Recenze

C30AMG (muž 47 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Mercedes-Benz C W203

9.48 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mercedes-Benz C, foto 1 Mercedes-Benz C, foto 2 Mercedes-Benz C, foto 2 Mercedes-Benz C, foto 3 Mercedes-Benz C, foto 4 Mercedes-Benz C, foto 5 Mercedes-Benz C, foto 6 Mercedes-Benz C, foto 7
Mercedes-Benz C, foto 8 Mercedes-Benz C, foto 9 Mercedes-Benz C, foto 10 Mercedes-Benz C, foto 11 Mercedes-Benz C, foto 12 Mercedes-Benz C, foto 13 Mercedes-Benz C, foto 14 Mercedes-Benz C, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta AMG Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:1000 palivo: nafta počet válců: 5 objem [cm3]: 3000 výkon [kW]: 171 kroutící moment [Nm]: 540 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.9 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7.9

Popis vozu

Sportovní vůz a smradlavá nafta? AMG a turbodiesel? Copak se svět zbláznil?

V roce 2003 se AMG rozhodla přivést do výhradně benzínové ligy uber-sedanů raritní model Mercedes Benz W203 C30 AMG se vším, co k jejich ruční malosériové výrobě patří. To znamená především tři věci:

Ručně stavěný motor s podpisem technika.
Speciální podvozek z jedinečnými komponenty.
Ultrarychlou převodovku AMG speedshift.

Mercedes-Benz C30 AMG je opravdu zajímavý a výkonný automobil, s jednoznačným zaměřením na výkon. Má kompletně přepracovaný, vznětový agregát vycházející z osvědčeného motoru 270 CDI, který tvořil špičku před příchodem motoru 320 CDI v roce 2005. S tím má C30 AMG takřka shodné parametry, nicméně zbytek auta se se standardním vozem nedá srovnávat. Techniku podvozku sdílí C30 se zážehovým modelem C32 Kompresor a potřebují to hlavně brzdy. Maximální rychlost je omezovačem nastavena na 250km/h, zrychlení za 6,9 vteřiny vypovídá o dynamice vozu v přímce. Výkonu pomáhá pětistupňová automatická převodovka přenášející 540Nm, které tento motor produkuje v pásmu 2000 až 2500 ot./min.

Pětiválec AMG má fenomenální výkony v kontextu roku výroby 2003. Samozřejmostí je vstřikování technologií commonrail s maximálním pracovním tlakem v zásobníku 1350 bar a turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek usměrňujících proudící plyny. Podstatně vyšší pracovní tlaky si vynutily zesílení klikového mechanizmu a výkonnější mazací soustavu. Žhavící soustava používá svíčky s vyšší teplotou a volnoběh studeného motoru je optimalizován řízeným dožhavováním. Jeho hlas zní jinak než u ostatních dieselů. Má hluboký hlas, který rezonuje přes dvě koncovky výfuku, trochu nakřáplý a většinou vyhrává nad klapavým zvukem motoru zpředu.

Výkony přenáší pětistupňová automatická převodovka AMG SPEEDSHIFT se stříbrným štítkem C30 AMG na hlavici. Její software je upraven: neřadí v zatáčce, podřazuje při brzdění a ve standardním režimu je o 35 % rychlejší. Pokud ji při kick-downu podržíte na pár sekund vlevo, převodovka najde stupeň s nejvyšším točivým momentem a podaří i o dva-tři stupně dolů. Litá kola rozměru 225/40ZR17 zakrývají ventilované a perforované kotouče. Na mokru a v zatáčkách chce auto umírněnou práci s plynem, protože díky masivnímu točitému momentu a zadnímu pohonu jde snadno do smyku. Samozřejmě řiditelného smyku, ale lepší je dávat pozor a vědět, co dělám. Na ESP nedoporučuji sahat jinde, než na okruhu či chráněné silnici. Rádo se rozbliká i na suché silnici...

Interiér je u výjimečného modelu také výjimečný. Standardní výbava obsahuje audio systém BOSE s deseti reproduktory (včetně středu a 9 palcového neodymium iron boron woofer), funkce AutoPilot pomáhá kompenzovat hluk a šum v automobilu pomocí neznatelného upravování hlasitosti. Obložení palubní desky a pedálů je z pravého hliníku, sportovní kožené sedačky zase prémiové kůže. Výbava mého vozu dále obsahuje paměť sedaček, včetně programovatelného zajíždění volantu a sedačky při vystupování z vozu, plus dofukování bočních kontur sedaček.

Parkovací senzory vpředu a vzadu s vizuálním i akustickým upozorněním, navigace Command s integrovaným telefonem (Nokia 6310), digitální klimatizace s čtyřmi slunečními senzory a přidaným filtrem aktivního uhlí pro extra čerstvý vzduch, Jasná jsou modrá okna s filtry, alarm, vyhřívané sedačky, elektricky sklopené opěrky hlavy, elektrické otevírání kufru (zpět musíte sami), bi-xenonové světlomety, dešťový senzor a novou generaci stěračů. Příjemný je zásobník na 6CD, dva režimy práce převodovky (sport a winter), tachometr ocejchovaný do 300 km s hliníkovým obložením a dvě chromové koncovky výfuku s vyraženým logem AMG. Vše originál tak, jak vůz vyjel z továrny.

Naftový Mercedes-Benz C30 AMG dokazuje, že naftový sportovní vůz nemusí být automobilový oxymóron.

Silné stránky

Zvuk vznětového pětiválce pod plynem
Spotřeba při sportovní jízdě
Nenápadnost uber-sedanu
Plná výbava včetně hraček jako zajíždění sedaček a volantu při vystupování, dofuků
Na českých silnicích je vůz rarita

Slabé stránky

Náklady na opravy
Nižší přilnavost při špatném počasí

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Rychlost, profesionalita. Jezdím do neznačkového servisu k panu Zábalovi, kde spravují jen Mercedesy. Malá rodinná firma z Líbeznic se všemi výhodami.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto po druhém majiteli. Ceny se pohybují od 250-450 000 Kč.

 

Novinky v recenzi

24.12.2012 01:40

Prodáno

Vůz putuje k novému majiteli. S čistým srdcem, že vše je opraveno a v dobrém stavu. Nákupní cena 269 000 Kč, prodejní cena po roce ježdění 250 000 Kč.

4.1.2012 11:11

Po 7000 km

Od června do prosinec 2011 jsem najel 7500 km. Průměrná rychlost 38 km (ta Praha!), doba jízdy 195 hodin, spotřeba 8,7 litrů.

Rychlost auta už není tak ohromující; zvykl jsem si. Začíná mě brzdit převodovka, zvláště při kick-downu. Při nájezdu do Strahovského tunelu za mokra jsem dostal hodiny, ale nic se nestalo. Zjistil jsem, že hlavně při najíždění do kopce do zatáčky zadek pěkně klouže.

Korektně nefungují xenony, přestaly se hýbat. Spravit nejdou, respektive Mercedes je vyměňuje celé, jeden za 40 000 Kč. To mě pobavilo, takže se budou rozlepovat, opravovat a bastlit zpět. Mám problém s přední nápravou: vrže při přejezdu zpomalovačů. Výměna stabilizátorů, tyče a tlumičů (50 000 Kč) to dělá furt. Nic moc.

Nová sada letních pneumatik stála 19 000 Kč. Polykal jsem nasucho...

16.6.2011 14:54

Originální výbava

V katalogu listuji originální výbavou:
Závodní volant alá F1 safecar kombinace antracitová kůže a alcantara 28 000 Kč. Oželím ho.
Nové čudlíky u zámku dveří, hliníkové s malým nápisem AMG 880 Kč za kus. Hříšná cena.
Odznáčky Bose na reproduktory originální (předchozí majitel okopal) 120 kč za kus. Jdu do nich.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Mercedes-Benz C



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
7

Nevím. Nicméně měl jsem dva modely C W203 s jinými motory a spolehlivost průměrná.

praktičnost
6

Záleží na úhlu pohledu: jezdím s autem sám po Praze do práce a na pracovní schůzky po republice. Kdo rád nakupuje v IKEA, ať si koupí kombi.

prostornost
6

Třída C W203 je spíše menší auto a na Mercedes docela lehké.

jízdní vlastnosti
8

Tři písmena: AMG. Cit ve volantu, vysoká přilnavost za sucha, menší za mokra. Nutné kvalitní obutí. Masivní brzdy, mrštnost v zatáčce, vyšší náklony karoserie. Dobrá zpětná vazba se silnicí, nicméně ne prkený podvozek. Dobrý kompromis.

jízdní komfort
10

Uber-sedan, ale stále Mercedes-Benz. Ticho, stabilita, cit nerezignuje na komfort.

provozní náklady
8

Vyšší. Pojistka a povinné ručení 18 000 ročně, vyšší cena náhradních dílů, vyšší spotřeba okolo 9 litrů.

náhradní díly
9

Jednoduše sehnatelné, velký výběr doplňků, nicméně dražší (AMG volant s alcantarou 21 000, zadní roletka na okno 32 000).

výkon motoru
8

Převrtaný, ručně postavený motor AMG, OM612 DE30LA, 170 kw, 540 Nm. Svůj původ má v 270 CDI. Čerpadlo s variabilní geometrií lopatek, speciální mezichladič plnícího vzduchu, zesílen klikový mechanismus, výkonnější mazací soustava, vyšší teplota svíček.

spotřeba
6

Město 10,5 - mimo město 5,4 - kombinace 7,9. Já jezdím za 8,9.

hlučnost motoru
8

Nedá se mluvit o hlučnosti, na volnoběh je znát dieselové klapání, pod plynem mručí jako medvěd.

kvalita sedadel
9

Vynikající sportovní sedadla s možností nastavení ve všech směrech a možností přifukování bočnic, bederní opěrky a nohou.

brzdy
9

Předimenzované, vpředu ventilované a perforované kotouče.

zavazadlový prostor
6

Sedan, tudíž velký prostor s menším otvorem. Možnost sklopení sedaček.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…