Recenze
Technické info
Přezdívka auta Svoboda Rok výroby 2013 Koupeno nové palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.1 maximální rychlost [km/h]: 205 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 633 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Koupě:
Původní záměr byl zakoupit "Novou Octávii 2013", nicméně inzerovaná základní cena 330K je pravděpodobně za automobil s 3 koly a motorem HTP. Při konfiguraci totiž začala cema strmě soupat, zapnula forsáž a po dosažení 1 vesmírné rychlosti překročila hranici, kterou jsem byl ochoten zaplatit za vůz kategorie oktávky v konfiguraci bez závodních ambicí (300-450K)
Celkově rozladěn jsem jen tak bloumal po dalších možnostech a zavítal na konfigurátor Superba, kde mě zaujala aktuální (Q1/2013) nabídka Superb Combi Drive PLUS, která obsahovala prakticky vše za co jsem si na oktávce draze připlácel. Co jsem tedy nakonec pořídil (uvádím jen rozdíly oproti zákl výbavě)? - podotýkám, že se jedná o Superb pro nemajetné :-)
Superb Combi Drive PLUS v základní výbavě Active, Drive PLUS znamená:
• 16" kola z lehké slitiny Moon
• Klimatizace Climatronic
• 4ramenný volant, malý kožený paket
• Tempomat
• MAXI DOT
• Bi-xenonové světlomety s funkcí AFS
• Výsuvné ostřikovače světlometů
• Dešťový senzor
• Přední mlhové světlomety s Corner funkcí
• Signal. vzdálenosti při parkování vzadu
• Vyhřívání předních sedadel
• Bederní opěry v předních sedadlech
• Plnohodnotné rezervní ocelové kolo
• Zvedák vozu a klíč na kola
a met. lak v ceně (zvolil jsem červenou Rosso Brunello)
Připlatil jsem si za:
• 17" kola Laurel (kdy jsem objetoval plnohodnotnou rezervu)
• takové to ESC/MSR/ASR/EDS/HBA atd...
• budu telefonovat - tzn. BT, poslouchat muziku - tzn. MDI
• prodloužil jsem si záruku a koupil nějaké ty koberečky
• no a vůz jsem se snažil nějak zabezpečit, aby to zájemci neměli tak lehké a vybrali si u sousedů....
A pak se pohádal o ceně, která se ustálila s daní na rozhraní 500-600K, což se mi oproti Oktávce zdá rozumné.
P.S.: v tom zázraku O III jsem se před koupí Superba i projel, abych získal porovnání a nebyl na S při výběru omezenej a cítit byl každej hrbol na cestě a samo sebou to byla verze s 1.8 TSI, tzn. ta co má i zadní nápravu.... Mimo tohoto mi subjektivně přišlo, že se na O III generace šetřilo mnohem více, jak na Octávii generace 2. která se mi velmi líbila.
Silné stránky
Očekávám lepší pohodlí a prostornost - přesedlávám z Fabie RS a to především na delších cestách.
Slabé stránky
není doma...., vyrábět se bude v 21 týdnu fňuk....
krapet se obávám velikosti, oproti dosavadní Fábii je to změna
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
I. Dlouhodobě jezdím do jednoho nejmenovaného aut. servisu v Praze Hostivaři a jsem velice spokojen.
II. Škodovky obecně, na předešlé Fábii RS odešla do 150K/km jen baterie, řemen k alternátoru a občas se musel měnit olej, což jsem při koupi nečekal a dost mě to štvalo :-)
III. Dále budu hodnotit zkušenosti se Supem
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají, ale to je vždy, každopádně je znát, že se nyní (2013) snaží mnohem více, jak v roce 2004, kdy jsem kupoval minulé vůz.
Sranda je taky v tom, že za Superba dávám nyní jen o 20% více, jak minule za Fábii....
Další vozy Škoda Superb
-
Škoda Superb (2008) Majitel: filko
Přidáno: 1.12.2007 9110 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Superb (2008) Majitel: orange
Přidáno: 30.1.2010 2710 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Superb (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.9.2009 328 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Superb (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 24.1.2010 629 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Škoda Superb (2013) Majitel: Technoid
Přidáno: 13.4.2014 910 Majitel 9.86 Uživatelé