Recenze
Technické info
Přezdívka auta Sábina Rok výroby 2006 Koupeno nové najeto [km]:155000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2290 výkon [kW]: 191 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.2 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9.5
Popis vozu
Auto koupeno jako dovoz z IT (nedělám si tudíž iluze o najetých km, zajímal mne technický stav) po 1. majiteli, do provozu 12/2006 (brejlovec), bez koroze a crash-testu, full výbava (chtěl jsem hlavně automat a odvětrávané/vyhřívané sedačky).
----
Proběhl základní servis, výměny silentbloků a uložení, termostatu, pneu, oprava navigace... renovace odrané kůže, nalakoval jsem interiérové lišty a plasty, dokoupil navi dvd 2015 (je tam i Blanka, hurá) a užívám auta...
---
Do Bmw, která v různých modelech řídím posledních 20 let má sob daleko a průměrný majitel e60 by jej nekoupil... pokud by v něm neviděl severský fun faktor, který tam tiše dřímá je :-)
Navíc, přijeďte někam báwem a v lepším případě vás kámoši na srazu ze základky nepustí ke stolu nebo vás pneuservisák bude chtít natáhnout, protože "v autorizáku byste pane zaplatil mnohem víc" důvod.
V sábině na vás lidi ukazují palcem hore, namísto jedničky prostředníčkem, dávají se s váma do řeči (a neptají se na spotřebu, jako v případě M3, která vzbuzovala více emocí) a připadáte si jako vlastník nějakého supersportu, když slyšíte na křižovatce "hele, sááb". Nebo také zachránce ohroženého druhu :-)
----
Jak vlastně jezdí?
Start z 0 vás už dnes neohromí, přeci jen váha/automat/turbo/ESP/FWD dělají z auta sice vesele hrabající potvoru, které bliká v každé druhé zatáčce, když jí berete pod plynem, ale na číslech to moc nepřidá. Impresivní je spíše kick-down řekněme mezi 70-110, tak se trefíte do optimálního momentu versus otáček, sob se vzepne, relativně měkké zadní pružiny a tlumiče (ano, mám nové, ano, jsou stále beznadějně měkké) vás zasunou s přívalem tahu do křesel a auto se katapultuje před nižší motorizace s vervou vpravdě netušenou. Přítelkyni tento projev vylekal, když dala prvně "plnej" při předjíždění, pak se jí rozlil ruměnec, úsměv a sábina byla její :-)
V zatáčkách je to trochu o srdíčku, ne že by nedržel stopu, ale náklony jsou větší, ingot vpředu je cítit a při dramatičtějších manévrech s volantem půjde i zadek lehce bokem. Je to zábavné, kontrolovatelné, ale asi ne příjemné pro průměrného majitele sobího spřežení.
Brždění se dá dávkovat plynule, jen musíte počítat s "želé" našlápnutím (což je i jeden z důvodů, proč dávám 4pístky). Možná jiná směs desek, možná nový posilovač, uvidíme jak to dopadne. Nízký průlet kolem Karlštejna nenavodí žádnou horečku, vadnutí se nekoná, ikdyž smrad je cítit (olej, desky) i v kabině.
5q automat od Aisinu by mohl řadit rychleji, ale v běžném režimu mu není moc co vytknout, výkon přenáší statečně, údajně zvládá 450Nm dlouhodobě (samo pokud měníte pravidelně olej). Řazení pádly vypadá radostněji než ve skutečnosti je, protože nejprve musíte posunout volič v kulise do manuálu a pak můžete klikat, nicméně jen pokud se to shoduje s programem ve skříni. Ta často odmítá řadit hore (ikdyž má třeba přes 2200 ot/min a v automat režimu tak běžně řadí), dolů řadí bez plynu a při jízdě na tempomat neváhá dokola řadit 4-5-4-5 při jízdě Blankou, pokud ji necháte (životnosti to nepřispívá a je to zbytečné, např. automaty od ZF to udělají jen jednou a jednou celý kopec na 4ku).
----
Zpracování:
Inu, jak to podat... kdo si to šel koupit nové za 1,5 mega, musel být velký fanda značky... kastle je s trochou nadsázky převlečená Vectra, plasty jsou tvrdé, slícování nic extra, kastle měkká (u zadních dveří na střeše je spoj, kde mají všechny 9-5 popraskaný lak) tak, že při nájezdu na chodník jste v 3D kině na Pádu domu. Vrzání, vibrace a hluk je otravný, patřící do auta o třídu níže. Dodatečné vytlumení dveří a plastových podběhů hifi tlumícími asfaltovými pásy a samolepícím neoprenem pomohlo hodně, zmizel valivý hluk od pneumatik. Stejné mě čeká na střeše, vrže a rachotí tam kde co.
Silné stránky
Celkový dojem z auta, sport image (jak pro koho, občas v saabech jezdí důchodci a divnolidi), výbava (full), komfort (relativní), sportovní svezení (pokud to necháte auto dělat po svém), veliký kufr a sklopné sedačky se skivakem, silný motor s nízkou spotřebou.
Slabé stránky
Vnitřní hluk, nízká torzní tuhost kastle, bez Aux/usb vstupu (a možnosti dodělání za rozumné peníze - dotyk Navi s hifi systémem), bez výměny prakticky všech silentbloků a uložení tragický jízdní projev (plavání, hluk, vibrace), brzdy by mohly mít silnější/rychlejší nástup, tlumení nerovností není úplně top. Světla Valeo jsou shit už jako nové, takže výměna bixenon modulů je v blízké budoucnosti nutnost.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto Halda - na obyč servis ok, ale jinak moc důvěry v něj mít nebudete. Údajně odstraněný únik oleje se rovnal pouze přetěsněná vana a víko ventilů, motor v podstatě neočistěn, olej tekl z dalších notoricky známých zdrojů dál (já-zákazník, jsem chtěl zamezit úniku oleje, ne jen udělat 2 věci, auto předáno jako "cajk"). Na dotaz, proč motor duní v interiéru na "D" mi vysvětlil mladši i starší Halda, že je to vlastnost (což je pohodpitelně blbost, stačilo vyměnit silentbloky a "vlastnost" zmizela).
Servis Bubník - podstatně sofistikovanější přístup a znalosti, ceny asi obdobné, ale vedeno jako servis na úrovni. Záhadně se mi sice rozbil odpor v topení a nutně jsem potřeboval vyměnit 3 měsíce staré čidlo, ale možná to tak bylo, celkově pozitivní dojem.
Autocentrum Hagibor - řekněme, že z časově-logistických důvodů jsem je zkusil (jo, byl jsem línej si to pořešit sám) na sundání kapoty (nechal jsem tam ostřikovače, moje blbost, mohl jsem tušit, že nejsnažší způsob demontáže je urvání a nalepení tavným lepidlem, takže upadly za měsíc) a nárazníku, plus silentbloky p. ramen, termostat a čidlo oleje. Výsledkem byly šedé namísto bílých sedaček ("no to je od popojíždění a jak se tam nastupuje"), chybějících několik šroubů, málo chladící kapaliny a celkově otázka, co auto zažilo. Nevermore.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto Halda - na čem domluveno platilo, co se týče prodej-nákup-TK/EM spokojenost, flexibilní a férový přístup.
Aero refresh
Doděláno oem křídlo, Power Flex uložení náprav a stabilizátorů, vytlumené podběhy a dveře, černá fólie na "brejlovci", nová navi anténa, fólie oken, nový lak osekané kapoty a nárazníku, renovovaná kola R17 z 9-3, p. 4pístkové třmeny Brembo z P996 (zadní) v procesu zástavby, rovněž sport výfuk/cat 200-cell.
Přidat názorDiskuse: Saab 9-5 2.3 Aero
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Saab 9-5
-
Saab 9-5 (1999) Majitel: Martin_
Přidáno: 16.5.2008 4910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Saab 9-5 (2001) Majitel: piatok
Přidáno: 13.4.2009 1910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Saab 9-5 (2000) Majitel: Honza1984
Přidáno: 17.7.2016 09 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Saab 9-5 (1998) Majitel: palokalo
Přidáno: 11.5.2011 510 Majitel 9.27 Uživatelé
-
Saab 9-5 (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 28.2.2010 410 Majitel 8.78 Uživatelé