Recenze
Technické info
Přezdívka auta Škoda Octavia II Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:57300 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.8 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 540 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.3
Popis vozu
V 25 letech jsem se rozhodoval pro koupi nového vozu a padla volba na Škodu OCTAVII?? Proč? Jelikož jsme doma měli Škodu Octavii Combi, r v. 2000 (facelift) Elegance, 1.9TDi 66 KW a byli jsme s ní max. spokojeni, kdy jsme do ní kromě provozních kapalin nic neopravovali. Motor 1.9TDi 66 KW považuji za nejlepší motor TDi, co kdy dali konstruktéři do Octavie!! Octavii jsem chtěl, nejen kvůli spolehlivosti a velkému kufru, ale jedná se o české auto s německou krví. Jen je škoda, že se motor motor 1.9TDi 66Kw od roku 2005 či 2006 přestal montovat do Octavií... Po dlouhém rozmýšlení jsem si nakonec rozhodl vzít tehdy již faceliftovanou Škodu Octavii II. v naftě a to na základě slevy od prodejce Přerost-Švorc. Jsem odkojený na naftě a nedám na ni dopustit a navíc spotřeba a turbo kopanec. Líbila by se mi výbava L-K ale peníze nebyly, teda byly, ale nechtělo se mi platit 14tis měs. po dobu 4let. Rozhodl jsem se proto pro motor 1.9TDi 77Kw ve výbavě Elegance. Výbava splňovala téměř vše co člověk potřebuje,..ale stejně jsem se výbavu rozhodl doplnit o následující:
¨
- vyhřívané trysky ostřikovače čelního skla
- zadní stěrač
- alarm s hlídáním vnitřního prostoru se záložním zdrojem
- litá kola Crateris ´´16´´
- paket špatné cesty
- prodloužená záruka 4roky/60tis Km
- přední a zadní zástěrky
- corner funkce
- light assistant scomming home, leaving home,...dešťový senzor
- MDI - externí připojení na USB, IPOD...
- tažné zařízení
- rezervní kolo plnohodnotné
- rádio BOLERO
doděláno:
- funkční paket pro loketní opěrku
- GSM II - HF - original ŠKODA
motor 1.9TDi 77KW považuji za skvělej kompromis a to zvláště k tomu, že kromě dálnice moc neuplatním 6.rychlost a zároveň 2.0TDi 103Kw nejsou takové držáky jako 1.9TDi, které tu jsou déle. Ano u obouch odchází vzduchová jednotka, turbo a další věci,...ale u 2.0TDi mě štvaly praskající hlavy válců,...Motor krásně táhne do 170Km/h, dál se mu už tolik nechce kvůli chybějícímu výkonu motoru a vliv na to má i zvednutý podvozek. Motor 1.9TDi neni na závodění, aby to tak někdo nepochopil. :) Maximálku jsem z něj dostal 205km/h a to cestou po D1 a musím říct o víkendu mě nikdo nepředjel,...zrovna. V cíli jsem musel motor nechat odpočinou - odstát na volnoběh kvůli turbu. Pokud má odejít turbo, tak odejde tak či tak, ale aspoň se řídím chytrými radami z knížečky od Škoda Auto, aby motor vydržel. Jinak motor je hýčkán jako zbytek auta. Tankuju výhradně Verva Diesel anebo V-Power Diesel. U těchto moderních aut to považuji za nezbytné. Jinak pokud dám tempomat na 120km/h spotřeba je krásná kolem 4.8litru. A kdo si stěžuje na systém PD, mě vyhovuje a je lepší než commonrail, i když už slyším argumenty je méně hlučný,..atd. Prostě a jednoduše názor nezměním. Jinak od samého začátku tankuji Verva Diesel a co se týká spotřeby oleje za 13.000km, tak když to přeženu tak mi to spapalo 0,25litru :) což je nádhera a nemůžu si stěžovat :)
Co se týká interiéru:
neni co vytknout, musím zaklepat ťuk, ťuk,..nic nevrže max. jak bylo již napsáno je slyšet praskot z větráku pokud náhle změníte teplotu na vyhřívání interiéru.
Další plus vidím jako velký zavazadlový prostor přes 500litrů
A proč jsem si dal paket špatné cesty?? Důvod jedinej špatné české cesty, výlety na nezpevněné cesty a vysoké obrubníky u obch. domů a v Praze není s tímto paketem problém přejet v pohodě tramvajový pás, kde by jiné auto předním spoilerem škrtlo.
Najeto celkem přes 17000km a spokojenost trvá :) spotřeba se ustálila 5.3l/100km dle palubního počítače. Pořád tankuji Verva Diesel od Benziny. Źádné vrzání plastů v interiéru. Ve voze bylo instalováno rádio Bolero, prahové lišty, interface na mobil - original Škoda GSM, MDI kabel.
V současnosti najeto 40100km,..a po stránce motorové a spolehlivosti - výborné. Vozidlo bylo na výměně oleje a filtru - cena 2980kč. Dlouhodobá spotřeba 5.1l/100km
Silné stránky
paket špatné cesty
nízká spotřeba i při sportovní jízdě do 6litr.
coming home, leaving home
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Jednou jsem byl v servisu a to s kamenem, který byl zaklíněn u brzdového kotouče a za to chtěli 250,-kč
Stav km na palubním PC ukazoval po 1,5roce používání 25000, tudíž bylo potřeba vyměnit olej a brzdovou kapalinu a filtry,... Jezdím do značkového servisu Škoda, kdy můžu být přítomný servisní kontrole přímo v dílně, takže není možnost mě ošidit v tom co udělali a co ne. Měl jsem takovou smůlu, že jsem chytil technika půl roku po škole. Všechno provedl jak má, ale stav baterie změřil až na pátý pokus, dále mi dolil více oleje než měl (min. 0,5l navíc) takže druhý den při kontrole jsem volal do servisu, že ani neumí přesně dolít olej, tak jak tam má být! Stav oleje se nacházel 2cm nad ryskou jak má být. Vzhledem k tomu, že ke zjištění závady došlo v neděli, servismeni přijeli až ke mně domu, dali mi za pravdu a s autem jsem 15km dojel až k nim do servisu. Přebytečný olej mi technik tentokrát až moc odsál, takže mi byl opět dolit nový a navíc jsem dostal (1,5l) na cestu, kdyby bylo potřeba.
Dále jsem si v servisu nechal předělat servisní interval na 15000km a desinfikovat dutiny potrubí. Celková výše garančky a práce činila 5.400,-Kč.
- po delší cestě na dálnici fungovala a taky ne corner funkce, když jsem přijel na křižovatku - v servisu nechápali, udělali dotaz do Škoda auto a tam jim bylo sděleno, že musí upravit kódování a to bylo Corner funkce aktivovaná už z výroby,...
- ve 30tis. odešel ALARM - výměna v rámci záruky
- nefunkční sklápení zrcátek z místa sedadla u řidiče, po nastartování se nevrací do původní polohy - normální stav řečeno ze Škodovky
- vybíjení baterie i po delší jízdě - po jízdě po dálnici 40km změřena baterie - stav vybitá. V servisu zkoumáno a nezjištěn nelegální odběr.
- po nějaké době opakování - opětovné dobití a stejná vada,...
- zapůjčena jiná baterie a vozidlo jezdilo, jak nové
- vrácena dobitá původní baterie - zkoumání odběru a světe div se,....má to rádio, imobilizér, alarm - odběr 0 - v servisu se divili, jelikož odběr musí být!! Od té doby bez poruchy
V současnosti po servisní prohlídce v 55000km. Vyměněn pilový, palivový, kabinový, olejový filtr, dále měněna chladící kapalina za novou (1,5l) celková cena 5.900,-Kč
Dne 25.2.2013 zjištěna závada na Climatroniku - odešel :-( měněno v záruce)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
prodejce vstřícný, ochotný, ale jak to v českých zemích bývá tím to končí...
kdyby chtěl kdokoliv koupit nové auto, mohu domluvit výraznou slevu
Novinky v recenzi
Spotřeba
Tak s autí už mám najeto něco málo přes 21000km,...zatím bez poruchy,..ťuk,ťuk na dřevo :) jinak co se týká konverzací ohledně spotřeby musím říct, že jsem dosáhl při trase Jihlava - Kolín spotřeby 4.0 l/100km kdy část cesty byla s klimatizací...a cíl trasy Česká Lípa, kdy palubní počítač v cíli ukazoval spotřebu 4.5 l/100Km no nádhera :) a to jsem se neloudal,...
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia
- Re: Paket pro špatné cesty 02.01.2011 10:31 Skoda_Octavie
- Re: Paket pro špatné cesty 02.01.2011 10:28 Skoda_Octavie
- Re: Paket pro špatné cesty 24.11.2010 07:53
- Paket pro špatné cesty 23.11.2010 21:35 tai
- Re: Re: Re: Re: 1.9 jako 1.9:-D 22.08.2010 00:50 Ronault.
- Re: Spotřeba, otáčky - dotaz 03.04.2010 20:44 Skoda_Octavie
- Spotřeba, otáčky - dotaz 01.04.2010 18:04
- Re: trapna recenzia 28.03.2010 19:33 Skoda_Octavie
- Re: vysněné auto 28.03.2010 19:26 Skoda_Octavie
- vysněné auto 04.02.2010 09:25
- trapna recenzia 21.01.2010 11:44 bordeaux
- Re: Re: Re: Re: 1.9 jako 1.9:-D 17.01.2010 23:28 pedro26
- Re: 1.9 jako 1.9:-D 27.12.2009 12:01 talio2
- Re: Re: Re: Re: 1.9 jako 1.9:-D 27.12.2009 10:40
- Re: Re: Re: 1.9 jako 1.9:-D 27.12.2009 09:20 talio2
- Re: Re: 1.9 jako 1.9:-D 27.12.2009 09:14
- Re: 1.9 jako 1.9:-D 27.12.2009 08:50 talio2
- Re: 1.9 jako 1.9:-D 27.12.2009 08:43
- 1.9 jako 1.9:-D 26.12.2009 22:12
- Kámen v kotouči 26.12.2009 21:10
- Re: Ježišikriste 26.12.2009 19:51 tofoj
- Hodnocení: 26.12.2009 19:03 David Kos
- Verva 26.12.2009 08:56 Petr Kneifl
- On to Octavian jistě vylepší viď? 25.12.2009 23:21 FRPE
- Re: Ježišikriste 25.12.2009 23:07 talio2
- To si děláš srandu 25.12.2009 23:06 TopGear1
- Ježišikriste 25.12.2009 22:10 tofoj
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: ericn
Přidáno: 25.7.2014 139 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2007) Majitel: filko
Přidáno: 1.11.2007 3689 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2007) Majitel: raceday
Přidáno: 1.2.2008 1218 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2010) Majitel: H.Karlik
Přidáno: 4.3.2012 409 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2005) Majitel: pedro26
Přidáno: 23.9.2007 16910 Majitel 9.91 Uživatelé