Recenze
Mercedes-Benz C W203
Technické info
Přezdívka auta AMG Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:1000 palivo: nafta počet válců: 5 objem [cm3]: 3000 výkon [kW]: 171 kroutící moment [Nm]: 540 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.9 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7.9
Popis vozu
Sportovní vůz a smradlavá nafta? AMG a turbodiesel? Copak se svět zbláznil?
V roce 2003 se AMG rozhodla přivést do výhradně benzínové ligy uber-sedanů raritní model Mercedes Benz W203 C30 AMG se vším, co k jejich ruční malosériové výrobě patří. To znamená především tři věci:
Ručně stavěný motor s podpisem technika.
Speciální podvozek z jedinečnými komponenty.
Ultrarychlou převodovku AMG speedshift.
Mercedes-Benz C30 AMG je opravdu zajímavý a výkonný automobil, s jednoznačným zaměřením na výkon. Má kompletně přepracovaný, vznětový agregát vycházející z osvědčeného motoru 270 CDI, který tvořil špičku před příchodem motoru 320 CDI v roce 2005. S tím má C30 AMG takřka shodné parametry, nicméně zbytek auta se se standardním vozem nedá srovnávat. Techniku podvozku sdílí C30 se zážehovým modelem C32 Kompresor a potřebují to hlavně brzdy. Maximální rychlost je omezovačem nastavena na 250km/h, zrychlení za 6,9 vteřiny vypovídá o dynamice vozu v přímce. Výkonu pomáhá pětistupňová automatická převodovka přenášející 540Nm, které tento motor produkuje v pásmu 2000 až 2500 ot./min.
Pětiválec AMG má fenomenální výkony v kontextu roku výroby 2003. Samozřejmostí je vstřikování technologií commonrail s maximálním pracovním tlakem v zásobníku 1350 bar a turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek usměrňujících proudící plyny. Podstatně vyšší pracovní tlaky si vynutily zesílení klikového mechanizmu a výkonnější mazací soustavu. Žhavící soustava používá svíčky s vyšší teplotou a volnoběh studeného motoru je optimalizován řízeným dožhavováním. Jeho hlas zní jinak než u ostatních dieselů. Má hluboký hlas, který rezonuje přes dvě koncovky výfuku, trochu nakřáplý a většinou vyhrává nad klapavým zvukem motoru zpředu.
Výkony přenáší pětistupňová automatická převodovka AMG SPEEDSHIFT se stříbrným štítkem C30 AMG na hlavici. Její software je upraven: neřadí v zatáčce, podřazuje při brzdění a ve standardním režimu je o 35 % rychlejší. Pokud ji při kick-downu podržíte na pár sekund vlevo, převodovka najde stupeň s nejvyšším točivým momentem a podaří i o dva-tři stupně dolů. Litá kola rozměru 225/40ZR17 zakrývají ventilované a perforované kotouče. Na mokru a v zatáčkách chce auto umírněnou práci s plynem, protože díky masivnímu točitému momentu a zadnímu pohonu jde snadno do smyku. Samozřejmě řiditelného smyku, ale lepší je dávat pozor a vědět, co dělám. Na ESP nedoporučuji sahat jinde, než na okruhu či chráněné silnici. Rádo se rozbliká i na suché silnici...
Interiér je u výjimečného modelu také výjimečný. Standardní výbava obsahuje audio systém BOSE s deseti reproduktory (včetně středu a 9 palcového neodymium iron boron woofer), funkce AutoPilot pomáhá kompenzovat hluk a šum v automobilu pomocí neznatelného upravování hlasitosti. Obložení palubní desky a pedálů je z pravého hliníku, sportovní kožené sedačky zase prémiové kůže. Výbava mého vozu dále obsahuje paměť sedaček, včetně programovatelného zajíždění volantu a sedačky při vystupování z vozu, plus dofukování bočních kontur sedaček.
Parkovací senzory vpředu a vzadu s vizuálním i akustickým upozorněním, navigace Command s integrovaným telefonem (Nokia 6310), digitální klimatizace s čtyřmi slunečními senzory a přidaným filtrem aktivního uhlí pro extra čerstvý vzduch, Jasná jsou modrá okna s filtry, alarm, vyhřívané sedačky, elektricky sklopené opěrky hlavy, elektrické otevírání kufru (zpět musíte sami), bi-xenonové světlomety, dešťový senzor a novou generaci stěračů. Příjemný je zásobník na 6CD, dva režimy práce převodovky (sport a winter), tachometr ocejchovaný do 300 km s hliníkovým obložením a dvě chromové koncovky výfuku s vyraženým logem AMG. Vše originál tak, jak vůz vyjel z továrny.
Naftový Mercedes-Benz C30 AMG dokazuje, že naftový sportovní vůz nemusí být automobilový oxymóron.
Silné stránky
Zvuk vznětového pětiválce pod plynem
Spotřeba při sportovní jízdě
Nenápadnost uber-sedanu
Plná výbava včetně hraček jako zajíždění sedaček a volantu při vystupování, dofuků
Na českých silnicích je vůz rarita
Slabé stránky
Náklady na opravy
Nižší přilnavost při špatném počasí
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Rychlost, profesionalita. Jezdím do neznačkového servisu k panu Zábalovi, kde spravují jen Mercedesy. Malá rodinná firma z Líbeznic se všemi výhodami.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto po druhém majiteli. Ceny se pohybují od 250-450 000 Kč.
Novinky v recenzi
Prodáno
Vůz putuje k novému majiteli. S čistým srdcem, že vše je opraveno a v dobrém stavu. Nákupní cena 269 000 Kč, prodejní cena po roce ježdění 250 000 Kč.
Po 7000 km
Od června do prosinec 2011 jsem najel 7500 km. Průměrná rychlost 38 km (ta Praha!), doba jízdy 195 hodin, spotřeba 8,7 litrů.
Rychlost auta už není tak ohromující; zvykl jsem si. Začíná mě brzdit převodovka, zvláště při kick-downu. Při nájezdu do Strahovského tunelu za mokra jsem dostal hodiny, ale nic se nestalo. Zjistil jsem, že hlavně při najíždění do kopce do zatáčky zadek pěkně klouže.
Korektně nefungují xenony, přestaly se hýbat. Spravit nejdou, respektive Mercedes je vyměňuje celé, jeden za 40 000 Kč. To mě pobavilo, takže se budou rozlepovat, opravovat a bastlit zpět. Mám problém s přední nápravou: vrže při přejezdu zpomalovačů. Výměna stabilizátorů, tyče a tlumičů (50 000 Kč) to dělá furt. Nic moc.
Nová sada letních pneumatik stála 19 000 Kč. Polykal jsem nasucho...
Originální výbava
V katalogu listuji originální výbavou:
Závodní volant alá F1 safecar kombinace antracitová kůže a alcantara 28 000 Kč. Oželím ho.
Nové čudlíky u zámku dveří, hliníkové s malým nápisem AMG 880 Kč za kus. Hříšná cena.
Odznáčky Bose na reproduktory originální (předchozí majitel okopal) 120 kč za kus. Jdu do nich.
Video
Přímý odkaz na video.
Další vozy Mercedes-Benz C
-
Mercedes-Benz C (2001) Majitel: j.matrix
Přidáno: 19.7.2007 279 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Mercedes-Benz C (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 6.4.2007 59 Majitel 9.33 Uživatelé
-
Mercedes-Benz C (2002) Majitel: C63 AMG
Přidáno: 15.9.2013 410 Majitel 9.13 Uživatelé
-
Mercedes-Benz C (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.8.2008 4110 Majitel 8.86 Uživatelé
-
Mercedes-Benz C (2004) Majitel: SomeSpecial
Přidáno: 27.5.2013 22 Majitel 8.25 Uživatelé