Recenze
Technické info
Přezdívka auta Okta Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:212711 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 50 kroutící moment [Nm]: 133 zrychlení 0-100 km/h [s]: 17 maximální rychlost [km/h]: 162 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.6
Popis vozu
Rozhodl jsem se, že sem pověsím moji recenzi octavie s atmosférickým dieselem, protože tu taková tuším ještě není. Nebudu sem ale vypisovat všem známé přednosti a nedostatky tohoto auta. Pojďme tedy rovnou k motoru. Pod kapotou se ukrývá 68 koní, což je na 1330 kg vážící auto po čertech málo. Příslibem za omezený výkon měla být nízká spotřeba. No dobrá, s autem se dá jezdit za 4 litry. V dnešním provozu ovšem musím čím dál víc stát na plynu, abych nebrzdil ostatní účastníky a tím logicky stoupá. Průměr se pohybuje okolo 4,6 l/100 km. Naše škůdka se pohybuje převážně mimo město a na dálnici. Když jsme u dálnice - na jednu stranu bych klidně označil tento motor za ideální, jelikož díky malému apetitu dokáže ujet na nádrž přes 1000 kilometrů, jenže... Problémem je hluk. Motor je spojen s pětistupňovou převodovkou, která je poskládaná nakrátko, aby byla schopna vytěžit maximum z nízkého výkonu. Výsledkem je to, že se ručička nebezpečně přibližuje 4000 ot/min při 130 km/h. Motor duní a v kabině si nepromluví ani řidič se spolujezdcem vepředu. Ale někomu hluchému mohu jen doporučit. Maximální rychlost je 162 km/h. Ale abych nebyl tak negativní - dá se rozjíždět na trojku, při rozjezdech na člověka nečeká žádné nepříjemné překvapení, v 50 se může jet na pětku... V čem se mi zdá být toto auto nepřekonatelné, to jsou provozní náklady. Jediné, co kazí tuto kapitolu je snad jen vysoký zdvihový objem, kvůli kterému je pojistka dražší. Jinak za celou dobu nic, než olej, filtry, rozvody. A dřív byl problém s řemenem, novější už jsou bez výhrad. Po výměně rozvodů jsem ujel cestu z Brna na Stuhleck a zpět ve čtyřech lidech s pořádnou lyžařskou výbavou za 4,3 litrů. Co víc si přát?
Silné stránky
Spotřeba a dojezd!!!
Nízké provozní náklady
Obrovský zavazadelník
Slabé stránky
Nízký výkon
Vysoká hlučnost
Málo místa vzadu
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto už nekolik let servisujeme v autoservisu Čačík Bořetice. Možná je trochu dražší, ale práci odvede vždy pořádně a snaží se vyjít vstříc. Auto bylo dvakrát havarováno(jednou levý bok, podruhé čelně s proraženým chladičem). Po první nehodě opravováno v Agrotec Hustopeče a při lakování se barva dostala i dovnitř, takže nemáme šedou palubovku, ale lehce narůžovělou...
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Kupováno u AAA na lízačku. Stála tam tehdy 280 000 Kč, ve výsledku přišla na 560 000 Kč. Nová by stála 404 000 Kč.
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia 1.9 SDI Clasic
- Re: Re: Re: Re: Re: tyjo 20.01.2014 19:47 michalpneu
- Re: Re: Re: Re: tyjo 20.01.2014 18:37 wikinko
- Re: Re: Re: tyjo 09.06.2013 14:55 Đawson
- leasing 08.06.2013 12:55 idam.i
- Re: Re: tyjo 08.06.2013 10:44 TomasPT
- Re: tyjo 08.06.2013 00:22 TS141
- tyjo 07.06.2013 23:57 roox
- re 07.06.2013 23:52 TS141
- Re: Disky 07.06.2013 22:27 Tomyc
- Disky 07.06.2013 19:46 hitch_
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2003) Majitel: whodunit
Přidáno: 8.4.2017 68 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: Matheas Ropak
Přidáno: 25.4.2009 9688 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: talio2
Přidáno: 18.6.2008 59710 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.1.2010 738 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.4.2008 17510 Majitel 9.92 Uživatelé