Recenze

Stewe (muž 50 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi VGT 4X4 PREMIUM

9.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai Santa Fe, foto 1 Hyundai Santa Fe, foto 2 Hyundai Santa Fe, foto 3
 

Technické info

Přezdívka auta Santa Rok výroby 2015 Koupeno ojeté najeto [km]:68000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2199 výkon [kW]: 195 kroutící moment [Nm]: 436 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8.3

Popis vozu

V úvodu jen krátké upřesnění. Nejsem dealer ani jinak zaujatý propagandista. Jsem dlouholetý uživatel a většinu svého života jsem jezdil ve Škodovce. Fávo,Felda,O I,II,II,III,Sup III. A tři roky v Mazdě 6. Provozoval jsem, užíval, nakupoval i prodával. Jak jako zaměstnanec, tak jako fyzická osoba. Můj obrázek o kvalitě služeb, vozů, servisu značky ŠKODA je dle mého názoru už komplexní a rozhodně jej nehodlám nyní větrat. To jen pro ty, kteří by začali psát komentáře ve smyslu Korejských aut, věrnosti renomovaným značkám apod. Nebudu už zdržovat. Chci být objektivní a jen poreferovat. Tuto „stručnou“ recenzi píši pro ty, co uvažují podobně. Mimochodem jedna z těch lepších už tady na moje.auto je. Hledal jsem hledal, ale bohužel moc dalších rozumných, !uživatelských! recenzí nenašel. V lepším případě jen obecné popisy. Tak, aby jste to info měli. A ještě jedno srovnání 193cm,110kg.
Potřeboval jsem si koupit auto pro mé pracovní cesty (obchodník ČR) a pro větší rodinu 2+3(ti tři v sedačkách+podsedácích). Chtěl jsem ojeté auto do stáří 3 let tak, abych případně mohl čerpat zbylé dva roky záruky. Dal jsem si limit na peníze, stáří, nájezd, výbava a velikost. Chtěl jsem SUV. Nakonec jsem z několika těchto důvodů zvolil Santu. Vždy se mi líbil a plnil teoreticky vše co jsem potřeboval/nastavil.
Takže stručně a výstižně.
Výbava: 2.2CRDI 4x4 197koní 436Nm, automat, 5DV, kůže v ele., panorama, navigace, kamera, xenony,19", bílá perla

Silné stránky

Je to hodně prostorné auto. Hlavně v zadní části. OIII, či SupIII to není, ale kufr dostatečný je. Píše se cca 500l. Zajímavostí je (protože nemám 7 sedadel) dvojitá podlaha. Opravdu hodně dalšího prostoru pro krámy a drogerii. JE tam tak dalších 100 l. Praktická věc. Dno kufru se dá složit tak, že člověk může dát nákup do těch schránek pod dnem a navíc ještě vytvoří zarážku, aby nákup nespadl. Když jsem u kufru-zásuvka 220V 200W. Super! Pro mě jedna z ocenitelných věcí je fakt, že prostřední část lavice se sklápí úplně celá! Nejde tedy o nějaký tunel. To se hodně hodilo, když jsem chtěl odvézt lyže pro čtyři lidi (a neměl jsem box). Děti brutálně oceňují hračku v podobě posunutelných sedáků a sklopného opěradla. Musím říct, že tam je opravdu pohodlí. Pro mě ocenitelné jako další alternativa dělení prostoru pro lidi a zavazadla. Lze vše nastavit přesně tak, aby se všichni a všechno vešlo. Zadní lavice jsou spíš ploché. To je super pro umístění dětských sedáků a sedaček. Trochu problém s kůží=kloužou. Je třeba utáhnout pásy. V zadních dveřích rolety! Zdánlivě blbost dokud nemáte dítě, které by fakt chtělo spát. Nemusíte nic přisávat na okna. Příjemné je, že roleta se dá samozřejmě vytáhnout bez vazby na to jak je, či není vytažené okno. Jinak mě příjemně překvapilo několik dalších věcí. Panorama má asi filtr proti UV. Nepálí to! Neohřívá to tolik! Obrovská zpětná zrcátka. Super změna po Škodách. Motor super pružný. Porovnával jsem proti SupIII automat 140kW a občas jsem mu i ujel. Hlavně v nižších a středních rychlostech. Nenaklání se to tak, jak by člověk čekal. Dá se s tím jezdit i ostřeji (i když by to chtělo asi režim SPORT na převodovce). Co oceňuji obrovsky, je takový decentní detail. Dveře zakrývají celý práh. Tzn. že už nemám špinavé kalhoty jako jsem mýval z OIII,Supa a jiných SUV co jsem si občas půjčil. Tím, že dveře zakryjí i práh, je práh nejspíš trochu více utopený. Lépe se tedy nasedá. Co nikde není napsáno. Po nastartování se přisune a po vypnutí se odsune sedačka. Super pro řidiče. Je třeba upozornit spolujezdce za řidičem 😊. Jednou jsem si dal nákup mezi sedadla. 😊 K sedáčkám. Mají větrání! V této třídě? Bomba. Škoda, že nejsou napojeny přímo na klimatizaci. K výbavě chválím aparaturu. Repro zní dobře. Na to, že to není extra značka dobře basují a výšky se neztratily. Subwoofer v kufru! Není velký, ale slyšet je! Hodně se píše o osvětlení interiéru. Není to tak hrozné. Je třeba nastavit tak, aby to netahalo za oči. Displej rádia svítí dost. Je tam ale super tlačítko, které jsem ještě nikde neviděl. Dá se jedním dotykem vypnout displej. Kdykoli pak člověk na radio sáhne, hned se opět zapne. Na delších nočních cestách k nezaplacení. Trochu ještě k jízdním vlastnostem. Docela to sedí (235/55 R19)a nehoupe se to. Je třeba, ale dávat pozor na tlaky. Stačí mít malinko přefouknuto (fouká se 2.2-2.3) a začíná se to hrnout ze zatáčky ven. Chvíli jsem to v zimně sváděl na gumy a hmotnost. Bylo to těmi tlaky. Motor v celém spektru kultivovaný. V nízkých otáčkách hodně tichý. Spotřeba. Další téma. Reálně. Nádrž 64l. Počítač má velkou rezervu za nulou dojezdu. 100%Praha=9.3l. 50/50 8.3; Dálnice 160km/h 8l. Praha-Itálie-Praha hory 1500km 7.2l. bomba na tak velké a plné auto. Dlouhodobě to zatím vypadá na cca 8-8.3l. Ještě drobnosti. Roleta se dá schovat do dvojité podlahy. Super! Protože se o tom píše, tak poznámka k servu. Lze nastavit tuhost serva. Je to velké auto a občas do něj foukne vítr. Na dálnici se s NORMALem nejezdí příjemně. Lepší je SPORT. Není tak citlivý ve vyšších rychlostech. Ve městě Normál stačí. Comfort je asi jen pro slabší lidi a do garáží. Super drobnost! Víčko nádrže na levé straně. Takže, pokud si chcete ušetřit práci s taháním hadice, jezdíte na druhou stranu stojanů než většina prémiových značek.

Slabé stránky

Vyhřívání zrcátek běží jen s vyhříváním zadního okna. A to je na termostat. Nevím zda to má škoda jinak, ale tam jsem měl zrcátka ohřívaná pořád a nikdy se nemlžila. Musím se na to myslet a pravidelně zapínat (tedy když je to potřeba). Světla! Bože! Proč jsou tam normální XENONY. Alespoň se natáčejí (viditelněji a myslím, pocitově i víc než u Škodovek). Do halogenových dálek jsem koupil lepší OSRAMky. Přísvit do zatáček moc nevidím. Je opravdu u země. Lidi menšího vzrůstu můžou mít problém s nakládací hranou kufru. Nemalý kufr= zavazadla cestují. Tzn. buď zarážky na sucháč, nebo sítě, nebo občas zvednout dvojitou podlahu a umístit do ní tašku s nákupem. (již jsem psal). Celkově je kufr nižší. Dělá to ta dvojitá podlaha. Objem je, ale (pro mě) dostatečný. Absenci háčků jsem pořešil jednoduše. Koupil jsem si škodovácký z hatchbacku SupIII a super. Mám jej. Drobné věci udrží. Roleta nemá svou drážku (to má škodovka už tři generace lepší). Pokud není člověk hrubián, musí ji pro zasunutí držet. Navíc. Když máte plné ruce, musíte si prostě jednu uvolnit. Jinak ji nevyháknete a nezasunete. Z řidičova sedadla. Vozím si loket na dveřích. Na delší cestě mě bolí. Na předních sedadlech je v ramenou opravdu hodně místa. Malinko tomu pomohly užší dveře v horní části. Pro mě to tedy znamená, že loket je na krátké ploše a není to úplně pohodlné. Nižší lidé, nebo ti co rádi sedí na dně, povezou ruku na opěrce dveří a problém nebude. Opěrka levé nohy. No mám číslo nohy 44 a nevejde se mi tam bota rovně. Blbost, ale časem trochu vadí.(trochu víc)
Co se přežít dá, ale trochu mi pije krev. Rádio a hlavně navigace. Začnu u toho blbějšího. Navigace nepoznala pojmy ergonomie, intuitivnost. Fakt se člověk musí naučit co a jak má zadávat (tedy navíc v omezené možnosti nastavení) a nespoléhat na detaily. Jo, doveze vás kamkoli. Držte se, ale hlavních cest. On to asi ani není tak problém mapových podkladů, jako funkcionalit a logiky trasování. Nejde zadat víc jak tři průjezdné body. Práce s detailem mapy je děsná. Auto mám půl roku a stále občas váhám, jak tam zadat co potřebuji. Asi věděli, proč od 2016 dávali Android navigace. Rádio je OK. Když budete mít muziku na USB ve správném formátu, bude hrát spolehlivě. Co je škoda, že se nedá změnit podkladová brva celého displeje. Ta modrá plocha hodně září. Ztlumení displeje možné je, (mimochodem nezávislé na palubní desce) ale je to málo. Je tam tlačítko na vypnutí. U navigace takový problém moc není, neb se přepne do nočního modu a tam už modrá není. Handsfree. No prostě se dá volat. Jen se neumí dosynchronizovávat kontakty. (případně to jen neumím). Hlasové ovládání? 😊 Nepodporované pro český jazyk. Jinak jsem si na to, ale nějak zvykl. Spíš jsem zmlsaný ještě z toho SupIII. Panorama! Dá se jezdit s otevřenou tak do 50kmh. Nefouká dovnitř, neb se po otevření vysune síťka, která vítr roztříští. Nedochází ani k tradičním detonacím. Nad 50kmh, mi je už líto té síťky a zavřu. On se stejně zvedá hluk.
Bílá perleť je super. NEvýhodou je, že mě nutí jezdit pořád do myčky.

Tak snad Vám to v rozhodování pomůže. Hodně štěstí a dobrou volbu!

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím bez zkušenosti.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Raději nereferuji. Zase jsem prosil, aby mi to auto prodali. Pasivní a neochotní. Auto bylo na komisi. Měli tam ještě jedno své, po velké bouračce. Tam byli hodně ochotni. O rekonstrukci předku mi zapomněli říct. Až, když jsem viděl, že nesedí světla, tak přiznali, že tam něco drobného bylo. Po otevření haubny pak vyprávěli o tom, že ta bílá sůl všude není voda z chladiče, ale důsledky tuhé zimy a solení. :-) Tak jsem si vzal to bílé. Hyundai Centrum ČM

 


Další vozy značky Hyundai



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

pořád je to nové auto

praktičnost
9

kufr by mohl být ještě větší. Lze řešti investicí do Grand Santa Fe

prostornost
10
jízdní vlastnosti
9

chybí sport na převodovce a určitě by pomohly tuhnoucí tlumiče.

jízdní komfort
10
provozní náklady
9

No přece jen to není hightech se spotřebou 6l. Na druhou cenu je to 2.2l! Servis uvidíme.

náhradní díly
9

dostupné

výkon motoru
10

spokojenost. Ale klidně by mohlo být o 100 koní víc :-)

spotřeba
9

No přece jen to není hightech se spotřebou 6l. Na druhou cenu je to 2.2l! Servis uvidíme.

hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10

super!

zavazadlový prostor
8

mohl by být větší. Jenže Grand Santa Fe jsem nechtěl. Jezdím 90% času sám.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…