Recenze
Volkswagen Polo 6R
Technické info
Přezdívka auta Poskadkovadlo Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:108000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1398 výkon [kW]: 63 kroutící moment [Nm]: 132 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 177 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 280 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.9
Popis vozu
Po třech letech aktualizováno :-)
Přechod o generaci výše...
Volkswagen Polo se mi zalíbilo již od prvního zhlédnutí, kdy byly na internetu uvedeny oficiální fotografie a marketingové materiály. Nedočkavě jsem vyčkával, až se na prodejním salonu objeví nové Polo a budu si ho moci osobně prohlédnout. Jako spokojený majitel Pola 9N3 mě nové Polo zajímalo o to více. Nejdříve jsem si začal dělat legraci, že bych ho vyměnil za svůj starší model, ale když jsem na prodejním salonu spatřil nové Polo a měl jsem možnost si ho detailně prohlédnout, bylo definitivně rozhodnuto o jeho koupi. Z legrace se tak stala reálná záležitost. Chtěl jsem nový „malý“ vůz, který bude ve své třídě vynikat moderním, sportovněji laděným designem, vůz, který bude o řád bezpečnější, modernější a v neposlední řadě komfortnější. Nové auto by mi mělo sloužit pro každodenní dojíždění do práce, za různými aktivitami a výlety. Rovněž jsem chtěl něco elegantně konzervativního, kvalitně zpracovaného bez všelijakých sci-fi výstřelků. Po zjišťování podrobných informací, které jsem směroval především na oficiální, ale také zahraniční zdroje, jsem si mohl udělat ucelený obrázek, že nové Polo není jen o jiném zevnějším kabátku s moderním interiérem, jak to na první pohled vypadá, ale jedná se o nový vůz, který z předešlého modelu "nedědí prakticky nic". Nová generace Polo 6R nastupuje...
Po prvotním usednutí do předváděcího Pola zmizely pocity v jakékoli podobnosti se starším modelem. Žádný facelift se nekoná, je vše jinak. Od exteriéru, přes interiér až po stránku multimédií. I takové detaily, které jsou u jiných vozů zcela běžné, jsou nyní osazeny v novém modelu. Zejména bych zmínil přisvícení mlhových světel do zatáčky, případně při aktivaci směrových světel, dále směrovky zakomponované ve vnějších zpětných zrcátkách, tempomat s manuální korekcí akcelerace a brzdění, nebo asistent rozjezdu do kopce, kdy vozidlo po vyšlápnutí brzdové pedálu stojí na místě 2 vteřiny. Jsou to detaily, které jsou pro mnoho řidičů standardní, resp. základní záležitostí mnoha modelů, o kterých bych se za normálních okolností nezmiňoval, ale pro mě samotného jsou novinkou a přínosem, prostě jak malej Jarda :D
DESIGN
Exteriér je individuální záležitostí, kde se každému líbí něco jiného a z toho důvodu bude posuzování dle mého hlediska, protože je to přeci jen moje recenze :D. Exteriér byl především prvním a přesvědčivým krokem pro koupi nového Pola. Přední "ksicht" alá v podobnosti Golfa je podařený a za jeho zrodem stojí šéf designér Walter de Silva. Přední světla sportovnějšího řezu s černými mračítky dávají novému Polu sportovně agresivnější charakter, který zakončuje zajímavě provedený prolis spodního spoileru. Ten je na první pohled postrachem pro chodce díky rozšířenému výstupu na okrajích. Směrové blikače, umístěné v předních světlech jsou ve verzi Comfortline umístěné samostatně a celkově dotvářejí výraznější dojem, než u nižší výbavové verze Trendline, kde jsou směrovky kombinované s parkovacími žárovkami. Zadní část vozu utváří robustní zadní nárazník a za zmínku stojí zajímavé podání zadních světel, které mají při zapnutém svícení výraz jedinečných kukadel. Ty jsou v současné době jedinečné a marně jsem hledal podobnost s jiným vozem. Krátce po uvedení nového Pola na prodejní trh, byly uvedeny originální doplňky, kde je příjemným překvapením nabídka originálních sportovních spoilerů, které dávají novému Polu ještě výraznější sportovní nádech. Ovšem jak se patří, za nekřesťanskou sumu peněz. V současné době výrobce opomněl vozidlo vybavit ochrannými doplňky v podobě plastových lišt na boční strany dveří nebo profilované krytky na nárazníky, jakožto bývá u jiných modelů. Je otázkou času, kdy Vám někdo u obchodního centra nadělí škrábance či důlky. Karoserie, jako celek působí již na první pohled poměrně robustním dojmem.
INTERIER
Interiér jsem zkoumal důkladně a dovolím si říci, že samotné provedení je nejen po stránce designu, ale i kvality na vysoké úrovni. Interiér vychází z podobného konceptu aktuální modelové řady Golfa VI. Stejně jako u exteriéru bylo cílem dosáhnout sjednoceného konceptu v podobnosti charakteristických linií posledních modelových řad. Plasty jsou plasty, ovšem na první pohled se nedá říci, že by vypadali lacině, právě naopak. Měkčená část přístrojové desky, která je osazována do verze Comfortline, přináší zákazníkovi lepší provedení a po vizuální stránce působí lehce elegantním dojmem. Nové Polo podle vzoru Golfa také dědí podobnost ve tvaru a designu volantu, který je svým provedením na vynikající úrovni a to především ve variantě kůže a chromového prvku ve tvaru U. Věnec volantu má oproti předchozím modelům o něco větší objem a tak je jeho úchop příjemný. Případné multifunkční ovládání je bohužel osazeno pouze na levé straně, ale v současné době koumám řešení osazení obou stran po vzoru Golfa se zachováním kompletní funkčnosti ovládacích prvků, které jsou určeny pro ovládání palubního počítače a telefonu. Zde je ovládání palubního počítače řešeno tlačítky na pravé multifunkční páčce. Budíky a různé spínače obsahují chromové lemy, které jsou v konzervativně elegantním interiéru výrazným prvkem. Velkou pochvalu zaslouží sedadla, ve kterých je sezení pohodlné. Jejich základní vlastností je tvrdší podání a vcelku slušné provedení bočního vedení, ovšem do charakteristiky sportovních sedadel mají samozřejmě daleko. Po delší cestě Praha - Mošnov s jednou zastávkou na cigárko, mě zadek ani záda nebolela. Čalounění sedadel je netradiční, zejména látkové provedení NX obsahující vlnitý vzor, které je oproti standardním potahům koncernových vozidel nevšední a zajímavý. Přední sedadla jsou posazena výše, takže v první chvíli dojde na nemilé překvapení, proč regulace posunu již nejde regulovat do nižší polohy. V případě, že stojíte jako první článek na červené, je výhled z vozu pro vyšší osobu omezenější. V tom případě Vám nezbývá, než se trochu naklonit dopředu, aby bylo možné snadněji dohlédnout na vysoko postavené semafory. Podsvícení interiéru je v kombinaci bílé a červené barvy, které je typickým vzorem vozidel Volkswagen. Podsvícení displaye automatické klimatizace "Climatronic" je bohužel modré, což je z mého pohledu nevhodné řešení, byť se jedná o vizuální detail. Středová loketní opěrka mezi předními sedadly je standardních rozměrů známých již od první Fabie. V interiéru tak její design nekoresponduje s ostatními moderně vyhlížejícími prvky. Pokud by byla realizovatelná varianta výměny za kombinovanější loketní opěrku po vzoru Golf VI/ Octavia II, byl bych první, kdo by si o to řekl. Středová opěrka drží samozřejmě stabilně, zklamání se přeci jen dostaví po jejím otevření, kdy šířka a hloubka není ani pro běžnou koženou peněženku, leda tak na telefon, klíče a cigára. Zakončení středového tunelu, na kterém je loketní opěrka namontována, je sám o sobě robustní a velmi stabilní. Po celkové stránce je interiér konzervativní, nikterak nepobuřující, ale to se mi přesně na VW líbí. Ideální kombinaci slov pro tento vzhled bych volil "konzervativně elegantní", jak jsem již zmínil výše. Drží se decentnosti a nepotřebuje žádné extrémní výstřelky. Ovládací prvky jsou umístěné tam, kde mají přesně být, včetně rozložení a velikosti. Nic zde nevrže, vše sedí, jak se patří…
Co mě v prvních chvílí velmi zklamalo, je počáteční vedení středového tunelu, který je natěsno s pravou nohou. V agresivnějších levotočivých zatáčkách je to chvílemi nepříjemné a při delších cestách to každému nemusí vyhovovat. Ve starém Polu jsem si pravou nohu nahnul přes okraje tunelu do strany. V tomto modelu opíráte pravou nohu o tunel a tak je prostor pro nohu stísněný. Je to samozřejmě subjektivní záležitost, kterou každý bude vnímat jiným způsobem. Více mi to vadilo v prvních chvílích provozu, dnes mohu říci, že daný problém již nevnímám. Dalším zklamáním je velmi malý prostor od plynového pedálu směrem k obložení. Často tak škrábáte nohou o plastové obložení. Velmi negativně mě překvapil spojkový pedál, který i přes spodní gumovou část tlačí při sešlápnutí na podlahu vozu. Po několika set ujetých kilometrech jsem si všimnul, že mám v podlaze nepřéhlédnutelný otlaček. Dále k pozitivům, dvojitá podlaha zavazadlového prostoru je řešena stylem vyklopení nebo úplným odejmutím mezi-podlahy.
MULTIMEDIA A VÝBAVA
Po stránce výbavy v multimediálních prvcích se jedná o velký krok ze strany Volkswagenu, který tímto sjednotil audio-vizuální prvky s ostatními vozy (především Golf VI). Při objednání vozu je možno připlatit si za navigační systém RNS310 s dotykovým displayem a čtečkou SD karet, případně rádio RCD510, taktéž s dotykovým displayem a čtečkou SD karet. Z vlastní praktické zkušenosti mohu prozradit, že je možné osadit známý navigační systém RNS510 (u vozidel Škoda pod názvem Columbus), včetně originálního BT HF modulu pro telefonování/zobrazení tel. seznamu na displayi včetně historie hovorů a kompletního hlasového ovládání pro všechny prvky tohoto systému. Pro lapky ideální klenot vozidla, takže každý si musí rozmyslet, zda se pořízení tohoto systému vyplatí. Ve stropní lampičce je připraven prostor pro osazení mikrofonu, který je nutnou součástí pro hlasové ovládání a telefonování. Tyto vymoženosti ale při objednání vozu nedostanete. Palubní počítač je graficky i informačně zdařile znázorněn. Samotné hodnoty jsou přehledné a podsvícení je realizováno bílou barvou. Palubní počítač je pro všechny výbavové verze sjednocený, takže Maxi-dot se v tomto případě nekoná. Tím postrádá přenos stanice rádia, zobrazení kontaktů z telefonu či navigačních šipek nebo kompasu. Palubní počítač má rychlé reakce, které jsou nejlépe postřehnutelné při zobrazení aktuální spotřeby. Rozhraní Media-IN je zabudováno v přihrádce spolujezdce, kde je uzpůsobena příprava ve všech výbavových verzí. Při objednání rozhraní Media-IN je součástí USB kabel. Musím také zmínit, že změny nastavení výhřevu předních sedadel či regulace climatronicu není vizuálně propojena s displayem s RNS310/510/RCD510 po vzoru Golfa VI. Je to z důvodu rozdílné funkčnosti Climatronicu. Původně jsem očekával, že tyto funkce při změně volby (např. teplota) budou graficky znázorněné na displayi. Výhřev předních sedadel je regulován dvěma stupni a po aktivaci to začnete na řiti cítit do třech minut :D Automatická klimatizace Climatronic funguje rychle a její regulační automatika reguluje efektivně a spolehlivě, což z větší míry přisuzuji menšímu prostoru v interiéru oproti jiným vozům. Při zařazení zpětného chodu se automaticky zapne vnitřní recirkulace vzduchu. Climatronic, resp. jeho kompresor je tichý a ve vozidle nijak posádku neruší. Projev ventilátoru, resp. i toku vzduchu je ve většině případů nepostřehnutelný. V letních parnech dá o sobě klimatizace hodně znát, hlavně po prvotním startu, kdy se snaží na plný výkon srazit teplotu na nastavenou hladinu. Musím však podotknout, že zaznamenáte pouze hluk silnějšího toku vzduchu od jednotlivých výdechů, nikoliv nežádoucí pazvuky nebo rezonance ze samotných ventilátorů. V případě aktivní klimatizace, kdy kompresor jede na plné pecky, je slyšet jeho mírný projev. Po většinou krátké době (v závislosti na venkovní teplotě vs. nastavené), se výkon ustálí na nižší hodnotě a dochází k nerušenému udržování teploty.
MOTORIZACE A ŘÍZENÍ
Pohonnou jednotku jsem zvolil šestnácti-ventilový zážehový motor o obsahu 1.4l s výkonem 63kW/85HP při 5000ot/min. Vzhledem k tomu, že v době objednání vozu nebyl k dispozici motor 1.2 TSI, kdy jeho výrobní plán byl udán na Leden 2010, byl výběr tohoto zážehového motoru rozumnou variantou. Před koupí jsem si provedl několik souhrnů, proč tento motor zvolit. Jednak jezdím většinou krátké trasy a druhým faktorem je 80% podíl jízdy ve městě. Motor mohu posuzovat podle subjektivních dojmů ve srovnání se starším modelem 9N3, které bylo vybaveno motorovou jednotkou o obsahu 1.4 s výkonem 55kW. V současné době, pokud bych uvažoval o novém voze, padla by jednoznačné volba pro motor 1.2 TSI s výkonem 77kW/105k.
Dle osobních dojmů tato čtrnáctistovka táhne subjektivně lépe než jeho předchůdce. Akcelerace 1° a 2° je velmi svižná a z nižších otáček se dostává vskutku hbitě. Třetí kvalt začíná slušně zabírat od 1700ot. Efektivnější nárůst akcelerace je cítit při třetím kvaltu zhruba od 1900-2000ot. Sportovnějšího charakteru docílíte od 3200ot., kdy plné sešlápnutí plynu Vás sice nepřitlačí do sedačky, nicméně akcelerace je trošku znát :-) Čtvrtý kvalt je při akceleraci v oblasti 2000ot. stručně řečeno mrtvý (to především při stoupání), jeho efektivita se lépe projeví až od 2500ot. (na rovině je dobrá efektivnost od 2200ot). Pátý kvalt je dlouhý a řadím ho od rychlosti 80km/h (+/- 10km). Předjíždění není pro tento motor až takový problém, především na rovině, ale v případě stoupání je nutné podřadit alespoň na třetí rychlostní stupeň. V opačném případě by se předjíždění nemuselo z bezpečnostního hlediska vyplatit. Hlučnost motoru a jeho zvukový přenos do prostoru posádky je vyřešen na jedničku. Nové Polo je kvalitně odhlučněné, kdy v oblasti nízkých otáček zhruba do 2000-2200 má velmi jemný a klidný projev. V součinnosti zapnutého rádia s nižší hlasitostí postřehnete v těchto otáčkách chod motoru zřídka. S nárůstem otáček, kdy ručička přesáhne hodnotu 3000ot., se stává projev razantnější a jeho charakter má dle mého dojmu líbivý, špetku agresivnější projev.
Řazení je příjemně krátké, velmi přesné, ale na druhou stranu trochu citově pogumované, to je ale u koncernu klasikou. Pokud bych měl více posuzovat řazení, od 1 do 4. stupně se jedná o krátké převody. 5. stupeň je dlouhý a lépe využitelný na okreskách nebo dálnici. Chod řadicí páky je lehký a do jednotlivých drah zapadá velmi snadno. V součtu těchto vlastností se stává řízení příjemnou záležitostí.
BEZPEČNOSTNÍ PRVKY
Důležitou součástí jsou bezpečnostní prvky vozidla, mezi kterými nalezneme elektronický stabilizační systém ESP, který je obsažen již ve standardní výbavě. O bezpečnost posádky se dále stará asistenční systém ABS a brzdovým asistentem, ASR, EDS a MSR s asistentem pro rozjezd do kopce a v případě havárie přijdou na své airbagy řidiče a spolujezdce s možností deaktivace na straně spolujezdce, a bočními airbagy s ochranou hrudníku a hlavy pro posádku vpředu. Celkově je tak ve standardní výbavě vozu 6 airbagů.
PODVOZEK
Co musím velmi pochválit je platforma podvozku, o které se mluví jako o ideálním podvozku do Prahy. Je lépe naladěn a nerovnosti pražských vozovek zvládá vzorově s výborným tlumením. Na sériově dodávaných 15" kolech o rozměru 195/55 považuji jízdu za velmi komfortní. Jako ideální variantu jsem zvolil 16" hliníkové ráfky s pneumatikami o rozměru 215/45, kdy je stále zachován rozumný poměr komfortní jízdy s přihlédnutím na větší nerovnosti. Ty jsou zvýrazněny důraznějšími rázy do podvozku, které k posádce vozu pronikají ještě v rozumné hladině. V číslech bych od komfortu tímto odečetl zhruba 30%. Po třech letních sezónách musím ale poupravit a od komfortu odečíst alespoň ještě 10%. S ohlédnutím na stav našich podprůměrných vozovek, ale s přihlédnutím k líbivějšímu designu v podobě 16" kol, je tento poměr komfort/stabilita stále ještě rozumným řešením. Ostře řezané zatáčky zvládá Polo vskutku na výbornou a uchovává si svou stopu. Ovládání je agilní a směr kol dobře rozpoznatelný, takže nemáte nutkání směrování dolaďovat. Co se týče brzdové systému, ve srovnání s 9N3kou brzdí dospěle, což přisuzuji osazením kotoučových brzd na zadních kolech, které se montují do motorizací od 1.4 výše. Brzdy mají velmi rychlý a efektivní účinek.
SPOTŘEBA
Prvních cca. 500km jsem jezdil klidným tempem při udržování chodu kolem 1800-3000ot. S přibývajícími kilometry dám občas motoru zabrat a sem tam se ručička otáčkoměru setká s omezovačem na prvních čtyřech stupních. Do cca. 1300km, kdy jsem znatelně a častěji sledoval spotřebu vozu, zobrazoval palubní počítač dlouhodobou spotřebu 6,2l. Ve městě se spotřeba pohybuje zpravidla od 6,2 do 6,6 v závislosti na plynulosti provozu. V úmorných kolonách dosahuji spotřebu k 7.0l. Ranní cesta do práce (14km), při klidné jízdě vychází pravidelně na 5,8 až 6,0l. Při odpolední cestě domů, kdy je doprava hustší, spotřebu udává 6,3l až 6,6l, v případě větších kolon dosahuje spotřeba ke zmiňovaným 7 až 7,3 litrům. V případě aktivní klimatizace si v kolonách vezme až k 8l. Nejmenší spotřebu jsem naměřil při brzké ranní jízdě do práce, kdy na semaforech padali samé zelené a palubní počítač zobrazoval spotřebu 4,6l. Jízda byla klidného charakteru při udržování 1800-2000ot. Po ujetí 45 000 km je spotřeba +/- stejná. Stále se pohybuji v dlouhodobé spotřebě v rozsahu 5,6 - 5,9 až max 6,2l.
Další údaje a shrnutí s provozem vozidla:
-maximální dosažená rychlost (1 osoba) = 208km/h (navigace 198km/h), nádrž cca. 50%
-maximální dosažená rychlost (3 osoby, bagáž v kufru) = cca. 180km/h
-nejvyšší dosažená spotřeba běžného provozu (14km, 40% průjezdnost, AC) = 8,2l
-nejnižší dosažená spotřeba běžného provozu (25km, 90% průjezdnost, bez AC) = 4,6l
-nejvyšší dosažená spotřeba při nejvyšší rychlosti = 12,5l
-dlouhodobá spotřeba:
*Duben-Červenec 2010 = 6,4l
*Leden-Duben 2011 = 5.8l
*Srpen 2012 = 6,1l
*Červen-Srpen 2013 = 5.6l
-5.st, rychlost 120km/h otáčky = spotřeba (rovina) =
-5.st, rychlost 100km/h otáčky = spotřeba (rovina) =
-4.st, rychlost 80km/h otáčky = 2700 spotřeba (rovina) = 4,6-5,1l
-4.st, rychlost 60km/h otáčky = 2000 spotřeba (rovina) = 4,8-5,4l
Max. rychlost do omezovače 1.st =
Max. rychlost do omezovače 2.st =
Max. rychlost do omezovače 3.st = 80km/h tacho
Max. rychlost do omezovače 4.st = 160km/h tacho
Max. rychlost do omezovače 5.st = 208km/h tacho (GPS 198km/h)
Nový model Volkswagen Polo 6R je svými vlastnostmi určen pro širokou klientelu trhu. Jeho prvky a charakteristika je svou podobností směrována k VW Golf VI. VW Polo je v uvozovkách malým Golfem. Věřím, že si tak nalezne cestu k mnoha spokojeným zákazníkům všech věkových kategorií.
Děkuji všem návštěvníkům za přečtení této recenze. Doufám, že jsem vás tolik netrápil :D Na závěr souhrn příplatkové "dodatečné" výbavy.
+ Automatická klimatizace "climatronic", přihrádka spolujezdce s možností chlazení, 5 dveří s elektrickým ovládáním oken vzadu.
+ Mlhové světlomety se statickým přisvícením do zatáček.
+ Středová loketní opěrka vpředu s odkládacím prostorem a výklopným držákem na nápoje vzadu.
+ Tempomat.
+ Vstup MEDIA-IN v přihrádce u spolujezdce k připojení externích zdrojů: flash-pamětí nebo MP3 přehrávačů s USB konektorem, obsluha přes display rádia nebo navigace, podporuje formáty MP3, WMA, OGG Vorbis a AAC.
+ 6 reproduktorů
+ Ocelové rezervní kolo místo lepicí sady.
+ Metalický lak.
+ Ztmavené zadní sklo a boční skla vzadu, absorbující 65% světla.
+ 3ramenný kožený volant s dekorací v matném chromu, hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy v kůži.
+ Vyhřívaná přední sedadla.
+ Textilní originální koberečky vpředu s nápisem POLO.
+ Prodloužená záruka na 4 roky nebo 80 000km
+ Navigační systém Volkswagen RNS 510. Dotykový display 4,3“. Pevný disk (HDD) 30GB, vstup na SD kartu, přehrávání DVD video, kompletní ovládání rádia, navigace, telefonu a médií hlasovými povely.
+ Integrovaná BT HF jednotka pro mobilní telefony. Zobrazení tel. seznamu na display navigace, hlasové ovládání.
+ Spodní čelní gril výdechu chlazení s chromovým obvodem (HighLine verze mimo ČR).
+ Sada originálních sportovních pedálů
+ Výměna hlavice řadicí páky. Nahrazeno originální koženou hlavicí Škoda Superb. + Originální chromová koncovka výfuku
+ Výměna vrchního dílu loketní opěrky za koženkové provedení
Silné stránky
+ design
+ pohodlné sezení
+ agilní ovladatelnost
+ dobře naladěný podvozek, který zdařile tlumí nerovnosti
+ při agresivnější jízdě drží velmi dobře stopu
+ zachování ještě slušného komfortu na 16" kolech
+ vynikající spotřeba
+ prvky obsažené ve standardní výbavě (ESP, asistent rozjezdu do kopce, měření tlaku pneu)
+ bezpečnostní prvky, tuhá karoserie
+ sjednocení audio-vizuální výbavy s vyššími modely (Golf, Passat)
+ nevrže, neklepe, nepíská, vše sedí jak má...
Slabé stránky
- podstatně méně prostoru na zadních sedadlech (v závisloti na posunu předních sedadel)
- robustní středový tunel, který tlačí do pravé nohy při ostřeji řezaném zatáčení. EDIT: 4/2011 - Po krátké době nevnímáte.
- přihrádka spolujezdce není podsvětlena
- podsvícení automatické klimatizace modrou barvou (kokoti)
- zakončení předních dveří ostrou hranou, možnost úrazu, případně oděru oblečení
- loketní středová opěrka standardních rozměrů, po stránce designu a provedení neladí s interiérem vozu
- zadní sedadla postrádají sklápěcí středovou loketní opěru (Polo 9N3 ji mělo, ze strany Volkswagenu ostuda)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
12/2009. Po cca. 600km odešel zámek LP. Vyřešeno ke spokojenosti.
03/2010. Vozidlo vykradeno, oděrky v laku kolem krytky zámku LP, v současné době zaštětečkováno.
09/2011. Pojistná událost po vlítnutí do díry. Výměna předních kol včetně pneu.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Vozidlo jsem zakoupil v 1. Obchodním domě automobilů, AUTO JAROV, s.r.o., kde musím vyzdvihnout vynikající všesměrové jednání a ochotu s prodejním personálem, počínaje od prvního okamžiku jednání, předváděcí jízdy, přes objednání vozidla až do finálního předání vozu. Vozidlo bylo objednáno v polovině Července 2009. 1. Října jsem do vozidla poprvé usednul.
Novinky v recenzi
Osvědčená Bluetooth jednotka ve spojení s RNS 510 + dotaz
Sice nevím, jakou mám BT HF jednotku, ale jsem mile překvapen, protože co jsem za tu dobu zkoušel telefonů, tak jsem se nesetkal s žádným, který by problematicky komunikoval.HF korektní včetně přenosu kontaktů. Testovány modely iPhone 4/4S, iPhone 5, Blackberry 9320, Bold, Z10 a z Androidu portovaný HTC HD2, dále Samsung Galaxy S4 a HTC One. Jak prosím zjistím, o jakou se jedná BT HF jednotku? Jediné, co vím, tak se hlásí jako SKODA BT. Mám ji namontovanou v levé straně palubní desky, ale nechce se mi to rozebírat. Díky za případné rady v komentářích.
První malá bouračka...
Tak mám aktuálně za sebou první bouračku, ale naštěstí to odnesli jen plechy. To se má tak, když čumím, kam nemám a dám hudlana vozidlu přede mnou :D Výměna nárazníku, levého blatníku a levého světlometu, který sice korektně funguje, ale není pevně usazen.
60tka je tady...
Tachometr se přiblížil k 60 tis (57 000) a tak jsem neváhal a v období prázdnin zavezl auto do servisu. Vzhledem ke končící garanci jsem se opět vyprdnul na autorizovaný servis a svěřil vůz známému, který s oblibou servisuje VW vozidla. Nejen, že k prohlídce přistupuje svědomitě, ale i výsledná cena je o poznání nižší, než-li u autorizovaného servisu. Polo dostalo standardně nový olej Shell Ultra Helix 5W30 LongLife + olejový filtr, vzduchový filtr, pylový filtr a nové svíčky. Navíc byla vyčištěna klimatizace a vyměněny přední aero stěrače za originál nové. Diagnostika v pořádku, podvozek v pořádku, brzdy perfektní. S autem jsem maximálně spokojen jak po stránce funkčnosti, tak spotřeby. Za chvíli to bude už čtyři roky, ale Polo je stále pro mě hračkou, kterou si hýčkám, nikoliv jen autem :-). Nejprve jsem přemýšlel, zda nepřekódovat interval zpět na 30tis LongLife, ale nakonec jsem uvážil, že autíku ta 15ka prospěje.
Po dlouhé době....45 000km
Zdravím. Tak se po dlouhééé době opět hlásím. Políčko má k dnešními dni najeto 45 000km a pomalu, ale jistě se blíží třetí narozeniny. Mám zkrácený interval QG2, takže jsem byl dnes na servisu. Nový olej Shell Ultra 5W30 LongLife, olejový filtr, pylový filtr. Geometrie OK, podvozek v pořádku, brzdy stále jak nové, dále diagnostika bez chyb, až jsem byl dle sdělení servisního mistra překvapen. Auto je v pořádku, jezdí perfektně, jen mám občas z těch pražských vozovek klepavku :D A co se za tu dobu změnilo? Tak především jsem změnil dosavadní servis, v Auto Jarov je to pro běžného člověka moc drahé, navíc si spíš hýčkají bussiness klientelu. Takto jsem ušetřil několik tisíc, olej i vše ostatní jsem si nakoupil sám. Je to jen o domluvě. Do servisky jsem samozřejmě razítko dostal :-)
Spotřeba mě stále mile překvapuje
Posledních pár měsíců jezdím dlouhodobě za 5.8l
15 600km - předčasná servisní prohlídka, výměna oleje, desinfekce klimatizace
Tak jsem si nechal předčasně provést vyměnu oleje, servisní prohlídku a desinfekci klimatizace. Měl jsem tam Longlife na 30 000km nebo 2 roky (interval QG1). Používat budu stále Longlife, ale měnit pravidelně při 15tis. Nechal jsem si také překódovat interval na pevný QG2. Musím tu kraksnu trochu rozmazlovat :DD
Spotřeba se mi zamlouvá - Kladno, to je to město :D
V současné době jezdím často do kladna z východu Prahy přes jížní spojku, Barrandov a dálnici. Spotřebu na této trase mám 5,5l tam a 5,3l zpět. Jak já mám rád to Kladno :D Asi si nechám zkontrolovat palubní počítač...
Zimní přezutí
Tak dnes dostalo Polo zimáky BF Goodrich 185/60 R15. Ty plecháče jsou ale hnusnýýýý :DDD
Protáhnutí motoru :D
Tak jsem po dlouhé době v noci vytáhl Polo na dálnici, abych protáhnul motor. Dostal jsem z něj 208km/h dle tacho. Palivo Verva100, nádrž cca 80%.
Přidání aktuálních bodů zájmů (POI) do RNS 510 :D
Tak se přátelé konečně podařilo přidat nové aktuální body zájmu (POI) do navigačního systému RNS 510. Zatím jsem přidal radary, zámky, hrady, letiště, benzínky Shell a další k datu 08/2010. Více ve fotografiích nebo na http://www.youtube.com/watch?v=03uFya6FVMc
Navigační systém RNS 510 - nahrán firmware 2760 - aktivováno servisní menu
Dnes jsem nahrál do navigačního systému RNS 510 upravený firmware 2760. Malou úpravou jednoho souboru se podařilo aktivovat servisní menu, kde jsou zajímavé podrobnější informace nejen o navigaci. Pro přehled jsem nahrál video mobilem :)) http://www.youtube.com/watch?v=XD130N8Zbwg
Aktualizován MDI (Media Device Interface) KW22/2010
MDI (Media Device Interface) slouží k připojení USB flash disků a dalších zařízení (iPhone, iPod) pro přenos audia do rádia/navigace vozidla. Výrobce k tomuto rozhraní nabízí oficiální aktualizaci, která řeší problémy či přidává kompatibilitu s dalšími zařízeními. Aktualizace KW22/2010 nemá žádný release. První osobní dojem je znatelná rychlejší reakce při přepínání mp3 skladeb. Při návratu o skladbu zpět je mnohem menší promlka.
První vykrádačka
Tak bohužel, stalo se, čeho jsem se obával... V březnu 2010 mi v nočních hodinách auto vykradli. Stálo zaparkované v soukromém vjezdu zhruba metr od okna kuchyňské linky za uzamčenou brankou. Pachatel odcizil navigační systém. Na památku mi tam nechal několik dloubanců (asi od šroubováku), když se pokoušel odstranit zaslepení zámku. Po této události jsem nechal vrátit zámek.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Polo 6R
- Nákup 24.03.2015 13:26 koumavej
- foto 19.11.2013 15:19 filko
- Re: Řadička 19.08.2013 16:10 Slimak1
- Řadička 06.08.2013 11:17 mikys
- Re: Přezutí 23.11.2010 09:06 Slimak1
- Přezutí 14.11.2010 14:37 DzonyM
- Re: waw 27.09.2010 10:47 Slimak1
- waw 23.09.2010 10:19 Brandon Walsh
- pekne 12.09.2010 12:59 mikesh
- Re: Polo 09.07.2010 11:03 Slimak1
- Polo 08.07.2010 20:11 DzonyM
- První vykrádačka 21.06.2010 22:06 Aspire
Další vozy Volkswagen Polo
-
Volkswagen Polo (2010) Majitel: DzonyM
Přidáno: 30.5.2010 4910 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Volkswagen Polo (2010) Majitel: Mathes25
Přidáno: 2.11.2010 439 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Volkswagen Polo (2010) Majitel: Typhoon
Přidáno: 7.8.2011 8010 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Volkswagen Polo (2014) Majitel: GregorZV
Přidáno: 1.9.2014 3810 Majitel 9.80 Uživatelé
-
Volkswagen Polo (2014) Majitel: SuPeCZ
Přidáno: 7.5.2014 5410 Majitel 9.77 Uživatelé