Recenze
Technické info
Přezdívka auta Arteon Rok výroby 2024 Koupeno nové najeto [km]:8600 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2000 výkon [kW]: 140 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8 maximální rychlost [km/h]: 233 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 20 zavazadlový prostor [l]: 600 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5
Popis vozu
Po nějaké době se opět vracím s recenzí dalšího auta. Tentokrát jde o Arteon Shooting Brake.
Jak jsem psal v recenzi Tiguanu, auto nám bohužel absolutně nevyhovovalo, co se velikosti kufru týče, a proto jsem objednal právě Arteon, který paradoxně vycházel lépe než Passat se stejnou motorizací.
Objednáno koncem října, přebíral jsem 11.01.2024. Bohužel nešel silnější benzín 2.0TSI 206kW, dali ho do nabídky až v listopadu, a to už jsem měl objednávku zmraženou a nešlo s ní hnout.
Exteriér, interiér a výbava
Za mě jednoznačně nejkrásnější VW model současnosti, a to o parník. Líbí se mi agresivní maska verze R-line, nízká silueta, bezrámové dveře, letní 20“ kola a taky základní šedá brava, která je navíc bez příplatku. Prostě za mě asi nejkrásnější kombík střední třídy. Na zimu jsem měl 18“, taky to nevypadalo nejhůře, ale letní tomu teprve dodaly ten správný šmrnc. Gumy opět Pirelli, nicméně zimní o něco lepší než u Tiguanu a letní P-zero minimálně za sucha drží neuvěřitelně, voda nemám připomínek. Pomáhá samozřejmě šířka 245 mm a nízké těžiště auta. Více u jízdních vlastností.
Co se interiéru týče, tak tady panuje velká spokojenost. Auto je samozřejmě obrovské, uvnitř je hromada místa ve všech směrech, kromě prostoru nad hlavou, ale nejsem vysoký, takže to mě netrápí. Kufr gigantický, tam toho vleze…
Sedačky velice pohodlné, proti Tiguanu mnohem lepší dokonce i tu základní masáž považuju za vcelku ucházející a používám ji. Celý interiér působí velmi kvalitně zpracovaný, všude měkčené materiály, nic nevrže, nic nerachtá. Díky akustickým sklům je auto opravdu velmi tiché. Na kvalitním povrchu na dálnici člověk při 140 slyší jen šumění. Výborně odhlučněná jsou i kola.
Auto má bohatou výbavu, adaptivní tempomat, asistenty, 360 kamery, matrixy, tažné, 3 zónovou klimu a nejvyšší verzi infotainmentu. Kamera by teda mohla mít lepší rozlišení a infotainment je bohužel pořád pomalý, nabíhá dlouho, navigace hloupá, pomalá, no prostě stejná hrůza jako u Tiguanu. Hlasový asistent nepoužitelný.
Motor a převodovka
No, tady mám smíšené dojmy. Začněme tím horším, a to je motor a spotřeba. 2.0TSI 140kW jsem měl možnost řídit v Octávce III a tam ten motor jel, nežral a přišel mi velice dobrou volbou. Byl i velmi chválený všemi novináři. Tady jsem opět poctivě zajel, dokonce na 102 oktanový benzín z Aralu, a takhle se mi to auto odvděčilo. ☹
Momentálně po 8 000 km je situace lepší, ale první 3 tisíce jsem si říkal, že to snad není možné. Auto prostě nejelo, ještě na první 3 kvalty, ale pak. Nevím, zda za to můžou EU normy, nebo co se stalo, jestli je to vada kusu, ale nikomu už ten motor nedoporučuju.
Při zajíždění na dálnici to neudrželo na 7ku do kopce ani rychlosti kolem 140 km/h při téměř plně stlačeném plynu. Na 4ku do stoupání už se toho taky moc nedělo, proti Tiguanu strašný šok. Teď, po X tisících km je to výrazně lepší. Auto je těžké, ano jezdím dost naložený, ale je to nízká předokolka, takže bych pořád čekal, že to pojede lépe. Dnes to velmi dobře jede na první 3 kvalty, 4ka ujde, na dálnici je pak nutné i ve vyšších rychlostech dát 5ku, aby se něco začalo dít. Předjíždění na okreskách je fajn, tady těch 140kW cítím.
Na druhou stranu to zase nemá problém na neomezeném úseku držet 200-230 a pouze v největších kopcích si podřadí na 6ku. Tady pomáhá výborná aerodynamika Cx - 0,25. Top speed zatím nejvíce 241 tacho, s rodinou jsem víc nechtěl jet. Ještě zkusím až pojedu někam sám.
Spotřeba je další věc, která mě zklamala. První cesty jsem absolvoval dálkové trasy, svižněji ale nic strašného a spotřeba 9,6l. Dnes je to opět lepší, ale auto prakticky neumí pod 7l, ve městě je to za 9-10, dálnice 140 ukazuje 7,5. Trasa 600 km za našima tempo Německo, když to jde 160-190, pár desítek km 100-120, pak Polsko když není provoz 120-170 a okresky 120 znamená spotřebu kolem 8-8,5l. Ano, je to o 2,5-3l míň než s Tiguanem, ale krabice, 4x4, R-motor. Čekal jsem prostě lepší výsledek. Dlouhodobě mám 9l, v Tiguanu to bylo 12. Zase rozdíl 3 litry. Ano nejezdím palivově vhodné trasy, prakticky jen dálnice a město.
Naopak velice jsme spokojený s převodovkou. Řadí rychleji než v Tiguanu, jemněji, akorát to auto neumí na pokyn plynu plachtit, nebo umí, ale dělá si to tak náhodně kdy chce. I v eco režimu prostě neplachtí na pokyn. Je to stejná DQ381, kterou jsem měl v Octávce, ale řadí mnohem, mnohem lépe. Podřazení na D chvilku trvá, jako všem dnešním motorům, ale není to nic otravného.
Zpřevodování mi přijde ideální, trochu kratší by mohly být 4-6. 7ka při 140 točí 2200ot., při 160 něco kolem 2500, při 200 lehce přes 3000 a v autě je stále relativně ticho.
Podvozek a brzdy
Tady budu prakticky jenom chválit. Mám na autě tlumiče DCC Sport, 20“ kola 245/35 a auto je stejně krásně pohodlné. Ano na příčné nerovnosti si to bouchne, ale proti Tiguanu je to létající koberec. Na zimácích ještě lepší. Opravdu skvělé, skvělé. Zároveň je auto neuvěřitelně stabilní, je mu jedno, jak moc fouká, prostě dlouhý rozvor, nízké těžiště, dokonalé auto na dlouhé cesty. Problém není ani trakce, čekal jsem to mnohem horší.
Perfektní jsou za mě i jízdní vlastnosti. Navzdory délce skoro 5m to není úplně marné ani v utaženějších zatáčkách, ale naprosto nechápu, co to předvádí v táhlejších zatáčkách. Typicky nájezd na dálnici, kde jsem s Tiguanem zvládal nájezdovou rychlost max 80 km/h a výjezd zase max kolem 80, tak tady jde bez problémů nájezdová 85 km/h a výjezdová 90 a to ještě pořád ani nepísknou gumy a auto se nikam nehrne ven. Neuvěřitelné. Přijde mi, že už to musí prostě jít ven, a i když tlačím víc a víc a víc, tak to pořád drží.
Brzdy
Tady opět bída, jako u Octávie. Vepředu 312 mm vzadu 300 mm, což prostě na auto, co má prázdné 1700 kg nestačí. Člověk na to musí hrozně moc šlapat, brzdný účinek vlažný a nemám pocit, že by to zvládlo větší počet prudších zabrzdění z vyšší rychlosti. Zkoušet to nebudu, naštěstí tady lidi koukají do zrcátek.
Opravy a poruchy
Nic se nevyskytlo, auto dokonce nesežralo prakticky žádný olej, což kvituju. Zároveň ho tam je evidentně opravdu velké množství a je dobře chlazený, protože jsem ještě nikdy nedostal olej nad 106st. Ani při jízdě 20minut v kuse 200+ v letních teplotách. Skvělé, bravo VW.
Hodnocení
Auto splnilo do puntíku to, co jsme po něm chtěli zejména. Krásně se tam vejdeme, je tiché, komfortní, a ještě hezké na pohled. Trochu zklamání motor a spotřeba. Bohužel nás vypekla věc s dětskou sedačkou. Arteon totiž neumí v žádné verzi Isofix na předních sedadlech, což je teda u takhle velkého auta totální fail, když to nabízí i „blbá“ Scala. Takže buď jezdí prcek vzadu, kde se mu ale samozřejmě při dlouhé cestě nelíbí, když mu tam nikdo nepodá cumel, nebo vepředu, ale na pásu, což je otrava. Proto jsem 15.07. objednal nový Passat 2.0TSI 195kW, který Isofix má, a navíc snad konečně motor co pojede. V příštích měsících mě čekají 4 cesty do Čech, takže doufám, že alespoň tu listopadovou a prosincovou už pojedeme v novém.
Silné stránky
Prostor
Jízdní vlastnosti
Odhlučnění
Komfort
Slabé stránky
Motor
Spotřeba
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Nic
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Arteon Arteon
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy značky Volkswagen
-
Volkswagen Golf (2009) Majitel: Thomasino
Přidáno: 26.12.2009 51889 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2016) Majitel: Verny_2013
Přidáno: 31.1.2019 529 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Volkswagen Polo (2019) Majitel: Verny_2013
Přidáno: 17.7.2024 169 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2014) Majitel: Kaamos
Přidáno: 24.5.2022 49 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2011) Majitel: peter21
Přidáno: 30.4.2013 609 Majitel 9.93 Uživatelé