Recenze
Volkswagen Polo Highline 1.2 TSI 81 kW
Technické info
Přezdívka auta Modrák Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:210 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 175 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.3 maximální rychlost [km/h]: 196 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 280 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.9
Popis vozu
Asi nikoho na Moje.auto nepřekvapím, když začnu svůj motoristický příběh konstatováním „do aut jsem byl blázen od malička“. Už v pěti letech jsem si údajně vymohl od rodičů kuchyňský zvon a od dědy starý volant z Favoritu. Cestou na dovolené jsem pak na zadním sedadle Felicie řídil a řadil :-).
Od získání papírů před pěti lety jsem pravidelně sedlal rodinou Fabií 1.2 HTP 40 kW z roku 2004 v „social“ výbavě se švihadly, bez ABS, klimy, centrálu a dalších vymožeností moderní doby. Zvlášť ten centrál se hodí ani nevíte jak. Nebylo výjimkou, kdy jsem nechal odemčené zadní dveře uprostřed centra Prahy celý den (světe div se, nikdo nic neukradl). Lepší auto pro řidičské začátky jsem si ale nemohl přát. Díky slabšímu motoru bylo potřeba kvedlat řadičkou jako o závod a odhadovat každý metr i při předjíždění Karosy LC735 z kopce. Na druhou stranu se upřímně divím, proč tolik lidí tzv. „tříhrnkovou flusačku HTP“ odsuzuje. Občas mám pocit, že s tím motorem ani nejeli. Díky strmému převodování do 50 km/h se jedná o velmi schopný a dynamický motor do města a i na okreskách se s tím dá v rámci možností vyblbnout.
Když se ke studiím na VŠ přidalo podnikání, začala se objevovat reálná možnost pořízení svého prvního auta. Nejdřív jsem hledal lehce ojeté BMW e46 nebo později e91. Pak jsem ale „dostal rozum“ a uvědomil si, že abych si výkonnou zadokolku dosyta užil bez ohrožování okolí, potřebuji za volantem nabrat mnohem více zkušeností, než momentálně mám. Proto přišlo na řadu hledání úplně nového auta, kde faktor "vyblbnutí za volantem" hraje až druhé housle.
Protože holduji jednoduchému a funkčnímu designu, koncern pro mě byla jasná volba. Jako první se nabízela domácí Škodovka. Škodovky jsou ale na můj vkus v Česku zbytečně předražené. Navíc nejsem typ, který je nadšený z metrových převisů a stovek zbytečných litrů vzduchu v zavazadelníku. Proto jsem začal pošilhávat u Volkswagenu po jeho novém Golfu. Zpracováním a interiérem si mě hned získal. Exteriér ale byl jiná písníčka, zvlášť zadní partie mě přišla vyloženě nepodařená. Do oka mě posléze padl nový Leon. Auto je to opravdu pěkné a zvlášť v FR verzi s ledkami se jedná o krásný kus proporčně vyváženého auta ze všech stran. Dílensky mě ale dvakrát neoslovil, hodně věcí v kabině vydávalo vrzavé zvuky a například kožený volat nebyl na omak tak příjemný jako v Golfu. Zkrátka bylo oproti VW na první pohled vidět, že se šetřilo.
Pak mě napadlo, proč vlastně hledám tak velká auta, když budu v 90% jezdit maximálně ve dvou lidech a horské kolo jsem naskládal v pohodě i do Fabie. A tak padla volba na Polo, podle mého názoru designově nejvyváženější auto své třídy. Kvalita zpracování Pola je taky pověstná a když jsem se dozvěděl, že se chystá facelift, jednalo se o jasnou volbu. Hned na začátku února jsem běžel k dealerovi a jako jeden z prvních předobjednal Nové Polo v Highline výbavě s 1.2 TSI 81 kW motorem, s paketem technik (tempomat + parkovací senzory) a BT handsfree. Nevěděl jsem, jak bude v reálu vypadat navolená nová modrá metalíza Blue silk. Doteď byla údajně dodávaná pouze u modelu BlueGT a viděl jsem ji jen na fotkách. Také nový Highline interiér byl velkou neznámou. Navíc jsem doufal, že VW v druhé generaci TSI konečně opravil všechny nešvary z první generace. Zkrátka jsem všechny karty vsadil na to, že VW neudělá s faceliftem žádnou chybu.
Konečně, po třech měsících čekání, jsem si pro nové Polo šel do salonu. Barva je jedním slovem skvělá a troufám si říct, že se jen tak neokouká. Interiér je podobný Golfu, ergonomicky možná ještě trochu lépe řešený (člověk v něm není tak utopený). Multifunkční volant je stejný jako u Highline Golfu, výborně se drží. Mezi další funkční výbavu patří například barevný dotykový displej (také totožný s Golfem). Teď jsem se sice z nových ceníků dozvěděl, že kdybych si počkal další tři měsíce, měl bych za stejnou cenu lepší a větší displej. Ale na velikost displeje auto stejně nejede, tak co :-). Už generace před faceliftem se vyznačovala komfortem o třídu větších aut. A facelift není vyjímkou. Podvozek je sice trošku tvrdší a zvlášť o příčných nerovnosti o sobě dají vědět. Jinak se ale jedná o naprosto jistou a komfortní jízdu. Pokud hledáte malé auto s komfortem velkého vozu, Polo je jasný kandidát.
Co se týká jízdy, auto mám jen pár dní a na tachometru svítí pouze 350 km. Podrobné zkušenosti doplním po prvních tisících. Už teď ale můžu říct, že 81 kW TSI motor s malým Polem vysloveně lítá. Neměl jsem to srdce ho nějak extrémně trápit, ale věřte nebo ne, takový subjektivní pocit ze zrychlení jsem necítil ani v novém Mercedesu A250. Neukamenujte mě, samozřejmě, že papírově je Mercedes ve všem lepší, ale ten pocit tam prostě je. V recenzích často zaznělo, že nové Polo má jalové řízení a hůře dávkovatelné brzdy. Nevím, asi se to netýká 81 kW motorizace, protože brzdy jsou jedním slovem skvělé a řízení velmi přesné. I když je pravda, že řízení není moc upovídané a po 90 km/h volant tuhne na můj vkus až moc. Spotřeba zatím dlouhodobě 7.1, ale většina kilometrů ve městě. 90 km trasu s poměrem 60/40 okresky/město v rychlejším tempu dalo Polo za 5.8l. Na konec jedna perlička, tempomatová devadesátka na šestku si říká o 3.2l. U Fabie jsem si o něčem takovém mohl nechat zdát :D.
Toť zatím vše. Budu postupem času doplňovat postřehy z jízdy, včetně lepších fotek.
Silné stránky
- výborný zátah motoru
- komfort o třídu většího vozu
- přesnost řízení v nižších rychlostech
- spotřeba
- nový infotainment, spárování telefonu přes BT hned na poprvé
Slabé stránky
- zpětné zrcátko brání pohodlnému výhledu vpřed.
- občas počítám zuby na jedničce, snad se jednička umoudří.
- odraz chromovaných dekorů v oknech (zdravím Typhoona :))
- řízení je po 90 km/h až nepřirozeně tuhé
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím je moc brzy. Doufám, že prodlouženou záruku nebudu muset nikdy použít.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Kupováno u Porsche Prosek. Profesionální jednání a výborný přístup k zákazníkovi. Můžu jen doporučit.
Zvuk a akcelerace
Pro představu akcelerace a zvuku motoru. Zvukem nepřekvapí, klasické TSI. Motor krátce po zajetí, cesta lehce do kopce.
Novinky v recenzi
5000 km a Grossglockner High Alpine Road
Tak jsem modráka provětral na Grossglockner High Alpine Road a musím říct, že se ani trochu nezapotil. Polo výborně drží v zatáčkách (dokonce i na 15kách), ze zatáčky TSIčko vypálí jako střelené, a brzdy neuvadly ani po opakovaných sprintech dolů (ikdyž na konci už byly trochu slyšet). Dojem mě trochu kazily moje ne vždy úplně ideální meziplyny, ale upřímě jsem opravdu nečekal, že s "nudným" Polem může být na zajímavé horské silnici taková zábava. Jestli někdy uslyším někoho říkat, že Polo nebo TSI jsou nudné, opravdu tu neplatí v kombinaci Polo + 81kW.
Co se týká spotřeby, TSI nepřestává překvapovat:
Praha - Fusch (680km, dálniční rychlost 160 km/h): 6,3l/100km
Grossglockner High Alpine Road (od mýtné brány až na Franz-Josef vyhlídku, sportovní jízda): 12,3l
Grossglockner High Alpine Road (celkem): 6,1l
Fusch - Praha : 5,7l/100km
Zjištěné nedostatky z auta po 5 000 Km:
- v 3000km něco začalo klepat na podvozku, pouze na specifických nerovnostech
- aktivní klima občas vydává zvuk jako bych v motoru měl pípajícího vrabčáka
- pokud delší dobu prší, začne vrzat pravé zadní okýnko. Po vychnutí přestane.
- při zpátečce občas zavržou zadní brzdy (nebo něco jiného od kol)
- zařadit z pětky na šestku je občas docela porod, snad se ochodí.
1400 km update, nové foto
Aktualizace při 1400 km. Vše šlape jako hodinky. Překvapuje zvuk motoru, po zajetí je čím dál tím víc "peprný" a z venku zní na 1.2 flusátko opravdu dobře. Dlouhodobě spotřeba 6.4l.
Když jsem ale popojížděl na Bulharu v Praze v poledne při 26 stupních v zácpě s klimou, spotřeba byla 9.2l, to mě trochu vyděsilo :D Na dálnici je spotřeba při 130 kolem 6.2l na šestku.
Polo je při vyšších rychlostech opravdu dobře odhlučněné, dokonce bych řekl, že na úrovni Golfa VII, v nižších rychlostech je ale Golf přeci jen komfortnější.Je odzbrojující jakým způsobem se tak malé auto jako je Polo chová při 180+ rychlostech - máte pocit, že jedete 130km, naprostá jistota v držení stopy i při bočním větru.
Jednu věc musím zmínit a to jsou příčné nerovnosti. Polo je opravdu nezvládá a při přejezdu kolejí máte ve vyšších rychlostech pocit, že vám upadnou kola. Vše ostatní ale Polo zvládá s přehledem, takže mu to zatím odpouštím.
Chci vyzdvihnout sportovní sedačky v Highline, opravdu špička a příjdou mě skoro stejně pohodlné jako ergo sedačky v Golfu.
Přidáno foto z Mělníka, kde jsem náhodou narazil na Golfa VII, pěkné porovnání prcka s Goliášem.
Přidané nové video
Přidané video zvuku motoru a akcelerace.
Nové fotky interiéru
Přidány fotografie interiéru.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Polo Highline 1.2 TSI 81 kW
- Re: Re: Re: Re: Re: Hurááá první pašák! 25.01.2015 23:35 SuPeCZ
- Re: Re: Hurááá první pašák! 14.12.2014 21:54 zobak
- Re: Hurááá první pašák! 07.12.2014 23:56 SuPeCZ
- Re: Re: Polo s japonským rozvodovým řetězem 26.11.2014 22:19 praděda7
- Re: Polo s japonským rozvodovým řetězem 26.11.2014 21:11 Typhoon
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hurááá první pašák! 24.11.2014 22:34 Typhoon
- Re: Re: Re: Re: Hurááá první pašák! 24.11.2014 22:28 Typhoon
- Re: Hurááá první pašák! 25.09.2014 20:13 SuPeCZ
- Re: Hurááá první pašák! 25.09.2014 12:07 SuPeCZ
- Re: Re: Re: Re: Hurááá první pašák! 23.09.2014 22:13 zobak
- Re: Re: Re: Hurááá první pašák! 23.09.2014 17:02 SuPeCZ
- Re: Re: Hurááá první pašák! 18.09.2014 20:58 zobak
- Re: Hurááá první pašák! 29.06.2014 15:10 SuPeCZ
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hurááá první pašák! 25.06.2014 12:25 GregorZV
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hurááá první pašák! 24.06.2014 23:28 zobak
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hurááá první pašák! 23.06.2014 23:58 SuPeCZ
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hurááá první pašák! 23.06.2014 22:45 zobak
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hurááá první pašák! 23.06.2014 22:24 zobak
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hurááá první pašák! 22.06.2014 14:06 SuPeCZ
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hurááá první pašák! 22.06.2014 09:14 GregorZV
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hurááá první pašák! 19.06.2014 22:22 zobak
- Polo s japonským rozvodovým řetězem 31.05.2014 18:37 praděda7
- Re: Re: Re: Re: super 25.05.2014 17:09 GregorZV
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hurááá první pašák! 16.05.2014 11:47 SuPeCZ
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hurááá první pašák! 15.05.2014 21:10 zobak
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hurááá první pašák! 11.05.2014 21:00 SuPeCZ
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hurááá první pašák! 11.05.2014 11:09 zobak
- Re: Pochvala 09.05.2014 20:10 SuPeCZ
- Re: Re: Re: super 09.05.2014 20:09 SuPeCZ
- Re: polo 2014 09.05.2014 16:55 šmoula nešika
Další vozy Volkswagen Polo
-
Volkswagen Polo (2010) Majitel: DzonyM
Přidáno: 30.5.2010 4910 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Volkswagen Polo (2010) Majitel: Mathes25
Přidáno: 2.11.2010 439 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Volkswagen Polo (2010) Majitel: Typhoon
Přidáno: 7.8.2011 8010 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Volkswagen Polo (2014) Majitel: GregorZV
Přidáno: 1.9.2014 3810 Majitel 9.80 Uživatelé
-
Volkswagen Polo (2009) Majitel: Slimak1
Přidáno: 29.10.2009 129 Majitel 9.77 Uživatelé