Recenze
Technické info
Přezdívka auta Hyundai Santa Fe Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:2000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2 výkon [kW]: 114 kroutící moment [Nm]: 34 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.6 maximální rychlost [km/h]: 179 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 1582 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8.1
Popis vozu
Vůz v maximální výbavě, sedadla v kůži, u řidiče navíc všestranně elektricky polohovatelné. 2 din navigace Pioneer kombinovaná s radiopřijímačem a DVD přehrávačem. Vyhřívané čelní sklo, dešťové čidlo, dálkové zamykání, alarm, stupačky, přední rám aj.
Motor: 2,2 CRDI 114 kW 155 koní common rail je obdivuhodně tichý, zvláště ve srovnání se Škoda Superb 1,9 TDI 96 kW PD. Velmi dobře se rozbíhá. Záběh samozřejmě opatrný. Jak se chováte k vozu, tak se vůz bude chovat k Vám. Spotřeba oleje minimální, je předpoklad, že po záběhu bude neměřitelný, tak jako např. u Vectry ( benzin ) nebo Toyoty ( nafta ).
Převodovka: Klasická automatická 5ti stupňová s hydrodynamickým měničem momentu. Řadí sametově. Možnost manuálního řazení.
Podvozek: Je tužší, než jsem očekával, komfort je ale přijatelný, na úrovni Superbu. Řízení jemné, bez rázů. Pro manželku dobře posílené. Je však třeba více otáčet volantem pro malý převod. Rejd je však velmi dobrý na rozvor 2,7 m. Ruční brzda jako u vozů Mercedes na nožní pedál. Nutno konstatovat, že ruční páka je přehlednější. Občas se na uvolnění pedálu parkovací brzdy zapomene - není v zorném poli - a vůz sám zvukovým signálem upozorní na zatažení brzdy.
Zpracování interieru je na úrovni. Prostoru je dostatek, zvl. při šířce 1,9 m. I na zadních sedadlech je prakticky stejně místa jako u Superbu. Šířka je však příjemně větší. Zavazadlový prostor je dobře přístupný, velký. Nakládací hrana je vysoko. Je to daň koncepci vozu.
Vůz je velmi dobře přehledný. Po delší době. ( naposledy dobrý výhled u Wartburga a Trabanta, částečně u Formana ). Vzadu navíc couvací čidla.
Spotřeba zpočátku vyšší, jezdíme převážně po městě. Je 9 l/100 km. Na delší trasu po dálnici do 110 km/h - stále záběh - 7,5 l/100 km dle ukazatele. To na vůz pohotovostní hmoty přes 2 tuny a automatickou převodovku je velmi dobré.
Silné stránky
Robusnost, průchodnost. Na naše podmínky dostatečně silný motor, byť by vůz snesl silnější. Sametové řazení převodovky. Prostornost, ticho v interieru. Bohatá výbava. Velký rejd.
Slabé stránky
Velmi jednoduchý palubní počítač. I při manuálním řazení si automatika při razantnější akceleraci rozpojí přemostění hydrodynamického měniče momentu a řídí si otáčky motoru sama. Je to ale zanedbatelná nevýhoda chránící motor před přetížením.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Prozatím bez poruch
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Velmi dobré. Až na záměnu typu stupaček bezchybný přístup.
Další vozy značky Hyundai
-
Hyundai Santa Fe (2007) Majitel: Carver
Přidáno: 24.3.2007 769 Majitel 9.50 Uživatelé
-
Hyundai Santa Fe (2013) Majitel: Athlas
Přidáno: 31.1.2014 459 Majitel 9.69 Uživatelé
-
Hyundai Santa Fe (2015) Majitel: Stewe
Přidáno: 26.6.2018 39 Majitel 9.00 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2020) Majitel: ericn
Přidáno: 31.8.2023 99 Majitel 10.00 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2023) Majitel: poterienko
Přidáno: 18.3.2024 149 Majitel 10.00 Uživatelé