Recenze
Moskvič 408 Москвич 408
Technické info
Přezdívka auta Ivan (Druhý) Rok výroby 1968 Koupeno nové najeto [km]:190000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1375 výkon [kW]: 40 maximální rychlost [km/h]: 130 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9
Popis vozu
Tak když to vememe od začátku, tak na začátku byl pořadník, který si můj děda dal na Wartburga 353. Původně měl čekat pár roků, pak mu Mototechna nabídla Moskviče 408. Wartburci nebyly a tak se dědovi v garáži objevil tento krasavec......
To bylo tenkrát slávy ! Jedná se o automobil vyrobený v roce 1968. Je zakoupen mimochodem asi 14 dní před příjezdem vojsk Waršavské smlouvy. I z toho důvodu musel tenkrát ,,přespat´´ u strýce. Po uklidnění situace v Československu konečně zaparkoval do své nové čerstvě postavené garáže. Naproti měl dokonce kamaráda, taky Moskviče 408. Ovšem tento byl novější. Už má vpředu klasická samostatná sedadla. Znalci ví, že první vyrobené kusy měly vpředu posuvnou lavici až pak se objevila samostatná sedadla.
Přibližně okolo roku 1969 se podíval do světa a to do Rakouska a Itálie. Zde se objevila první vážná závada-neustále brzdil. Jak se potom zjistilo a co zjistili i jiní majitelé Moskvičů, závadou bylo dotažení seřizovacích šroubů brzd na maximum. Proto pořád brzdil.
Na svou dobu budil rozruch, jak vzhledem, tak motorem a svým typickým hlubokým hlasem (hlubším než u Moskviče 2140). Byl to spolehlivý vůz. Smůla byla když asi po 5 letech vydřel pístní čep do bloku motoru díru=výměna bloku motoru. Po asi 17 letech následovala menší generálka převodovky z důvodu řazení mého dědy stylem krrrr, krrrrr. Nejvíce se to projevilo na prvním rychlostním stupni protože není synchronizovaný. V nejlepším stavu byla čtyřka. Obal zůstal původní.
Od roku 1973 si děda pořídil Moskviče 412. Asi od roku 1977 začal s tímto vozem jezdit otec (tehdy po vojně), samozřejmě sportovnější jízdou. Následovala výměna paken na všech kolech, přidání mlhových světel, výpletů kol z NDR a ozdobná hlavice řadící páky od kamaráda truhláře. Převodovka byla ušetřena řazení přes zuby, za to motor se držel pořád okolo 4 000 ot./min.
Někdy po ujetí 140 000 km následovala opět výměna bloku motoru, tentokrát se vším všudy. Přestřih se ventil a bylo hotovo. 2 minuty klep, klep, klep a pak se ozvala rána. Ventily byla slabina motorů 408. Především ve velkých otáčkách trpěly, tedy nejenom ventily, ale také klika a rozvody. Přece jenom motory OHV nejsou stavěny na tak velké otáčky, spíše tah. Ventily se také hodně podpalovaly. Bylo vhodné je vyměnit za ventily z VAZu 2101. Musel se však na soustruhu zvětšit zápich pro klíny.
Po výměně motoru, listových per a vinutých pružin dělal Moskvič těžkou práci, nejdříve stavba jednoho domu, pak druhého, pak 4 pytle brambor a rozvoz zedníků. V roce 1994 se začalo ozývat klepání ventilů a rány na klice. V roce 1995 byl uložen ke spánku. Na to si dobře pamatuji: ,,Klepe to čím dál víc, už s nim daleko jezdit nebudem´´. Od tohoto roku čeká na výměnu motoru a teď už i na generálku brzd a opravy přístrojové desky. Pokud budou peníze, čas a chuť moh by jezdit. Loni zajel a vyjel z garáže....aspoň vim, že žije........byly přirezlé brzdy...nakonec plný plyn, kouř od zadních kol a rozjel se. Bouchání na klice nebylo slyšet, ale generálka nebo výměna motoru je nutná.
Pár údajů:
Nádrž: 46 l
Chladící soustava: 7 l
Mazací soustava: 4,3 l
Spojka-kapalina: 0,15 l
Brzdy-kapalina: 0,34 l
Zadní náprava: 1,4 l
Nádržka ostřikovače: 1,9 l
Zavěšení předních kol: nezávislé, pružinové, s příčnými táhly, se stabilizátorem příčné stability
Zavěšení zadních kol: podélné, půleliptická listová pera, progresivní
Řízení: s globoidním šnekem s dvojitou kladkou, převodový poměr 17 při střední poloze
Napětí: 12 V (elektřinu dodává dynamo)
Pojistky: 3
Sedadla: vpředu samostná
vzadu nedělená lavice
-sedadla se skládaji z ocelového rámu, pružinové výstelky, sklápěcího mechanismu a koženky
Silné stránky
Hezký vzhled, pohodlí, dobrá průjezdnost lehkým terénem.
Možnost dojet i s vážnější závadou.
Slušný výhled z vozu. Na svou dobu bezpečnost, teda když počítám pevnost karoserie, bezpečnostní pásy nemá.
-jednoduchá elektrika
-výpustné zádky v podleze k vypuštění zateklé vody
Slabé stránky
Nesnese vysoké otáčky.
-odskakující záď, nedostatečná akcelerace, složité mazání motoru, koroze (tenhle je jen mírně rezatý i přes ty roky)
-absence posilovače brzd a tudíž slabý brzdný účinek
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Většinu oprav zajišťovala Mototechna v Berouně.
Závad za těch 40 let bylo dost, vše jmenovat nebudu:
generálka převodovky
výměna bloku motoru
výměna listových per a vinutých pružin
vyklepání levého předního blatníku
vylomený omezovač dveří
klínový řemen
netěsnost válce brzdy
povrchové škrábance
výměna brzdového obložení
Tachometr
Z fotografií to není patrné, i když má auto najeto 190 000 km, tak by měl tachometr ukazovat 90 000 km. Je však stočený o kousek zpátky na 61 000 km a bude vyměněn ještě za jiný. Sedadla procházejí opravou.
Novinky v recenzi
Zadní část vozidla
Proběhla montáž nádrže, její přelakování, vyčištění plováku a sání paliva. Došlo k výměně bovdenu otevírání kufru, výměně uchycení nárazníku a příprava pro zadní mlhové světlo.
Bratříček
Momentálně má bratříčka, přesně řečeno dárce orgánů. Celý motor by se měl podle možností vyměnit.
Bratříček
Teď má Ivan dárce motoru, ale času málo a peněz též.
Video
Konečně zase vrčel, na kanystřík.
Motor
Model motoru: 408
Počet válců: 4
Vrtání válců: 76
Zdvih pístu: 75
Komprese (nominální): 7
Rozvod: OHV
Není zde rozvodový řetěz, ale rozvodová kola, jedno z nich je vyrobeno z pertinaxu !!!!
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Moskvič 408 Москвич 408
- Video 26.07.2009 16:26 Petr408
- Nejlepí recenze na Moskviče 20.07.2009 11:13
- mazec 20.07.2009 01:00 marozKO
- Re: Neuvěřitelne 19.07.2009 21:34 Prase
- Re: Re: Re: Všecko najlepší s tém pertinaxem. 19.07.2009 09:45 Petr408
- Re: Re: Všecko najlepší s tém pertinaxem. 19.07.2009 02:17 tomm123
- Re: Všecko najlepší s tém pertinaxem. 18.07.2009 22:12 Special-line
- Pěkný čumák, hrdá záď... 18.07.2009 21:02 Psychobolos
- Neuvěřitelne 18.07.2009 17:07 TurboKluk(smazat hodnoceni)
- Všecko najlepší s tém pertinaxem. 18.07.2009 16:17
Další vozy značky Moskvič
-
Moskvič 408 (1967) Majitel: parkoviště
Přidáno: 7.4.2010 108 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Moskvič 408 (1972) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.6.2009 78 Majitel 9.24 Uživatelé
-
Moskvič 412 (1974) Majitel: parkoviště
Přidáno: 16.6.2009 279 Majitel 9.74 Uživatelé
-
Moskvič 2140 (1976) Majitel: Petr408
Přidáno: 18.6.2009 1510 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Moskvič 412 (1971) Majitel: jr353
Přidáno: 20.6.2009 139 Majitel 9.29 Uživatelé