Recenze
Technické info
Přezdívka auta Vosel Rok výroby 2004 Koupeno nové najeto [km]:100000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2 výkon [kW]: 90 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 205 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
Psal se duben 2009 a já usilovně pracoval na řidičáku skupiny “B” v autoškole. Nastával čas se poohlídnout po nějakym tom (ku.ndo)lapu abych se nemusel stydět přijet před školu na parkoviště, kde parkovala velká směsice aut od BMW až po učitelovu 105L(ong), a tak jsem začal vybírat káry… Ve vyhlídce té doby bylo hned několik favoritů jako SLR McLaren, Pagani Zonda F a mnoho dalších co dělali stovku pod 4s a dlouhou čáru na semaforech při rozjezdu. Jenže chyba byla v rozpočtu, mohl jsem si všechny ty favority koupit najednou, ale to jen když vyšlo dobrý vydání SPEEDu kde se testovali všechny najednou.
Nějak jsem netušil co pro mě doma chystaji a o to to byla větší facka, když mi táta řekl, že si můžu nechat auto po něm, ale chyba lávky bylo to sice MB-C 220 CDi, akorát v nepojízdném stavu. Takže chvíli trvalo, než se našla závada (zaseknutej vstřik), postupně se vyměnili všechny 4 a nebyl problém. Auto z roku 1999 vybavený velice luxusně na svojí dobu, jen na tachometru poctivých 373tis km. Auto mi doma předali s plnou nádrží a sázkou dvou měsíců, než to někde namotám! Na cestu do školy cca 20 km super přemisťovadlo co zamáčklo úsměv několika starším pánům v mladších autech. Po dvou letech jsme se však loučili já s velkou lítostí a auto se 415tis km na budíku. Nebojte jestli ještě dneska jezdí určitě nemá na tachometru víc jak 250tis km, pán předemnou si to ověřoval, jestli to jde umotat.
Aby jsme se dostali, k tomu, proč tady píšu rencenzi o MB W203, zjistil jsem, že tu nějaký jsou, ale jen před facelifty. Tohle auto jsme kupovali nový pro mojí mámu. Před tím jí sloužila Octavia I naftová a nikdy jsme si nestěžovali, bylo to fajn auto. Když přišel čas na výměnu Octavie mezi užší výběr se dostali 3 kandidáti: Peugeot 407, Octavia II, MB C. Peugeot vypadnul jako první, protože mámě se nelíbil, duel rozhodla až cena. Octavia při schodné výbavě byla o cca 100tis Kč lacinější.
Takže Mercedes – Benz C 200 CDi avantgarde. Zvenku vypadá i dnes pěkně, ale to si posoudí každý sám. Avantgarde dávalo na výběr ze dvou variant dekorů interiérů buď hliníkové nebo kořenové dřevo vybrali jsme hliník, na kterém opravdu nejsou vidět škrábance. V základní výbavě byla automatická klimatizace, mutifunkční volant, radio, airbagy, el. okna, otevírání kufru na dálku a velice povedená přístrojová deska, která je potažená nějakou umělou látkou co vypadá jako kůže a je docela měkká. Exteriér v úpravě avantgarde je poznat podle lišt s chromovými linkami a možná maskou. Podvozek sníženej o 20 mm ve předu pláště 205/50 R16 a vzadu 225/55 R16. K základní výbavě jsme přidali bi-xenony, automatickou převodovku, kožený sedadla vyhřívaný.
Auto nám dodali přesně jak jsem chtěli, s plnou nádrží, dálniční známkou a přívěškem na klíč a máma ještě dostala kytici a víno. Jak šel čas tak máma auto užívala asi 7 let a to pouze vyjímečně a nikdy ho moc nepotráipla, než ho přenechala mně. Jezdím v něm něco přes rok a teď má kolem 100tis km a je čerstvě po garanci.
Nevim z který strany začít… Motor nemá měrku oleje, hladinu jsem vyhledal až v palubním počítači a tam bylo napsáno OK. Servisní intervaly si počítač určuje sám podle stylu jízdy nebo 2 letech. Poslední garance, která byla asi před měsícem na Chodově byla v celku rozsáhlá mimo olejů a filtrů museli vyměnit i přední kotouče, destičky komplet a přední ramena se svyslíma čepama. Jinak během těch let užívání jen jedna závada a to senzor zapnutýho pásu u spolujezdce a v mrazech se začali na displeji mezi budíkama objevovat takový “hadi” chybný pixely, no chtěli 16 000 Kč za komplet výměnu a tak jsme si řekli, že je tam klidně necháme a oni zase časem zmizeli. Jinak bez problémů.
Auto ve spojení s automatem funguje jako docela dobrej polykač kilometrů a počítač už leta ukazuje průměronou spotřebu 6,5 litru. Zajímavý je, že když se snažim jet EKO dostanu se cca na 5,5 litru a když potřebuju trochu zrychlit tak jedu za 7 litrů. Podvozek je pěkně naladěnej samozřejmě víc do tvrda než na komfort. Jediná výtka je, že auto nemá malej poloměr otáčení jako mývali W124 tady už je to na obyčejný úrovni, člověk si ani nepomůže zadním náhonem, že by trochu protočil kola, protože to všechno zablokuje ESP a taky automat. ESP je tady nevypinatelné, v přímém směru dovolí protočit kola dokud se nechytí, ale jemný pohyb volantem a je konec, což mi občas vadí, protože když mě začne brzdit na sněhu v kopci v zatáčce je to nepříjemný. Pochválil bych brzdy úplně kompletně, dávkování, výdrž a systém BAS. Pro ty rejpali co si myslí, že když Mercedes používá u ruční brzdy bubny a čelisti na ně přirezají tak je zdravim a je to totální nesmysl!
Když se posadíte do interiéru tak zjistíte, že místa na nohy tu opravud není moc a ovládání oken vymyslel blbec, je prostě přímo u kolene. Výhodou je, že všechna další ovládání je přesně tam, kde jsem zvyklej, radio, topení, vyhřívaný sedadla atd. Sedačky nemaji žádný extra boční vedení, ale nemůžu říct, že bych v nich klouzal. Mezi řadící pákou a loketní opěrkou je místo na odkládání kelímku s pitím jenže když tam chcete dát půl litrovku od mekáče tak se tam nevejde, respektive jen pár cm a pak už není kam položit. Displej radia je překryt lesklým plastem a to se snadno zapatlá a co se zvuku týče musim říct, že se to dá poslouchat, sice nejsem hudebně nadanej, ale když jsem slyšel Harman Karrdon tak jsem nepřišel na rozdíl.
Na zadních sedačkách se dokáže pohodlně cestovat i na delší trasy, se svými 180 cm jsem tam už několikrát seděl a neni to utrpení, protože přední sedačky maji vybrání pro kolena takže jimy netlačíte řidič do zad. Takže se v něm dá ideálně jet i ve 4 lidech. Pro 5 už je to malý, to už je taková nouzovka. Ovšem osudová chyba je, že se nedaji složit zadní sedadla… a nemá to ani díru pro převoz lyží to bylo za příplatek 1000 Kč a toho si nikdo nevšiml, takže za blbost se platí. Na zadních sedadlech jsou opěrky, který se nechaji složit zmáčknutím tlačítka na přístrojovce a nebo přímo tlačítkem na opěrce, dobrá vychytávka, protože mi pak nepřekáží při výhledu pře zpětné zrcátko, ovšem touto vychytávkou už disponovali W124 a možná piána to se nepamatuju.
Dostáváme se do nejdůležitější části (pro čechy) auta! Kufr nevim kolik má litrů ale vejde se do něj nákup pro 4 členou rodinu a určitě by se tam vešla i mrtvola :D
Děkuji, že jste dočetli tuto recenzi a rád bych poprosil všechny čtenáře řidiče, aby si uvědomili, že v Čechách se jezdí v pravo a to zejména na dálnicích. Vzpomeňte si kdy jste napsoledy jeli po tří proudé silnici v pravym pruhu!
Silné stránky
Design
podvozek
zpracování
Slabé stránky
motor
prostornost interieru
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
MB Chodov
když mi nedoplní vodu do ostřkovačů za 800 Kč tak dobrý
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
MB Chodov
pan Kuba - lepšího a vstřícnější člověka jsem nezažil, zařídil týdení půjčení vozu před koupí
Další vozy Mercedes-Benz C
-
Mercedes-Benz C (2001) Majitel: j.matrix
Přidáno: 19.7.2007 279 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Mercedes-Benz C (2003) Majitel: C30AMG
Přidáno: 13.6.2011 79 Majitel 9.48 Uživatelé
-
Mercedes-Benz C (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 6.4.2007 59 Majitel 9.33 Uživatelé
-
Mercedes-Benz C (2002) Majitel: C63 AMG
Přidáno: 15.9.2013 410 Majitel 9.13 Uživatelé
-
Mercedes-Benz C (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.8.2008 4110 Majitel 8.86 Uživatelé