Recenze
Škoda 110 R
Technické info
Přezdívka auta Erko Rok výroby 1978 Koupeno ojeté najeto [km]:98000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1107 výkon [kW]: 38 maximální rychlost [km/h]: 140 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: zadní
Popis vozu
Dlouho jsem již na MACZ nebyl aktivní, občas jsem jen nahlédnul. Za tu dobu již není v rodině jediné auto z mojí garáže. Felda již nebyla v nejlepším stavu, moc jsem do ní taky neinvestoval s tím že se pořídí časem jiné auto. Nakonec jsem tak nějak zdědil starý Fiat Punto první generace a Felda šla pryč. V něčem je to auto lepší v něčem horší, ale zatím pro můj nájezd vyhovuje. Nemá ale cenu psát na něj recenzi.
No a zbyl mi hezký chromovaný přívšek Škoda a tak jsem si k němu pořídil Škodovku :)
Erko se mi jakožto fanouškovi Škodovky vždy líbilo a nějaký rok jsem nad tím přemýšel, co by kdyby, jaká barva, doplňky, co a jak udělané... Ale nebyly prostory ani peníze. Z ničeho nic se ale karta obrátila, peníze se nějaké našly, ale hlavně mi bylo svoleno si auto pořídit a slíbena pomoc. Nejde o to, že bych svolení potřeboval, ale protože bydlím v paneláku tak jsem potřeboval svolení na prostory a ten nepořádek, který z toho bude. Byla to však velká náhoda, a nebýt pár ve správnou chvíli řečených vět auto bych neměl, protože by mě nikdy nenapadlo, že to doma projde.
Tak začalo hledání vozu. Nevím co jsem si myslel, ale nabídka vozidel mě vylekala natolik, že za týden bylo auto doma. Cena hodně bolela, ale dnes se již tak ceny zhruba pohybují a auto je je zcela původní a těch není mnoho. Navíc skutečně nemám čas objíždět stodoly a garáže a shánět těžko sehnatelné.
K samotnému autu. Úplně klasická Škoda 110 R v oroginálním stavu po 1. majiteli, skutečně jsem však třetí majitel. Vše je původní včetně interiéru a hlavně motoru. Vůz nikdy neměl ani rádio, takže středový panel a výplně dveří nejsou rozřezané a tak to i zůstane. Stav je samozřejmě nálezový. Jeden práh je prorezlý a zadní podběhy též. Podlaha je celkem OK. Pravý přední blatník je potlučený a s tím i vyrezlé přední čelo. To se snad bude dát zachránit. Samozřejmě vše se ukáže až se auto odstrojí, trošku se toho bojím ale co už. Erka prý měly problémy s korozí střechy a ta už je lakovaná.
Vůz samozřejmě zůstane v originálním stavu včetně motoru. Ten je OK, takže se do něj zatím asi nepoleze, onon navíc sehnat pístní sadu je velice obtížné. Nějaké dobové doplňky ale budou. Možná časem pořídím nějaká kola, zatím mám připravené poklice Sprint. Na zadním čele by se mi líbila cedulka CS. Chromovaná originální zadní mlhovka je taky těžko sehnatelné zboží. Dobové autorádio a anténu se mi zatím dávat nechce. Možná že by se tam dalo nenápadně naimplantovat autorádio moderní, ale uvidíme.
Co se týče jízdy tu člověk v moderním autě nezažije. Je skutečně nedokonalá ale proto výjimečná.
Vše začíná otevřením dveří, které postrádají rámeček okolo oken. Klíče jsou samozřemě ke všemu zvlášť. Stále funkční je i červené varovné světlo ve dveřích. Sedačky jsou koženkové celkem anatomicky tvarované (na svou dobu samozřejmě). Jejich vůle v uložení prozrazuje absenci posilovače brzd :D Motor startuje bez problémů, nutnustí je použít sytič u studeného motoru. Teplý staruje v létě zcela bez plynu. Spínací skříňa je velmi utopená, ještě více než u standartní Škody 100 a není kolem ní moc místa. Ty pohyby navíc, které musí člověk udělat však nikoho nemohou obtěžovat. Spojka bere hodně nahoře a už nelze seřídit, mám věak už koupenou novou. Řazení jedničky a dvojky jde také ztuha, příčina bude asi v mechanismu řazení, v převodovce snad ne. Samotná jízda zase není tolik odlišná, není to auto ze 30. let, je třeba ale počítat s velkou vůlí v řízení a absencí posilovače brzd. Stejně se s takovým autem jezdí jen pomalu, jakékoliv riziko havárie mi nahání hrůzu. Pneumatiky jsou s původního typu, které budou asi vyměněny za moderní, protože jsou už popraskané. Motor má tvrdší chod než standartní Škoda 100 a při vyšším zatížení a rchlotech je vážně slyšet. Při nízkém zatížení jsem ale asi čekla hlučnost vyšší. Velkou měrou k tomu samozřejmě přispívá ventilátor chlazení, který ale na elektromotor předělávat nehodlám. Převodovka je velmi krátká, při 100 km rychlosti točí motor 4000 ot./min. Rychloměr v malých ryclostech dle radarů v obcích není až tak nepřesný, což mě překvapilo. Ve vyšších rychlostech tomu bude samozřejmě naopak. Otáčkoměr ale nefunguje vždy úplně ideálně. Řidič má k dispozici i hydraulický tlakoměr oleje. Přítomnost tlakového oleje v interiéru mě občas straší, takže se rozmýšlím zda ho v budoucnu nenahradit elektrickým.
Interiér je jinak vcelku povedený, vyvedený v černé kožence. Koberce jsou u mého auta v kombinaci černé a oranžové, což není nejhezčí, ale asi budou muset zůstat. Zadní sklo nemá vyhřívání a je ofukováno z topení. To je vyvedeno na přední sklo. Průduchy v přístrojové desce jsou připojeny na mřížku pod předním sklem a v zimě z nich jde ledový vzduch. Průdoch se musí zakrývat, ale v zimě se jedit stejně nebude.
Podvozek je víceméně bez výraznějších vůlí a klepání. Jízda na nerovnostech je vcelku pohodlná i když je slyšet, že karoserie se trošku kroutí. Podvozek bude samozřujmě zrepasován, ale pořád to nikdy nebude na rychlou jízdu.
Recenze píšu celkem narychlo a později ji rozšířím a učešu, tohle je jen první opis proudících myšlenek.
Silné stránky
Design - málokteré české auto bylo hezčí
Hodnota vozu již nikdy nebude klesat
Jednoduchost konstrukce, spousta dílů pasuje z novějších modelů Škodovek
Slabé stránky
Ceny už nepatří mezi nejnižší a nabídka aut není nejsilnější
Některé díly se těžko shánějí a jejich ceny letí vzhůru
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Plánuje se celková renovace, kterou se budu snažit dělat sám, takže zkušenosti budou přibývat.
Přidat názorDiskuse: Škoda 110 R
- ERko 30.11.2014 06:34 multinka
- Re: Paráda 26.11.2014 00:38 WalterR
- 100 x palec hore 21.11.2014 20:49 v.marek
- Jé, eRko s piškotkama! 20.11.2014 15:22 MariAchi
- pecka! 17.11.2014 21:44 roox
- Re: Re: Paráda 17.11.2014 19:12 idam.i
- Re: Re: Re: Re: Paráda 17.11.2014 17:53 Special-line
- Re: Re: Re: Paráda 17.11.2014 17:40 Ronault.
- Re: Re: Paráda 17.11.2014 17:27 Special-line
- Re: Paráda 17.11.2014 17:06 Ronault.
- Re: Paráda 17.11.2014 16:43 Special-line
- Re: Erko 17.11.2014 16:37 Special-line
- Paráda 17.11.2014 16:28 Ronault.
- Erko 17.11.2014 16:08 chetoos
Další vozy Škoda 110
-
Škoda 110 (1972) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.3.2010 89 Majitel 9.78 Uživatelé
-
Škoda 110 (1977) Majitel: Dave-lamino
Přidáno: 3.6.2007 889 Majitel 9.77 Uživatelé
-
Škoda 110 (1973) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.12.2007 2910 Majitel 9.57 Uživatelé
-
Škoda 110 (1970) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.1.2008 109 Majitel 8.30 Uživatelé
-
Škoda 110 (1975) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.10.2007 91 Majitel 8.19 Uživatelé