena.
Po 45tis. nic nevrže, neodlupuje se, nemlátí, takže spokojenost, protože na tohle jsem dost alergický.
Volant- mohl by mít tlustší věnec, kůže příjemná, ovládací prvky perfektní, zejména tempomat se mi z volantu ovládá 100* lépe než páčkou jako u Škodovky.
Infotainment- Nemám navi, nemám spárování s telefonem, používám pouze rádio a informace o jízdě. Základní rádio má výkon 4*20W a hraje prostě průměrně, spíš podprůměrně.
Prostornost- Bez problému pro 4 dospělé, kufr stačí spíš pro 2.
Sedačky- Tady přichází další mínus auta. To, že nemají skoro žádné boční vedení, a sedák je úplně plochý akceptuji, jsou to základní sedačky a nesedí se v nich špatně.
Co mi ale vadí, je materiál sedaček. Věřím celému VW, že díky materiálu, ze kterého jsou vyrobeny přežijí i nukleární útok, a že budou po 500 000 pořád vypadat skoro jako nové, protože na nich nevidím jediný náznak opotřebení, ale proboha sednul si do těch sedaček někdo, když auto stálo celý den na slunci?
Jsou sice označeny jako textilní, ale v tom textilu je tak velká příměs umělých materiálů, že se na nich prostě člověk potí jako prase a v létě není tento materiál vůbec příjemný. Tady bych si určitě připlatil za Ergo s alcantarou.

Motor, převodovka
Tak pojďme k tomu, co všechny zajímá a polarizuje.
Řadový tříválec, motor do sekačky, mixéru, nepřežije ani 50 000km, nejede to, objem nenahradíš, vibruje to, žere to- ano ano, ale zkusím vám k tomu napsat můj názor.
Za mě je to velmi silná stránka toho vozu.
Výkon 81kw, 200Nm a váha auta 1220kg stačí k tomu, abyste bez problémů patřili mezi 1% nejrychlejších aut v dnešním provozu a to vše s fantastickou spotřebou.
Ne nezbláznil jsem se, ani neobhajuji vlastní garáž. Myslím, že zde v recenzi vypichuji spíše slabé stránky a motor mezi ně prostě nepatří. Uvedu příklad.
Moje trasy se dělí na dva typy. Do práce 20km tam a zpět po dálnici a dálkové cesty 300+km z Čech na Moravu. Občas nějaké kratší popojížďky.
Trasu do práce jezdím v 90% případů 140km/h a po zahřátí chladicí kapaliny motoru na 90st. pak tempomat 150km/h. Občas se svezu s někým rychlejším nebo mám náladu jet rychleji 150-180.
Spotřeba na této trase je od 6,3l v létě až po 7,8l v zimě a za zhoršených podmínek, záleží na provozu.
Zkoušel jsem i jednu nádrž jezdit do práce 100-110km/h, abych vyzkoušel, kolik to žere v tomto režimu. Výsledná spotřeba byla 4,6l/100, při teplotách od 0-15st.
Dálková trasa pak znamená jízdu 50% dálnice 50% okresky a město. Tyhle cesty jezdím hooooodně svižně a většinou se nestane, že by mě někdo předjel, kromě pár dálničních letců z Polska, na okreskách téměř vůbec. Například trasu dlouhou 308km, kde čas jízdy dle mapy.cz je 3:53h, jezdím pravidelně pod 3h. Rekord 2:48. Znamená to průměrnou rychlost 110km/h a jízda v režimu okresky 110-130, předjetí cca 70-100aut, dálnice pak 160-170, město a obce 60km/h. I při tomto způsobu jízdy se vlezete do 7l/100km. Ne nelžu, nelžu, nelžu, prostě to takhle ukazuje palubní počítač a podle dotankování to +- sedí. Tankuju v 99% případů Vervu 100 nebo shell v-power racing, což může mít vliv. Auto jsem se snažil co nejlépe zajet a jezdím hodně předvídavě. Nejčastěji na této trase dosahuji spotřeby 6,5-6,8l. Rekord je 5,2, když jsem dodržoval předpisy +5km/h a občas předjel. Pomaleji jsem bohužel nejel.

Motor je velmi slušně odhlučněný, na volnoběh u stojícího auta ho neslyšíte, pouze jde cítit lehoulinké vibrace, ale pořád 2* tišší než TDI motory. Ale pouze za předpokladu, že otáčky nespadnou pod 1800ot. do 4. převodového stupně a pod 2000ot. na vyšší stupně. Jinak to pod zátěží začne vibrovat a není to příjemné. Někomu to nevadí, ale mě jo, a tomu motoru to prostě nedělám.
Co se síly motoru týče, tak 81kW mi přijde podhodnocené, reálně tam určitě bude víc. Zabírá od 2000ot. a táhne až do 5600. Zejména na 3. rychlostní stupeň je akcelerace na daný výkon a objem více než slušná a při předjíždění používám téměř výhradně tento kvalt. Na 6ku už to taková hitparáda není a zrychlení na dálnicích je pozvolnější. Musíte buď podřadit, nebo jet alespoň 140 aby měl motor dostatečné otáčky. Chtít po něm ve 110km/h na 6ku svižně zrychlit je trápení.
Přibližné otáčky při rychlostech:
60km/h 3-2300, 4-2000
80km/h 3-3200, 4-2700, 5-2100
100km/h 3-4100, 4-3300, 5-2500, 6-2100
120km/h 3-5000, 4-4000, 5-3000, 6-2500
140km/h 4-4700, 5-3600, 6-3000
160km/h 4-5500, 5-4200; 6-3400
180km/h 5-4900; 6-3800
200km/h 6-4200

Maximální mnou dosažená rychlost je tachometrových 208km/h na rovném úseku, ale určitě by šlo i víc.

Tím se dostávám k převodovce, která je plusem i mínusem.
Plusem je přesný chod, ergonomie řadicí páky, nic nezadrhává, můžete řadit rychle, dráhy jsou poměrně dost přesné, žádný problém. Zároveň se mi líbí poměrně rozumné zpřevodování.
Druhou stranou je, že si při každém třetím zařazení zpátečky spočítáte zuby. Prostě tu spojku můžete zmáčknout, jak chcete a stejně to udělá. Jediná možnost je zařadit ji velmi velmi pomalu, což prostě reálně není moc zábavné a uživatelsky přívětivé. Prý je to vlastnost převodovky MQ200. Na životnost synchronů by to vliv mít nemělo, ale sere mě to, vypadám na parkovišti jako bych neuměl zařadit.
Co se ovládání spojky týče, tak je to bez debat nejhůře sladěný motor 1.0TSI s manuální převodovkou ve všech autech ve kterých jsem s tímhle motorem jel. Konkrétně Karoq, 5 různých Fábií v průběhu 3let, 3* Rapid, Octavia. Ve všech těchto autech se se spojkou pracovalo příjemně, dalo se lehce přeřazovat bez cuknutí, rozjezdy na pohodu, podřazování s meziplynem taky.
V mém golfu je to všechno o řád horší. Zaprvé spojka je měkká jako prase. Je to jak šlapat vzduch. Spojka zabírá poměrně vysoko, rozjezdy ale nejsou problém, pomáhá elektronika. Co je horší, je plynulost řazení. Chce to opravdu hodně citu a práce, aby řazení nižších kvaltů bylo bez nepříjemných projevů. Podřazování je pak otázka téměř mistrovství. Dát tam v 70 dvojku, ve 110 trojku s meziplynem tak, aby to necuklo, mi trvalo opravdu hodně dlouho. Špatně, špatně, špatně. I ta Fabia za 300 to umí líp, někdo z ladičů VW prostě neodvedl dobrou práci.
Ono vlastně odvedli špatnou práci i při vývoji tohoto motoru. Asi málokdo ví, že mezi sebou při jeho vývoji soupeřilo oddělení Škodovky a VW. Dostali deadline, do kdy má být motor vyvinut, a dali se do práce. V den D měla Škoda vyvinutý motor 1.0TSI, zatímco VW požádalo o posun termínu, protože to nestihli. Nakonec se oba motory srovnaly s tím, že Škodováky vyvinutý agregát ve všem předčil odpad, který vyvinuli ve VW. Motor, který se nachází ve všech vozech VAG, je tedy vyvinut Škodou.

Podvozek
Na Golfech opět velice příjemná věc.
Začnu komfortem, který je díky 15“ kolům prostě super. Auto se na nerovnosti zhoupne, ozve se decentní žuchnutí a jedete dál. Kola neodskakují a nemlátí.
Jízdní vlastnosti jsou na tom už trochu hůře. Lví podíl na tom mají kola a gumy Continental eco 5. Za sucha ještě dobré, ale nedej Bože když zaprší. To pak kloužou jako prase a vůbec nechápu, že tohle někdo pustí do výroby, přitom je to mezi eco gumami ještě ta z nejlepších. Zimní Continentaly TS860 drží za mokra mnohem líp a za sucha je tam minimální rozdíl. Teď na léto budu jezdit Dunlop Blue response, tak napíšu srovnání, jak drží.
Velice dobrý je systém XDS, který opravdu hodně pomáhá. Dík směšně lehkému motoru na přední nápravě je radost projíždět ostré zatáčky v nižších rychlostech. Můžete stát na plynu, točit volantem a auto se krásně zadkem stočí do zatáčky a při zhoršené adhezi i lehce vybočí. Ve vyšších rychlostech se ale projeví hodně měkké naladění podvozku a už to není tak jisté a auto na to prostě není dělané.
Na dálnici pak zaznamenáte zhoršenou citlivost na boční vítr způsobenou kratším rozvorem, měkkostí podvozku a karoserií hatchback.
Perfektní věc je adaptivní tempomat. Používám zejména ve městech a na dálnici když se mi nechce řídit. Funguje velmi dobře, ale dneska už jsou zase o kus dál.
Co se brzd týče, vzhledem k váze to brzdí slušně, ale uměl bych si představit, že to bude brzdit i lépe. Například v testu Rapida 1.0TSI po 100 000km pan Vaculík chválil volbu předních brzd pro vozy Rapid a Fabia, kde nejsou obyčejné FSIII ale AT. Tak vážení etalon Golf má vepředu FSIII a desky se určitě 100 000km nedožijí s polovinou materiálu. Půlka už tam bude chybět teď. Nechápu proč lowcost Rapid ty lepší brzdy má a Golf ne.
Po silnějším zabrzdění je cítit, že pedál změkne a zároveň zde opět roli hraje šířka a profil pneumatiky. Při prudkém brzdění a změně směru zadek trochu tancuje, holt je moc lehký.

A jsme na konci. Moc děkuji, pokud jste tuto recenzi dočetli až sem. Pokud máte nějaké otázky, klidně napište do diskuze. Zároveň se omlouvám za chybějící fotky, ale všichni si umíte vygooglit Golfa dané barvě.





Silné stránky

Motor
Spotřeba
Komfort jízdy
Kvalita zpracování

Slabé stránky

Světla
Sedačky
Rádio
Kvalita laku
Spojka

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Ve 29 000km mi kuna dvakrát po sobě rozkousala kabel čidla oleje.
Servis ve 30 000km, oleje atd. vše v rámci splátky OL.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto Barth. Vše vyřízeno bez problémů a hlavně on-line. Auto bylo k vyzvednutí po cca. 4 měsících od objednávky.

 


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf

Další vozy Volkswagen Golf



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
8
prostornost
9
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
9
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
9
spotřeba
10
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
5
brzdy
7
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…