Recenze
Ford Escort MKIV Cabrio XR3i
Technické info
Přezdívka auta Eska Rok výroby 1988 Koupeno ojeté najeto [km]:544000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1597 výkon [kW]: 75 kroutící moment [Nm]: 135 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
F un
O r
R acing
D aily
Stařičkej pekáč od Fordu s "hadrovou" střechou, perfektním podvozkem, nízkou váhou a ucházejícím výkonem :-)
Tohle auto mě provázelo už od dětství... Táta ho měl a něco jsme se spolu najezdili... Pak jsem ho nějakou dobu neviděl, neboť jsem už nežil s tátou a tak trochu na něj zapomněl :-)... Ale asi každý zná tu chvíli, kdy se v 18-ti rozhoduje jaké auto koupit a to samé potkalo i mě… Starší auta mě lákala vždy, stejně jako hranaté tvary a o tom že jsem chtěl auto který neuvidím na každém parkovišti snad ani mluvit nemusím… Padlo trochu rozhodování mezi Kadettem 2.0GSi a Escortem MKIV 1.6 EFi a nakonec zvítězilo srdce a tím pádem i Escort…
Shodou okolností známý věděl o jednom na prodej za pár tisíc a pár kilometrů od baráku, tak nic nebránilo cestě za ním - aspoň se podívat...
I když auto nebylo zrovna esteticky ok (nic moc lak, špinavé a zablácené a také lehce poznamenané benzina tuningem), tak potom, co mi prodávající řekl že k němu dá v ceně všechny díly náhradní ( až na pár) ze stejného Escorta i s druhým motorem, zjištění že střecha, interiér a karosérie (co se týče rezy) jsou ve slušném stavu a že auto má již zaplecenou ekodaň, koupě za doopravdy směšnou cenu byla na světě...
Tluče v něm CVHáčkový motor 1.6 EFi s krásnými 75-ti kW který je novější výroby a to roku 1990... Motor má najeto 544tis. a má za sebou jednu GO (zhruba před 150tis.). Váha auta je zhruba 980kg, takže se poměrem výkon / váha (kW/t) nemá vůbec za co stydět
Už cesta domů, byla poměrně zajímavá, neboť kotouče byly křivé tak, že auto sotva brzdilo, takže jsme celých 30km jeli zhruba 60km/h a brzdili dopravu na E55 .
Když se auto dovezlo, bylo jasné, že je na něm hafo práce, a tak začala postupná renovace.
Silné stránky
Podvozek – nic lepšího jsem snad ještě neřídil… auto dokáže krásně držet stopu, neskutečně drží v zatáčkách ale zároveň dokáže odfiltrovat většinu nerovností …
Motor – 1.6 EFi … 75kW/102HP a 135Nm – to už celkem umí s toudle váhou zamávat… Navíc skýtá velké množství možností k úpravám
Váha – 980kg – to mluví snad samo za sebe a určitě to přispívá i k perfektnímu držení stopy
Sedačky – sériově montovaná Recara jsou sedačky přesně podle mého gusta. Mít možnost, dám si je k TV do obýváku místo gauče. Dokáží perfektně držet celé tělo i v pěkně ostře říznutých zatáčkách a zároveň jsou pohodlné i při dlouhých cestách… Prostě paráda
Exklusivita – šance že potkáte druhé je krásně malá
Slabé stránky
Tuhost karoserie – Jelikož je to kabrio, kastle má často tendenci se kroutit aneb stoupnete si jedním kolem na obrubník a druhým do díry a otevřít dveře je problém :D
Dostupnost ND – Na todle auto se dá sehnat prd… resp. prd nových dílů… ještě že máme vrakáče :D
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Je to Ford, takže a doslova Furt Objednávám Různé Díly :-D... Ale moc mi to nevadí...
Odcházejí spotřební věci, jinak asi nic… Ovšem že soudruzi z Fordu měli občas blbé nápady se nezapře… Člověk postupně objevuje nové a nové věci, které jsou neskutečně blbě řešené ale jako celek to opět nevadí
Seznam nových dílů a provedených oprav/úprav:
Březen 2011:
- Nové náplně (brzdová kapalina, motorový olej, převodový olej, chladící kapalina, kapalina do ostřikovačů)
- Těsnění ventilového víka, pod hlavu, olejové vany, sacího a výfukového potrubí.
- Olejový a vzduchový filtr K&N, palivový filtr
- Oprava palubních přístrojů
Duben 2011:
- Spojková sada
Úpravy
Vzduchový a olejový filtr K&N
Laděná koncovka Sebring
15" ALU z Escorta RS Turbo
Pneu Yokohama A-Drive 195/50 R15
Novinky v recenzi
Motor - demontáž
Tak motor už je z Esky venku a teď ho čeká rozborka, přetěsnění, sborka a pár úprav jako je napříklat vyleštění kanálků, sání, černý komaxit na vanu, víko ventilů na červeno a pár dalších drobností... Mezitím interiér opustí palubovka, z motorového prostoru taky všechno vyhážu a pak se budem chystat na lak :)...
Motor
Nyní se chystáme na vyndání motoru kvůli kompletnímu přetěsnění, vyčištění a nové spojce … GO hlavy je samozřejmostí
Přidat názorDiskuse: Ford Escort MKIV Cabrio XR3i
- . 14.11.2017 19:50 JIRA
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: * 11.02.2011 16:34 beny.vize
- Re: Re: Re: Re: Re: * 11.02.2011 15:13 TafiCZ
- Re: Re: Re: Re: * 11.02.2011 14:43 beny.vize
- Re: Re: Re: * 10.02.2011 15:14 TafiCZ
- Re: Re: * 10.02.2011 10:45 beny.vize
- Re: Che che, 09.02.2011 15:35 TafiCZ
- Che che, 09.02.2011 09:34 Stejsn
- Re: Re: Tenhle Ford sem byl před revolucí 09.02.2011 00:35 vrkuboy
- Re: * 08.02.2011 23:29 TafiCZ
- Re: Tenhle Ford sem byl před revolucí 08.02.2011 23:28 TafiCZ
- Tenhle Ford sem byl před revolucí 08.02.2011 19:39 Poustnik
- * 08.02.2011 18:23 beny.vize
Další vozy Ford Escort
-
Ford Escort (1992) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.6.2008 5410 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Escort (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 8.4.2009 2810 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Ford Escort (1995) Majitel: Flash009
Přidáno: 29.8.2011 27 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Ford Escort (1987) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.3.2008 147 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Ford Escort (1992) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.7.2008 810 Majitel 9.81 Uživatelé