Recenze
Moskvič 2140 Moskvič 2140
Technické info
Přezdívka auta Ivan Rok výroby 1976 Koupeno nové najeto [km]:110000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1478 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 116 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7.5
Popis vozu
Je to spolehlivý stroj s dobrým motorem, elegantní karoserií a pohodlím. Je zakoupen nový, tehdy se špatným nábojem zadního kola, proto možná nešel na vývoz do Anglie kam byl původně určen. Zajímavostí je, že má budíky a štítky v angličtině. Drobné úpravy, které vidíte jsou z let 1980-1995. Za celou dobu motor drží. Spotřeba oleje je i po letech stále stejná. Moskviče typu 2140 se vyráběly od roku 1975. Předchůdcem je Moskvič 412. Motor je stejný, však karoserie je jiná (vzhledově). Především přední maska je prodloužená. U těchto vozů se nemodernizovalo jako dnes. Vše je mohutné, robustní a jednoduché. Také musely vydržet náročné ruské podmínky. Děda na 412 najel 150 000 km a motor to samé-stejné jízdní vlastnosti. Téměř žádná spotřeba oleje, stále stejný výkon. Naší jednou závadou bylo těsnění pod hlavou, ale závadou druhovýroby. Na zakázku jsme si nechali jich pár udělat. Po 1 000 km vylezlo, tak jsme dali originál a klid. Hold zlatý originál. S tím jsme udělali tenkrát chybu. Veškerá plechařina je původní. Momentálně moc nejezdí. Neni čas, ....
A koroze? Proti rzi se musí bojovat hned od začátku. Jako nový byl natřen zespodu gumoasfaltem, blatníky byly sundány. Na to přišlo pár vrstev Resistinu. Kapsy v blatníkách otec zalepil grafitovou vazelínou. Každé 4 roky je natřen vazelínou a přestříkán olejem. A lak samozřejmě leštit po každém umytí.
Má trochu sportovní zvuk, před 25 lety jezdil pořád 140 km/h. Kde jsou ty časy, kdy nebyla omezená rychlost.
Většina dílů je původní. Pneumatiky, výfuk, filtry, svíčky jsou samozřejmě měněny.
V našem městě je tento stroj asi jediný, dřív u nás ještě jezdila tmavě zelená 2140 a taková jako je tento. Ta zelená i vím komu patřila, jenomže majitel zemřel a paní se ho asi zbavila. Ptal jsem se jí, ale nic, nechtěla se o tom bavit. Alespoň příručky a prospekty se objeví, musí však člověk hledat. A ještě takovýhle Moskvič, ale červený stojí v obci Krásná Hora nad Vltavou. Byl jsem se na něj podívat, chtěl jsem si ho vzít, ale kamarád, který mi ho měl přivést Avií, zjistil, že je Avie moc krátká. Nakonec jsem si sundal pár náhradních dílů.
Ještě bych podotknul, že jezdíme tak 1 za měsíc, v zimě vůbec. Od roku 1976 do roku 1982 auto stálo každou zimu na špalkách.
Silné stránky
Na svou dobu dobré brzdy. Silný motor s dobrým výkonem a točivým momentem. Velmi odolný a masivní podvozek, který snese i polní cestu. Pohodlné sedačky. Velký zavazadlový prostor. U těchto vozů se téměř nemůže stát, že by nedojely.
Rád jde do otáček.
Kvalitní přístrojová deska (narozdíl od modelu 408). Nevrže, ani nechrastí. Samozřejmě slícování.....o tom se u ruských aut nedá mluvit. Prostě to drží a pasuje. Člověk má zase výhodu, že když něco opravuje, tak to dá zpátky bez problémů.
Podvozek zvládné i veliké nerovnosti a výtluky. Ani při najetí na velký kámen při rychlé jízdě se nic neděje.
Slabé stránky
Koroze (u našeho vůbec), když se člověk stará, tak to vydrží.
Pouze čtyřstupňová převodovka. Odskakující záď. Rychlejší opotřebování pneumatik.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Momentálně oficiální servisy neexistují.
V dřívějších dobách zajišťovala opravy Mototechna Beroun.
Některé díly jako brzdové válečky, benzinové čerpadlo, kříž kardanu, těsnění, filtry a jiné se dají objednat na netu.
Největší problém byl se startováním, nakonec jsme zjistili, že to bylo uvolněným očkem kabelů na ampermetru. Vždy to zlobilo ve velkém horku, a pak to přestalo.
Jediný servis v ČR má Pan Švaněk.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Při koupi velmi dobrá sleva kvůli vadnému náboji zadního kola.
Prvním a také posledním servisem byla Mototechna v Berouně.
Novinky v recenzi
STK
Státní technická kontrola proběhla v pořádku. Budil opravdu údiv. Ostatně jako vždy. Diferenciál hučí o dost méně. Koberečky vyčištěny. Chladící kapalina a oleje dolity.
Diferenciál
Momentálně hučí diferenciál více než by měl. Po dolití speciálního přípravku se to zlepšilo. Časem asi půjde ven.
Zrcátko
13.7.2009 proběhla oprava vnitřního zpětného zrcátka.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Moskvič 2140 Moskvič 2140
- Re: diferenciál 17.12.2009 09:28 Petr408
- diferenciál 01.11.2009 09:01
- Nedoceněný Krasavec 20.07.2009 19:46
- Páni, moskvič!!! 15.07.2009 01:00 Psychobolos
- Soused 22.06.2009 17:37 Ondřej Šámal
- hodnocení 20.06.2009 19:51 Johnny_P
- Re: Leninove sane 19.06.2009 21:46 Petr408
- Re: Re: Foto nutné 19.06.2009 21:44 Petr408
- Leninove sane 19.06.2009 17:24 Nicco
- doplť trochu recenzi 19.06.2009 16:48 Lukas00
- Re: Foto nutné 19.06.2009 11:55 Poustnik
- Foto nutné 19.06.2009 08:04 cb
- Re: Re: Super 18.06.2009 22:11
- Re: Super 18.06.2009 20:39 Johnny_P
- Super 18.06.2009 18:44
Další vozy značky Moskvič
-
Moskvič 2140 (1978) Majitel: jr353
Přidáno: 20.6.2009 710 Majitel 9.13 Uživatelé
-
Moskvič 2140 (1978) Majitel: Jawa 700
Přidáno: 30.11.2012 57 Majitel 4.76 Uživatelé
-
Moskvič 408 (1968) Majitel: Petr408
Přidáno: 18.7.2009 108 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Moskvič 408 (1967) Majitel: parkoviště
Přidáno: 7.4.2010 108 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Moskvič 412 (1974) Majitel: parkoviště
Přidáno: 16.6.2009 279 Majitel 9.74 Uživatelé